SC Heerenveen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo sep 17, 2006 3:30 pm

3-0 op NEC

1x Alves
1x Nilsson
1x Pranjic

Chris

Bericht door Chris » zo sep 17, 2006 5:01 pm

De 3-0 overwinning van vandaag is geflateerd, vooral na rust speelde Heerenveen ontzettend slap. Toen Boutahar erin kwam, was Heerenveen helemaal de draad kwijt. De 2-0 was het omslagpunt, er ontstond veel ruimt tussen de defensie en het middenveld van NEC. Vooral Nilsson en Alves maakte hier goed gebruik van.

De eerste dertig minuten speelde Heerenveen goed, de hand van Verbeek duidelijk te zien. Als NEC in balbezit was zakte de aanvalslinie terug tot ongeveer 10 meter over de middellijn. En de defensie bleef ongeveer 20 meter voor de middellijn. Zo werd het speelveld erg klein en NEC kon niet veel meer dan de bal rondspelen. Olssen en Wisgerhof zijn niet echt de mannen van de sterke opbouw, dus bleef NEC ongevaarlijk.

Vlak voor rust zakte de heleboel in, geen tempo, slap voetbal. Saai.
2de helft begon NEC fanatiek en vel, daardoor kregen ze veldoverwicht en werden ze gevaarlijk voor de goal van Vandenbussche. De wissel Boutahar voor Worm was een goede zet van Been. Boutahar ging zwerven achter de spitsen en Heerenveen had hier niet echt een antwoord op. De ruimte achter de defensie en tussen de defensie en middenveld van NEC werd steeds groter, Alves en Nilsson maakte hier goed gebruik van. Een gelijkspel was misschien wel verdiend geweest voor NEC.
Chris a.k.a Giiser

Harm

Bericht door Harm » zo sep 17, 2006 5:12 pm

Chris schreef:De eerste dertig minuten speelde Heerenveen goed, de hand van Verbeek duidelijk te zien. Als NEC in balbezit was zakte de aanvalslinie terug tot ongeveer 10 meter over de middellijn. En de defensie bleef ongeveer 20 meter voor de middellijn. Zo werd het speelveld erg klein en NEC kon niet veel meer dan de bal rondspelen. Olssen en Wisgerhof zijn niet echt de mannen van de sterke opbouw, dus bleef NEC ongevaarlijk.
Ik dacht dat je juist niet zo te spreken was over Verbeek?

Chris

Bericht door Chris » zo sep 17, 2006 5:25 pm

Ben ik ook niet, daarom zeg ik ook de hand van Verbeek. Hij laat zijn team terugzakken op eigen helft om er dan snel uit te komen met snelle spitsen die van positie wisselen. En met goed voetbal bedoel ik dat ze agressief speelden, er kort op zaten. Dat met snel combinatie voetbal.
Chris a.k.a Giiser

Feest

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 7:47 pm

Waarom speelde die Prager nou niet vorig seizoen?

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo sep 17, 2006 9:15 pm

Omdat Pranjic toen nog op linkshalf speelde

Feest

Bericht door Feest » zo sep 17, 2006 10:51 pm

Jaja.

Pranjic speelt nog steeds linkshalf hoor. Prager is een controleur.

Chris

Bericht door Chris » ma sep 18, 2006 7:16 am

Steef schreef:Waarom speelde die Prager nou niet vorig seizoen?
Omdat Bosvelt op zijn positie stond, en Verbeek meer zag in Kissi die vorig seizoen vrij regelmatig speelde. Bosvelt staat nu controlerend op rechtshalf, achter Alves. Zekerheidje ingebouwd door Verbeek, maar Prager speelde gister niet groots. Vond Dingsdag gister de beste man van het veld, opbouwend, coachend, defensief sterk. Uitstekend aankoop. Breuer bewees maar weer eens waarom hij op de bank zit.
Chris a.k.a Giiser

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 18, 2006 8:19 am

Chris schreef:De 3-0 overwinning van vandaag is geflateerd, vooral na rust speelde Heerenveen ontzettend slap. Toen Boutahar erin kwam, was Heerenveen helemaal de draad kwijt. De 2-0 was het omslagpunt, er ontstond veel ruimt tussen de defensie en het middenveld van NEC. Vooral Nilsson en Alves maakte hier goed gebruik van.

De eerste dertig minuten speelde Heerenveen goed, de hand van Verbeek duidelijk te zien. Als NEC in balbezit was zakte de aanvalslinie terug tot ongeveer 10 meter over de middellijn. En de defensie bleef ongeveer 20 meter voor de middellijn. Zo werd het speelveld erg klein en NEC kon niet veel meer dan de bal rondspelen. Olssen en Wisgerhof zijn niet echt de mannen van de sterke opbouw, dus bleef NEC ongevaarlijk.

2de helft begon NEC fanatiek en vel, daardoor kregen ze veldoverwicht en werden ze gevaarlijk voor de goal van Vandenbussche. De wissel Boutahar voor Worm was een goede zet van Been. Boutahar ging zwerven achter de spitsen en Heerenveen had hier niet echt een antwoord op. De ruimte achter de defensie en tussen de defensie en middenveld van NEC werd steeds groter, Alves en Nilsson maakte hier goed gebruik van. Een gelijkspel was misschien wel verdiend geweest voor NEC.
Absoluut niet mee eens. De eerste helft gingen de balletjes breed en terug. De tweede helft was het niet veel beeter. Een beetje naar voren en toen was de dreiging van NEC meteen weer weg. Die spitsen hadden nix te vertellen. Diep in de tweede helft was er een fatsoenlijke kans van NEC... verder heb ik ze niet gezien.

Heerenveen was ook niet zo heel goed, maar als ze de eerste helft meer druk hadden gezet hadden ze NEC volledig weggeblazen. Die 3-0 was dan ook volledig verdient. Denneboom raakte geen knikker, Eagles zag er geirriteerd uit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Chris

Bericht door Chris » ma sep 18, 2006 8:44 am

banjavi schreef:
Chris schreef:De 3-0 overwinning van vandaag is geflateerd, vooral na rust speelde Heerenveen ontzettend slap. Toen Boutahar erin kwam, was Heerenveen helemaal de draad kwijt. De 2-0 was het omslagpunt, er ontstond veel ruimt tussen de defensie en het middenveld van NEC. Vooral Nilsson en Alves maakte hier goed gebruik van.

Absoluut niet mee eens. De eerste helft gingen de balletjes breed en terug. De tweede helft was het niet veel beeter. Een beetje naar voren en toen was de dreiging van NEC meteen weer weg. Die spitsen hadden nix te vertellen. Diep in de tweede helft was er een fatsoenlijke kans van NEC... verder heb ik ze niet gezien.

Heerenveen was ook niet zo heel goed, maar als ze de eerste helft meer druk hadden gezet hadden ze NEC volledig weggeblazen. Die 3-0 was dan ook volledig verdient. Denneboom raakte geen knikker, Eagles zag er geirriteerd uit.
Ik vond NEC scherper uit de rust komen dan Heerenveen, dat resulteerde ook in mogelijkheden. Holman op Vandenbussche af, schot van Boutahar op de lat. Daarnaast waren er nog gevaarlijk momenten voor de goal van Heerenveen. NEC had ook een veldoverwicht in het begin van de 2de helft. Pas na de 2-0 zakte NEC in en was al het vertrouwen in een goede afloop weg.
Ben het met je eens dat in de eerste helft NEC niet of nauwelijk gevaarlijk is geweest, dat staat ook in mijn eerdere posting.
Chris a.k.a Giiser

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma sep 18, 2006 12:37 pm

Steef schreef:Jaja.

Pranjic speelt nog steeds linkshalf hoor. Prager is een controleur.
Bosvelt staat op rechtshalf,Prager op linkshalf met Alves daarvoor en Pranjic speelt als een hangende linksbuiten.

Chris

Bericht door Chris » ma sep 18, 2006 2:54 pm

Sorry Hoeladans maar hoe zie jij dat voor je?

Zo ongeveer?

----------Friend
Pranjic-------------Nilsson

Alves

Prager--------------Bosvelt

Ben je gister ook geweest? Kon je zien dat Alves startte op de rechtsbuiten en regelmatig wisselde van positie met Nilsson. Prager stond echt centraal, misschien dat hij een paar keer in linker zone stond, als Pranjic op de loop was. Maar hij staat echt niet linkshalf en Pranjic heeft vorig seizoen als hangende buitenspeler gevoetbald. Geen groot succes trouwens.
Chris a.k.a Giiser

Chris

Bericht door Chris » ma sep 18, 2006 5:41 pm

Vi.nl

SC Heerenveen maand zonder Tarvajäri

18/9/2006 18:19

Voor Niklas Tarvajärvi was het een ongelukkige invalbeurt tegen NEC. Koud in het veld werd de Fin geveld door een hamstringblessure die hem mogelijk een maand aan de kant houdt.
'Er zijn vezels beschadigd. Hoewel het moeilijk aan te geven is hoe lang het herstel in beslag zal nemen, denk ik dat Niklas een kleine maand uit de roulatie is', aldus fysiotherapeut Erik ten Voorde op de website van SC Heerenveen. 'Jammer voor Niklas. Het was gewoon domme pech.'

Tarvajärvi mist door de blessure onder meer de return tegen Vitória Setúbal. De tweede wedstrijd tegen de Portugezen staat voor volgende week op het programma.

Minder slecht nieuws was er voor Timmi Johansen. De Deense verdediger moest kort na rust aangeslagen zijn debuut beëindigen. Volgens Ten Voorde is er weinig aan de hand. 'Timmi kreeg in de eerste helft een tikje in zijn kuit en had na rust last van kramp. Hij moet wennen aan het hogere niveau, maar heeft geen blessure.'
Chris a.k.a Giiser

Feest

Bericht door Feest » ma sep 18, 2006 6:08 pm

Een groot gemis voor de Eredivisie....

Hoe was die nieuwe Schandi? Johansen...

Chris

Bericht door Chris » ma sep 18, 2006 6:13 pm

Redelijk, kon het net bijbenen.

Zeg moet jij niet es een brief naar Johan Derksen sturen? Hij steekt weer een loftrompet op over het scherpe oog van Van der Velde, qua scouting.
Chris a.k.a Giiser

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 6:16 pm

Net alsof dat wat helpt. Die Derksen is zo seniel als ik weet niet wat. Die man is altijd na een week alweer vergeten wat hij heeft gezegd.
Tenzij voor een keer gelijk had, natuurlijk.

Feest

Bericht door Feest » ma sep 18, 2006 6:16 pm

Neuh, het gaat mij er vooral om dat Schandinaviers niet de verlossers zijn. Riemer heeft er echt wel een beetje kijk op.

Sowieso zie ik steeds minder Schandi's bij H'veen. Het nivo gaat daar omhoog en ze moeten 1 voor 1 afhaken.

Chris

Bericht door Chris » di sep 19, 2006 7:25 am

Klopt er komen steeds minder Scandinaviers bij Heerenveen. Maar om te zeggen dat het niveau omhoog gaat. Weet ik niet, ze spelen wat realistischer (lees meer verdedigend) dan onder Foppe de Haan. Terwijl ik denk dat de kwaliteit van de selectie (juist) niet veel hoger ligt dan bijvoorbeeld toen de Champions League haalden.
Chris a.k.a Giiser

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 19, 2006 1:29 pm

Chris schreef:Sorry Hoeladans maar hoe zie jij dat voor je?

Zo ongeveer?

----------Friend
Pranjic-------------Nilsson

Alves

Prager--------------Bosvelt

Ben je gister ook geweest? Kon je zien dat Alves startte op de rechtsbuiten en regelmatig wisselde van positie met Nilsson. Prager stond echt centraal, misschien dat hij een paar keer in linker zone stond, als Pranjic op de loop was. Maar hij staat echt niet linkshalf en Pranjic heeft vorig seizoen als hangende buitenspeler gevoetbald. Geen groot succes trouwens.
Alves op 10 sukkel,niet voor Prager

En nee, ik ben niet naar Heerenveen-NEC geweest dus daar kan ik niet over oordelen maar zo stond het tegen Setubal:

---------------Friend-----------Nilsson
----Pranjic-----------------------------
---------------Alves

---------Prager------Bosvelt

--------------

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 19, 2006 2:01 pm

Nou, nou, "sukkel". :nooo:

Feest

Bericht door Feest » di sep 19, 2006 2:06 pm

Chris schreef:Klopt er komen steeds minder Scandinaviers bij Heerenveen. Maar om te zeggen dat het niveau omhoog gaat. Weet ik niet, ze spelen wat realistischer (lees meer verdedigend) dan onder Foppe de Haan. Terwijl ik denk dat de kwaliteit van de selectie (juist) niet veel hoger ligt dan bijvoorbeeld toen de Champions League haalden.
Maar SCH had dat jaar wel weinig Schandi's. :yes:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di sep 19, 2006 2:51 pm

Bertje schreef:Nou, nou, "sukkel". :nooo:
Stel je niet zo aan

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 19, 2006 2:55 pm

Laat ik dan maar de verstandige zijn, hè.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 19, 2006 3:01 pm

Niet op de man spelen, Hoeladans. :eusa_naughty:

Chris

Bericht door Chris » di sep 19, 2006 3:23 pm

Steef schreef:
Chris schreef:Klopt er komen steeds minder Scandinaviers bij Heerenveen. Maar om te zeggen dat het niveau omhoog gaat. Weet ik niet, ze spelen wat realistischer (lees meer verdedigend) dan onder Foppe de Haan. Terwijl ik denk dat de kwaliteit van de selectie (juist) niet veel hoger ligt dan bijvoorbeeld toen de Champions League haalden.
Maar SCH had dat jaar wel weinig Schandi's. :yes:
Misschien dat daarom het niveau het niet zo hoog ligt als nu. :hypocrite:
Chris a.k.a Giiser

Gesloten