Thomas Vermaelen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 14, 2006 8:52 pm

Thomas schreef:Germinal Beerschot Antwerpen heeft Ajax tot dusver aanzienlijk meer spelers opgeleverd als de andere clubs waar Ajax een samenwerkingsverband mee heeft of had. Blijkbaar kostte het erg veel geld.
Ik las een tijd geleden dat GBA het geld wat uit Amsterdam voor een groot deel misbruikte. Deels de schuld van Ajax, die geen controle hield op waar het terecht kwam. Maar voor een deel waren die Belgen helemaal leip van het geld. Het kon niet op zeg maar. Gratis drank en eten na een wedstrijd en nog meer van dat gedoe, op kosten van Ajax.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 9:29 pm

Ajax had daar toch 2 managers neergezet die zich compleet misdroegen? En na de verkoop van de aandelen investeerde Ajax toch alleen nog maar een x bedrag in de jeugdopleiding?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 9:42 pm

Ok, bedankt voor de info.

De meningen zijn verdeeld over Van Damme en De Mul, maar in Vermaelen en Verthongen zie ik zeker wat/veel.

Ik hoop dat Ajax CT ons de komende jaren ook nog veel plezier gaat geven. Gezien eerdere berichten loopt er toch menig talentje rond. :eusa_pray:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 9:43 pm

Van Damme was een gewone transfer, dat was geen jeugdspeler die naar de Ajax jeugdopleiding werd gehaald.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » ma aug 14, 2006 11:20 pm

Thomas schreef: Ik hoop dat Ajax CT ons de komende jaren ook nog veel plezier gaat geven. Gezien eerdere berichten loopt er toch menig talentje rond. :eusa_pray:
Ik las pas zelfs ergens dat John Obi Mikel daar ( bij ACT dus) een tijdje heeft gespeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 11:47 pm

Heb je een bron, RIII? Want volgens mij klopt dat niet. :blush:

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » di aug 15, 2006 12:30 am

check de wikipedia maar, of doe een google search.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Obi_Mikel

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr aug 25, 2006 11:02 pm

Afbeelding

Gaat Ten Cate Vermaelen nog duidelijk maken dat je neus snuiten in het Ajax-shirt absoluut 'not done' is? Zelfs al heb je net een dieptepunt in je prille profcarriere achter de rug, dat doe je niet! Never! :nooo:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 25, 2006 11:52 pm

Haha, stel je aan! Nog even en zweten in het Ajaxshirt is straks ook al heiligschennis :D
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 1:18 am

Zuidema schreef:Afbeelding

Gaat Ten Cate Vermaelen nog duidelijk maken dat je neus snuiten in het Ajax-shirt absoluut 'not done' is? Zelfs al heb je net een dieptepunt in je prille profcarriere achter de rug, dat doe je niet! Never! :nooo:
:worshippy:

Eigenlijk zou bij het tenue ook een Feyenoord-zakdoek moeten zitten! :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 26, 2006 6:39 am

Giacomo Puccini schreef:Haha, stel je aan! Nog even en zweten in het Ajaxshirt is straks ook al heiligschennis :D
Stel je aan? Stel-je-aan? :shock:

Barbaar! :nooo:

Iemand met zo'n prachtige nickname zou toch beter moeten weten... ;)

Bloed, zweet, tranen: allemaal geoorloofd in het Ajax-shirt. Maar snot? Het Ajax-shirt als een zakdoek gebruiken? Bah! Respectloos! :pukey:

Straks veegt ie zijn k... :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 9:48 am

Je kan het ook zo zien: een jongen die helemaal kapot is, omdat zijn club een belangrijke doelstelling niet heeft gehaald, en die zijn verdriet mengt met zijn clubkleuren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 10:09 am

Zijn verdriet heeft een vieze kleur, Thomas. ;)

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 28, 2006 5:40 pm

Vermaelen moet twee tot drie weken 'actieve rust houden'. Hij heeft een ontsteking aan de achillespees.

Bron: AT5
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » ma sep 25, 2006 6:01 pm

Hij was dus wel gepasseerd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 25, 2006 6:24 pm

Steef schreef:Hij was dus wel gepasseerd.
Yup en niet zo raar ook, als je het mij vraagt. Ik vond hem een beetje 'shaky' de laatste tijd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 25, 2006 7:00 pm

En KJH werd gewisseld. Heel goed. Houdt spelers scherp. :yes:

(KJH blijft tot de laatste minuut hopen dat hij er nog één inschopt. Die kans werd hem nu ontnomen.)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 25, 2006 7:15 pm

Zo scherp vind ik Huntelaar niet onder Ten Cate.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 25, 2006 7:16 pm

Een maand geleden was hij zo scherp als een mes, maar nu even niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 25, 2006 7:20 pm

Dan te bedenken dat we na de eerste wedstrijd tegen Kopenhagen nog te horen kregen van Klaas dat hij in de grote wedstrijden pas echt scherp werd. Dat merkten we twee weken later. :nooo:

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 25, 2006 11:45 pm

Jöhnk schreef:Zo scherp vind ik Huntelaar niet onder Ten Cate.
Zal wel met Ten Cate te maken hebben. :hypocrite:

Vermaelen en Heitinga presteerden in de playoffs ongeveer op hetzelfde niveau. Met Stam naast hem moet Heitinga zich ook staande kunnen houden.

Het zou me niets verbazen als Vermaelen nog steeds last heeft van de dreun van Kopenhagen.

Aristides

Bericht door Aristides » di sep 26, 2006 7:13 am

Bertje schreef:Dan te bedenken dat we na de eerste wedstrijd tegen Kopenhagen nog te horen kregen van Klaas dat hij in de grote wedstrijden pas echt scherp werd. Dat merkten we twee weken later. :nooo:
Twee weken later had Ajax de wedstrijd in de eerste helft moeten beslissen, ook zonder KJH (kopballen Gabri o.a.)

KJH werd zondag terecht gewisseld, er kwamen weinig goede ballen van zijn voet. Hij liet zich ook te vaak terugzakken, waardoor er niemand in de spits stond.

Vermaelen had zondag ook als linkerverdediger kunnen spelen, zo sterk is NEC niet. De dreun van Kopenhagen en ik denk nog steeds die blessure zullen hem parten spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

cento

Bericht door cento » za nov 04, 2006 3:28 pm

Thomas vermalen lijkt zijn basisplaats definitief af te moesten staan aan Zdenek Grygera. Henk ten Cate bevestigde vrijdag in het NRC Handelsblad de keuze voor de Tsjechische verdediger. "Je vindt toch niet dat Zdenek Grygera het slecht doet naast Jaap Stam? Ik denk dat we een van de beste centrale duo’s hebben van de Nederlandse competitie", aldus de oefenmeester in het NRC.

(...) Dat lang niet alle spelers zeker zijn van hun plek bij Ajax, ontdekte ook Tom de Mul. De snelle rechtsbuiten kon terugzien op een paar goede wedstrijden, maar begon dit duel op de bank. Ten Cate wilde de van een blessure teruggekeerde Mauro Rosales weer een kans geven. Of liever gezegd, zoals de coach het formuleerde, „bij de groep houden”. Ten Cate: „Je moet mensen ook wel eens belonen. Rosales heeft altijd goede inzet getoond.” Voor Thomas Vermaelen is dat laatste niet eens voldoende. Vorig jaar was hij een vaste kracht in het centrum van de verdediging, nu fungeert de Belg alleen nog als stand in voor Urby Emanuelson op de plek van linksback. „Je vindt toch niet dat Zdenek Grygera het slecht doet naast Jaap Stam? Ik denk dat we een van de beste centrale duo’s hebben van de Nederlandse competitie”, zei Ten Cate.

Het is de vraag of Stam en Grygera, die zijn contract deze zomer niet wilde verlengen en mogelijk volgend jaar vertrekt, in de groepsfase van de UEFA Cup nog zwaar op de proef worden gesteld. De poule van Ajax wordt aangevoerd door de semi-profs van Zulte Waregem dat in de Belgische competitie derde van onderen staat, net als Austria in Oostenrijk. Espanyol vertoeft in de Spaanse Primera Division al niet veel hoger. Ajax moet op bezoek bij middenmoter Sparta Praag dat gisteravond werd verslagen door Zulte Waregem.

Omdat de eerste drie clubs overgaan naar de volgende ronde, lijkt er vooralsnog geen vuiltje aan de lucht voor Ajax. (Bron: NRC)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 08, 2007 7:32 am

Vermaelen is geblesseerd geraakt in de oefenwedstrijd. Ernst van de blessure is nog niet bekend.

Daar gaat de tweede linksback. Lindenbergh tegen Den Haag in de basis?

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » do feb 08, 2007 9:43 am

Moet Ajax Vermaelen enkele weken missen?
Gisteravond werd Thomas Vermaelen in de 35ste minuut van de oefeninterland tegen Tsjechié gewisseld wegens een blessure. Vandaag brengt Voetbal International het nieuws dat de Belgische centrumverdediger van Ajax, die door Ten Cate ook op de linksbackpositie wordt ingezet, waarschijnlijk enkele weken uit de roulatie zou zijn. Met de blessures van Zdenek Grygera en Urby Emanuelson is de blessure van Vermaelen bepaald geen goed nieuws voor de technische staf.

Tegen Werder missen we dus 4 verdedigers hoogstwaarschijnlijk. Tenzij Grygera nog op tijd fit raakt.

Plaats reactie