PSV
Ik had Farfan gewoon vanaf rechts laten komen en Koné in het centrum en dan Tardelli nu op links. Maar het liefste had ik Beerens op links gezien. Gooi die jongen maar voor de leeuwen. Ik heb in Farfan nooit een diepe spits voor PSV gezien. Je zag aan het einde van vorig seizoen al dat hij zich teveel vrijheid toekende en continu naar binnen trok en eigenlijk de gaten dichtliep.
Nu met de komst van Kluivert is Koné als diepste spits sowieso een illusie.
Nu met de komst van Kluivert is Koné als diepste spits sowieso een illusie.
Daar denkt VI.nl toch echt anders over. :hypocrite:Ye' Mighty Oak schreef:PSV had met dubbele cijfers moeten en kunnen winnen. Maar mede dankzij Vink bleef Feyenoord op de been. Ze mochten doen wat ze wilden met de aanvallers van PSV en aan de andere kant werd ieder pietluttig ding afgefloten als een overtreding van een PSV-verdediger. En Hofs had er met rood wegens natrappen afgemoeten. Maar goed 3 punten in de tas en een zeer eenvoudige overwinning. Even aanzetten en Feyenoord was nergens meer :cheer:
Dat vond ik vandaag juist meevallen. Hoe gretig kun je lijken in 13 minuten?Rishi schreef:Zoveel techniek, zo makkelijk hoe hij KAN voetballen :worshippy: Jammer alleen dat het LIJKT alsof hij er geen zin in heeft.
Iemand die zijn 'laatste kans' moet pakken moet veel gretiger zijn. Denk ik dan.
Deed het trouwens pijn om Kluijvert in dat mooie shirt te zien spelen?

;)
Laatst gewijzigd door Harm op zo sep 17, 2006 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is dan hun probleem.Thomas schreef:Daar denkt VI.nl toch echt anders over. :hypocrite:Ye' Mighty Oak schreef:PSV had met dubbele cijfers moeten en kunnen winnen. Maar mede dankzij Vink bleef Feyenoord op de been. Ze mochten doen wat ze wilden met de aanvallers van PSV en aan de andere kant werd ieder pietluttig ding afgefloten als een overtreding van een PSV-verdediger. En Hofs had er met rood wegens natrappen afgemoeten. Maar goed 3 punten in de tas en een zeer eenvoudige overwinning. Even aanzetten en Feyenoord was nergens meer :cheer:
Het zal best dat PSV de eerste helft prima speelde, maar die 8-0 bij rust van Harm? Zelfs als PSV alle kansen had benut was het op zijn hoogst 5-0 geworden. Als feyenoord alle kansen had benut 5-5. Overigens was zowel het balbezit als het aantal schoten op doel na 90 minuten licht in het voordeel van Feyenoord
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
Heb jij de afgelopen seizoenen een beetje opgelet bij de wedstrijden tussen Ajax en PSV onder Vink zijn leiding? ;) Nu keurt hij weer een glaszuiver doelpunt van Feyenoord af omdat er vooraf geduwt zou zijn. :eusa_liar:brigade zuid schreef:Vandaar ook dat Aissati geen pingel kreeg en een glaszuiver doelpunt van Kone werdt afgekeurd zeker.Jöhnk schreef:Vink is voor Psv, kan er niets anders van maken.
Het moet natuurlijk niet te veel opvallen.brigade zuid schreef:Vandaar ook dat Aissati geen pingel kreeg en een glaszuiver doelpunt van Kone werdt afgekeurd zeker.Jöhnk schreef:Vink is voor Psv, kan er niets anders van maken.
;)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- AT Toto winner 15/16
Staat voor geen meter, je kent dat spreekwoord wel met die aap en die ring? In deze is natuurlijk het PSV shirt de aap, maar dat begrijp je wel.Ye' Mighty Oak schreef:Dat vond ik vandaag juist meevallen. Hoe gretig kun je lijken in 13 minuten?Rishi schreef:Zoveel techniek, zo makkelijk hoe hij KAN voetballen :worshippy: Jammer alleen dat het LIJKT alsof hij er geen zin in heeft.
Iemand die zijn 'laatste kans' moet pakken moet veel gretiger zijn. Denk ik dan.
Deed het trouwens pijn om Kluijvert in dat mooie shirt te zien spelen?
;)
Jammer genoeg moesten ze bij Ajax m niet. Dan maar in dat gehucht aan spelen toekomen en komend seizoen THUIS komen, gratis ;)
Die PSV'er mag lekker in Eindhoven blijven. Daar wordt hij iig met een warm applaus ontvangen......
En deze dan ook nog maar even:
Ze zeggen niets over de penalty die PSV had kunnen krijgen. Was net zo'n randgeval als bij Feyenoord.Rotterdammers bestolen in eerste topper van seizoen
PSV klopt Feyenoord
door onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Ronald Koeman heeft zondagmiddag de broederstrijd met Erwin in zijn voordeel beslist. PSV stuurde Feyenoord met een nederlaag terug naar Rotterdam. In eigen huis zegevierden de Eindhovenaren met 2-1 in de eerste topper van het seizoen. Feyenoord kreeg daarmee te weinig. Scheidsrechter Pieter Vink keurde een Rotterdams doelpunt in de slotfase onterecht af en onthield Feyenoord een zuivere strafschop.
Met vlot combinatiespel was PSV vooral in de eerste helft heer en meester. Het veldoverwicht resulteerde al snel in de openingstreffer. Jefferson Farfán schoot na zeven minuten zijn vrije trap achter de geslagen doelman Henk Timmer. Vlak voor rust verdubbelde Alex, na een aanval over diverse schijven, de score. Onverwacht deed Feyenoord luttele minuten later echter direct iets terug. Onoplettendheid en slecht verdedigen van Alex werd afgestraft door Jonathan de Guzman, waardoor de tweede helft voor PSV nog onnodig spannend werd.
Tumult
Waar de eerste helft met vlagen een aantrekkelijk schouwspel was, viel het niveau in het tweede bedrijf tegen. Beide ploegen leden veel balverlies en kwamen nauwelijks nog tot kansen.
In een tumultueuze slotfase mocht Feyenoord toch nog aanspraak maken op de gelijkmaker, ware het niet dat leidsman Vink een doelpunt onterecht afkeurde en in vasthouden van Alex bij Ali Boussaboun geen penalty zag. De Guzman wist eerder oog in oog met PSV-keeper Gomes een buitenkans niet te verzilveren. Aan de andere kant verzuimde Arouna Koné de landskampioen in veilige haven te schieten. PSV had daar uiteindelijk geen boodschap aan en pakte de broodnodige drie punten. Door het resultaat heeft Feyenoord na vier wedstrijden nog maar vier punten. PSV heeft uit evenveel duels negen punten.
Rentree
Patrick Kluivert maakte in de tweede helft zijn rentree op de Nederlandse velden. De aanvaller verving bij PSV in de 72e minuut de andere debutant, Diego Tardelli.
En deze dan ook nog maar even:
ADKluivert weer voetballer
EINDHOVEN - Heel even gleed zijn blik langs de volle tribunes, vanwaar een overvloed aan warme steunbetuigingen zijn kant oprolde.
Onder het shirt van PSV voelde Patrick Kluivert het kippenvel duimendik op zijn huid staan. Op 30-jarige leeftijd heeft de aanvaller in het voetbal alles gezien en beleefd, maar toch maakte de entree bij zijn nieuwe club indruk. ,,Het was fantastisch.’’
Om twee minuten over twee werd Patrick Kluivert gisteren in Eindhoven weer voetballer. Na ruim vijftien dagen intensieve training werd de spits fit genoeg bevonden voor een invalbeurt op het hoogste niveau.
Zo vierde Kluivert dik negen jaar, vier clubs en 103 competitiegoals na het vertrek bij Ajax zijn comeback in de Nederlandse competitie.
,,We stonden onder druk, maar dat maakte voor mijn invalbeurt niet zo veel uit. Ik voelde me lekker en wilde graag.’’
PSV-Feyenoord was iets meer dan een uur oud, toen trainer Ronald Koeman de spits onder luid gejuich op pad stuurde voor zijn warming-up. Iets meer dan vijf minuten had Kluivert nodig om de spieren op de juiste temperatuur te krijgen. Terwijl hij in de dug-out het shirt met nummer 9 over zijn schouders trok, kreeg hij de laatste instructies van Koeman.
Na een tikje in de rug van assistent-coach Jan Wouters en een laatste woordje van verzorger Mart van den Heuvel kwam Kluivert in het veld voor de Braziliaan Diego Tardelli, een andere debutant.
De spits zocht zijn vertrouwde stek in de punt van de aanval op, waar Karim Saidi werd belast met zijn bewaking. Het eerste balcontact van Kluivert, een pass uit de lucht op Farfán, was meteen raak.
Ongewild was hij betrokken bij het vertrek van diezelfde Farfán, die een hersenschudding opliep nadat Kluivert bij een verdedigende actie op hem viel.
Kluivert maakte tegen Feyenoord zijn eerste officiële minuten sinds april van dit jaar, toen hij invaller was bij Valencia. Uiteindelijk speelde hij te kort om hem te beoordelen, maar desondanks kon Kluivert leven met zijn rentree.
,,Over de balcontacten die ik had, was ik best tevreden. Het was wennen, natuurlijk was het wel even zoeken. Het was de eerste keer dat ik meedeed, dat komt heus wel. Ik vond het belangrijk om nú te debuteren. Je kunt wel weer wachten tot de wedstrijd tegen Kozakken Boys (woensdag voor de beker, red.), maar dit was het moment.’’
Toen op 31 augustus duidelijk werd, dat Kluivert PSV’er zou worden, was er de nodige scepsis onder een deel van de Eindhovense aanhang. Het Ajax-verleden werd hem door een deel van de supporters zwaar aangerekend. Van enig dubbel gevoel was gisteren in het Philips-stadion echter niets te merken.
Kluivert werd onthaald als verloren zoon. Toen de Feyenoord-aanhang hem op een onsmakelijke manier trachtte te herinneren aan het verleden, werden die spreekkoren overstemd door een fluitconcert.
,,Het lijkt er inderdaad op, dat ik de harten van de mensen hier heb veroverd,’’ aldus Kluivert. ,,Het is nu aan mij om daar wat mee te doen, om die verwachtingen in te lossen. Op het moment dat je je handtekening zet, ben je PSV’er.’’
Mede daarom kijkt hij reikhalzend uit, naar het moment dat hij aan een wedstrijd kan beginnen. Woensdag speelt PSV voor de beker tegen Kozakken Boys.
,,Als ik woensdag kan starten, dan graag,’’ maakte hij van zijn ambities geen geheim. ,,Misschien dat ik dan 60 of 75 minuten kan spelen en wellicht kan ik er volgende week tegen ADO een hele wedstrijd bij zijn.’’
Er zijn negen jaar verstreken sinds Kluiverts vertrek uit Nederland. In zijn laatste jaar haalde Ajax nog de halve finale van de Champions League. Dat spelpeil lijkt mijlenver verwijderd van het niveau waarop PSV en Feyenoord bivakkeerden. Het onderlinge duel was vermakelijk, maar verre van goed.
Ook Kluivert had het gezien, maar hij voelde er weinig voor direct al een zwaarwegend oordeel te vellen. Desgevraagd beperkte zijn wedstrijdanalyse zich tot één zin, die uiteindelijk tóch veelzeggend was. ,,Het niveau kan misschien wel iets hoger,’’ vond de topscorer aller tijden van Oranje.
Blijft een walgelijke krant die Telegraaf!!. ;)Maartoe schreef:Ze zeggen niets over de penalty die PSV had kunnen krijgen. Was net zo'n randgeval als bij Feyenoord.
Ze 'vergeten' ook de afgekeurde goal van Kone. Stond op gelijke hoogte, dus geen buitenspel.
Heb deze wedstrijd bezocht en lees ook nergens dat Vink werkelijk elk wissewasje in het voordeel van Feyenoord blies.
Overigens vond ik het geval 'Boussaboun' een veel duidelijker penalty dan de situatie met Aissati, die te gemakkelijk gewoon over het been van Saidi viel.
Maar een scheidsrechter twijfelt altijd enigszins in zo'n geval en dat heeft direct gevolgen voor de beoordeling van een mogelijke strafschop aan de andere kant zeker als dat vlak daarna komt.
Maar houd er niet zo van over scheidsrechters te spreken. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Wat de wedstrijd betreft. PSV speelde een zeer sterke eerste helft maar kreeg een mentale opdoffer door de totaal onverwachte tegentreffer van het vrij machteloze Feyenoord in de allerlaatste seconde van de blessuretijd.
Anders was deze wedstrijd gewoon doodgebloed in de tweede helft.
Nu kreeg je de bekende gevolgen. Feyenoord ging met het mentale ruggesteuntje vrijuit op jacht naar de gelijkmaker. PSV ging wat te ver achterover leunen, speelde de countermogelijkheden slecht uit en dan krijg je altijd nog situaties waar je door het oog van de naald kruipt.
Wat Kluivert betreft. Naar verluidt staat Baseman nog te juichen en te klappen. In alle eerlijkheid moet daarbij wel vermeldt worden dat desalniettemin zijn gevoel nu heel anders is...
-
- AT Toto winner 15/16
Dat vond ik nou juist ook, heb de wedstrijd rechtstreeks op tv gezien en ik dacht op een gegeven moment dat Vink bewust steeds in het voordeel van Fnoord floot om het zo een beetje goed te maken met de PSV-AJAX van vorig jaar.Jim schreef:Blijft een walgelijke krant die Telegraaf!!. ;)Maartoe schreef:Ze zeggen niets over de penalty die PSV had kunnen krijgen. Was net zo'n randgeval als bij Feyenoord.
Ze 'vergeten' ook de afgekeurde goal van Kone. Stond op gelijke hoogte, dus geen buitenspel.
Heb deze wedstrijd bezocht en lees ook nergens dat Vink werkelijk elk wissewasje in het voordeel van Feyenoord blies.