Roda JC - Ajax (17-9-'06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » ma sep 18, 2006 3:17 pm

Bertje schreef:Maar je kunt wel zorgen dat de betere spelers beter gaan voetballen, waardoor ook een mindere voetballer meer ruimte krijgt.
Zoiets als wij maken zes goals en hullie drie ...

Doet jou de wenkbrouwen niet fronsen dat nu nog steeds dezelfde kinderlijke fouten worden gemaakt ?.Waar ( wanneer komt die ) is de grens ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 3:21 pm

Ligt eraan waar je op doelt als je "nu nog steeds" bedoelt. Als je bedoelt dat een Heitinga zich nog steeds af en toe als een zoutzak laat uitspelen geef ik je groot gelijk, maar dat het elftal na twee maanden nog geen vloeiend geheel is vind ik niet vreemd.

999

Bericht door 999 » ma sep 18, 2006 3:25 pm

Afijn, we zullen zien ...
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma sep 18, 2006 3:30 pm

Nu reageren jullie eindelijk volwassen op elkaar. :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 3:34 pm

Zoek je ruzie?

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma sep 18, 2006 3:35 pm

*kijkt verbaast*

Ik?

:hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 3:39 pm

Zo kan ik het ook. :nooo:

Feest

Bericht door Feest » ma sep 18, 2006 10:24 pm

Grappig dat ik bij die mini-samenvattinkjes van Voetbal Insite altijd veel meer krijg te zien dan in die megasamenvattingen van Talpa.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 18, 2006 11:14 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
Voetske schreef: Dat jaren wanbeleid, kwa trainers dan, vind ik dan weer overdreven..Beide trainers ( Koeman en Blind ) bezitten een dosis aan voetbal ervaringen.En ik kan me niet voorstellen dat beide trainers dat niet hebben proberen over te brengen op deze spelers, kan me nog goed herrinneren na de aanstelling van Koeman dat menigeen ging roepen dat men zag dat de verdediging beter stond.

Dus eigenlijk zou HtC de laatste schakel moeten zijn, helaas zie je daar nog weinig van terug op het veld.Het rammelt aan alle kanten, technisch tactisch, met weer als voorbeeld Babel ( en nee ik heb heus niet de pik op Babel, voor mij mag ie de beste spelers allertijden van AJAX worden ) als je ziet hoe slecht nog steeds zijn balaanname is, en een Heitinga die nog steeds dezelfde fouten blijft maken.Ach het lijstje van spelers die nog steeds tekort komen ( i.m.o. ) is onderhand wel bekend.
Koeman heeft 2 en een half jaar gekregen, Blind ook bijna anderhalf jaar. Laten we Ten Cate ook iets meer dan twee maanden geven. :eusa_pray:
Komop Thomas, niemand eist het ontslag van HtC.Maar als je eerlijk bent valt de inbreng van HtC tot nu toe vies tegen.Ook al is het al weer 2 maanden.Geen spectaculair spelers-positie veranderingen, geen spectaculair gecoach van de kant.Tis allemaal zeer pover.
Vies tegen vind ik ook overdreven. We zijn pas 7 wedstrijden verder. Het gaat met pieken en dalen, waarbij vooral de uitwedstrijden qua voetbal dalen waren.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 19, 2006 1:15 am

Het experiment Roger-Sneijder op één middenveld kan ook alweer de prullebak in, valt me nog mee dat het tegen Vitesse redelijk goed uitpakte maar in een uitwedstrijd tegen een subtopper uit de Eredivisie komen de gebreken van zo'n middenveld al pijnlijk aan het licht. Ik had besloten Witschge II het voordeel van de twijfel te geven omdat ik een speler niet wil afbranden voordat ik hem aan het werk heb gezien, maar na 3 partijtjes kunnen we al zeggen dat Roger een miskoop is.

Sneijder moet altijd spelen - zijn kwaliteiten zijn bekend. Op een driemans middenveld moeten de andere 2 spelers 'alleskunners' zijn om de zwakke punten van Sneijder te compenseren, en Roger is dat duidelijk niet. Met het balletje aan de voet heeft hij zijn waarde, maar zonder bal is het allemaal te slap en vrijblijvend. Ajax is veel te kwetsbaar met zo'n mooi weer voetballer op een belangrijke middenveldpositie.
Ajax!

999

Bericht door 999 » di sep 19, 2006 7:31 am

En toch, we kunnen er natuurlijk lang en breed over praten, maar wil je mee doen om het kampioenschap en niet al na een seizoenshelft kansloos zijn zul je deze wedstrijden ( en die andere altijd lastige uitwedstrijden ) toch moeten winnen.
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 19, 2006 7:42 am

Giacomo Puccini schreef:Het experiment Roger-Sneijder op één middenveld kan ook alweer de prullebak in, valt me nog mee dat het tegen Vitesse redelijk goed uitpakte maar in een uitwedstrijd tegen een subtopper uit de Eredivisie komen de gebreken van zo'n middenveld al pijnlijk aan het licht. Ik had besloten Witschge II het voordeel van de twijfel te geven omdat ik een speler niet wil afbranden voordat ik hem aan het werk heb gezien, maar na 3 partijtjes kunnen we al zeggen dat Roger een miskoop is.

Sneijder moet altijd spelen - zijn kwaliteiten zijn bekend. Op een driemans middenveld moeten de andere 2 spelers 'alleskunners' zijn om de zwakke punten van Sneijder te compenseren, en Roger is dat duidelijk niet. Met het balletje aan de voet heeft hij zijn waarde, maar zonder bal is het allemaal te slap en vrijblijvend. Ajax is veel te kwetsbaar met zo'n mooi weer voetballer op een belangrijke middenveldpositie.
Ik vond tegen Roda toch vooral Gabri erg slecht spelen, wat overigens kan, want ik vind het verder een hele goeie voetballer. Maar doordat hij geen duels won en niet de aanjager op het middenveld was kwamen ze met een man meer tegen Sneijder en Roger te voetballen, die inderdaad niet best speelde maar nog altijd beter dan Gabri. Ik vind Roger dan ook een goeie voetballer en ik zal 'm best echt gaan beoordelen na een wedstrijdje of 15. Dan kun je zeggen of spelers goeie aankopen of miskopen waren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di sep 19, 2006 9:03 am

Roger doet t altijd nog beter dan Maduro, dus laat m nog even staan...

Jim

Bericht door Jim » di sep 19, 2006 9:25 am

Roger is een speler zoals er al zoveel bij Ajax rondlopen.
Aan de bal in orde, zonder uitermate kwetsbaar.
Techniek en overzicht voldoende, maar tevens een lichtgewicht met te weinig duelkracht. Roger voegt dus helemaal niks toe aan Ajax.
Heb het al regelmatig gezegd, doe het nog maar eens:
Onbegrijpelijk dat een dergelijk zaalvoetbaltype als verdedigende middenvelder wordt geposteerd. Of beter gezegd, onbegrijpelijk dat dit Ajax, zonder geschikte verdedigende middenvelder in haar selectie, een systeem met de punt naar achteren hanteert.
In de meeste thuiswedstrijden loopt het doorgaans wel los, maar zo'n systeem is met name buitenshuis tegen een beetje brutaal en agressief spelende tegenstander met een beetje kwaliteit vragen om moeilijkheden.
Met dit spelersmateriaal geldt dat voor zowat elk systeem, maar helemaal als de enige verdedigende middenvelder simpelweg niet in staat is afdoende fysiek weerwerk te leveren.
Ten Cate bewandelt dezelfde doodlopende weg als van Basten, die met Oranje hetzelfde systeem speelt, en ook niet beschikt over een fatsoenlijke centrale verdedigende middenvelder.
Dan kun je voortdurend kletsen over leer- en groeiproces etc. maar er zal op deze manier weinig structurele verbetering plaatsvinden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 19, 2006 1:51 pm

Raymon, ik heb de indruk dat Gabri minder is gaan voetballen sinds Roger in het team is gekomen, omdat Gabri zich sindsdien moet bezighouden met het ondersteunen van niet één maar twee voetballers die in de omschakeling van geen enkel nut zijn. Gabri is namelijk geen verdedigende middenvelder, dat is een misverstand. Hij doet zijn verdedigende werk wel, maar hij kan niet ook nog eens de luiheid van andere spelers compenseren, daar liggen zijn kwaliteiten niet. Sneijder kan het simpelweg niet belopen en Roger doet misschien wel alsof hij meeverdedigt maar hij loopt er maar wat voor de sier bij en een tegenstander die ook maar een beetje vertrouwen in een goed resultaat tegen Ajax heeft straft dat keihard af. Dat zag je tegen IK Start bij beide (!) doelpunten, Roger loopt wel mee zodat het lijkt alsof hij niet verzaakt en heeft ook het inzicht wel, maar hij mist de felheid om daadwerkelijk bij balverlies van nut te zijn, pakt geen bal af en zit er net niet kort genoeg op. Met zo'n middenvelder in de punt naar achteren kan Ajax geen goed voetbal spelen, daar moet een complete voetballer staan. Zelfs een Maduro in een vormcrisis kun je daar beter gebruiken. Ik mag hopen dat Ten Cate dit ook ziet en dat Maduro of Vertonghen weer de kans krijgt én pakt en die luie Spanjaard in december in de zak mee op de boot gaat. In de voorbereiding was Ten Cate erg gecharmeerd van Vertonghen, die gisteren overigens weer een keer wist te scoren in Jong Ajax. Hopelijk gaan we daar nog veel van horen.
WP_LeGeNd schreef:Roger doet t altijd nog beter dan Maduro, dus laat m nog even staan...
Nee veel slechter.
Jim schreef:Roger is een speler zoals er al zoveel bij Ajax rondlopen.
Aan de bal in orde, zonder uitermate kwetsbaar.
Techniek en overzicht voldoende, maar tevens een lichtgewicht met te weinig duelkracht. Roger voegt dus helemaal niks toe aan Ajax.
Heb het al regelmatig gezegd, doe het nog maar eens:
Onbegrijpelijk dat een dergelijk zaalvoetbaltype als verdedigende middenvelder wordt geposteerd. Of beter gezegd, onbegrijpelijk dat dit Ajax, zonder geschikte verdedigende middenvelder in haar selectie, een systeem met de punt naar achteren hanteert.
In de meeste thuiswedstrijden loopt het doorgaans wel los, maar zo'n systeem is met name buitenshuis tegen een beetje brutaal en agressief spelende tegenstander met een beetje kwaliteit vragen om moeilijkheden.
Met dit spelersmateriaal geldt dat voor zowat elk systeem, maar helemaal als de enige verdedigende middenvelder simpelweg niet in staat is afdoende fysiek weerwerk te leveren.
Ten Cate bewandelt dezelfde doodlopende weg als van Basten, die met Oranje hetzelfde systeem speelt, en ook niet beschikt over een fatsoenlijke centrale verdedigende middenvelder.
Dan kun je voortdurend kletsen over leer- en groeiproces etc. maar er zal op deze manier weinig structurele verbetering plaatsvinden.
Precies, hij is een overbodige speler. De ene overbodige speler (Boukhari) laten gaan en een andere overbodige speler ervoor terughalen, dat gaat helemaal nergens over. De eerste echte misser van Van Geel.

Of Ten Cate een doodlopende weg bewandelt weet ik niet, dat hangt af van hoe lang hij vertrouwen geeft aan dit middenveld. Kijk, Sneijder is niet te passeren met al zijn schitterende en belangrijke doelpunten. Zijn waarde voor het elftal is voor mij onbetwist. Maar dat een fitte Roger een kans zou krijgen stond ook vast, een nieuwe speler krijgt die kans altijd. Ik heb begrepen dat Roger niet op voorspraak van Ten Cate maar op aanraden van Cruijff is gehaald, dus als hij niet voldoet dan serveert senor Henk hem ook zo weer af.. mag ik hopen. In die zin zijn de twee tegendoelpunten tegen IK Start en met name de verliespartij tegen Roda JC wel een dure les, maar ik kan er mee leven als het ook daadwerkelijk een les is waarvan Ten Cate leert dat een middenveld op deze manier hoogstens thuis tegen een ploeg uit het rechter rijtje een optie is. Al zou ik dan eerder Perez dan Roger naast Sneijder willen zien, hoe meer minuten die maakt hoe beter, want dan gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Ajax!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 19, 2006 1:54 pm

Perez, Sneijder en Gabri op 1 middenveld? :nooo:

Maar ik heb dus wel geloof in Roger en naar mijn mening was het probleem van zondag niet Roger maar vooral Gabri (plus nog een handvol andere spelers). Maar goed, de tijd zal het leren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 19, 2006 2:03 pm

Raymon schreef:Perez, Sneijder en Gabri op 1 middenveld? :nooo:
Thuis tegen Excelsior? Ja hoor, kan makkelijk. Maar tegen een íetsje minder zwakke tegenstander zou ik al voor een evenwichtiger middenveld kiezen. Sneijder op 10, met daarachter Gabri aan de rechter en Vertongen aan de linker kant. Sneijder op links kan eventueel ook, dan speel je met de punt naar achteren. Wel of niet de punt naar achteren is volgens mij niet eens zo belangrijk, dat kun je bijvoorbeeld van de tegenstander af laten hangen. Maar speel in ieder geval wel met de spelers op de juiste positie, en dus nooit Roger of Sneijder in de punt naar achteren.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 19, 2006 5:48 pm

brigade zuid schreef: Ik vind het team iig beter als Kopenhagen en Roda JC qua spelersmateriaal.
Dat lijkt me wel, ja. En al die jubelverhalen over het 'nieuwe Ajax' zijn tot dusver op lucht gebaseerd. 'Ajax straalt weer Amsterdamse bluf en lef uit': wat een bagger. Ajax heeft van het poeslieve RKC en het zwakke Vitas gewonnen met redelijk voetbal.

Tegen FCK (2*), Start, NAC en Roda was het om te brullen. Qua instelling, qua spel, qua resultaat, qua fysiek, mentaal, tactisch gewoon dik onvoldoende. Zowel van degenen die in het veld staan als van degene die op de bank de eindverantwoordelijkheid draagt.

Het is nog geen sikkepit beter dan de voorbije 3 seizoenen, ondanks dat er dit seizoen een toch niet onaardige selectie staat. Tegen een ploeg die met zich laat sollen, ziet het er goed uit. Tegen een ploeg die ietwat fysiek, mentaliteit en tactisch vernuft aan de dag legt, is het al snel Schluss.

Stevens is trouwens een echte toptrainer en niet zo'n op niets gebaseerde opgehemelde trainer. Roda was met veel minder materiaal op alle fronten beter dan Ajax. Dan doe je als trainer je werk goed.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 19, 2006 5:50 pm

Stevens mag er wel al ruim een jaar over doen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 19, 2006 5:55 pm

Giacomo Puccini schreef:De eerste echte misser van Van Geel.
Mwah, MKD en Juanfran vind ik ook geen schoten in de roos.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 19, 2006 5:58 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef: Ik vind het team iig beter als Kopenhagen en Roda JC qua spelersmateriaal.
Dat lijkt me wel, ja. En al die jubelverhalen over het 'nieuwe Ajax' zijn tot dusver op lucht gebaseerd. 'Ajax straalt weer Amsterdamse bluf en lef uit': wat een bagger. Ajax heeft van het poeslieve RKC en het zwakke Vitas gewonnen met redelijk voetbal.
Dus elke keer als Ajax goed speelt en dik wint ligt het aan de tegenstander en als het mis gaat ligt het wel aan Ajax. Tsja, zo kan een trainer weinig goed doen. Maargoed, zo'n verwachting heb ik ten aanzien van een aantal mensen hier voor de zomer geloof ik al aangegeven.
wimpey schreef:Tegen FCK (2*), Start, NAC en Roda was het om te brullen. Qua instelling, qua spel, qua resultaat, qua fysiek, mentaal, tactisch gewoon dik onvoldoende. Zowel van degenen die in het veld staan als van degene die op de bank de eindverantwoordelijkheid draagt.
Niet waar. De eerste helft van Ajax-Kopenhagen was prima. Kopenhagen had niets te klagen gehad als het bij rust al 3-0 voor Ajax stond. NAC uit leek nog op een incident, maar ik ben het met je eens dat Start en Roda uit echt dramatisch was. Het grote verschil in wedstrijdinstelling en bravoure tussen de uitwedstrijden en thuiswedstrijden is opmerkelijk.
wimpey schreef:Het is nog geen sikkepit beter dan de voorbije 3 seizoenen, ondanks dat er dit seizoen een toch niet onaardige selectie staat. Tegen een ploeg die met zich laat sollen, ziet het er goed uit. Tegen een ploeg die ietwat fysiek, mentaliteit en tactisch vernuft aan de dag legt, is het al snel Schluss.
Nog zoiets. Eindigt het dit seizoen goed dan is het de verdienste van de 'veel' ( :eusa_liar: ) betere selectie. Eindigt het slecht dan heeft Ten Cate er niets van gebakken met deze 'sterke groep'.
wimpey schreef:Stevens is trouwens een echte toptrainer en niet zo'n op niets gebaseerde opgehemelde trainer. Roda was met veel minder materiaal op alle fronten beter dan Ajax. Dan doe je als trainer je werk goed.
Vorig seizoen was het nog maar weinig soeps met Roda hoor. Ik geloof dat ze uiteindelijk 10de werden, ofzo. Stevens heeft de tijd gekregen.

Jesse

Bericht door Jesse » di sep 19, 2006 5:59 pm

Jöhnk schreef:
Giacomo Puccini schreef:De eerste echte misser van Van Geel.
Mwah, MKD en Juanfran vind ik ook geen schoten in de roos.
Mwah, ik wil MKD nog wel een kans geven. Juanfran was inderdaad niet echt alles, nee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Nihad

Bericht door Nihad » di sep 19, 2006 6:58 pm

Roger, MKD en JUanfran hebben ons geen pepernoot gekost.

Rosenberg daarintegen. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 19, 2006 7:02 pm

Rosenberg is niet aangetrokken door Van Geel, indien je dat bedoelde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 19, 2006 7:11 pm

Rosenberg is een aankoop van Blind. Huntelaar, Perez en Stam trouwens ook.

Plaats reactie