;)Voetbalcoach laat team aftuigen
Uitgegeven: 21 september 2006 12:42
AMSTERDAM - Het Russische Metallurg Lipezk kent een opmerkelijke blessuregolf. De keeper, een spits en de aanvoerder raakten ernstig geblesseerd na een pak slaag van een knokploeg. De coach van de derde divisieclub uit Rusland was zo ontevreden over de sportieve resultaten dat hij een knokploeg inhuurde om zijn team te motiveren.
De knokploeg nam de opdracht van de trainer serieus. Een van de kleerkasten vuurde zelfs een rubberkogel af die een speler aan een arm trof. Verschillende spelers zijn voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. De coach is inmiddels ontslagen
20-9-2006: Jong RKC - Ajax
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Misschien is dit iets om de motivatie terug te krijgen :
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Giacomo Puccini
-
- AT Toto winner 15/16
- Giacomo Puccini
Nou doe maar meteen een serieuze tegenstander.. AZ of FC Utrecht ofzo. Je hebt wel kans dat je er dan snel uitligt maar het gaat tenminste ergens over.
Ik ben voorstander van samenvoeging van de Belgische en Nederlandse clubs in het bekertoernooi, dat lijkt me zowel sportief, commercieel als voor de supporters erg interessant. Het toch niet bepaald hoog aangeschreven bekertoernooi zou meer uitstraling krijgen. Je hoeft dan geen amateurverenigingen meer toe te laten, gewoon alle Eredivisie en Eerste divisieclubs uit NL en BE bijelkaar gooien en via het K.O. systeem laten uitmaken wie de sterkste is. Eventueel de ploegen die Europees spelen vanaf de 2e ronde laten instromen zodat die ploegen maximaal 5 wedstrijden (tot en met de finale) hoeven te spelen. In de eerste ronde wordt iedere Eredivisieclub gekoppeld aan een Eerste divisieclub uit eigen land, vanaf de volgende ronde kan iedere ploeg een willekeurige tegenstander uit België of Nederland loten.
Ik ben voorstander van samenvoeging van de Belgische en Nederlandse clubs in het bekertoernooi, dat lijkt me zowel sportief, commercieel als voor de supporters erg interessant. Het toch niet bepaald hoog aangeschreven bekertoernooi zou meer uitstraling krijgen. Je hoeft dan geen amateurverenigingen meer toe te laten, gewoon alle Eredivisie en Eerste divisieclubs uit NL en BE bijelkaar gooien en via het K.O. systeem laten uitmaken wie de sterkste is. Eventueel de ploegen die Europees spelen vanaf de 2e ronde laten instromen zodat die ploegen maximaal 5 wedstrijden (tot en met de finale) hoeven te spelen. In de eerste ronde wordt iedere Eredivisieclub gekoppeld aan een Eerste divisieclub uit eigen land, vanaf de volgende ronde kan iedere ploeg een willekeurige tegenstander uit België of Nederland loten.
Ajax!
- Giacomo Puccini
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Zelfs al gaan alle amateurclubs er meteen kansloos uit, en daarna de Eerste Divisie-clubs, en blijven uiteindelijk altijd Ajax en PSV over, dan nóg is de huidige opzet the only way to go.
Daar is het namelijk bekervoetbal voor.
Plaatsingslijsten, vrijstellingen en laat instromen... allemaal dingen die bijna per definitie op gespannen voet staan met het fundamentele idee van bekervoetbal.
Alle clubs in een hoge hoed - en loten maar. Ajax - PSV in de eerste ronde? Leuk! Wat is er in godsnaam aan om de kans op een totale stunt zo klein mogelijk te maken? Allemaal vanaf de eerste ronde spelen, en wie daar geen tijd voor heeft (of geen zin in) die laat zich maar uitschakelen. Punt uit.
Ik vind het geweldig, die kleine clubs. Jong RKC was een beetje duf, omdat je dan gewoon weer in het Mandemakers Stadion zit. Maar uit tegen ONS Sneek, of een Jupiler-club als Emmen of Dordrecht? Leuk! Zo hóórt het, for fuck's sake. Speel anders gewoon géén bekercompetitie.
K.
Daar is het namelijk bekervoetbal voor.
Plaatsingslijsten, vrijstellingen en laat instromen... allemaal dingen die bijna per definitie op gespannen voet staan met het fundamentele idee van bekervoetbal.
Alle clubs in een hoge hoed - en loten maar. Ajax - PSV in de eerste ronde? Leuk! Wat is er in godsnaam aan om de kans op een totale stunt zo klein mogelijk te maken? Allemaal vanaf de eerste ronde spelen, en wie daar geen tijd voor heeft (of geen zin in) die laat zich maar uitschakelen. Punt uit.
Ik vind het geweldig, die kleine clubs. Jong RKC was een beetje duf, omdat je dan gewoon weer in het Mandemakers Stadion zit. Maar uit tegen ONS Sneek, of een Jupiler-club als Emmen of Dordrecht? Leuk! Zo hóórt het, for fuck's sake. Speel anders gewoon géén bekercompetitie.
K.
Still alive...
- Giacomo Puccini
Hartstikke leuk voor dat dorp ja.. maar met voetbal heeft het helemaal niets meer te maken. Nederland is te klein voor dit soort duels. In Engeland en Duitsland zijn ook de (semi-)amateurverenigingen nog van een dermate hoog niveau dat een topclub het zich niet kan veroorloven om slap aan een duel te beginnen... bij die amateurclubs zitten meer dan 10.000 mensen op de tribunes en de spelers zouden niet misstaan in de onderste regionen van de Eredivisie. Dan gaat het tenminste nog ergens om.Steef schreef:Tot aan dit jaar stroomden de topclubs volgens mij pas in de kwartfinale in. Dat was pas triest.
Hartstikke leuk zo'n heel dorp dat uitloopt voor een bezoek van PSV. Helemaal top! Blij dat die groepsfase's en dat late instromen eindelijk zijn gekilled.
Volgens mij zou heel Veendam of Utrecht ook uitlopen als Anderlecht of Club Brugge op bezoek kwam, dat zie ik dan liever dan Werkendam dat uitloopt om PSV plichtmatig een 0-2 te zien ophalen en een leeg Mandemakersstadion terwijl nota bene Ajax op bezoek komt, de grootste club uit de Benelux!
De charme van Luxemburg tegen Nederland en Frankrijk tegen Andorra zie ik ook niet in, vanwege hetzelfde fenomeen: 11 luie voetballers die met zo weinig mogelijk moeite de 3 punten mee naar huis nemen en 11 telantloze voetballers die met veel schoppen, rennen en wanhopig verdedigen voor een wedstrijd zorgen die niet spannend en niet om aan te zien is.
Waarom de competitie verneuken met een gedrocht als de play-offs en de beker die al een gedrocht ís, laten wat het is? Gauw afschaffen die hap en iets origineels verzinnen!
Ajax!
-
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat is ook het leuke van de Engelse bekerwedstrijden. Daar gaan Premiership teams er ook gewoon hard uit tegen lagere divisie clubs omdat daar die beker ook iets voorstelt. Je kan ook de finale halen als First Division club. En voor de lagere klasse is de halve finale ook zeker een mogelijkheid. Altijd leuke wedstrijden om te kijken. Die gasten gaan er vol in. Geen ontzag voor duur betaalde vedetten. Integendeel. :xyxthumbs:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heb me doodgeërgerd aan het spel, in zoverre dat in beeld werd gebracht.
Talpa verdiend trouwens een dikke vette -, aangezien Henk ten Cate sikkeneuring in beeld werd gebracht, met helemaal in de hoek een Babel in trainingsjasje. Helaas voor Talpa was diezelfde Babel al 20 minuten daarvoor ingevallen. Sowieso van de gekke hoe ze een wedstrijd uitzenden.
Talpa verdiend trouwens een dikke vette -, aangezien Henk ten Cate sikkeneuring in beeld werd gebracht, met helemaal in de hoek een Babel in trainingsjasje. Helaas voor Talpa was diezelfde Babel al 20 minuten daarvoor ingevallen. Sowieso van de gekke hoe ze een wedstrijd uitzenden.
De meesten zijn nog te lui om 'brand' te roepen. Qua instelling en spel is dit team nog geen steek verder dan vorig seizoen, laat staan qua resultaat. Je zou denken en hopen dat ze na Roda-uit wakker zouden zijn, maar niks daarvan.Peter schreef:Heb me doodgeërgerd aan het spel
Het moge inmiddels duidelijk zijn dat 'het' allemaal niet aan DB en RK lag.
Viel mij ook op. Dacht dat ik het verkeerd gezien had, maar kennelijk niets daarvan.Peter schreef:Heb me doodgeërgerd aan het spel, in zoverre dat in beeld werd gebracht.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat zien we over een paar maanden wel. In mentaal opzicht lijkt het inderdaad gewoon aan de spelers te liggen. :sad:wimpey schreef:De meesten zijn nog te lui om 'brand' te roepen. Qua instelling en spel is dit team nog geen steek verder dan vorig seizoen, laat staan qua resultaat. Je zou denken en hopen dat ze na Roda-uit wakker zouden zijn, maar niks daarvan.Peter schreef:Heb me doodgeërgerd aan het spel
Het moge inmiddels duidelijk zijn dat 'het' allemaal niet aan DB en RK lag.
- Giacomo Puccini
Wat hadden jullie nou verwacht, een 'gebrand Ajax op jacht naar revanche'? Revanche tegen Jong RKC!? :roll:
De spelers hebben een grote uitslag neergezet en daarmee hun plicht voldaan. Die handsbal van Grygera had natuurlijk niet gemogen maar dat is een individuele fout, die kun je nooit uitsluiten. Vergeleken met PSV en Feyenoord heeft Ajax het goed gedaan - inzet en 100% concentratie verwacht ik pas weer in de volgende wedstrijden: thuis tegen NEC en IK Start en uit tegen FC Utrecht.
De spelers hebben een grote uitslag neergezet en daarmee hun plicht voldaan. Die handsbal van Grygera had natuurlijk niet gemogen maar dat is een individuele fout, die kun je nooit uitsluiten. Vergeleken met PSV en Feyenoord heeft Ajax het goed gedaan - inzet en 100% concentratie verwacht ik pas weer in de volgende wedstrijden: thuis tegen NEC en IK Start en uit tegen FC Utrecht.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16