PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 24, 2006 11:28 am

Die speler was dan ook Bosschaart. Die overigens wel de eerste bal van Kone uit het doel werkte, al hoef je daar niet veel voor te doen. Ook als er niemand in goal had gestaan had pishaar de bal waarschijnlijk op de pal weten te jassen. Al met al weer een weinig overtuigende pot van PSV en Kluivert die doet wat je van hem verwachtte.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » zo sep 24, 2006 11:46 am

kluivert na 15min ere-divisie al geblesseerd :blush:
denk dat ie voor de Limanen-bokaal gaat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 24, 2006 11:50 am

Is het niet wat overdreven een speler die in geen half jaar een wedstrijd heeft voltooid meteen twee keer in de week te laten spelen?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 12:58 pm

Volgens mij hebben we dit seizoen na 90% van de wedstrijden gehoord dat Koné goed speelde maar slecht het overzicht hield en z'n acties weinig rendement hadden. :hypocrite:
Steef schreef:Supertalenten als Lucas ontdek je niet eerder dan de rest. Daarnaast mogen ze toch pas vanaf hun 18e in NL voetballen.
Dit klopt echt totaal niet met eerdere uitspraken. Jij had Ajax (en PSV?) getipt over Lucas.

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:02 pm

Ja, en? Ik tip ze over een speler, situaties rond die speler, etc. etc.

Of die speler dan wel/niet bekend is bij de clubscouting is dan een tweede.

99% van de spelers is trouwens onbekend. Lucas was wel bekend bij Chelsea en De Visser.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 1:11 pm

Maar je gaf min of meer al aan dat de enige manier dat PSV aan zo'n speler kan komen via de Chelsea-constructie is.

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:13 pm

Ja, en? Daar praten we gewoon over. Als iedereen los van elkaar met dezelfde speler aankomt is het vrij logisch dat zo'n jongen bovenaan de lijst komt te staan, he.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 1:15 pm

Is het verschil tussen Ajax en PSV dan zo groot dat je denkt dat Ajax Lucas wel zonder hulp van zo'n constructie zou kunnen halen?

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:15 pm

Ajax zegt toch altijd dat ze zo rijk zijn?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 1:17 pm

En daar ga jij vanuit op het moment dat je spelers aankaart bij Ajax?

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:18 pm

Ik leg een hele lijst neer met opties per positie, Thomas. Een hele markt- en prijs/kwaliteit-analyse.

Over de financien ga ik nl. niet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 1:20 pm

Maar het lijkt me logisch dat je weet welke spelers enigzins haalbaar zijn voor bepaalde clubs.

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:21 pm

Ja, maar clubs zijn vaak in denial en lijden aan megalomanie.

Als ik tegen jou zeg dat een bepaald meisje voor jou onhaalbaar is, ga jij daar ook tegenin.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 1:24 pm

Beetje raar dan dat je hier van de daken schreeuwt dat Ajax Lucas had moeten halen in plaats van (bv) Roger, terwijl je weet dat hij duur is, Ajax in de zomer heeft aangegeven geen spelers meer te kunnen/willen kopen (met reden. neem ik aan) en je zelf zegt dat het bv PSV niet lukt om zo'n speler onder normale omstandigheden te halen.

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:25 pm

Nooit Lucas en Roger vergeleken.

Ik heb gezegd dat Ajax Marcelo had moeten halen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 24, 2006 1:28 pm

Was dat de 'nieuwe Davids'?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:29 pm

Nou, hij heeft iets weg van de jonge Davids.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 24, 2006 1:30 pm

Maar er was een speler die je de nieuwe Davids noemde. Dat is deze dus?

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » zo sep 24, 2006 1:30 pm

Ja.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 24, 2006 1:32 pm

Oké, bedankt.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 24, 2006 9:53 pm

Mano schreef:kluivert na 15min ere-divisie al geblesseerd :blush:
denk dat ie voor de Limanen-bokaal gaat
Van Gelder zei net in SV dat Ajax ook naar Kluivert heeft geïnformeerd, maar dat hij toen (niet lang voor hij naar PSV ging) zei dat hij pas na de winterstop fit zou zijn.
Daardoor ging het niet door, neem ik aan.
Ook zou Kluivert per wedstrijd worden betaald, maar Barbara B. zei weer van niet.

Mysterie rond knie Kluivert
Door PETER VAN DUYL

DEN HAAG - Voor PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband kwam het bericht dat Patrick Kluivert zaterdagavond in het duel met ADO Den Haag moest uitvallen met een blessure aan de rechterknie niet als een verrassing.

Volgens de dokter is binnen PSV exact bekend welke risico’s er verbonden waren aan het contracteren van de aanvaller, die de laatste jaren wel vaker met lichamelijke klachten kampte. Ook toen zorgde het gewricht steeds voor problemen.

Kluivert stond zaterdag voor het eerst sinds maart 1997 aan de aftrap van een Nederlandse competitiewedstrijd. Zijn optreden duurde echter nog geen twintig minuten. Het duel ADO-PSV was amper begonnen, toen Kluivert al naar de bank gebaarde dat er iets mis was. Niet veel later sloeg de aanvaller de handen voor het gezicht en verliet hij het veld.

Het gewricht zal vandaag aan een nader onderzoek worden onderworpen. Echt nieuwe informatie verwacht de medische staf van PSV echter niet boven water te krijgen. ,,We weten namelijk precies wat er aan de hand is met de knie van Patrick,’’ zegt Van den Hoogenband. ,,Daar zeg ik verder niets over, dat gaat niemand wat aan. Maar we moeten niet elke keer schrikken als dit gebeurt. Er was een sterk verhoogd risico. Dat wisten we.’’

De woorden van Van den Hoogenband zijn opvallend, want hij leidde eind augustus de keuring en die stond een contract voor Kluivert toen niet in de weg.

De dokter: ,,Goedgekeurd, afgekeurd. Dat zijn termen die in de pers worden gebruikt, maar zo redeneren wij helemaal niet. Wij brengen in kaart wat de risico’s zijn en het is vervolgens aan de clubleiding om een beslissing te nemen. Daar ga ik verder niet over. Maar ik zeg nogmaals: wat er nu gebeurt, verwondert mij niet. Dat is ook waar we voor gewaarschuwd hebben. De voorzitter heeft niet voor niets gesproken van een verhoogd risicoprofiel.’’

Die voorzitter is Rob Westerhof. De preses heeft steeds gezegd dat Kluivert een speler is met wie PSV een bepaald risico loopt. Tegelijk benadrukt Westerhof wel, dat de club geen onverantwoorde dingen heeft gedaan.

,,Alle testen hebben uitgewezen dat de risico’s vrij beperkt waren. En bij de keuring is het licht op groen gezet. Niet op oranje, ook niet een beetje. We moeten wel een spits hebben die kan spelen.’’

De blessure van Kluivert in Den Haag sluit naadloos aan bij de manier waarop zijn loopbaan zich de afgelopen veertien maanden voltrok. Valencia, waar hij voor de zomer onder contract stond, speelde vorig seizoen 48 officiële wedstrijden. Daarvan maakte Kluivert er zestien mee. Tien keer was hij invaller, zes keer stond hij in de basis. Slechts tweemaal – in juli 2005 voor de Intertoto uit en thuis tegen AA Gent – haalde Kluivert het eindsignaal.

De statistieken over het kalenderjaar 2006 zeggen zo mogelijk nog meer. Naast de negentig minuten tegen Kozakken Boys was hij sinds 1 januari alleen nog maar invaller. Vier keer voor Valencia (in totaal 59 speelminuten) en nu twee wedstrijden voor PSV (37 minuten).

Het lijkt uitgesloten dat Kluivert beschikbaar is voor de Champions League-wedstrijd in Bordeaux van woensdag of het duel met Heerenveen (zondag). Daarmee heeft trainer Ronald Koeman in aanvallend opzicht een stevig probleem.

Behalve Kluivert is de inzetbaarheid van Jefferson Farfán in Frankrijk twijfelachtig. De Peruviaan kampt met de naweeën van een hersenschudding, die hij vorige week opliep in de wedstrijd tegen Feyenoord. PSV is niet bereid om daarmee enig risico te nemen. ,,Na een week volledige rust mag je in de tweede week eigenlijk ook nog niet koppen,’’ weet Koeman.

Tegenover zo veel offensief leed stonden een paar spaarzame lichtpuntjes. Koeman kon zaterdag de eerste PSV-goal van Diego Tardelli begroeten. En de oefenmeester constateerde tevreden dat de jonge Roy Beerens (18) weer uitstekend inviel.

Of hij het talent ook internationaal voor de leeuwen durft te gooien, wilde hij nog niet kwijt. ,,Misschien moeten we wel met twee spitsen spelen. Of met één of met geen,’’ zei hij een beetje stuurs.
AD

Van den Hoogenband wil even laten weten dat het niet aan hem heeft gelegen... ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin

Bericht door Arwin » ma sep 25, 2006 9:59 am

Frank schreef:Lekkere wedstrijd weer van Luinge.... :pukey:

Hij had moeten constateren dat Postma echt geblesseerd was en had het spel stil moeten leggen (Kone en Tardelli konden dat niet ziet en speelde dus terecht door).

Daarnaast hadden Bakkati (elleboog tegen Beerens) en Kum (asociale overtreding, ook op Beerens) natuurlijk gewoon rood moeten krijgen.

Het gaat weer goed met Roelof.... X'C
Als Kone die bal er direct had ingeschoten, had PSV er inderdaad niets aan kunnen doen, want die zagen dat toen gewoon nog niet. Echter, die bal werd van de lijn gehaald en toen speelden ze nog steeds door. Toen hadden ze zeker weten door wat er aan de hand was, iedereen stond te schreeuwen dat ze moesten stoppen.
Echt een belachelijk doelpunt, ook de fout van de scheidsrehter overigens, die had gewoon moeten fluiten toen het schot van Kone er niet direct inging.
Het zal ongetwijfeld allemaal goed worden gepraat in de media (ze hebben het echt niet gezien etc. ) maar het was gewoon heel onsportief om zo door te gaan terwijl daar iemand ligt met een gebroken been. Dat was natuurlijk ook de reden dat Ado vervolgens twee keer volledig over de schreef ging, wat ook niet goedgekeurd kan worden natuurlijk. Daar zal nog wel een schorsing voor volgen denk ik.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 25, 2006 12:46 pm

Onthouden we even dat als wij tegen psv spelen ook gewoon doorspelen als er iemand op de grond ligt? Ik snap het wel hoor, het was de eerste keer dat ze in de 16 van Ado waren, dus dan is alles geoorloofd he?

goodfella

Bericht door goodfella » ma sep 25, 2006 12:49 pm

Vind ik nou ook. Als Alex met een 4 dubbele beenbreuk op het veld ligt, moet AJAX ook gewoon doorvoetballen vind ik. :yes:

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 25, 2006 2:36 pm

Arwin schreef:Echter, die bal werd van de lijn gehaald en toen speelden ze nog steeds door. Toen hadden ze zeker weten door wat er aan de hand was, iedereen stond te schreeuwen dat ze moesten stoppen.
Wat een onzin.
Kijk de herhalingh maar eens, niemand stond te schreeuwen, ook de 2 Ado spelers op de lijn niet. Pas na de omhaal van Koné gebaart 1 van de 2 spelers op de lijn, maar toen was Tardelli al bezig om die bal in de goal te koppen. Beide spelers valt dus helemaal niets te verwijten ! Zoals ook Adelaar aangeeft.

De enige twee die schuld hebben zijn Postma (met zijn domme en achteraf dus zeer ongelukkige rotschop tegen Koné) en Luinge (die had moeten fluiten).

PS: Het echte belachelijke in deze wedstrijd was de zwaar schandalige doodschop op Beerens :nooo:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma sep 25, 2006 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten