NEC
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Bertje schreef:Steef, jij was wel gecharmeerd van Been, toch? Denk je dat hij er nog een beetje iets van weet te maken?
Wellicht geeft-ie zelf een beetje antwoord, Bertje... ;)
Column: Been richt zich tot de supporters
Door: JJ, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 09:23
''Graag richt ik, als hoofdtrainer van NEC, even het woord tot jullie. Ik weet dat er op dit moment een aantal zaken leven en die wil ik toelichten.'' Aldus Mario Been in een column op ForzaNEC.nl over de matige seizoenstart en de niet al te positieve houding van sommige supporters.
Beste NEC Supporters,
Graag richt ik, als hoofdtrainer van NEC, even het woord tot jullie. Ik weet dat er op dit moment een aantal zaken leven en die wil ik toelichten.
Vóór alles wil ik dat jullie weten dat we dagelijks alleen maar met NEC en de spelersgroep bezig zijn. Gedurende de week bereiden we ons voor op de komende wedstrijd. Dit doen we natuurlijk door te trainen maar ook door bijvoorbeeld video’s te bekijken van wedstrijden die onze tegenstander heeft gespeeld. Per wedstrijd nemen we beslissingen en die beslissingen nemen we altijd met als doel om te winnen.
Uiteraard gold dit ook voor de uitwedstrijd in Heerenveen. Het basisteam van NEC bestaat niet, zoals ik wel eens lees, uit vriendjes van de trainer. Alle spelers die onderdeel uitmaken van de selectie zijn mijn vriendjes en daarin maak ik geen onderscheid. Ik las bijvoorbeeld op een van de forums dat ik Andrzej Niedzielan en Mark Otten tegen SC Heerenveen op de bank had gezet terwijl ze niet fit zouden zijn. Dit ging dan ten koste van andere spelers die wel fit waren en op de tribune plaats moesten nemen. Voordat mensen dit soort berichten plaatsen zou ik het fijn vinden als ze zich goed zouden laten informeren door die vrienden of kennissen op de tribune want Mark Otten was gewoon fit en Andrzej Niedzielan zat niet op de bank want er zitten namelijk nooit geblesseerde spelers op de bank.
Ik vind het erg jammer en onbegrijpelijk ook, om te lezen dat mensen zo negatief zijn over hun club. Deze kritische supporters wil ik van harte uitnodigen om vaker naar een training te komen kijken en met eigen ogen te zien hoe we werken. Heeft u dan vragen, schiet me na afloop gewoon even aan en dan vertel ik u, waar mogelijk, wat u wilt weten. Dat heb ik veel liever dan dat u geruchten of onwaarheden verspreid want daar is onze club niet bij gebaat.
Overigens wil ik als hoofdtrainer mijn excuses aanbieden aan de trouwe bezoekers van onze trainingen. Afgelopen zaterdag was de communicatie van mijn kant niet goed waardoor supporters naar de training kwamen en voor een gesloten deur stonden. Dit zal voortaan aangegeven worden via de officiële site van NEC, www.nec-nijmegen.nl. De training was die zaterdag overigens zonder publiek of pers omdat ik nog wilde trainen op dingen die ik nog even geheim wilde houden. En, ik zal jullie voor zijn, dat is er helaas in de wedstrijd niet uitgekomen.
We zijn dit seizoen met een ander systeem gaan spelen namelijk 4-3-3. Een nuanceverschil is dat we soms met de punt naar achteren en soms met de punt naar voren spelen. We hebben nu spelers die in dit systeem beter tot hun recht komen al is het voor het hele team, dus ook voor mij, nog even zoeken naar het scorend vermogen. Want dat vinden wij ook het grote probleem op dit moment; het creëren en benutten van kansen, bijvoorbeeld tegen AZ. Tevens zien jullie dat we proberen op te bouwen van achter uit. Ik vind namelijk dat wij niets hebben aan de lange bal richting onze (niet boomlange) spitsen, die wel goed kunnen voetballen. Met een lange bal slaan we het middenveld over waar juist zoveel voetballend vermogen staat en dat vind ik zonde.
Elke dag zijn we bezig met het begrip ‘alles te geven’ in een wedstrijd. Jullie horen me nog wel eens hameren op de instelling maar daar heeft het tegen Heerenveen niet aan gelegen. Zojuist hebben we de wedstrijd teruggekeken en dan blijkt weer dat we die verloren hebben door naïviteit. We hebben een hele jonge ploeg maar die ploeg staat wel bol van het talent. Zoals ik al eerder in interviews heb aangegeven; we moesten creatief zijn met het ‘inkopen’ van spelers want er waren niet veel (financiële) mogelijkheden. Daarnaast hebben we een zware seizoenstart maar zijn we nog door niemand echt weggespeeld. We maken fouten waardoor we onnodig tegen tegengoals aanlopen. Zeker tegen de ploegen die we nu als tegenstander hebben gehad worden dit soort fouten direct afgestraft.
Samen met Ron de Groot ben ik dagelijks bezig om mijn spelersgroep optimaal voor te bereiden op onze komende tegenstander. Neem van mij aan dat bij mij alleen de spelers in het veld staan die het op dat moment verdienen. Nu zult u zeggen, verdienen alle wissels het dan niet? Daarin moet ik helaas keuzes maken omdat ook wij er maar 11 op mogen stellen. Dat ik het met deze keuzes niet alle supporters naar de zin kan maken snap ik maar dat is ook een utopie. Zoals gezegd, deze jonge spelersgroep heeft vertrouwen nodig en ik vraag u om er met z’n allen achter te gaan staan. Ik ben net zo ziek van deze start als u allemaal maar, geloof me, ik geef me bij voorbaat nooit gewonnen. Ongeacht tegen wie we spelen. Er zit genoeg voetbal in dit team en dat komt er dadelijk zeker uit!
Sportieve groet,
Mario Been
- Alaindebanaan
Nou ja.. shit... ze hebben nu gespeeld tegen de top 4 en moeten nog tegen Ajax... dus van shit kan je niet echt spreken. Zoals been terecht aangeeft zijn ze (buiten heerenveen om, vind ik) nog geen enkele keer kansloos weggespeeld.
Maar dit baart mij meer zorgen...
Ze gaan dus een spits inbrengen... halen hem er weer uit voor een verdediger omdat een AMETEURploeg een extra spits inbrengt... hoeveel vertrouwen heb je dan zelf in je spelers?? Kom op zeg!!
Mario Been: Weer wennen aan juichen | Door: CHEF, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 23:07 | Laatst bijgewerkt: Gisteren 23:47
Mario Been beleeft als coach van NEC geen gelukkige start in de competitie. Een ronde verder in de beker was dan ook belangrijk om weer eens het gevoel van winnen te krijgen.
''We zijn het niet gewend een doelpunt te maken. Het was weer wennen hoe ik moest juichen'', grapte Been. ''Maar ik ben blij dat we weer in de koker zitten. We hebben zakelijk gespeeld en dik verdiend gewonnen.''
Been bracht na rust Paul Jans als aanvaller, maar wisselde hem ook weer. ''Zij brachten een extra spits en wij hadden drie verdedigers staan. We wilden winnen, dus vandaar.''
Bron: Omroep Gelderland
Ze gaan dus een spits inbrengen... halen hem er weer uit voor een verdediger omdat een AMETEURploeg een extra spits inbrengt... hoeveel vertrouwen heb je dan zelf in je spelers?? Kom op zeg!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Alaindebanaan
- Ramona
Voorbeschouwing Ajax - N.E.C.
zondag 24 september 2006, 14:30 uur, Amsterdam ArenA, Amsterdam
Scheidsrechter: B. Nijhuis
Ajax Website: www.ajax.nl
Geblesseerd: -
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -
N.E.C.
Geblesseerd: geen
Twijfelgevallen: geen
Geschorst: -
31ste onmoeting tegen Ajax in Amsterdam
Na de midweekse bekerronde waarin Ajax Jong RKC Waalwijk versloeg (2-5) en N.E.C. EVV (0-2) staan beide teams zondagmiddag voor de 31ste keer op eredivisieniveau tegenover elkaar. Ajax als nummer 5 op de ranglijst, N.E.C. als nummer 17. Van de voorgaande 30 ontmoetingen ging de winst 28 keer naar de thuisploeg en tweemaal werd er gelijkgespeeld , waaronder vorig seizoen toen N.E.C. verdiend met 1-1 gelijkspeelde. In het eigen McDOS Goffertstadion won N.E.C. met 1-0 van de Amsterdammers.
Ajax
Bij Ajax is er dit seizoen het nodige gewijzijgd. Henk ten Cate nam het roer over van Danny Blind. De oefenmeester nam de Spaanse spelers Gabri en Roger mee en de Amsterdamse club verwelkomde verder Jaap Stam, Kenneth Perez, Michael Krohn-Dehli en Dennis Gentenaar (foto). Laatstgenoemde is voor onze club natuurlijk overbekend. De doelman speelde tot medio 2005 170 eredivisiewedstrijden voor N.E.C. waarna hij een nieuwe uitdaging zocht. Die vond hij in Borussia Dortmund, waar hij tien duels in actie kwam. Afgelopen zomer contracteerde de Amsterdamse club Gentenaar voor drie seizoenen. Tot nu toe moet de Nijmegenaar genoegen nemen met een rol op de reservebank. Ajax presteert tot nu toe wisselvallig. Het seizoen begon goed met winst op PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal (3-1) en overwinningen op RKC Waalwijk (5-0), NAC Breda (1-2) en Vitesse (3-0). Grote tegenvaller voor Ajax was de uitschakeling in de Champions League door FC Kopenhagen. De afgelopen week presteerde de ploeg niet goed. Vorige week leed het de eerste competitienederlaag tegen Roda JC (2-0) en woensdag werd er wel gewonnen van Jong RKC Waalwijk (2-5), maar Ten Cate toonde zich na afloop uiterst ontevreden over de prestaties van zijn spelers. Met name reservespelers die de kans kregen, moesten het ontgelden. De meest opvallende spelers bij Ajax dit seizoen zijn natuurlijk doelpuntenmachine Klaas Jan Huntelaar en Wesley Sneijder, die al vier keer scoorde in drie wedstrijden.
N.E.C.
Trainer Mario Been ligt niet onder vuur bij N.E.C. Sommige journalisten schijnen dat niet te beseffen want zij stelden hem de afgelopen week meermalen deze vraag. Blijkbaar kijkt men niet verder dan de ranglijst, waarin N.E.C. op dit moment inderdaad een lage positie inneemt. Toch is dat niet gek als je bekijkt wie de tegenstanders tot nu toe zijn geweest. PSV, AZ, FC Groningen en SC Heerenveen zijn niet de fijnste tegenstanders om het seizoen tegen te beginnen, zeker niet als je beschikt over een flink vernieuwde, jonge selectie. Tot nu toe speelt het team van Been redelijk goed voetbal alleen is het scoren van goals een probleem. Dat bleek ook afgelopen woensdag tegen EVV toen het ondanks vele kansen, met name in de tweede helft, maar twee keer wist te scoren.
Tegen Ajax zal Been waarschijnlijk een andere formatie het veld in sturen dan de afgelopen weken. In plaats van drie aanvallers kiest Been, die over een volledig fitte selectie beschikt, waarschijnlijk voor een iets behoudender systeem met twee aanvallers. Op het versterkte middenveld is dan weer een plekje voor Mark Otten en de aanval zal worden gevormd door de doelpuntenmakers van afgelopen woensdag; Chris Eagles en Romano Denneboom (foto). Brett Holman en Andrzej Niedzielan zullen genoegen moeten nemen met een plaats op de bank.
F.A.
Vermoedelijke opstellingen:
Ajax: Stekelenburg, Heitinga, Stam, Vermaelen, Emanuelson, Gabri, Roger, Sneijder, Babel, Huntelaar, Rosales.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Mark Otten, Saïd Boutahar, Ferne Snoyl; Chris Eagles, Romano Denneboom.
Vorig seizoen behaalde N.E.C. voor de tweede keer in de historie een punt in Amsterdam. Robbie Wielaert was de doelpuntenmaker.
Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst Ajax 28
Aantal keren gelijkspel 2
Aantal keren winst N.E.C. 0
Doelsaldo 106 - 17
Eerste ontmoeting 5 nov 1967 9 - 1
Laatste 7 ontmoetingen 26 mrt 2000 5 - 2 (1-2)
06 sep 2000 0 - 0 (0-0)
10 okt 2001 5 - 0 (4-0)
17 nov 2002 6 - 0 (1-0)
25 jan 2004 1 - 0 (0-0)
31 okt 2004 1 - 0 (1-0)
15 jan 2006 1 - 1 (1-1)
Bron: Infostradasports
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Alaindebanaan
Gister was Paul Jans bij ons in Veldhoven in de zaal. Kwam alleen supporteren, hij is een bekende van een teamgenoot. Wel grappig, als wij aan het bier gingen, dan dronk hij netjes Red-Bull :headbang:banjavi schreef:Nou ja.. shit... ze hebben nu gespeeld tegen de top 4 en moeten nog tegen Ajax... dus van shit kan je niet echt spreken. Zoals been terecht aangeeft zijn ze (buiten heerenveen om, vind ik) nog geen enkele keer kansloos weggespeeld.
Mario Been: Weer wennen aan juichen | Door: CHEF, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 23:07 | Laatst bijgewerkt: Gisteren 23:47
Mario Been beleeft als coach van NEC geen gelukkige start in de competitie. Een ronde verder in de beker was dan ook belangrijk om weer eens het gevoel van winnen te krijgen.
''We zijn het niet gewend een doelpunt te maken. Het was weer wennen hoe ik moest juichen'', grapte Been. ''Maar ik ben blij dat we weer in de koker zitten. We hebben zakelijk gespeeld en dik verdiend gewonnen.''
Been bracht na rust Paul Jans als aanvaller, maar wisselde hem ook weer. ''Zij brachten een extra spits en wij hadden drie verdedigers staan. We wilden winnen, dus vandaar.''
Bron: Omroep Gelderland
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Ramona
Goede zaak, Alaindebanaan...Hij's iig serieus met z'n beroep bezig dus... :xyxthumbs:
Eagles wil seizoen graag bij N.E.C. afmaken (22/09/2006)
In het beloftenteam trof hij al eens doel, woensdagavond scoorde Chris Eagles voor het eerst in de hoofdmacht van N.E.C. Na zijn bekerdoelpunt gaat de jonge Engelsman tegen Ajax op jacht naar zijn eerste competitietreffer.
Chris Eagles krijgt instructies van zijn trainer
in de wedstrijd tegen SC Heerenveen
„Hij zat er lekker in“, grinnikt Chris Eagles twee dagen na de daverende knal waarmee hij N.E.C. woensdagavond in Echt tegen de amateurs van EVV over de drempel van de tweede KNVB-bekerronde hielp. „Ik hoop dat ik onze supporters er tegen Ajax nog een kan geven. Waarom niet? Ik geloof echt niet dat we kansloos zijn.“
Eagles kijkt uit naar de confrontatie in de Arena. „Ik ken Ajax vooral van de Champions League. Voor een jonge speler als ik is het een droom om tegen zo’n grote club te mogen spelen“, zegt Eagles.
Zelf is de Engelsman natuurlijk afkomstig van een nog veel grotere club. Toch beschouwt de jongeling van Manchester United zijn avontuur bij N.E.C. beslist niet als een stapje terug. „Ben je gek. Ik heb het hier enorm naar mijn zin. In december bekijken de clubs wat er moet gebeuren. Maar als het aan mij ligt, maak ik het seizoen beslist af in Nijmegen.“
Eagles geniet van het leven op het vaste land van Europa. „De mensen zijn ontzettend aardig en het woonklimaat in Nijmegen is erg prettig. Ik ben opgegroeid in een gedeelte van Londen waar de mensen het niet al te breed hebben. Als ik hier rondrijd, heb ik soms het gevoel alsof ik met vakantie ben. Ik ben wel blij dat ik binnenkort een eigen woning krijg. In Manchester woonde ik in een gastgezin, samen met Fraizer Campbell die nu bij Antwerp voetbalt. Bij ons in huis was altijd wat te doen, werd erg veel gelachen. Wat dat betreft is het leven in een hotel een stuk minder gezellig.“
„Ook sportief bevalt het me uitstekend bij N.E.C. Dat we tot nu toe moeilijk scoren, zegt mij niet zo veel. Het seizoen is nog maar pas begonnen. En we hebben alleen nog maar tegen ploegen uit de topvijf gevoetbald. Als we eenmaal op elkaar zijn ingespeeld, komen de doelpunten vanzelf.“
Eagles is met name enthousiast over zijn trainer. „Mario Been is een uitstekende manager, ik respecteer hem enorm. Vanaf de allereerste dag heeft the gaffer me dingen aangereikt waardoor ik me kon verbeteren. Hij coacht me voortdurend, laat na elke actie zien welke andere opties ik had. En hij geeft me zelfvertrouwen. ‘Zorg dat je ervan geniet’, houdt hij me voor“, aldus Eagles.
Mario Been heeft de afgelopen weken geprobeerd te achterhalen op welke positie Eagles het best rendeert. Vooralsnog lijkt hij ervoor gekozen te hebben om de Engelsman vanaf de linkerflank te laten voetballen. Zelfs is Eagles daar wel blij mee. „Bij Manchester United heb ik ook wel op rechts gespeeld, en hier bij N.E.C. in het centrum. Maar ik ben erachter gekomen dat de linkervleugel mij het best ligt. Ik weet niet goed waarom, maar het lijkt of ik daar meer ruimte krijg om mijn acties te maken.“
„Ook tegen Ajax krijg ik hopelijk een paar keer de kans om mijn snelheid uit te buiten. Wie mijn directe tegenstander wordt? Ik zou het echt niet weten. Ik vind sowieso dat je niet al te veel over de tegenstander na moet denken. Daar krijg je alleen maar koppijn van.“
Bron: De Gelderlander, door Harry Arts
Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
Wedstrijdverslag Ajax - N.E.C.
2 0
Zondag 24 september 2006, Amsterdam Arena, Amsterdam
Scheidsrechter: B. Nijhuis
Toeschouwers: 46.081
Scoreverloop: 60' Perez 1-0, 82' Perez 2-0
Gele kaart: El-Akchaoui, Olsson (N.E.C.)
Rode kaart: -
Twee goals Perez doen N.E.C. de das om
Twee doelpunten van Ajax-invaller Kenneth Perez hebben N.E.C. zondagmiddag in de Amsterdam Arena de das om gedaan. Na een 0-0 ruststand scoorde Perez in de 60ste en 82ste minuut. N.E.C. was aanvallend opnieuw onmachtig al kreeg Chris Eagles in de eerste helft een grote kans. Door de nederlaag blijft N.E.C. voorlaatst in de Eredivisie met één punt uit vijf duels.
Trainer Mario Been speelde in de opstelling zoals deze vooraf werd verwacht. Dat betekende een 4-4-2 formatie waarin op het middenveld plaats was voor Mark Otten. De aanval werd gevormd door Chris Eagles en Romano Denneboom. Brett Holman en Andrzej Niedzielan moesten genoegen nemen met een plaats op de bank.
Ajax, dat zich wilde herstellen van de nederlaag tegen Roda JC vorige week en een zwak bekeroptreden tegen Jong RKC Waawlijk, begon stormachtig aan de wedstrijd. In de eerste tien minuten namen achtereenvolgens Babel (2x), Huntelaar en Emanuelson doelman Gábor Babos onder vuur, maar de Hongaar redde keer op keer subliem. Toen de storm wat geluwt was onstond er plotseling een enorme kans voor N.E.C. Roger speelde verkeerd terug en de bal werd onderschept door Chris Eagles. De jonge Engelsman ging slordig met de riante kans om, zijn schot ging via het lichaam van doelman Stekelenburg naast. Dit was de enige kans voor N.E.C. dat zich verder beperkte tot verdedigen.
Tijdens de rust wisselde Been éénmaal. Brett Holman kwam in het veld voor Chris Eagles.Na een kwartier in de tweede helft kwam Ajax op voorsprong door een doelpunt van Kenneth Perez, die na rust in het veld was gekomen voor Roger. De voormalig AZ-aanvaller aarzelde niet toen de bal na een afgeslagen corner voor zijn voeten kwam. Met een enorme pegel vanaf 25 meter liet hij Gábor Babos kansloos: 1-0. Enkele minuten na deze openingstreffer bracht Been Günther Vanaudenaerde in het veld voor Edgar Barreto.
Het optreden van Brett Holman duurde niet lang. In de 73ste minuut moest de Australiër noodgedwongen het veld verlaten met een lichte hersenschudding na een ongelukkige botsing. Andrzej Niedzielan was zijn vervanger. Ook deze wissel veranderde weinig aan het spelbeeld. N.E.C. kon niet meer dan meevoetballen en verdedigen, aanvallen zat er niet in deze middag.
Perez' tweede treffer, tien minuten voor tijd, kon N.E.C.'s verdediging zichzelf aanrekenen. De bal kwam bij de Deen terecht die mocht aannemen, kijken en rustig een hoek kon uitzoeken: 2-0.
Door deze nederlaag blijft N.E.C. voorlaatste met één punt. Aanstaande vrijdag krijgt de ploeg van Been de kans om de eerste overwinning van het seizoen te boeken. Na vijf moeilijke tegenstanders krijgt men in het eigen McDOS Goffertstadion Heracles Almelo op bezoek. Een tegenstander die men zeker niet moet onderschatten, maar ook een tegenstander waar men van moet winnen!
F.A.
Opstellingen:
Ajax : Maarten Stekelenburg, John Heitinga (87' Vermaelen), Jaap Stam, Zdenek Grygera, Urby Emanuelson, Gabri, Roger (46' Perez), Wesley Sneijder, Mauro Rosales, Klaas Jan Huntelaar (77' Rosenberg), Ryan Babel.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto (66' Günther Vanaudenaerde), Mark Otten, Saïd Boutahar, Ferne Snoyl; Chris Eagles (46' Brett Holman, 73' Andrzej Niedzielan), Romano Denneboom.
Foto's door Broer van den Boom
Dennis Gentenaar, oud-doelman van N.E.C. en reservedoelman van Ajax
Chris Eagles kreeg een enorme kans om N.E.C. op voorsprong te zetten
Perez scoort de openingstreffer
Brett Holman is knock-out na een botsing, fysiotherapeut Cees van der Linden verzorgt hem
Perez schiet Ajax naar 2-0
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl
Dat is de keuze van Been. Roda zal ook geen een keer kansloos worden weggespeeld. Risicoloos voetbal. Nek gaat nog heel wat wedstrijden verliezen dit seizoen en tegen degradatie voetballen. :yes:banjavi schreef:Nou ja.. shit... ze hebben nu gespeeld tegen de top 4 en moeten nog tegen Ajax... dus van shit kan je niet echt spreken. Zoals been terecht aangeeft zijn ze (buiten heerenveen om, vind ik) nog geen enkele keer kansloos weggespeeld.
- Alaindebanaan
- Ramona
Hij zit iig nog in de selectie, Alain...itst... ;)
Andrzej Niedzielan uit selectie gezet
Door: Chiron, ForzaNEC.nl
Andrzej Niedzielan is vandaag uit de selectie gezet door de clubleiding van NEC. Reden daarvoor is zijn gedrag en het niet nakomen van de regels rondom de wedstrijd Jong Heracles - Jong NEC.
Mario Been liet tegenover ForzaNEC.nl weten morgen een gesprek te hebben met de Pool. ''Het moet voor Andrzej wel duidelijk zijn wat de regels zijn. Te laat komen en ook nog de terugreis niet met de spelersbus maken hoort daar niet bij. Andrzej is een fantastische voetballer, die op meerdere posities uit de voeten kan, maar het wordt tijd dat hij dat maar eens laat zien. Daarover wordt morgen gesproken.''
''Hij zal maandagavond tegen Jong Vitesse moeten bewijzen dat hij het verdient om gewoon bij de selectie te horen, dinsdag gaan we de week evalueren en zullen we beslissen of hij terug mag naar de eerste selectie,'' aldus de Rotterdamse oefenmeester.
- Alaindebanaan
Is dit niet gewoon om een verkoop in de winter te forceren??
Alhoewel ik me dan wel weer afvraag welke club nou interesse in hem zou hebben... hij is immers veel te veel geblesseerd... echt een onzekerheidje iedere week...
Alhoewel ik me dan wel weer afvraag welke club nou interesse in hem zou hebben... hij is immers veel te veel geblesseerd... echt een onzekerheidje iedere week...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Alaindebanaan
- Ramona
Goed...vanavond MOET er gewonnen worden!
Voorbeschouwing N.E.C. - Heracles Almelo
vrijdag 29 september 2006, 20:15 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter: Wiedemeijer
Info kaartverkoop
wedstrijdsponsor:
N.E.C.
Geblesseerd: -
Twijfelgevallen: -
Geschorst: Andrzej Niedzielan (disciplinaire schorsing)
Heracles Almelo Website: www.heracles.nl
Geblesseerd: Michalke
Twijfelgevallen: Everton, Hofstede
Geschorst: Höcher
Na de ingecalculeerde 2-0 nederlaag tegen Ajax staat N.E.C. met één
punt uit vijf competitieduels op een gedeelde voorlaatste plaats.
Aan die teleurstellende positie op ranglijst kunnen absoluut geen conclusies worden verbonden. N.E.C. werd in die eerste wedstrijden namelijk opgezadeld met een belachelijk zwaar programma tegen louter titelkandidaten (PSV, AZ en Ajax) of sterke subtoppers (FC Groningen en Heerenveen). Met recht kan daarom worden gesteld dat voor N.E.C. de competitie vrijdagavond pas begint.
Heracles Almelo
Tegenstander in het McDOS Goffertstadion is het verrassend sterke Heracles Almelo. De Almeloërs handhaafde zich vorig seizoen relatief eenvoudig op het hoogste niveau en ook dit seizoen lijkt er voor de ploeg van trainer Ruud Brood geen vuiltje aan de lucht. Heracles versterkte zich op meerdere posities en dat resulteerde in een voortvarende competitiestart. Zo werd de beladen streekderby tegen FC Twente met 3-0 gewonnen en werd ook FC Utrecht met dezelfde cijfers naar huis gestuurd. Afgelopen week verliep minder florissant voor de Almeloërs. Zo werd voor de beker met 3-2 (na verlenging) verloren van eerste divisionist FC Eindhoven. En afgelopen weekend werd een smadelijke 4-0 nederlaag geleden tegen Vitesse. Voor N.E.C., dat nog steeds niet weet hoe een competitiezege smaakt, lijkt Heracles dus op een goed moment te komen. Het jonge team van trainer Mario Been heeft in de eerste vijf wedstrijden laten zien dat het kan voetballen, maar snakt zo langzamerhand naar een beloning, de weinig overtuigende 0-2 bekerwinst op de amateurs van EVV althans niet meegerekend.
Druk ligt bij N.E.C.
De druk ligt dus bij N.E.C. Trainer Mario Been kan tegen Heracles beschikken over een fitte selectie. Ook Brett Holman is inzetbaar. De Australiër kwam na zijn invalbeurt tegen Ajax wat ongelukkig in botsing met Perez en moest dizzy het veld verlaten. Andrzej Niedzielan ontbreekt wel. De Pool is om disciplinaire redenen teruggezet naar de beloftes van N.E.C. Desondanks is de verwachting dat Mario Been met een aanvallend ingesteld elftal aan de start verschijnt, ook al omdat Heracles in uitwedstrijden het initiatief graag aan de tegenstander laat. Leunend op een solide defensie probeert de ploeg via snelle uitbraken de snelle spitsen in stelling te brengen. Dat vraagt om opperste concentratie in de N.E.C. verdediging. Aan de andere kant zullen de Nijmegenaren een snelle openingstreffer proberen te forceren. In dat geval zullen de Almeloërs hun verdedigende stellingen moeten verlaten en wat meer ruimte moeten weggeven. Afgelopen weekend tegen Vitesse bleek Heracles juist in dat geval uiterst kwetsbaar. Voor wat het waard is weet N.E.C. zich ook nog eens gesteund door de statistieken.
Vorig seizoen won N.E.C. immers in de reguliere competitie twee maal vrij
eenvoudig. Bovendien waren de Nijmegenaren ook in de nacompetitie over twee wedstrijden iets sterker dan Heracles. En als ook het Nijmeegse publiek gedurende de volle negentig minuten achter de eigen ploeg blijft staan, dan moet N.E.C. lukken om vandaag de weg naar boven in te slaan!
M.G.
Vermoedelijke opstellingen:
N.E.C: Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Saïd Boutahar, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Chris Eagles.
Heracles Almelo: Martin Pieckenhagen, Emmanuel Boakye, Marnix Smit, Eddy Bosnar, Ragnar Klavan, Rob Maas, Stefaan Tanghe, Robbert Schilder, Kwame Quansah, Everton, Diego Biseswar.
Vorig seizoen won N.E.C. met 2-0 van Heracles Almelo. Romano Denneboom (foto) en David Jones scoorden.
Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 2
Aantal keren gelijkspel 0
Aantal keren winst Heracles A. 0
Doelsaldo 5 - 0
Eerdere ontmoetingen 19 mei 1986 3 - 0 (1-0)
11 mrt 2006 2 - 0 (1-0)
Bron: Infostradasports
Play-offs
In de play-offs van het seizoen 2005-2006 speelden N.E.C. en Heracles Almelo ook tegen elkaar. In Almelo won N.E.C. met 0-2 dankzij doelpunten van Saïd Boutahar en Björn van der Doelen. De return in Nijmegen eindigde in 2-3 voor Heracles.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/