20-9-2006: Jong RKC - Ajax
- Alaindebanaan
Opvallend dat Talpa ook weet met de beelden zat te fucken:
Een zwaar balende Ten Cate op de bank, terwijl Ajax steeds verder voorstaat. Maar dan: Ryan Babel zit iets verderop op de bank in trainingspak. Hé maar die was toch net ingevallen...... :pukey:
Een zwaar balende Ten Cate op de bank, terwijl Ajax steeds verder voorstaat. Maar dan: Ryan Babel zit iets verderop op de bank in trainingspak. Hé maar die was toch net ingevallen...... :pukey:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Tuurlijk, maar HtC geeft spelers dan toch maar weinig rust ;) , ik bedoel zeg dat dan niet als trainer.Zeg gewoon ik start vanavond met een andere elftal.Punt.joey schreef:Ach, wie weet later nog wat de uitslag van de eerste ronde was? Als je maar door bent. Dit zijn geen fijne potjes voor spelers. Kijk maar naar PSV tegen KZ-boys.Voetske schreef:Over de jongens rust geven zullen we het maat niet hebben ..
En moet je wisselen, so be it.
Het is ook niet geloofwaardig op den duur, je geeft andere het vertouwen om te spelen en die in de basis rust, om als het effe niet goed draaid mag men weer opdraven ..
Afijn weer een wedstrijd om vlug te vergeten ..
Blij met de punten ...
De doelen worden wel heel erg resultaatgericht inmiddels. Er was ons toch Ajaxwaardig spel beloofd?joey schreef:Ach, wie weet later nog wat de uitslag van de eerste ronde was? Als je maar door bent. Dit zijn geen fijne potjes voor spelers. Kijk maar naar PSV tegen KZ-boys.Voetske schreef:Over de jongens rust geven zullen we het maat niet hebben ..
I think I lost my fucking headache
- Daily Blind
Volgens mij speelde Rosenberg best aardig. Had iig meer rendement als Huntelaar. Zo is Huntelaar nog nimmer betrapt op het geven van een beslissende assistjoey schreef:Natuurlijk, maar Ajax startte niet met de basiself. Dit was een gelegenheidsteam. Zo speelde Rosenberg in plaats van KJH, dan kun je weinig verwachten. :hypocrite:
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Nou ja, dat was er normaliter maar eentje geweest, ware het niet dat Grygera even kortsluiting in zijn hoofd had...brigade zuid schreef:Wederom een matige wedstrijd van AJAX, hoe is het toch mogelijk dat Jong (!!) RKC er 2 mag inknallen. :sad:
Niet dat ik het daarmee voor Ajax op wil nemen, trouwens, want dit was inderdaad een behoorlijk trieste vertoning...
K.
Still alive...
De T.Ajax begint stuitend slecht tegen Jong RKC: 2-5
Uitslag maskeert malaise
WAALWIJK, donderdag
Instelling. Dat was deze week het hoofdthema in de Amsterdam ArenA. Gisteravond kon de proef op de som genomen worden. Na de zorgwekkende wedstrijden tegen IK Start en Roda JC trof de bekerwinnaar in een klein, leeg stadion op Brabantse bodem immers een ploeg die automatisch gemakzucht opwekt. En warempel, het lukte Ajax wederom om tegen Jong RKC stuitend slecht voor de dag te komen: 2-5.
Trainer en oud-speler Adrie Bogers kon geen beroep op leden van de A-selectie. Mede door de warrige gebeurtenissen in het verleden – zoals met Ajax 2 – staat de KNVB het niet langer toe dat voetballers in het bekertoernooi voor beide elftallen uitkomen. Bij RKC had die nieuwe maatregel bijvoorbeeld consequenties voor Milano Koenders, die vorig jaar nog bij Jong Ajax speelde. De verdediger doet het zo goed dat hij vorige week werd overgeheveld naar het eerste en meteen tegen ADO Den Haag debuteerde. Vanavond zit hij opnieuw op het vlaggenschip.
‘Piepjong’ RKC maakte zich derhalve geen enkele illusies, zelfs niet nu Ajax de gelegenheid te baat nam een aantal spelers rust te gunnen. Jaap Stam zat thuis op de bank; Maarten Stekelenburg, John Heitinga, Urby Emanuelson, Ryan Babel, Klaas-Jan Huntelaar en Gabri zaten in Waalwijk op de bank. Dennis Gentenaar maakte officieel zijn debuut tussen de palen. Zdenek Grygera keerde terug en verder kregen de vaste reserves van de laatste weken een kans: Olaf Lindenbergh, Markus Rosenberg, Hedwiges Maduro en Kenneth Perez, tevens de aanvoerder van dienst.
Volgens assistent Hennie Spijkerman is de lamlendigheid geen chronisch probleem. Tijdens een praatsessie die maandag werd belegd, dacht de technische staf in de ogen van zelfbewuste spelers te kijken. ,,Ze wezen niet alleen op de problemen, ook op de oplossingen. Dat is een goed teken.” De zeggingskracht van die opbeurende woorden ging een dag later geheel verloren. ,,Ik heb hier geen woorden voor”, somberde Henk ten Cate na afloop. ,,Hierbij past slechts schaamte.”
Vol afgrijzen zag hij Grygera al na de eerste minuut zomaar een onschuldige bal in het strafschopgebied wegslaan. Spits Kevin Vink benutte de penalty. Vervolgens incasseerde een mopperende Wesley Sneijder geel. Hij ontsnapte zelfs aan rood omdat hij zijn hoofd provocerend tegen het gelaat van scheidsrechter Van Boekel duwde.
Ruim twintig minuten later herstelde Ajax de machtsverhoudingen. Eerst via Rosenberg, die werd aangespeeld door Perez, en later via Maduro. Ditmaal was Rosenberg de man van de assist.
In de tweede helft besloot Ten Cate toch maar Huntelaar te brengen, en later ook Babel. Perez en Huntelaar scoorden snel, maar na een uur wist Cerezo Fung A Wing bij de eerste paal Gentenaar te verrassen: 2-4. Twee doelpunten, dat was veel meer dan de cuphouder bij de reserves verwachtte. ,,Voor die jonge gasten is dit hartstikke leuk. Ze hebben genoten”, stelde Bogers met onverholen trots.
Naast hem beet Ten Cate op zijn tong. Ajax had geweigerd door te drukken in de eindfase, toen RKC amper nog kon lopen van moeheid. Slechts Rosenberg kopte raak. Net als in Noorwegen, waar hetzelfde resultaat werd geboekt, stemt het belabberde spel achter de cijfers tot nadenken. Spijkerman sprak de hoop uit dat de wisselspelers zo gemotiveerd zouden zijn om er iets van te maken. De technische staf voelde zich dan ook in de maling genomen. Ten Cate: ,,De enige les die we hier hebben geleerd, is dat degenen die weer eens in de basis stonden, voorlopig niet meer bij me mogen komen met de vraag waarom ze zo weinig aan bod komen. Ze kunnen beter even hun mond houden.”
Jong RKC – Ajax 2-5 (1-2). 2. Vink 1-0 (strafschop), 22. Rosenberg 1-1, 29. Maduro 1-2, 48. Perez 1-3, 57. Huntelaar 1-4, 65. Fung a Wing 2-4, 86. Rosenberg 2-5.
Blij met de punten ...
Jöhnk schreef:Wat zat die HtC chagrijnig op de bank. En dat terwijl hij spelvreugde zo hoog in het vaandel heeft staan.
Straal dat dan uit, denk ik dan.
www.ad.nlTen Cate schaamt zich dood
Door SJOERD MOSSOU
WAALWIJK - Ajax zette zichzelf 21 minuten en 50 seconden lang voor schut tegen een elftal vol tieners en reserve-reserves. Toen maakte Markus Rosenberg gelijk en werd Jong RKC Waalwijk uiteindelijk toch nog ruim verslagen: 5-2.
,,Ik heb me niet alleen in de openingsfase zitten ergeren, maar negentig minuten,’’ zei Ajax-trainer Henk ten Cate. ,,Dit is collectief falen, om je dood te schamen.’’
Dat Ajax een pijnlijk concentratieprobleem heeft, bleek gisteravond al in de eerste twee minuten van het bekerduel. Eerst kwam Thomas Vermaelen ruim te laat in een duel met de kleine Jerge Hoefdraad, met een onnodige overtreding tot gevolg. Even later greep Zdenek Grygera de hoofdrol. De Tsjech timede verkeerd en sloeg de toegekende vrije trap plompverloren uit de lucht, na iets meer dan een minuut spelen. Scheidsrechter Van Boekel kon weinig anders dan een strafschop geven, die door Kevin Vink werd benut: 1-0.
Die achterstand was nog verrassender dan het op het eerste oog al lijkt. Jong RKC miste zóveel vaste krachten, dat het aantrad met een handvol jeugdspelers. Hoofdtrainer Adrie Koster eiste voor het bekerduel met FC Dordrecht van vanavond de sterkst mogelijke selectie op, inclusief een paar vaste waarden uit het beloftenteam. Omdat een voetballer in één bekerronde niet in twee verschillende wedstrijden mag uitkomen, moest Jong RKC-coach Adrie Bogers een beroep doen op vijf A-junioren.
De onbenullige openingsfase van Ajax leidde tot woede bij Ten Cate. In het UEFA Cup-duel met IK Start kon zijn ploeg ook al niet de professionaliteit opbrengen om negentig minuten geconcentreerd te spelen. Het schaamrood gloeide na de 1-0 op de kaken van de Amsterdammers en Wesley Sneijder ontsnapte na drie minuten aan een rode kaart.
Scheidsrechter Van Boekel zag een overtreding op Mauro Rosales over het hoofd, tot ongecontroleerde woede van Sneijder. De middenvelder kreeg meteen geel en deed vervolgens een stier na, op een millimeter van Van Boekels onderkin. Een tweede gele kaart bleef uit.
Ajax trad in Waalwijk aan met veel spelers die doorgaans op de bank beginnen. Als vervanger van Jaap Stam zal Grygera zijn trainer niet aan het twijfelen hebben gebracht, zeker niet na zijn knullige handsbal. Kenneth Perez stond voor het eerst sinds dik vijf weken in de basis. ,,De spelers die normaal niet spelen, hebben na dit optreden niets meer te vertellen,’’ oordeelde Ten Cate hard. ,,Dus in dat opzicht zijn we toch nog wat opgeschoten.’’
Perez gaf na 22 minuten de assist op Rosenberg, die de vijfde opgelegde kans van Ajax eindelijk benutte: 1-1. Nadat Hedwiges Maduro voor 2-1 had getekend, besliste Perez de ongelijke strijd kort na rust. Opgeschoven naar de rol van ‘nummer 10’ maakte de aanvaller 3-1, op aangeven van Olaf Lindenbergh. Tien minuten later gunde Perez de ingevallen Klaas Jan Huntelaar een treffer: 4-1.
Keeper en A-junior Kevin Rijnvis vreesde een zwaar laatste half uur, maar een monsterscore bleef uit in het matig gevulde stadion. Sterker, Cerezo Fung A Wing kopte uit een corner van Hoefdraad eerst nog de 4-2 binnen. Vijf minuten voor tijd bepaalde Rosenberg de eindstand op 5-2. Dezelfde ruime uitslag als afgelopen week tegen IK Start, maar wéér stapte Ajax met gebogen hoofd van het veld. ,,We gaan gepaste maatregelen nemen,’’ beloofde Ten Cate.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
:applaus:Ten Cate: ,,De enige les die we hier hebben geleerd, is dat degenen die weer eens in de basis stonden, voorlopig niet meer bij me mogen komen met de vraag waarom ze zo weinig aan bod komen. Ze kunnen beter even hun mond houden.”
Zo, dat is duidelijke taal.
Als je dan eindelijk eens een wedstrijdje mag spelen moet je het gvd eens laten zien. Stelletje verwende nesten! [/quote]
Zij niet, maar een paar anderen wel.Izmailov schreef:Precies! Speelden Ogararu en Perez dan zoveel slechter als de rotzooi die er normaal instaat?
Henk ten Cate zegt waar het op staat, dat is een verademing. Hij geeft niet de scheidsrechter, de tegenstander, het veld of de supporters de schuld. Ik vrees ook het ergste voor de spelers, want hij kan bikkelhard zijn. :aai:
Laatst gewijzigd door joey op do sep 21, 2006 9:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!