Ajax - Vitesse

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 11:01 pm

Op eenzame hoogte bij Ajax

AMSTERDAM - Alsof de Hulk in een paar stappen een kruispunt oversteekt. Zodra Jaap Stam gistermiddag aanzette...

Huntelaar haalt fraai uit tegen Vitesse. FOTO PIM RAS
1/4VOLGENDE ...voor een demarrage, klom het thuispubliek bij Ajax-Vitesse (3-0) massaal op de banken. Drie keer wandelde de aanvoerder het hele veld over, drie keer kwam er geen tegenstander aan de bal.

De achteloosheid waarmee Stam langs de Arnhemmers liep, tekent de eenzame hoogte waarop de verdediger zich in Nederland bevindt. Wie vanuit de Serie A rechtstreeks de eredivisie instapt, moet zich op een schoolplein wanen. Stam is als de grote jongen die een potje meespeelt met de kleintjes uit groep vier.

Met de Spanjaarden Gabri en Roger gaf hij deze zomer een enorme kwaliteitsimpuls aan Ajax. De ploeg van trainer Henk ten Cate had gisteren dan ook geen enkele moeite met Vitesse, in potentie toch een subtopper.

Roger was afgelopen seizoen meestal wisselspeler bij Villarreal. De middenvelder was deze zomer transfervrij, maar de Spaanse clubs verdrongen zich niet om hem vast te leggen. Dat Roger in technisch opzicht mijlenver boven het gemiddelde niveau in Nederland uitsteekt, zegt veel.

De Spanjaard blonk gisteren uit met zijn verfijnde passing en intelligente spel, met een vrije trap in de zevende minuut als hoogtepunt. De stilist zag razendsnel dat Ryan Babel weg sprintte en speelde de bal haarfijn in de loop van de aanvaller, die de kans niet benutte.

Ook Gabri maakt dit seizoen een wezenlijk verschil bij Ajax. In Amsterdam werd Tomás Galásek jarenlang onmisbaar geacht, maar zijn opvolger heeft van alles meer. Gabri is technisch goed, heeft duelkracht en voegt boven alles dynamiek en loopvermogen toe.

Wie de middenvelder ziet heersen bij Ajax, kan zich amper voorstellen dat ook hij de Spaanse subtoppers niet voor het uitkiezen had. Met Gabri en Roger in zijn buurt, hoeft Wesley Sneijder amper achterom te kijken. Spits Klaas Jan Huntelaar werd tegen Vitesse veelvuldig bediend én heeft steeds een bijsluitende middenvelder in zijn buurt.

Heel Ajax trekt zich op aan de drie aanwinsten. Het maakt de afwezigheid in de Champions League deze week alleen maar zuurder, als Ajax in het UEFA Cup-toernooi aantreedt tegen het kleine IK Start. Gisteren spéélde de Amsterdamse ploeg met Vitesse en het creëerde minimaal een dozijn fraaie kansen.

Het veldspel was de afgelopen twee jaar zelden zo goed verzorgd. ,,Ik zou wel een erg grote zuurpruim zijn als ik na vandaag niet tevreden was met de winst,’’ zei Ten Cate. ,,Maar toch zit ik hier met een dubbel gevoel. Na de rode kaart voor Ruud Knol hebben we verzuimd de score uit te bouwen.

We moeten effectiever zien te worden.’’ Ondanks het prima spel, dankte Ajax de openingstreffer na ruim een half uur aan een blunder van de tegenstander. Keeper Harald Wapenaar speelde een doeltrap naar Sebastien Sansoni, die in alles uitstraalde dat hij de bal helemaal niet wilde hebben.

De verdediger liet zich foppen door Mauro Rosales, die Huntelaar in stelling bracht. De spits maakte koel zijn eerste competitietreffer: 1-0. Vlak voor rust was het duel beslist, toen rechtsback George Ogararu opstoomde over de rechterkant. Rosales gaf laag voor en Roger trapte de 2-0 feilloos in het doel.

In de tweede helft bleef Ajax veruit de betere ploeg. Huntelaar kopte na 55 minuten knap de 3-0 in, al verzuimde de spits daarna nog een paar keer te scoren. Drie keer mocht Huntelaar vrij inkoppen, maar Wapenaar hield de score beperkt. Ajax speelde in die fase al met een man meer, nadat Knol een aanslag had gepleegd op de benen van Huntelaar.

,,We gingen in de laatste fase soms te zelfzuchtig met de kansen om,’’ vond Ten Cate. ,,Er is nog altijd genoeg voor verbetering vatbaar.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 11:06 pm

Is dat nou zo wezenlijk verschillend met wat ik zeg, joey?

Jim

Bericht door Jim » zo sep 10, 2006 11:22 pm

Demosthenes schreef:Het was genieten!

Ik kan me voorstellen dat iemand dat niet ziet als hij een paar jaar niet is geweest, maar de keren dat ik onder koeman ging kijken, was ik zo teleurgesteld over het spel (het resultaat is iets anders) dat ik het nauwelijks kon opbrengen om op een forum te reageren.
Ook niet na de 5-1 van 2001 en/of die 5-0 van 2004 onder Koeman tegen hetzelfde Vitesse?. Zeg nou eens gewoon eerlijk, was dat nou echt zo geweldig veel minder qua spel dan vandaag?.
Wil beslist geen afbreuk doen aan je vreugde maar stond de teleurstelling die je toen blijkbaar voelde echt in de juiste verhouding tot het genieten van vandaag?.
Demosthenes schreef: Het tempo lag duidelijk hoger dan de laatste jaren meestal het geval was, ik zat zelfs zonder zenuwen op de tribune.
De twee wedstrijden waaraan ik net refereerde stond je zeker wel stijf van de spanning?
Demosthenes schreef: Stelt Vitesse niets voor? Ik kan dat moeilijk inschatten, maar ik weet wel dat Vitesse tegen Sparta één helft indruk heeft gemaakt (Spartavrienden!).
Zal best. Maar stelt dit Vitesse nou zo gek veel meer voor dan het Vitesse ten tijde van die twee genoemde potjes?.
Demosthenes schreef: Is een kinderhand gauw gevuld? Ja!
Da's duidelijk. Maar ik gun je verder je blijdschap van harte!.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 10, 2006 11:36 pm

Lucas schreef:Er wordt gezocht, Ajax was pas echt oppermachtig met echte kansen een deel van de tijd dat Vitesse met 10 man speelde. Maar sommige dingen worden bejubeld terwijl die vorig jaar ook voorkwamen. Ajax scoorde vorig seizoen veel in de laatste tien minuten. Nu is dat een bewijs dat het elftal gegroeid is en met tegenslag om kan gaan. Tioen was het mazzel. Nu is het weer de spelvreugde die je zo ziet bij het juichen. Ik kan je vertellen dat er vorig jaar net zo massaal werd gejuicht. En wat betreft Sneijder; die is niet gegroeid, die was het eerste deel van 2006 geblesseerd.
Waar wordt dat dan gezegd?
Lucas schreef:De selectie van nu is niet te vergelijken met die van vorig seizoen.
Er hebben inderdaad behoorlijk wat mutaties plaats gevonden in de selectie. Maar als Ajax het tegen het meerendeel van de tegenstanders dit seizoen zo makkelijk heeft als tegen RKC en Vitesse zou het stiekem zomaar ook met de nieuwe coach te maken kunnen hebben. :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 11:45 pm

Steef schreef:Is dat nou zo wezenlijk verschillend met wat ik zeg, joey?
Nee, ik ben het ook met je eens.

Ik zeg ook niet dat Ajax op dit moment topteams wegspeelt. Natuurlijk is het handig dat het elftal kan groeien in de luwte van de eredivisie, met veel relatief zwakke tegenstanders. Maar het is wel een feit dat Ajax het vorig jaar met bijna elke tegenstander in die eredivisie moeilijk had.

Anderzijds hebben Nederlands subtoppers en wat daaronder zit de neiging om zich fatalistisch op te stellen tegenover de topclubs op het moment dat die iets uitstralen. 'Tegen Ajax (PSV,....) moeten we de punten niet pakken'. Dat is typisch voor hier en zag ik vandaag ook bij Vitesse terug. Dat betekent dat Ajax weer ontzag inboezemt. Vorig seizoen ging zelfs een ploeg als ADO Den Haag voor de gelijkmaker, brrrrrr. :X

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo sep 10, 2006 11:57 pm

Deden maar meer ploegen dat. Daar wordt Ajax beter van. Niet van wedstrijdjes tegen RKC of Vitesse die zich zonder tegenstand laten slachten.
joey schreef:Vorig seizoen ging zelfs een ploeg als ADO Den Haag voor de gelijkmaker, brrrrrr. :X
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 10, 2006 11:58 pm

Zou het dan echt niets met Ajax zelf te maken hebben? :X :blush:
De Mos zeer onder de indruk van Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
10 september 2006

Vitesse-trainer Aad de Mos verklaarde na afloop van het duel met Ajax in De Arena (3-0) dat de Amsterdammers zijn ploeg op onthutsende wijze hadden overklast. "Ajax won dik en dik verdiend", aldus De Mos, die zelf tussen 1980 en 1985 als hoofdtrainer in Amsterdam actief was. "Je ziet dat er een groot verschil is tussen subtop en top."

De coach vond dat het in de openingsfase nog meeviel met het overwicht van Ajax. "In het begin hebben we de boel nog goed tegen kunnen houden. Junker en Due hadden zelfs nog mogelijkheden om te scoren. En dan krijg je in de 32e minuut een moment, waardoor je het hele duel uit handen geeft. Daarna was ik bang dat ik de grootste nederlaag uit mijn carrière zou lijden. Je ziet dat Wapenaar een uitstekende keeper is, die vier onmogelijke ballen uit zijn doel haalt."

Ajax Online

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 12:02 am

666 schreef:Deden maar meer ploegen dat. Daar wordt Ajax beter van. Niet van wedstrijdjes tegen RKC of Vitesse die zich zonder tegenstand laten slachten.
joey schreef:Vorig seizoen ging zelfs een ploeg als ADO Den Haag voor de gelijkmaker, brrrrrr. :X
Uiteraard. :yes:

Maar het gaat mij om hoe tegenstanders vorig seizoen tegen Ajax aankeken.
Vitesse gaf het bij een 2-0 achterstand op.

999

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 7:15 am

Vitesse wordt gespaard in vermakelijk schuttersfeest

Ajax klaar voor Start

AMSTERDAM, maandag

Het moet tegen vieren geweest zijn toen Ajax de kansen in een moordend tempo opstapelde en Aad de Mos vreesde voor de grootste nederlaag in zijn lange trainersloopbaan. Dat die blamage hem bespaard bleef, lag vooral aan de excellerende doelman Harald Wapenaar. Of misschien ook – het is maar hoe je het bekijkt – aan de spelers van Ajax. Die zeiden na afloop allemaal dat ze er minstens acht of negen hadden moeten maken. Het bleef ’doodgewoon’ bij 3-0.

Terug in de stad waar hij in elk geval wel zijn grootste triomf vierde, 8-2 tegen Feyenoord, zei De Mos over het rendez-vous met zijn oude werkgever: ,,Met hun positiespel stuurden ze ons alle kanten op.”

Ajax dwong meer dan twintig riante mogelijkheden en vijftien hoekschoppen af. Toppunt van de suprematie was een serie van vijf reddingen die Wapenaar moest verrichten tussen de 72e en de 76e minuut. Alleen Klaas-Jan Huntelaar kreeg al zes kopkansen, waarvan hij er slechts eentje benutte.

En de spits was niet eens zo lekker aan de wedstrijd begonnen. „Hij kwam steeds meer ballen op het middenveld halen”, constateerde ook De Mos, die tot zijn afgrijzen zag hoe zijn eigen spelers vervolgens voor het keerpunt zorgden. Wapenaar speelde de bal naar Sebastien Sansoni, die net buiten het strafschopgebied Mauro Rosales niet zag en hoorde naderen. Huntelaar mocht zijn eerste competitiedoelpunt maken. Het feit dat De Mos verklaarde dit nog nooit te hebben meegemaakt, wil wat zeggen.

Verder komt Ajax alle lof toe. Het grote kwaliteitsverschil school vooral in de superioriteit van Jaap Stam, de geslepenheid van Roger, de grenzeloze gretigheid van Wesley Sneijder en Gabri en natuurlijk de klasse van Huntelaar, die nu ook aantoont dat hij zijn tegenstander eerst kan aftasten, om hem daarna te verdoven en te villen.

Huntelaar had wel nog scherper voor het doel moeten zijn. Aan de andere kant waren het geen misselijke reflexen die Wapenaar demonstreerde. „Door te zeggen dat ik niet tevreden ben, zou ik een enorme zuurpruim zijn. Maar ik vind het toch vervelend dat we te weinig scoorden. Het zou een team namelijk nóg meer vertrouwen en plezier schenken. Aan die effectiviteit moeten we werken”, aldus Ten Cate, die met het oog op de uitwedstrijd tegen IK Start, komende donderdag, Stam en Gabri vroegtijdig kon wisselen. „Zulke belangrijke spelers wil ik graag heel houden.”

De Mos kon aanvoeren dat Vitesse twee kansen miste op het moment dat er nog niet was gescoord. Maar daar bleef het ook gelijk bij. Toen Ajax eenmaal op drift was gekomen, was er geen houden meer aan. Ryan Babel slaagde er ditmaal in om de hele wedstrijd dreigend te blijven. Stilist Roger had in de beginfase al aangetoond waarom hij een meerwaarde is – door een vrije trap snel te nemen en Babel met een splijtende pass over de grond voor de keeper te zetten.

Komt bij dat Ajax na de tweede goal van Huntelaar (fraaie voorzet Sneijder) al snel tegen een numerieke minderheid kwam te staan. Ruud Knol sabelde Huntelaar neer en kon meteen vertrekken. De Mos vond een gele kaart op zijn plaats, aangezien René Temmink die kleur in de eerste helft toonde aan Heitinga en Sansoni voor soortgelijke overtredingen. Maar de wijze waarop Knol inkwam, gaf waarschijnlijk de doorslag. Bovendien deed de centrumverdediger het op veertig meter van zijn eigen doel. ,,Dat was inderdaad onverstandig. Er zal wel een beetje frustratie meegespeeld hebben.”

Over de aard van het drietal woeste tackles kregen beide trainers het langs de lijn even met elkaar aan de stok. „Licht kibbelen”, noemde De Mos het. Ten Cate ging er na afloop getapt mee om. „Aad vroeg hoe laat het was. Ik antwoordde: twintig over drie. Bedankt, zei Aad.”

Ajax - Vitesse 3-0 (2-0). 32. Huntelaar 1-0, 45. Roger 2-0, 55. Huntelaar 3-0. Scheidsrechter: Temmink. Toeschouwers: 42.000. Rode kaart: 59. Knol (Vitesse). Gele kaart: Heitinga (Ajax), Sansoni (Vitesse).
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 11, 2006 7:46 am

Dit was echt weer eens een heerlijke wedstrijd. Het enige verwijt is dat het geen 8-0 is geworden. Goed gevoel richting donderdag!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 11, 2006 7:50 am

Edit: Stuk was al geplaatst door Joey. :blush:
Laatst gewijzigd door Duke op ma sep 11, 2006 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 11, 2006 8:11 am

Had Joey dat al niet geplaatst?

boa

Bericht door boa » ma sep 11, 2006 8:22 am

Jöhnk schreef:
Steef schreef:Ik zag de bal bij die tackle van Knol ook wegspringen naar de kant waar Knol opgleed.
Heb het op TV nog eens teruggezien, en Heitinga raakte 5 procent speler om 95 procent bal terwijl Knol 5 procent bal om 95 procent speler raakte.
Ik heb het ook nog eens frame voor frame gezien....Dat Heitinga die bal raakte was meer toeval. Hij raakt 100 % Lazovic en dat was dus heel simpel een donkerrode kaart...Hij had misschien wel de intentie om de bal te spelen, maar ik vind dat dat niet telt. Bij zo'n sliding van achteren en als je dan vol de tegenstander raakt is het rood..

Verschil was dat de scheidsrechter net daarvoor die Sansoni geel had gegeven voor een overtreding die eigenlijk rood was. Nu kon hij ook geen rood geven, dus gaf hij geel.

Maar Steef....ik ben het met je eens. Het was een :redcard:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 11, 2006 8:30 am

Even snel; Ajax zag er gewoon goed en gretig uit; op wat defensieve fouten na. Vitesse leek niet veel op een serieuze voetbalploeg en bovendien werd het beeld waarschijnlijk wat vertekend door de rode kaart van Knol.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat ik, in tegenstelling tot vorig seizoen, met een goed gevoel naar de Arena ga. Er kan nu wel gezegd worden dat Vitesse, Nac en RKC slechte ploegen zijn, dat neemt niet weg dat Ajax porgressie boekt, om de eenvoudige reden dat we vorig jaar tegen dit soort tegenstanders ronduit slecht speelden en we bepaald niet gerust waren op een goede afloop, terwijl ik dit jaar aardig en steeds sneller uitgevoerd circulatievoetbal zie, dat zeker 3 punten oplevert.

Mijn conclusie is daarom: Ajax is beter dan vorig seizoen, ongeacht de zwakke tegenstanders die we in de competitie zijn tegengekomen.
Ben stiekem wel benieuwd naar hoe de ploeg zich houdt een paar dagen na IK Start, als we tegen Roda aantreden. Kon zomaar eens een gelijkspel worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 11, 2006 8:58 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:Er wordt gezocht, Ajax was pas echt oppermachtig met echte kansen een deel van de tijd dat Vitesse met 10 man speelde. Maar sommige dingen worden bejubeld terwijl die vorig jaar ook voorkwamen. Ajax scoorde vorig seizoen veel in de laatste tien minuten. Nu is dat een bewijs dat het elftal gegroeid is en met tegenslag om kan gaan. Tioen was het mazzel. Nu is het weer de spelvreugde die je zo ziet bij het juichen. Ik kan je vertellen dat er vorig jaar net zo massaal werd gejuicht. En wat betreft Sneijder; die is niet gegroeid, die was het eerste deel van 2006 geblesseerd.
Waar wordt dat dan gezegd?
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... ht=#470080
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 9:10 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ben stiekem wel benieuwd naar hoe de ploeg zich houdt een paar dagen na IK Start, als we tegen Roda aantreden. Kon zomaar eens een gelijkspel worden.
Roda uit, altijd lastig. :D

:sad:

Roger derde aankoop met regietalent

AMSTERDAM - Het voorzichtige bouwproces aan een ploeg die, zoals het beleidsplan voorschrijft, dominant en aantrekkelijk voetbal moet spelen, vordert gestaag. Zo zal Ajax-coach Henk ten Cate zijn bevindingen rapporteren aan de directie, die zelf ook kan constateren dat de overwinning van 3-0 gisteren tegen Vitesse geen op zichzelf staand resultaat is.

Want het team dat vorig seizoen zoveel moeite had het publiek in de Arena in vervoering te brengen, lijkt vooralsnog niet te worden gehinderd door plankenkoorts. Ajax mag dan al een litteken met zich meedragen door de uitschakeling voor de Champions League door FC Kopenhagen – dat is niet ten koste gegaan van de progressie van het spel.

Nadat RKC (5-0) en NAC (2-1) in de eerste wedstrijden van het seizoen al waren opzijgeschoven, gaf de uitvoering tegen Vitesse een goede indicatie van de groei die het team doormaakt. Opvallend daarbij is dat, na Gabri en Stam, nu ook een derde aankoop, Roger, zich nadrukkelijk bemoeit met de regie.

Wie het aankoopbeleid van Ajax kritisch bekijkt, zal constateren dat de club eigenlijk te laat tot het besef is gekomen dat de selectie te lang uit balans is geweest. Routine en hiërarchisch overwicht werden minder belangrijk gevonden dan talent en branie. Het is een van de voornaamste redenen geweest van het sportieve falen in de afgelopen seizoenen.

Wie wat milder is in zijn oordeel, en de nalatigheid van de diverse directeuren in de voorgaande jaargangen even buiten beschouwing laat, zal onomwonden vaststellen dat Ajax uitstekend heeft ingekocht met nieuwe krachten als Stam, Gabri en Roger. Zij dragen het team van Ten Cate, dat zoveel frisser en overtuigender oogt dan het bleke collectief van Danny Blind in het vorige seizoen.

De toegevoegde waarde van de 34-jarige Stam en de 27-jarige Gabri was al bekend voor degenen die Ajax in de openingsweken van het seizoen aan het werk zagen. Een derde nieuwkomer, de 29-jarige Roger García Junyent, bleef in die periode nog netjes verborgen.

Roger, zoals zijn roepnaam luidt, brak een teen tijdens een oefenwedstrijd tegen de amateurclub Bennekom in de voorbereiding en moest dus eerst revalideren. Toen hij weer hersteld was, en zijn concurrent Maduro overbelast dreigde te raken, kon hij in de competitiewedstrijd tegen NAC zijn debuut maken in de basis.

Wat in die wedstrijd al opviel, en gisteren tegen Vitesse opnieuw duidelijk werd, is het uitstekende spelinzicht van de Spanjaard. Uit zijn ooghoeken ziet hij oprukkende teamgenoten al demarreren, en dan heeft hij ook het vermogen ze met een feilloze steekbal of dieptepass te bedienen.

Die bij weinig spelers ontwikkelde gave werd vooral duidelijk in de zevende minuut. Ajax mocht halverwege de speelhelft van Vitesse een vrije trap nemen. Terwijl Vitesse nog bezig was de organisatie op orde te krijgen, verstuurde Roger een briljante pass naar Babel, die voorlangs schoot.

Het is nog wat prematuur om Roger al als de beste kandidaat te beschouwen voor de positie van controlerende, centrale middenvelder. Fysiek oogt hij wat kwetsbaar en defensief is hij van minder waarde dan in de rol van opbouwer. Maar de combinatie van zijn denkvermogen en handelingssnelheid is in elk geval een machtig wapen, waarvan de volledige voorhoede profijt heeft.

Gisteren maakte hij, in de enige blessureminuut van de eerste helft, zijn eerste competitietreffer. Het was een droge knal van de rand van het strafschopgebied, die het verzet van Vitesse leek te breken. De ploeg van trainer Aad de Mos was na 32 minuten, door eigen toedoen, op achterstand gezet. Doelman Wapenaar ging in de fout door verdediger Sansoni riskant aan te spelen op de punt van het strafschopgebied. De Fransman verspeelde de bal tamelijk onnozel aan Rosales, waarna Huntelaar koeltjes toesloeg.

Tien minuten na rust scoorde de spits opnieuw, met een kopbal uit een voorzet van Sneijder. Daarna liet hij nog enkele uitstekende kansen op meer treffers liggen. Zijn directe bewaker Knol was toen al met rood weggestuurd na een grove charge, op pakweg veertig meter van zijn eigen doel.

De Mos zei na afloop dat hij even had gevreesd voor de grootste nederlaag uit zijn trainerscarrière, maar die bleef hem bespaard. Ten Cate beklaagde zich alleen over het gebrek aan effectiviteit bij zijn ploeg. ‘Maar ik zou een zuurpruim zijn als ik niet tevreden was met het spel vandaag.’
Volkskrant

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma sep 11, 2006 9:24 am

Belangrijkste is dat ik weer blij het stadion uitloop. :D Ik heb gisteren weer veel leuke dingen gezien (met Roger natuurlijk al meest opvallende figuur) en ja natuurlijk moeten er meer automatismen komen maar dan wel liever zonder puntverlies.

Maar goed laten we maar weer verder gaan over niet bestaande rode kaarten. :nooo:

Arwin

Bericht door Arwin » ma sep 11, 2006 9:36 am

Was inderdaad natuurlijk gewoon een leuke wedstrijd om naar te kijken. Of het een van de betere van de laatste jaren was, is moeilijk te vergelijken. Maar feit is dat er gisteren Ajax voetbal gespeeld werd, dominant, aanvallend, veel kansen. Ben het wel met Ten Cate eens dat ze effectiever met de kansen moeten omgaan. Die eerste treffer valt toch pas na een half uur ofzo, dankzij een enorme fout van Vitesse. Blijft het langer 0-0 wordt het steeds moeilijker dat doelpunt nog te maken. Laat staan als je per ongeluk achter komt, zoals tegen Kopenhagen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 10:02 am

KJH mist in het begin van de wedstrijd al een enorme kans, niets voor hem. Ik twijfelde er gisteren niet aan dat het goed zou komen, ook bij achterstand. Dat is wel eens anders geweest.

Natuurlijk moet Ajax regelmatig kampioen worden, maar ik wil in de eerste plaats Ajax-voetbal zien. Dan komt de rest vanzelf.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 11, 2006 10:04 am

Arwin schreef:Die eerste treffer valt toch pas na een half uur ofzo, dankzij een enorme fout van Vitesse. Blijft het langer 0-0 wordt het steeds moeilijker dat doelpunt nog te maken.
Was trouwens thuis tegen RKC ook al zo. Die kregen ook in het eerste half uur een grote kans op 0-1.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 11, 2006 10:05 am

Verder kwam Stam ook vaak genoeg op bij een Milan. Is nou niet iets wat hij bij ons heeft ontwikkeld, hoor. Ik heb Stam bij Milan als een rechtsbuiten tekeer zien gaan. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 10:05 am

Ja, een blunder van Heitinga. Maar mij gaat het om de teamprestatie, om het positiespel.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma sep 11, 2006 10:06 am

Tja, als Huntelaar en Babel 2 100% kansen verzilveren dan staat het binnen 10 minuten 2-0 en is de wedstrijd gespeeld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 11, 2006 10:14 am

joey schreef:KJH mist in het begin van de wedstrijd al een enorme kans, niets voor hem. Ik twijfelde er gisteren niet aan dat het goed zou komen, ook bij achterstand. Dat is wel eens anders geweest.
Nee, dat is me ook wat waard. Zei het gisteren ook nog in de trein op de weg terug. Vorig jaar was ik op een gegeven moment pas bij de ontmoetingen tegen RBC en Sparta thuis er vooraf gerust op dat we zouden gaan winnen die dag, voor de rest... Nu ging ik gewoon met een goed geval naar de ArenA toe, ook al was Vitesse thuis de laatste twee jaren bepaald geen makkie meer. Alleen jammer dat het maar 3-0 bleef.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » ma sep 11, 2006 10:28 am

Peter schreef:Verder kwam Stam ook vaak genoeg op bij een Milan. Is nou niet iets wat hij bij ons heeft ontwikkeld, hoor. Ik heb Stam bij Milan als een rechtsbuiten tekeer zien gaan. :yes:
Inderdaad, de laatste keer koste hem dat een schouder blessure, maar Stam is onze GKL.

Alleen zou ik liever zien dat ook Heitinge in navolging van Stam een zelfde initatief toont en geregeld door schuift over het middenveld.Na een paar wedstrijden is anders daar de verrassing ( Stam ) ook weer vanaf.

Verder blijft het triest dat van de 30 voorzetten er sporadisch maar een of twee echt aankomen.Babel en Rosales zelden de achterlijn halen.Sneijder bleef volharden in het op zoek zijn naar eigen succes.En Heitinga weer z'n fouten had.Beetje tegenstander had daar meer van geprofiteerd.

Je vraagt je toch hardop af waar AJAX ( het elftal ) had gestaan,kwa kwaliteit, met twee echte ( goede ) buitenspelers.En backs.

Stekeleburg blijft toch een factor die het ene moment goed staat te keepen en het ander moment de raarste oplossingen kiest.
Laatst gewijzigd door 999 op ma sep 11, 2006 10:36 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Plaats reactie