IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 12, 2006 5:19 pm

Ik herinner er me nog twee iets recentere: Ajax - Maribor: 10-2 over 2 wedstrijden en Ajax - Gent: 9-0 over twee wedstrijden.
Ajax!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 12, 2006 7:16 pm

Het is me net opgevallen dat we voor deze wedstrijd dun in de middenvelders zitten. Vooral voor de centrale positie, waar we nu Roger en Maduro voor hebben. Roger van wie we niet weten of ie het vol kan houden tegen een fysieke tegenstander met veel loopvermogen, en Maduro, wat geen uitleg nodig heeft denk ik zo... :sad: :X

Is Heitinga als verdedigende middenvelder misschien een optie??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 12, 2006 7:36 pm

Ja die is toch in een bloedvorm! ;)

Roger deed het prima tegen Vitesse dus waarom niet tegen de Noren. Lijkt me geen twijfel over mogelijk dat hij weer speelt. En Maduro zal zo onderhand toch wel weer een beetje uitgerust zijn? Zo dun zit Ajax dus niet in de middenvelders.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 12, 2006 8:36 pm

Mr. Ajax schreef:Het is me net opgevallen dat we voor deze wedstrijd dun in de middenvelders zitten. Vooral voor de centrale positie, waar we nu Roger en Maduro voor hebben. Roger van wie we niet weten of ie het vol kan houden tegen een fysieke tegenstander met veel loopvermogen, en Maduro, wat geen uitleg nodig heeft denk ik zo... :sad: :X

Is Heitinga als verdedigende middenvelder misschien een optie??
Niet alleen voor deze wedstrijd. En we zitten niet per se dun in de middenvelders. Wel in een bepaald type middenvelder. :hypocrite:

Maargoed, ik neem aan dat Roger gewoon blijft staan aangezien hij het goed heeft gedaan tegen Vitesse. Wordt dat joch van 1.67 m z'n directe tegenstander?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 12, 2006 9:03 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik herinner er me nog twee iets recentere: Ajax - Maribor: 10-2 over 2 wedstrijden en Ajax - Gent: 9-0 over twee wedstrijden.
Je hebt gelijk, misschien zie ik het wat te somber in. Feit blijft wel dat het weer tijd wordt voor een overtuigende Europese partij van Ajax.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 13, 2006 7:28 am

Jullie hebben allebei gelijk...

Aan de ene kant: we kennen IK Start niet en kunnen dus amper inschatten hoe goed of slecht ze zijn. Ajax heeft in het verleden te vaak beroerde resultaten tegen onbekende ploegjes neergezet om dat nog een incident te kunnen noemen (Lausanne Sports, FC Kopenhagen), terwijl ze door Grazer AK en FC Thun niet werden uitgeschakeld, maar wel in hoge mate in verlegenheid gebracht. Arrogantie staat Ajax niet. We moeten tegen IK Start vol aan de bak. Waarom zouden we daar niet van uit gaan. De Ajax-spelers staan tóch op het veld, dus kan me net naar zo goed alles geven en proberen de beste wedstrijd van hun hele leven te spelen. Ze hebben toch niks anders te doen, tussen 18.15 en 20.00 uur.

Maar, geheel los daarvan, hebben Dubbel en Brigade Zuid wel gelijk: kijk naar de UEFA-coëfficiënt van Ajax, en dan naar die van IK Start. Kijk naar de plek van Noorwegen op de UEFA-ranglijst, en dan naar die van Nederland. Vergelijk de begrotingen eens. De stadions.

Je mag wel degelijk eisen dat Ajax van dit soort tegenstanders soeverein wint. Daarbij vind ik de uitvoering belangrijker dan de uitslag. Als Ajax weer een helft onder moordende druk staat, zich de fysieke duels in laat lokken, drie of vier grote kansen weggeeft en zich met het opportunisme van de Noren geen raad weet, dan kunnen ze in de slotfase wel naar 0-3 counteren, maar zal ik zeer bezorgd zijn over mijn club. Wat dat betreft zie ik liever dat Ajax de baal laag houdt, accuraat positiespel speelt en de Noren eigenlijk geen moment in de wedstrijd laat komen, zodat je ziet: die Noren bedoelen het goed, maar Ajax is gewoon twee klassen beter.

Ik win liever op die manier met 0-1, dan op de eerder beschreven manier met 0-3. Ik wil na jarenlang hangen en wurgen wel eens zien (en dan bedoel ik: in het veldspel) dat dit soort tegenstanders Ajax simpelweg geen pijn kan doen.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 9:58 am

Eerst maar eens de benen laten spreken. :yes: :eusa_pray:

Ik heb geen idee wat ik me bij IK Start moet voorstellen, we zien wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim

Bericht door Jim » wo sep 13, 2006 10:08 am

Hoe dan ook. De internationale voetbalwereld kijkt vol spanning naar deze duels uit...

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo sep 13, 2006 10:31 am

:D

Zekers. Iedereen is natuurlijk razend benieuwd of de sleeping giant Ajax de weg omhoog richting internationale top weer inslaat. Als ik sommige voorspellingen hierzo lees, moet de uitschakeling door KFC wel slechts uitstel van executie zijn voor Chelsea, Barcelona, Milan en andere rif-raf...

Jim

Bericht door Jim » wo sep 13, 2006 11:45 am

Lijkt me ook volkomen logisch. Bedoel, na de uitschakeling door KFC is de weg richting europese top nu echt definitief ingeslagen. Alles wijst nu overduidelijk in die richting.
Bedoel, met RKC had Ajax thuis al jaren de grootste moeite.
Bij NAC won Ajax de laatste jaren vrijwel nooit.
En hetzelfde gold voor de thuiswedstrijden tegen Vitesse.
Bovendien wordt er nu vele malen beter getraind. Waarschijnlijk in navolging van de EO-Jongerendagen zijn er zelfs thema-trainingen ingevoerd, waarbij tevens volop wordt gelachen, armen om schouders gelegd en hartige woorden gewisseld. Met daarbij assistent-trainers die, in tegenstelling tot de vroegere koekenbakkers, wel een substantiele toegevoegde waarde hebben.
En, last but not least, wordt sterkhouder Jaap Stam volgend jaar pas 25 jaar.
Nee, alle ingredienten zijn nu aanwezig voor een razendsnelle terugkeer aan de absolute top.

999

Bericht door 999 » wo sep 13, 2006 12:11 pm

Kijk uit Jim, zodadelijk ben je opeens geen AJACIED meer ;) :D
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 13, 2006 2:42 pm

Ja die is toch in een bloedvorm!

Roger deed het prima tegen Vitesse dus waarom niet tegen de Noren. Lijkt me geen twijfel over mogelijk dat hij weer speelt. En Maduro zal zo onderhand toch wel weer een beetje uitgerust zijn? Zo dun zit Ajax dus niet in de middenvelders.

Dat Heitinga het op een positie moeilijk heeft wil niet zeggen dat ie niet kan slagen op een andere positie.

Verder zal Roger ook starten, maar of dat slim is moeten we nog zien. Zijn beperkingen zijn bekend, en tegen een fysiek/conditioneel sterkere tegenstander kan het nog problemen opleveren. Probleem is alleen dat ik Maduro het ook niet zo snel beter zie doen.

Vertonghen en Perez gaan ook niet mee.

We zitten wel dun in de middenvelders hoor :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo sep 13, 2006 3:09 pm

Jim schreef:Lijkt me ook volkomen logisch. Bedoel, na de uitschakeling door KFC is de weg richting europese top nu echt definitief ingeslagen. Alles wijst nu overduidelijk in die richting.
Bedoel, met RKC had Ajax thuis al jaren de grootste moeite.
Bij NAC won Ajax de laatste jaren vrijwel nooit.
En hetzelfde gold voor de thuiswedstrijden tegen Vitesse.
Bovendien wordt er nu vele malen beter getraind. Waarschijnlijk in navolging van de EO-Jongerendagen zijn er zelfs thema-trainingen ingevoerd, waarbij tevens volop wordt gelachen, armen om schouders gelegd en hartige woorden gewisseld. Met daarbij assistent-trainers die, in tegenstelling tot de vroegere koekenbakkers, wel een substantiele toegevoegde waarde hebben.
En, last but not least, wordt sterkhouder Jaap Stam volgend jaar pas 25 jaar.
Nee, alle ingredienten zijn nu aanwezig voor een razendsnelle terugkeer aan de absolute top.
Nou speelt Stam wel als een jonge god van 25 jaar... Dus ja, die 34 rondjes om de zon... Ook maar statistiekjes kennelijk... En hoe ongelooflijk slecht we de afgelopen jaren ook speelden, een lichtpuntje was vrijwel elk seizoen de thuiswedstrijd tegen die slappe hap van een RKC. Konden we weer even de illusie koesteren dat we het toch maar prima voor mekaar hadden met ons aller Ajax. En ik kan me ook nog de tijd herinneren dat de spelers liever een middelvinger opstaken naar de coach of mekaar zo'n beetje naar de strot vlogen. Zouden die tijden nu echt voorbij zijn? Zou er nu eindelijk eens een einde komen aan die jarenlange kwelling van 1-dimensionaal toevalvoetbal, aan alle kanten rammelende en verdeelde selecties en aan coaches die zich compleet vertillen aan die enorme klus die Ajax heet, omdat ze daar gewoonweg (nog) niet de kwaliteiten voor hebben? Wat zou dat toch geweldig zijn! Ik hoop het met je mee... :eusa_pray: :yes:
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo sep 13, 2006 5:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 13, 2006 4:59 pm

Ik denk dat de komende twee uitwedstrijden in 4 dagen al wel eens een beter beeld van de huidige staat van Ajax kunnen geven. Uit bij Roda is over het algemeen niet perse een zekerheidje voor 3 punten en uit bij een stelletje opportunistische Noren is Ajax ook niet gewend. Als Ajax dan het soort veldspel neerlegt zoals tegen Vitesse en beide wedstrijden wint, dan mogen we toch iets minder stiekem gaan hopen op een leuk seizoen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 8:40 pm

Sneijder is ziek en doet waarschijnlijk niet mee. (AN) :sad:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 13, 2006 8:51 pm

Dat krijg je met die korte nachtjes he, als jonge vader...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo sep 13, 2006 8:51 pm

Sneijder was inderdaad niet aanwezig op de training net.
De training begon een uurtje later omdat het vliegtuig vertraging had.
Het is een heel erg klein stadion, met appartementen die uitkijken op het veld. Geweldig!! Iedereen kon gewoon het veld op en dat heb ik dan ook maar gedaan. Er waren misschien 30 man van Ajax bij de training.
Er zijn 180 kaarten voor het Ajax vak verkocht en voor de andere vakken ook maar iets van 1600 ving ik op. Dus als er 4000 man komen is het veel...
Stam was de beste op de training, wat een kerel!! Hij zorgt er wel voor dat de rest scherp blijft!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 13, 2006 8:56 pm

Ik heb liever dat Sneijder zondag speelt. Als het nu een twijfelgeval is zou ik hem sparen. De competitie is in deze fase wat mij betreft belangrijker.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 9:26 pm

ASR_AFCA schreef:Het is een heel erg klein stadion, met appartementen die uitkijken op het veld. Geweldig!! Iedereen kon gewoon het veld op en dat heb ik dan ook maar gedaan. Er waren misschien 30 man van Ajax bij de training.
Er zijn 180 kaarten voor het Ajax vak verkocht en voor de andere vakken ook maar iets van 1600 ving ik op. Dus als er 4000 man komen is het veel...
De droom van Ko. :D

999

Bericht door 999 » do sep 14, 2006 9:23 am

Ajax-trainer Ten Cate waakt voor onderschatting

BOK OP HAVERKIST

LILLESTRØM, donderdag

Een reeks gebeurtenissen binnen 24 uur deed Henk ten Cate weer beseffen wat hij de voorbije jaren niet gemist heeft aan Nederland. 1. Bij de ArenA klemgereden door een busje met slechts zes overijverige agenten omdat hij zijn gordel niet droeg. 2. Op Schiphol iets te fanatiek gefouilleerd door een humorloze douanebeambte. 3. Geconfronteerd met een vooringenomen journalist die de Spanjaard Roger de woorden ’appeltje-eitje’ in de mond wilde leggen. Dus als Ten Cate af en toe zijn stem verhief en grimmig werd, waren dit de voornaamste redenen.

Om de persoonlijk getinte ervaringen kon hij nog lachen. Maar mensen die Ajax nu als reus in het kabouterbos plaatsen, krijgen de wind van voren. „Ik hoor die geluiden ook: hier even met 3-0 winnen en thuis een doelpuntenfestijn… Daar erger ik me aan. Omdat het respectloos is. Wij zijn helemaal niet in de situatie om tegenstanders minder serieus te nemen. Toevallig heeft Ajax nog nooit een wedstrijd in Noorwegen gewonnen. Ik vind dat je elke tegenstander moet respecteren, hoe groot of hoe klein ze ook zijn. In Nederland hebben we de onhebbelijkheid om onszelf te overschatten en anderen te onderschatten.”

Assistent Alfons Groenendijk zag IK Start zondag met 2-0 van Lillestrøm winnen, de vijfde zege in zes duels. Enkele weken geleden werd ook lijstaanvoerder Rosenborg verslagen. „Ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk was. Het is zeker geen appeltje-eitje. Deze ploeg speelt met drie spitsen en is voetballend beter dan FC Kopenhagen”, zei Groenendijk.

„En van die ploeg hebben we volgens mij niet gewonnen”, voegde Ten Cate er subtiel aan toe. Over IK Start had hij ondertussen het volgende geleerd: „De club moet het nieuwe Rosenborg van Noorwegen gaan worden. Er zit veel geld, een aantal spelers is afkomstig uit de Engelse competitie en de trainer (Stig-Arne Bjørnebye, YvdB) heeft bij Liverpool gespeeld. Die kent het klappen van de zweep. Dat betekent dat je kwaliteit hebt.”

Hij was er maar druk mee. Ten Cate zat als een bok op een haverkist. „Ik wil niet dat spelers misschien de verkeerde geluiden oppikken. Ik laat me er in elk geval niet door leiden.” De onderschatting ligt dan ook overal op de loer. Voor de wedstrijd vanavond moet IK Start uitwijken naar Lillestrøm. In afwachting van een nieuw stadion in Kristiansand speelt Start nog steeds op een veredeld amateurterrein en dat kan de UEFA niet toestaan.

Veel groter is het huurpand overigens niet, maar dat hoeft ook niet. Er worden slechts zestienhonderd toeschouwers verwacht in het Arasen-stadion, waar de hoeken zijn dichtgebouwd met kleine appartementen. Pal naast de eretribune hangen de geraniums van de bewoners die gisteravond vanaf hun balkonnetje de training konden bekijken.

Dit is dus het podium waar Ajax in beginsel genoegen mee dient te nemen. Ten Cate heeft er beduidend minder moeite mee dan de mensen die het contrast nog steeds gebruiken om zout in de wond te strooien. „De Champions League is een gepasseerd station. We kunnen er wel over blijven filosoferen, maar dat levert ons niks op. Je moet realistisch zijn. We hebben verloren, dus waren we niet goed genoeg.”

• Het is nog onzeker of Wesley Sneijder vanavond aan de aftrap staat. De middenvelder meldde zich met koorts bij het vertrekpunt en trainde ’s avonds ook niet mee. „Hij heeft wat verhoging, maar voelt zich niet ziek”, aldus Ten Cate, die waarschijnlijk ook weer een beroep zal doen op centrumverdediger Thomas Vermaelen.

Vermoedelijke opstelling: Stekelenburg; Heitinga, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Roger, Sneijder; Rosales, Huntelaar, Babel.
De T.
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do sep 14, 2006 11:50 am

Komt het eigenlijk op tv?????
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

J.C.

Bericht door J.C. » do sep 14, 2006 11:52 am

Yup. 18.00 uur op RTL7

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do sep 14, 2006 12:04 pm

Ooooo, gelukkig. Thnx! :xyxthumbs: Ik keek net op de NOS en zag alleen maar retteketet en boerenveen. Ook goed om te weten dat het al om 6 uur begint. Voor hetzelfde geld had ik om 8 uur eens de tv aangezet. Blijft wennen zo'n UEFA-troostprijs.

En toch heb ik zin an vanavond!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do sep 14, 2006 12:31 pm

Oke, weer een kort bericht vanuit Oslo...
Het weer is fantastisch.. vanochtend waren de spelers aan het wandelen door de haven en bij het fort.
Het blijven toch arrogante eikels eigenlijk!! Er kan nog geen goedenmorgen vanaf en een lach is eigenlijk ook zelden te bewonderen.

Verder nog weinig Ajacieden gezien, maar dat komt denk ik nu pas een beetje op gang.
Over anderhalf uur maar eens richting het kleine stadionnetje. Zeker een droom, niet alleen voor Ko, ook voor mij. Des te kneuteriger des te leuker meestal nog.
Je kon gewoon de spelerstunnel inlopen, de waskamer bekijken en vanaf de buitenkant kan je gewoon de kleedkamers inkijken...

:xyxthumbs:

Jim

Bericht door Jim » do sep 14, 2006 12:52 pm

LouisXIV & co schreef: En toch heb ik zin an vanavond!
Wat heet!.
De zenuwen gieren door mijn keel en dat is ongetwijfeld de reden waarom ik er geen hap doorheen krijg!!.
Was het maar alvast 18.15 uur.!!!

Plaats reactie