NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 10, 2006 4:56 pm

Helaas...wel Holman...MotM... bevalt me goed... :yes: nu nog er in ipv ernaast schieten... :X
NEC verliest thuis van AZ

Door: Roel, ForzaNEC.nl

AZ blijft koploper van de Eredivisie. De Alkmaarders speelden niet groots in Nijmegen maar wonnen wel voor de derde keer op rij in het nieuwe seizoen (2-0).

Afbeelding

NEC waande zich lange tijd gelijkwaardig. De ploeg van Mario Been hoefde niet achter de AZ aan te lopen, maar slaagde er evenmin in zelf veel goede kansen af te dwingen. En als er mogelijkheden kwamen, was de afronding niet goed genoeg aldus VI.nl.

later meer

Bron: Voetbal International
NEC verliest thuis van AZ

Door: Roel, ForzaNEC.nl

NEC heeft ook de tweede thuiswedstrijd van het seizoen niet tot een goed einde weten te brengen. In een zonovergoten Goffert bleek AZ met 2-0 te sterk. Helemaal terecht was deze overwinning niet. NEC kon zich goed meten met de Alkmaarders, maar mistte kracht, precisie en geluk.

Het begin was wel duidelijk voor AZ. De spelers van NEC lieten zien dat de wil om te voetballen er was, maar waren nog niet scherp. Er werd dan ook veel balverlies geleden en korte balletjes werden gemakkelijk onderschept door de zeer goed gestarte Noord-Hollanders. Maar tot echte kansen leidde dit overwicht nog niet.

Door het uitblijven van kansen wist NEC zich terug in de wedstrijd te knokken. Na 10 minuten leidde dit zelfs tot een goede combinatie, gevolgd door een mislukt schot van Holman. Vanaf dat moment was NEC vrijwel gelijkwaardig aan AZ, al bleven de grootste kansen voor de bezoekers. Arveladze raakte de paal, Jaliens schoot net naast en Koevermans speelde de bal te ver voor zich uit toen hij Babos wist te omspelen. Daar tegenover stonden een paar goede schoten van Holman en een gekraakt schot van El Akchaoui.

Na een half uur viel toch de goal voor AZ. Niet geheel onverdiend maar wel onverwacht kwam Arveladze alleen voor Babos te staan na een splijtende steekpass van Cziommer. De Georgische goaltjesdief bleef koel en schoot rustig zijn eerste doelpunt van het seizoen binnen. In de rest van de eerste helft kregen beide ploegen nog kleine mogelijkheden, maar tot echte kansen leidde dit niet.

Na rust werd het wedstrijdbeeld ineens omgedraaid. Waar in de eerste helft AZ de grote kansen kregen, was het nu NEC dat de boventoon voerde. Gelijk vanaf de aftrap zette de NEC AZ onder druk. Het passen ging een stuk zorgvuldiger en er werden veel meer duels gewonnen. Zeker na het inbrengen van Chris Eagles. De Engelsman kwam na een uur spelen onder luid applaus in het veld voor Nalbantoglu en liet gelijk zien wat voor talent hij in huis heeft. Met een knappe actie van de linkerkant van het veld, gevolgd door een briljante schijnbeweging legde hij de bal af op Niedzielan. Maar de Pool wist op de hoek van de 5-meterlijn zijn schoen niet goed tegen de bal te krijgen.

In het kwartier dat volgde wist NEC een paar zeer grote kansen af te dwingen. Schoten van Holman gingen weer net mis, Barreto kreeg zijn schoen niet tegen de bal waardoor die naast hobbelde, en Niedzielans linkerbeen was 2 centimeter te kort waardoor hij een voorzet van Holman net niet binnen wist te werken. En zoals wel vaker in het voetbal: als je zelf niet scoort uit een paar grote kansen doet de tegenstander dat wel. Na een snelle counter gaf Arveladze de bal aan de vrijstaande Schaars die knap en beheerst afrondde. Vanaf dat moment was de wedstrijd gespeeld. Alleen Holman en Eagles gingen er nog echt voor, de rest had niet meer de energie of de wil om nog een keer aan te zetten.

Ondanks de nederlaag kan NEC positief zijn over de wedstrijd. Het vertoonde spel was zeer goed, AZ werd in de 2e helft overklast, en Eagles liet zien dat we aan hem nog veel plezier kunnen beleven. Nu nog iets meer geluk en het kan een leuk seizoen gaan worden.

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 15, 2006 4:55 pm

N.E.C. - Sparta en N.E.C. - Ajax verplaatst (14/09/2006)

Vandaag maakte de KNVB officieel 2 wedstrijdwijzigingen van N.E.C. bekend.

N.E.C. - Sparta stond gepland voor zondag 19 november en zal nu een dag eerder worden gespeeld, op zaterdag 18 november om 20:00 uur. In het oorspronkelijk competitieprogramma was al vermeld dat deze wedstrijd mogelijk verplaatst zou worden ten behoeve van evenwichtige verdeling van de eredivisiewedstrijden over het weekend.

N.E.C. - Ajax stond gepland voor Oudjaarsdag zondag 31 december en zal nu een dag eerder worden gespeeld, op zaterdag 30 december om 14:30 uur. Dat is een ongebruikelijk tijdstip voor een wedstrijd in de eredivisie maar in verband met een tekort aan politie inzet moest deze wedstrijd worden verplaatst. Aangezien het hier een risiscowedstrijd betreft moet de wedstrijd bij daglicht worden gespeeld. En om wel in dezelfde speelronde te kunnen worden gespeeld is, in overleg met de KNVB, N.E.C, gemeente Nijmegen en de politie uiteindelijk besloten om de wedstrijd op zaterdag 30 december in de middag te spelen.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr sep 15, 2006 5:01 pm

Je zou die club haast vergeten.

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 15, 2006 5:07 pm

Oh... :cheer:

Niedzielan geblesseerd; El-Akchaoui weggestuurd

Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 13:44

Andrzej Niedzielan ontbreekt waarschijnlijk aanstaande zondag in de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen. De Pool heeft last van een lichte hamstring-blessure en zal in Friesland mogelijk vervangen worden door Rutger Worm.

Afbeelding

Chris Eagles zal ook in de basis starten. Hij heeft een plek achter de spitsen afgedwongen ten koste van Mark Otten. De verdedigende positie die Otten invulde zal uitgevoerd worden door Edgar Barreto.

Afbeelding

De vrijdagtraining werd ontsierd door een incident wat leidde tot het wegsturen van Youssef El-Akchaoui van de training. Jong NEC-speler Saidi Ntibazonkiza (foto) speelde uitstekend en dolde diverse malen de linksback. Daar waar zijn acties eerder tegen werden gehouden door een elleboogje of het neerhalen van de kleine voetballer, ging Saidi nu vol het duel in met El-Akchaoui. De Rotterdammer pikte dat niet en gaf de speler een forse natrap wat tot consternatie leidde bij de aanwezige toeschouwers. El-Akchaoui probeerde het zelfs nog goed te praten, maar werd meteen daarna door trainer Mario Been van het veld gestuurd. Of dit verder nog consequenties heeft voor zijn basisplaats is nog niet bekend.

Vermoedelijke opstelling:

Babos; Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Barreto, Eagles, Snoyl; Denneboom, Holman, Worm.

Arwin

Bericht door Arwin » vr sep 15, 2006 5:43 pm

Echt de ranzigste speler van de eredivisie die El Akchaoui ofzo. Heb ik al gezegd toen zijn transfer naar NEC bekend werd, ook in deze topic. Nu schopt hij zelfs zijn eigen ploeggenoten ook al.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 1:10 am

Volgens mij speelde Rosales z'n debuutwedstrijd (of z'n tweede wedstrijd) tegen ADO. Hij werd meteen getrakteerd op een elleboogstoot door El- Akchaoui. Welkom in de Eredivisie.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 16, 2006 10:47 am

Ik ben er ook niet van gecharmeerd...
En dat Niedzielan geblesseerd is... ik vond het al lang duren voor het weer zo ver was... maar gelukkig... hij zit weer in de lappenmand voor 600.000 euro per jaar...

Donder op met die vent man... als hij 20 hele wedstrijden voor NEC heeft gespeeld is het veel... :sad: :nooo:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

goodfella

Bericht door goodfella » za sep 16, 2006 1:53 pm

Zou me niks verbazen als hij zichzelf ooit eens aansluit bij de zelfmoorddivisie van de hamas. :D

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 17, 2006 9:50 am

Zo... ik ga nu op weg naar het hoge noorden. Een vriend van me uit Heerenveen had een kaart over voor de wedstrijd van vandaag, dus of ik mee wilde!!

Natuurlijk wil ik dat. Wil dat stadion wel eens van binnen zien. Ik zit dan wel in het Heerenveen vak, maar ach... dan juich ik maar niet... :)

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 17, 2006 9:52 am

banjavi schreef:Zo... ik ga nu op weg naar het hoge noorden. Een vriend van me uit Heerenveen had een kaart over voor de wedstrijd van vandaag, dus of ik mee wilde!!

Natuurlijk wil ik dat. Wil dat stadion wel eens van binnen zien. Ik zit dan wel in het Heerenveen vak, maar ach... dan juich ik maar niet... :)
Even kijken welke het leukst is:

1. Alsof NEC gaat scoren vandaag :nooo:

2. Alsof die Heerenveen supporters van die hoollies zijn :nooo:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 17, 2006 9:59 am

Pfff...alsof BanJovi zo serieus genomen moet worden in bovenstaande... :nooo: :twisted: :cheer:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 17, 2006 3:11 pm

'Geweldige' voetbalmiddag... :nooo: :sad:

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 17, 2006 7:12 pm

Haha, 3-0.

Beloki

Bericht door Beloki » zo sep 17, 2006 7:16 pm

Been gaat de boeken in: 0x winst uit eerste 4 duels. :redcard:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 17, 2006 7:20 pm

Beloki schreef:Been gaat de boeken in: 0x winst uit eerste 4 duels. :redcard:
Yep... :sad: al was de start voor NEC bezopen zwaar; zal verlies ingecalculeerd zijn en hebben ploegen tegen zwakkere ploegen meer punten laten liggen nu, m.i... :cheer:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 17, 2006 8:37 pm

NEC was meer dan beroerd... echt nix ging goed... drama gewoon...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo sep 17, 2006 9:16 pm

Ik denk trouwens wel dat NEC het moeilijk gaat krijgen dit seizoen, zeker wanneer ploegen als Heracles en Excelsior punten blijven pakken. Het materiaal lijkt minder dan vorig seizoen, en van Been heb ik ook geen hoge pet op. Maar dat zal niet als een verrassing komen voor de NEC-watchers hier, die hebben dat natuurlijk ook al gezien. :aai:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 17, 2006 9:18 pm

Duke schreef:Ik denk trouwens wel dat NEC het moeilijk gaat krijgen dit seizoen, zeker wanneer ploegen als Heracles en Excelsior punten blijven pakken. Het materiaal lijkt minder dan vorig seizoen, en van Been heb ik ook geen hoge pet op. Maar dat zal niet als een verrassing komen voor de NEC-watchers hier, die hebben dat natuurlijk ook al gezien. :aai:
Ik roep de hele tijd al dat het met NEC niets zal worden dit jaar... met dit materiaal kan je ook niet veel verwachten.
Been is ook niet mijn favoriet... ik vind hem te popi jopi ... maargoed, da's ieder zijn mening... het spel van NEC was i.i.g. niet om aan te zien vanmiddag...

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 17, 2006 9:22 pm

Ik kan me beter vinden in het stukje van Chris in 't Heerenveendraadje over de wedstrijd... :yes:

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 18, 2006 7:12 am

Wedstrijdverslag SC Heerenveen - N.E.C.

3 0

Afbeelding

Zondag 17 september 2006, Abe Lenstra Stadion, Heerenveen
Scheidsrechter: K. Blom
Toeschouwers: 25.000
Scoreverloop: 28' Alves 1-0, 63' Nilsson 2-0, 77' Pranjic 3-0
Gele kaart: Johansen, Prager (Heerenveen), Holman, Wisgerhof, Eagles (N.E.C.)
Rode kaart: -

N.E.C. speelde zondagmiddag de vierde wedstrijd van het seizoen. Na PSV, FC Groningen en AZ wist het vantevoren dat het in SC Heerenveen opnieuw een moeilijke tegenstander zou krijgen. In het Abe Lenstra stadion zegevierde de thuisploeg met 3-0 (ruststand 1-0). Ondanks de stand N.E.C. speelde bij vlagen heel aardig en knokte het voor iedere meter. Maar, zoals vaker dit seizoen werden er te weinig kansen gecreërd en was er nauwelijks gevaar voor de goal van SC Heerenveen. Heerenveen kreeg wel een aantal kansen en ging daar uiterst effectief mee om. Dat was het grootste verschil tussen beide teams deze zondagmiddag.

Trainer Mario Been stuurde zijn ploeg in de vertrouwde 4-3-3 formatie het veld in. Ten opzichte van de wedstrijd van vorige week veranderde hij zijn team op twee posities. Rutger Worm verving de geblesseerde Andrzej Niedzielan en Chris Eagles startte in de basis in plaats van Mark Otten.

In de beginfase kreeg Heerenveen een aantal goede kansen om de score te openen. Alves, Nilsson en Dingsdag slaagden er echter niet in doelman Babos te verschalken. In de 28ste minuut was het wel raak. Pranjic legde breed op Alves die vanaf de rechterkant het strafschopgebied kwam inlopen. De pass was niet zuiver en kwam onder het lichaam van de spits. Desondanks haalde de Brazilliaan verwoestend hard uit en ging de bal via de onderkant van de lat in het doel. Babos was kansloos: 1-0.
N.E.C stelde hier aanvallend weinig tegenover. Jonas Olsson kreeg een kopkans na een corner, maar deze miste richting en kracht. 1-0 was dan ook de ruststand.

In de tweede helft zette trainer Mario Been zijn team iets anders neer en fungeerde de balvastere Romano Denneboom als centrale spits. In de 60ste minuut bracht Been Saïd Boutahar voor Rutger Worm. Boutahar's eerste balcontact leverde bijna de gelijkmaker op. Zijn schot vanaf een meter of 25 spatte echter op de lat uiteen. Pech voor N.E.C. dus. Enkele minuten later viel de goal wel aan de andere kant. Na balverlies op het middenveld brak Nilsson door aan de linkerkant en schoof hij de bal onberispelijk in de verre hoek achter doelman Babos: 2-0. N.E.C's laatste hoop was hiermee vervlogen en de wedstrijd beslist. In de 70ste minuut viel er weer een kans voor N.E.C. te noteren. Na een foutje van een Heerenvener kon Brett Holman alleen op Heerenveen's goalie Vandenbussche af. Die wierp zich in de baan van het schot en weerhield de Australiër van scoren. Niet veel later zette Pranjic de 3-0 eindstand op het scorebord na een ongelukkig moment van Edgar Barreto. De Paraguayaan zette op de rand van het strafschopgebied een perfecte sliding in, maar de bal kwam via zijn voet voor de voeten van Pranjic die niet nadacht en keihard uithaalde. Babos was opnieuw kansloos: 3-0.

Door deze nederlaag blijft N.E.C. in de onderste regionen van de Eredivisie. Toch hoeft het team van Been niet te wanhopen. Ook vandaag werd er bij vlagen aardig gevoetbald en werd er door iedereen keihard geknokt. Als men deze instelling blijft vasthouden, niet in paniek raakt, en blijft geloven in betere tijden gaan de doelpunten in de komende wedstrijden vast wel vallen. Aanstaande woensdag speelt N.E.C. de bekerwedstrijd tegen EVV en volgende week speelt men opnieuw een lastige wedstrijd, uit tegen Ajax. Daarna begint een reeks van wedstrijden waarin de punten wel gepakt kunnen en moeten worden!!

F.A.

Opstellingen:
SC Heerenveen : Brian Vandenbussche, Gianni Zuiverloon (46' Jakob Poulsen), Michael Dingsdag, Michel Breuer, Timmi Johansen (57' Michael Bradley), Paul Bosvelt, Thomas Prager, Danijel Pranjic, Afonso Alves, Rob Friend (72' Niklas Tarvajärvi), Lasse Nilsson.

N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Chris Eagles, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Rutger Worm (60' Saïd Boutahar).

Foto's door Broer van den Boom

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Arwin

Bericht door Arwin » ma sep 18, 2006 1:17 pm

Beloki schreef:Been gaat de boeken in: 0x winst uit eerste 4 duels. :redcard:
Het worden er zeker 5: komende zondag Ajax - NEC :cheer:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma sep 18, 2006 2:50 pm

banjavi schreef:
Duke schreef:Ik denk trouwens wel dat NEC het moeilijk gaat krijgen dit seizoen, zeker wanneer ploegen als Heracles en Excelsior punten blijven pakken. Het materiaal lijkt minder dan vorig seizoen, en van Been heb ik ook geen hoge pet op. Maar dat zal niet als een verrassing komen voor de NEC-watchers hier, die hebben dat natuurlijk ook al gezien. :aai:
Ik roep de hele tijd al dat het met NEC niets zal worden dit jaar... met dit materiaal kan je ook niet veel verwachten.
Been is ook niet mijn favoriet... ik vind hem te popi jopi ... maargoed, da's ieder zijn mening... het spel van NEC was i.i.g. niet om aan te zien vanmiddag...
Ik denk ook dat ze het écht zwaar gaan krijgen.
Maar de NEC-supporters bij mij op school hadden het zelfs over het linkerrijtje.......... forget it! :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 18, 2006 3:56 pm

Linker rijtje... ?? Als het zo doorgaat dan hebben ze volgend jaar weer kans op het linker rijtje ja...

maarja... je moet optimistisch blijven natuurlijk... :)

En ik ben nou eenmaal een nuilerd, dus het zal daar wel aan liggen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 18, 2006 4:02 pm

Steef, jij was wel gecharmeerd van Been, toch? Denk je dat hij er nog een beetje iets van weet te maken?

Feest

Bericht door Feest » ma sep 18, 2006 4:08 pm

Hij heeft geen grootse selectie, maar dat komt wel goed daar. Plek 13 ofzo.

Gesloten