IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Een vriend van me heeft afgelopen half jaar in Noorwegen gestudeerd, in Kristiansand. Zag die ploeg wel vaak voetballen, maar had ook het idee dat ze niet echt heel serieus met hun sport omgingen. Stond heel vaak in de kroeg tegen de gezichten van die spelers aan te kijken.
Ze draaien verder ook ronduitt kut in hun eigen competitie dus dit wordt gewoon een simpele overwinning. 0-3.
Ze draaien verder ook ronduitt kut in hun eigen competitie dus dit wordt gewoon een simpele overwinning. 0-3.
So? Kom half AZ ook elk weekend (of zelfs doordeweeks) in de kroeg tegen.Thijs schreef:Een vriend van me heeft afgelopen half jaar in Noorwegen gestudeerd, in Kristiansand. Zag die ploeg wel vaak voetballen, maar had ook het idee dat ze niet echt heel serieus met hun sport omgingen. Stond heel vaak in de kroeg tegen de gezichten van die spelers aan te kijken.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Giacomo Puccini
Precies.. waarom zouden beroepssporters niet naar een kroeg kunnen? Dat is echt een fabeltje. Voetballers zijn ook maar mensen met dezelfde behoeften als ieder ander. Zo lang ze zich niet kapot tanken en stelselmatig nachten doorhalen is zo nu en dan een bezoekje aan de kroeg geen probleem. Misschien juist wel een must.. of moeten ze de rest van de dag vullen met de Playstation en boeken lezen?
Ajax!
- Giacomo Puccini
ajax.nlTen Cate slaat IK Start hoog aan
Amsterdam, 12 sep 2006
IK Start mag dan geen gevestigde naam zijn in Europa, een te duchten tegenstander zijn de Noren wel degelijk, stelde trainer Henk ten Cate tegenover het verzamelde journaille. ,,Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen.''
De Noorse tegenstander van Ajax in het UEFA Cuptoernooi is voor velen een grote onbekende, maar om daar automatisch uit af te leiden dat IK Start een makkelijk te nemen horde is, dat stuit Ten Cate tegen de borst. ,,Het is allereerst respectloos, maar ook volstrekt onjuist. Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen en ik kan me nog herinneren dat wij daar niet van hebben gewonnen’’, duidde de trainer van Ajax op de recente uitschakeling in de voorronde van de Champions League. ,,Kopenhagen moest het echt van fysieke kracht hebben en hanteerde alleen maar de lange bal. Deze mensen proberen via een paar goede middenvelders het veld over te steken.’’
Ten Cate liet tot twee keer toe een wedstrijd van Start bekijken door zijn assistenten, die onder de indruk bleken van de ploeg uit Kristiansand. Ook met cijfers valt te staven dat Start een niet te onderschatten opponent is. Van de laatste zes wedstrijden won het team er vijf, onder andere tegen grootmacht Rosenborg BK en afgelopen zondag nog tegen koploper Lillestrøm, en dat met imposante doelcijfers. Ten Cate: ,,In de enige wedstrijd die ze verloren, speelden ze met het tweede elftal. Dat was omdat ze zich twee dagen daarvoor hadden geplaatst voor de UEFA Cup en die jongens nog lagen bij te komen van het feestje.’’
Ajax reist met een selectie van achttien spelers naar Noorwegen, een land waar de Amsterdammers nog nooit een wedstrijd wisten te winnen. Nicolae Mitea, Kenneth Perez en Jan Vertonghen blijven achter vanwege blessures. Mitea is nog herstellende van een hamstringkwetsuur, Perez heeft rugklachten en Vertonghen kreeg maandagavond een schop in zijn knieholte, tijdens het duel van Jong Ajax met Heerenveen. Jaap Stam en Klaas Jan Huntelaar kunnen gewoon spelen, alhoewel ze dinsdag apart van de groep trainden. Ook Thomas Vermaelen en Zdenek Grygera zijn volledig inzetbaar.
Via televisiebeelden en met woorden zal Ten Cate zijn selectie inlichten over de kracht van IK Start, bij velen onbekend maar in de trainerskamer van de Amsterdam ArenA inmiddels niet meer. ,,Start speelt nu twee jaar op het hoogste niveau in Noorwegen en is in zijn eerste jaar als tweede geëindigd’’, doceerde Ten Cate de aanwezige pers. ,,Ze willen zo’n beetje het nieuwe Rosenborg worden. Er zit flink wat geld achter, met als gevolg dat ze goede spelers kunnen aantrekken. Een aantal daarvan heeft in Engeland gespeeld en trainer Stig Inge Bjørnebye kent het klappen van de zweep. Hij heeft als voormalig verdediger van Liverpool volop ervaring met het spelen van Europese wedstrijden.’’
Met zijn prijzende woorden voor de opponent wil Ten Cate zich geenszins indekken. ,,Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen. Maar dat gaat hoe dan ook heel veel kracht kosten. We zullen zien of we snel geleerd hebben na de wedstrijden tegen Kopenhagen. Toen hadden we pas vier weken getraind, nu zijn we een stuk verder in onze ontwikkeling.’’
-
- AT Toto winner 15/16
- Giacomo Puccini
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
809 Teletekst di 12 sep
***OETBAL******************************
**** Ajax zonder Perez naar Noorwegen
**Kenneth Perez ontbreekt donderdag bij
het UEFA Cup-duel van Ajax met IK Start
in Noorwegen.De middenvelder heeft last
van zijn rug.
Ook Jan Vertonghen (kuitblessure) en
Nicolae Mitea (hamstring) gaan niet mee
naar IK Start.Zdenek Grygera en Thomas
Vermaelen zijn wel inzetbaar,evenals
Klaas-Jan Huntelaar en Jaap Stam,die
dinsdag uit voorzorg beiden apart van
de groep trainden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Giacomo Puccini
Ik weet bijna niets over het Noorse voetbal, behalve dat Rosenborg er vandaan komt en dat is een club die in het verleden in de Champions League niets onder deed voor de Nederlandse topclubs. Er lopen dus goede voetballers rond in Noorwegen, en waarom dus niet bij IK Start? Hun trainer is een oud verdediger van Liverpool, Bjørnebye, iemand die dus weet hoe het werkt in de top. De manier waarop ze de UEFA cup hebben gehaald doet niet ter zake, Ajax is nota bene uitgeschakeld door een stelletje Scandinaviërs dus wij zijn wel de laatsten die het niveau van clubs uit dat soort landen (waar ze echt niet achterlijk zijn) mogen bagatelliseren omdat zij hun tegenstander niet van de mat hebben gespeeld.Peter schreef:Ik durf best een uitspraak voor die tijd te doen, hoor. IK Start hebben we het over, namelijk. Een clubje uit Noorwegen die op strafschoppen de UEFA Cup wist te halen. Wie versloegen ze? Drogheda United uit Ierland.
Ajax moet hier overheen walsen, hoor.
Ik zeg hiermee niet dat Ajax bang moet zijn, maar ik vind niet dat je 1-2-3 een walk-over kunt voorspellen als je weinig tot niets van de tegenstander weet behalve dat ze een klein stadion hebben, wat helemaal niets zegt over de klasse van een team. Ten Cate slaat heel andere taal uit en die heeft IK Start laten bekijken en misschien wel zelf bekeken.
Ajax!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Henk ten Cate probeert zijn mannen te motiveren, want anders gaat men de boel al helemaal onderschatten. Die lui verliezen met 4-0 van Frederiksstad en spelen 2x een uitwedstrijd. Verder hebben wij op iedere positie een betere speler, want anders hadden we die gasten allemaal wel hierheen gehaald. Het stadion zegt niets over hun klase (zeg ik dat dan?), maar zegt wel wat over hun financiële middelen. Bjørnebye weet hoe het werkt in de top, maar geen enkele speler weet hoe het werkt, of ken jij internationale toppers die daar spelen?
Zelfs de Barcelona supps zouden nog geen walk-over mogen verwachten, want die kennen het clubje ook niet. Nou, ik ken Ajax wel en van dit Ajax mag je dus wel degelijk een walk-over verwachten. Doe jij maar mooi moeilijk, maar ik neem geen genoegen met 2x 1-0.
Zelfs de Barcelona supps zouden nog geen walk-over mogen verwachten, want die kennen het clubje ook niet. Nou, ik ken Ajax wel en van dit Ajax mag je dus wel degelijk een walk-over verwachten. Doe jij maar mooi moeilijk, maar ik neem geen genoegen met 2x 1-0.
-
- AT Toto winner 15/16
- Giacomo Puccini
Als het iets over de financiële middelen zegt, dan zegt het dat deze niet in het stadion worden gestoken. Misschien des te meer in de selectie? ;)Peter schreef: Het stadion zegt niets over hun klase (zeg ik dat dan?), maar zegt wel wat over hun financiële middelen.
Ik had begrepen dat Manchester United één van die spelers wil hebben, zal dus vast geen koekenbakker zijn. Ok, dat zegt nog niets over die andere 10.. maar ik weet dan ook niet hoe ver die speler boven de rest uitsteekt. Ik kan er niet over oordelen voordat ik ze heb gezien.Peter schreef: Bjørnebye weet hoe het werkt in de top, maar geen enkele speler weet hoe het werkt, of ken jij internationale toppers die daar spelen?
Nogmaals, ik vind ook dat Ajax twee keer moet winnen. En het liefst met een grote uitslag natuurlijk, als het even kan. Maar ik kan me niet voorstellen dat een Noorse topper/subtopper met zo'n coach, naief spelend voor de dag komt tegen een club als Ajax. Bovendien zullen ze wel over spelersmateriaal beschikken dat fysiek minstens de gelijke is. Er vanuit gaande dat de Noren zich tactisch en fysiek met Ajax kunnen meten, moet het verschil op technisch vlak enorm zijn om een walk-over te kunnen realiseren. Ik verwacht ook zeker een flink niveauverschil qua technische kwaliteiten, maar durf geen uitspraken te doen over het kwaliteitsverschil in termen van doelpunten... daarvoor moet ik die ploeg donderdag eerst eens aan het werk zien. Ben wel benieuwd, hopelijk een snelle goal zodat die Noren wat meer risico gaan nemen..
Ajax!
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Weten jullie dat ook weer. ;)Ajax lot seg imponere
Ajax sendte sin assistenttrener, Alfons Groenendijk, for å studere Start foran første runde i UEFA-cupen.
Alfons sier til Start-web'en at han var imponert over nivået.
Groenendijk var forøvrig spillerkollega med Uwe Rössler i Manchester City for 12 år siden, og de to fikk tid til et lite møte.
Om det var kledelig høflighet eller fakta får man vurdere selv, men Groenendijk var synlig imponert over nivået til Start, og mente at de hadde mange gode spillere. Særlig bet han seg merke i nummer 7 og 23. (!)
- Det kommer til å bli en tøff match på Åråsen til torsdag. Ajax må opp på sitt beste nivå for å matche Start, sa han.
Vi får se. Spennende blir det. Start har en unik sjanse til å nå opp på et historisk nivå i Start-historisk sammenheng. Og spillerne virker supertente og freshe.
Kvalifiseringene mot Ajax virker kun stimulerende og inspirerende på gutta.
- Dette blir gøy! Å få matche seg mot ett av Europas topplag gleder jeg meg virkelig til, sa Steinar Pedersen etter LSK-kampen.
Hør hva Groenendijk sa etter LSK-matchen:
Kan ik hieruit opmaken dat Ajax geimponeerd is of iets dergelijks? Heb het stukje van ikstart.no trouwens.
Veel plezier ASR_AFCA!
Ajax zond Alfons Groenendijk vooruit om Start te bekijken. Groenendijk is onder de indruk van het niveau van Start. Nummer 7 en nummer 23 zouden hem opgevallen zijn. Fons verwacht een zware wedstrijd, Ajax zal zijn beste niveau moeten halen.
Start kan historie schrijven, maar dan moet het eerst een 'Europese topploeg' verslaan.
Zoiets staat er, maar mijn Noors is ook niet meer wat het geweest is.
Start kan historie schrijven, maar dan moet het eerst een 'Europese topploeg' verslaan.
Zoiets staat er, maar mijn Noors is ook niet meer wat het geweest is.
Het wordt hoog tijd dat we eens een ploeg ouderwets oprollen. Ik kan me zo langzamerhand niet anders meer herinneren dan dat Ajax met hangen en wurgen door gaat of nog erger. Ferencvaros heug ik me nog maar dat is alweer 10 jaar terug. Leuk hoor zo'n Noorse ploeg als tegenstander maar Ajax moet nu maar eens laten zien dat het echt een maat of twee te groot is voor deze lui.