Italië
Moderator: mods
Ancelotti weigert uitleg over ruzie met Seedorf
24/9/2006 14:22
Clarence Seedorf is tijdens de wedstrijd tegen Livorno (0-0) in conflict gekomen met trainer Carlo Ancelotti, die niet gediend was van de repliek.
'Je moet de bal sneller spelen, het gaat te traag bij jou', kreeg Seedorf te horen van Ancelotti. De middenvelder reageerde geprikkeld: 'Hou jij je maar bezig met het coachen. Je kan niet alleen maar kritiek leveren. In plaats van te schreeuwen kan je ons beter vanaf de bank een handje helpen.'
Dat antwoord was niet wat Ancelotti wilde horen: 'En jij moet je concentreren op je spel. Gelukkig voor jou ben ik door mijn wissels heen, anders had ik je eraf gehaald.'
De verbale strijd voedt de speculaties over de toegenomen druk in het Milanese kamp, die steeds meer een kookpunt nadert. Maar Ancelotti weigerde na afloop dieper op de materie in te gaan.
'Ik ben niet boos over wat er is gebeurd', probeerde Ancelotti de aanvaring te bagatelliseren. 'Ik ga verder niets uitleggen, want anders wordt het een soap zoals rond Kaká. Als ik al boos zou zijn, dan is het wel omdat ik steeds een microfoon onder mijn neus krijg.'
vi.nl
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De opstelling was als volgt:
Doni
Cassetti
Ferrari
Mexes
Tonetto
DeRossi
Rosi
Perrotta
Aquilani
Totti
Montella
En daarmee poets je dus Parma van het veld af met 0-4. Chivu bleef de hele wedstrijd op de bank. De uitslag had overigens veel hoger moeten uitvallen. Aquilani had er wel wat meer mogen scoren. Verder was die keeper van Parma onthutsend slecht.
Doni
Cassetti
Ferrari
Mexes
Tonetto
DeRossi
Rosi
Perrotta
Aquilani
Totti
Montella
En daarmee poets je dus Parma van het veld af met 0-4. Chivu bleef de hele wedstrijd op de bank. De uitslag had overigens veel hoger moeten uitvallen. Aquilani had er wel wat meer mogen scoren. Verder was die keeper van Parma onthutsend slecht.
vi.nlSeedorf: 'Niemand heeft niemand beledigd'
24/9/2006 20:45
Dat spelers en coaches tijdens de wedstrijd in discussie gaan is niet van vandaag of gisteren. Verschil is dat er nu camera's staan opgesteld die kleine en grote verbale uitspattingen vastleggen.
Dat ondervond Clarence Seedorf dit weekeinde aan den lijve. De middenvelder van AC Milan voelde zich gedwongen te reageren op zijn vermeende fikse aanvaring met coach Carlo Ancelotti, die fijntjes werd uitgediept in de Italiaanse media.
'Het probleem tussen mij en Ancelotti is uit de wereld', zei Seedorf op Milan Channel. 'Er is geen reden om dingen uit te praten, aangezien we elkaar goed kennen. Niemand heeft niemand beledigd. Het ging over voetbal, en dat is normaal. De zaak is gesloten. Morgen wil ik er niet meer over praten.'
Tot ongenoegen van Seedorf staan de camera's inmiddels bijzonder dicht op de dug-outs. 'Het wordt daardoor steeds persoonlijker voor de ploeg en de coach. Deze discussies zijn absoluut normaal. Het enige dat telt is wat er op het veld gebeurt.'
Zaterdag legde camera's tijdens het duel met Livorno vast hoe Seedorf en Ancelotti een verhitte woordenwisseling hadden. 'Gelukkig voor jou ben ik door mijn wissels heen, anders had ik je eraf gehaald', had de coach het laatste woord.
Ancelotti had na de 0-0 tegen Livorno alle commotie al van tafel geveegd. 'Ik ga verder niets uitleggen, want anders wordt het een soap zoals rond Kaká. Als ik al boos zou zijn, dan is het wel omdat ik steeds een microfoon onder mijn neus krijg.'
Seedorf, die zich ook niet druk maakte over de aanvaring, had naar aanleiding van de opgeklopte ophef nog een les voor de liefhebbers. 'Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat de media er belang bij hebben dat zaken worden uitvergroot.'
Seedorf wilde niet langer stilstaan bij het incident dat wat hem betreft geen incident mag heten. 'Wij weten allemaal dat er soms dingen gebeuren op het veld en in de kleedkamer. Dat is niet vreemd. We zijn allemaal volwassen mannen, en hebben hetzelfde doel. Ik denk dat het belangrijk is open en eerlijk te zijn, maar we moeten nu vooruit kijken. We zijn compleet relaxed en klaar voor de volgende wedstrijd.'
Dinsdag wacht Lille in de Champions League als volgende tegenstander.