Ajax - Vitesse

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 8:21 pm

SAch, bij Vitesse klopte er ook geen reet vanm. Twee centrale middenvelders zonder enige dynamiek naar voren en dan hebben ze ook nog eens geld uitgegeven aan twee Denen van Lego en een Fransman die puur in de mandekking echt alles fout doet wat een man fout kan doen. Zet daar de ook niet geweldige Knol bij en je hebt een open huis.

Die Sansoni maakte trouwens niet alleen een blunder door die bal in te leveren, maar als-ie doorloopt naar de doellijn haalt-ie die bal eraf. Nu blijft-ie lekker staan kijken, zoals-ie de hele middag deed.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 10, 2006 8:22 pm

Niet iedereen KAN in het stadion zitten, er zijn er die niet durven ( :blush: )maar er zijn er ook die niet KUNNEN.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 8:24 pm

Ik heb een compleet andere wedstrijd gezien dan Trab. Eerlijk gezegd begrijp ik weinig van zijn analyse. Ik vond Ajax niet traag en sloom, en al helemaal niet in vergelijking met vorig seizoen. Ajax zat er vaak fel op, daardoor raakte Vitesse in de problemen.

Rosales blijft wel een probleem. Mee eens.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 10, 2006 8:24 pm

joey schreef:Ik ben tevreden, er gebeurt iets bij Ajax. Het gaat sneller dan ik gehoopt had. Binnenkort komt elke ploeg met poep in de broek naar de Arena. :cheer:

Luuk, Wimpey, zien jullie het? Echte Progressie! :D
Nee hoor. Een redelijke wedstrijd tegen een waardeloze tegenstander. Ik sluit me aan bij de analyse van 666 op pagina 11 van dit topic (of deze topic voor sommigen). En die van trab op pagina 12.

Het lijkt erop dat je hebt besloten progressie te zien Joey; RKC was aardig, maar goed, die gaan degraderen dit jaar, NAC was niet echt best en de behoorlijke wedstrijd tegen Vitesse brengt je in de hemel. (en dan vergeten we voor het gemak maar even de dramatische dubbele ontmoeting met Kopenhagen)
Laatst gewijzigd door LucaS op zo sep 10, 2006 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 8:29 pm

En wat was nou het verschil tussen Heitinga en Knol? Want volgens Voetske de Blinde was ik de enige die die twee overtredingen flink op elkaar vond lijken.

En joey, ik vind al het voetbal in Nederland traag, sloom, loom en vooral in defensief opzicht is het echt bedroevend. Kijk eens naar zo'n Stam. Zo hoort het en die steekt er dus enorm bovenuit.

Dat Twente eraf gaat tegen Letten en Ajax tegen Denen is geen toeval. Tijd dat we in Nederland ook eens gaan investeren in goede spelers ipv, al 'ons' beetje geld weg te geven aan Scandinaviers voor spelers die echt niets toevoegen. Ja, wat leuke frisse koppies.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 8:29 pm

Ben jij in het stadion geweest, Luuk? Nee zeker? :aai:

Ik kon het angstzweet van de Vitesse-spelers op de tribune ruiken. :eusa_dance:

Vorig seizoen hoorde ik jou nooit over zwakke tegenstanders, toen zag jij nog Progressie tegen Bal op het Dak. Ik zeg je dit: Vitesse is een van de betere tegenstanders in de Eredivisie. De ploeg van De Mos ging in de eerste helft ook voluit, maar dat was niet genoeg.

In tegenstelling tot vorig seizoen werkt Ajax nu net zo hard als de tegenstander, dan komt het kwaliteitsverschil tot uiting.

Let wel, ik zeg niet dat alles goed ging. Er kan nog veel beter. Maar er zit lijn in. Lijn die onze vorige trainers er niet in konden krijgen. Alle vier niet.
Laatst gewijzigd door joey op zo sep 10, 2006 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 10, 2006 8:30 pm

Het evrschil was dat Heitinga voor de bal ging en dat Lazovic zich er tussen draade, waardoor Heiting hem net raakte. Knol zijn actie was vol op de man met bal.

Ik ga niet meer naar hetr stadion zoals je weet Joey. Ik zie wel alle wedstrijden live.
Er wordt gezocht, Ajax was pas echt oppermachtig met echte kansen een deel van de tijd dat Vitesse met 10 man speelde. Maar sommige dingen worden bejubeld terwijl die vorig jaar ook voorkwamen. Ajax scoorde vorig seizoen veel in de laatste tien minuten. Nu is dat een bewijs dat het elftal gegroeid is en met tegenslag om kan gaan. Tioen was het mazzel. Nu is het weer de spelvreugde die je zo ziet bij het juichen. Ik kan je vertellen dat er vorig jaar net zo massaal werd gejuicht. En wat betreft Sneijder; die is niet gegroeid, die was het eerste deel van 2006 geblesseerd.

De selectie van nu is niet te vergelijken met die van vorig seizoen.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo sep 10, 2006 8:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 8:31 pm

Het feit dat jij Vitesse hoog inschat zegt meer over de Eredivisie dan over Vitesse.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 8:34 pm

Knol moet zijn grote bek houden. Op schandalige manier proberen KJH de ziektewet in te schoppen en dan nog zeuren over Heitinga. :pukey:

Heitinga wilde de bal spelen, die was bij Knol nergens te bekennen.

@Steef: daar heb je gelijk in, dat Stam er op hoge leeftijd zo bovenuit stijgt is een veeg teken. Maar ik zie wel een Ajax dat probeert en bij vlagen er ook in slaagt de tegenstander de wil op te leggen. Dat lukte vorig jaar voor geen meter.

Ik reken me niet rijk, je gaat niet in één keer van nul naar honderd.

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 8:40 pm

Ik zeg niet dat Ajax geen progressie (BvM :pukey: ) boekt. Ik zeg alleen dat de Eredivisie ook echt schandalig slecht aan het worden is (regressie!).

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 10, 2006 8:44 pm

Laat mijn kinderhand dan snel gevuld zijn, ik ben gewoon blij met wat ik nu zie. Of de rest nou zo slecht is interesseert me nu even niets.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo sep 10, 2006 8:49 pm

Neefkens schreef:Laat mijn kinderhand dan snel gevuld zijn, ik ben gewoon blij met wat ik nu zie. Of de rest nou zo slecht is interesseert me nu even niets.
Daar sluit ik mij even volledig bij aan ... :xyxthumbs:

Ik heb een heerlijk weekend .... :tifoajax:

En over 2 weken weer in het stadion tegen Enniesee en daarna naar IK Start (met de ruit naar voren of naar achteren) .. Zin aan ... :cheer: :smile-ajax:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 8:50 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
Steef schreef:Dat zeg ik toch Voetske!!! Jesus, jij bent echt door haat verblind. Ik zeg dat IK Sansoni en van der Schaaf eraf had gestuurd!
Haat ?, man zit toch niet uit je nek te lullen, vanaf minuut een zit je in deze topic te zuigen.
Misschien eens IN het stadion gaan zitten Voetske, kan je je ook niet aan hem ergeren. :cheer:
Heb er heeel veel keren gezeten, maar mijn gezonheid laat het helaas niet toe.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo sep 10, 2006 8:51 pm

joey schreef:Ik heb een compleet andere wedstrijd gezien dan Trab. Eerlijk gezegd begrijp ik weinig van zijn analyse. Ik vond Ajax niet traag en sloom, en al helemaal niet in vergelijking met vorig seizoen. Ajax zat er vaak fel op, daardoor raakte Vitesse in de problemen.

Rosales blijft wel een probleem. Mee eens.
Ajax zat er niet fel op. Sneijder en nog een paar waren wel fel in de duels, maar dat is wat anders. Als Ajax Vitesse op eigen helft had opgejaagd, dan was die 1-0 veel eerder gevallen. De enige keer dat ze dat deden leverde meteen een goal op.
Tot aan de 1-0 creeerde alleen Babel gevaar en gaf Ajax 2 levensgrote kansen weg. Dat het na die rode kaart kansen regende en makkelijk 8 of 9 nul kon worden is niet relevant.

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 8:57 pm

Steef schreef:En wat was nou het verschil tussen Heitinga en Knol? Want volgens Voetske de Blinde was ik de enige die die twee overtredingen flink op elkaar vond lijken.

En joey, ik vind al het voetbal in Nederland traag, sloom, loom en vooral in defensief opzicht is het echt bedroevend. Kijk eens naar zo'n Stam. Zo hoort het en die steekt er dus enorm bovenuit.

Dat Twente eraf gaat tegen Letten en Ajax tegen Denen is geen toeval. Tijd dat we in Nederland ook eens gaan investeren in goede spelers ipv, al 'ons' beetje geld weg te geven aan Scandinaviers voor spelers die echt niets toevoegen. Ja, wat leuke frisse koppies.
Voetske de Blinde, toe maar, gaat weer lekker.Als ik tegen jou in ga zit je te piepen dat het jouw mening is, als ik ( en anderen met mij ) het toch iets anders zien zijn we blind of snappen er niks van.

Vooruit dan, Heitinga ging voor de bal en raakte die ook, Knol ging voor Huntelaar en dat was het enige wat ie raakte, overtreding uit frustraties bedoelt om Huntelaar effe de wedstrijd uit te schoppen.

Maarja ik ben de blinde en jij de selfmade genius :sad:
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 9:00 pm

Ik zag de bal bij die tackle van Knol ook wegspringen naar de kant waar Knol opgleed.

Identieke overtreding. Allebei oliedom door twee spelers die veel op elkaar lijken en zichzelf vreselijk overschatten, maar echt verdomd weinig voetbalintellect hebben.

Heb je gezien waar die tackle van Heitinga was? Dan snap je het spel niet hoor als speler als je daar als een debiel gaat inglijden. Bal of geen bal.

M..

Bericht door M.. » zo sep 10, 2006 9:05 pm

Ik heb het helaas met de samenvatting moeten doen.. zag er vermakelijk uit.. deze stijgende lijn doorzetten en het wordt een leuk seizoen... (en een stijgende lijn heb ik vorig jaar nooit gezien.. als er een keer een leuke wedstrijd tussendoor was werd je optimisme de week erop meteen in de kiem gesmoord...)

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 9:06 pm

Het was genieten!

Ik kan me voorstellen dat iemand dat niet ziet als hij een paar jaar niet is geweest, maar de keren dat ik onder koeman ging kijken, was ik zo teleurgesteld over het spel (het resultaat is iets anders) dat ik het nauwelijks kon opbrengen om op een forum te reageren. Ik zat vandaag te genieten, al kreeg ik de "zenuwen" toen "ouwe man Stam" eraf ging (ik kan me niet herinneren dat hij de laatste jaren zo vaak naar voren is gegaan bij psv, MU of AC!)

Het tempo lag duidelijk hoger dan de laatste jaren meestal het geval was, ik zat zelfs zonder zenuwen op de tribune.

Maakte Vitesse fouten? Ja, als er geen fouten worden gemnaakt is de uitslag 0-0.

Stelt Vitesse niets voor? Ik kan dat moeilijk inschatten, maar ik weet wel dat Vitesse tegen Sparta één helft indruk heeft gemaakt (Spartavrienden!).

Is een kinderhand gauw gevuld? Ja!

Ajax had trouwens ook voor het wegzenden van Knol meer dan genoeg kansen en als het om geel of rood gaat: een consequente, onpartijdige scheidsrechter had er drie van Vitesse uitgestuurd, Heitinga speelde de bal (en ...) i.t.t. Vitesseverdedigers die de overtredingen maakten als de bal niet meer in de buurt was.

Het is slechts 3-0 geworden; ik ben blij dat het geen 10-0 is geworden (waarom liet Talpa het schot van Babel niet zien, Wapenaar wist niet dat hij die bal stopte), want Ajax kennende wordt er dan gedacht dat het een gelopen koers is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 9:06 pm

Steef schreef:Ik zag de bal bij die tackle van Knol ook wegspringen naar de kant waar Knol opgleed.

Identieke overtreding. Allebei oliedom door twee spelers die veel op elkaar lijken en zichzelf vreselijk overschatten, maar echt verdomd weinig voetbalintellect hebben.

Heb je gezien waar die tackle van Heitinga was? Dan snap je het spel niet hoor als speler als je daar als een debiel gaat inglijden. Bal of geen bal.
Het zal me een worst wezen Steefie .. ga maar ergens anders je gelijk halen.Ik heb mijn kijk op de aktie van Heitinga en Knol gegeven en als je mijn uitleg niet bevalt, prima.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 9:07 pm

Steef schreef:Ik zag de bal bij die tackle van Knol ook wegspringen naar de kant waar Knol opgleed.
Je bent uniek, je bent immers de enige die dat zag!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Feest

Bericht door Feest » zo sep 10, 2006 9:10 pm

Moet je nog maar eens kijken. De bal springt richting Emanuelson of iig. die positie.

Niet dat het geen rood-waardige overtreding was, maar dat was die van Heitinga ook. Die van Sansoni en Van der Schaaf waren zelfs nog een graadje erger.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 9:28 pm

Precies Demo. Iemand die de ellende van de afgelopen jaren niet heeft meegemaakt kan onze opluchting niet begrijpen. Je merkt het aan alles, er komen betere tijden aan. :eusa_pray:

Knol schopte KJH hard onderuit, iets anders kan ik er niet van maken. Al stuitte de bal in de Amstel.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 10, 2006 9:41 pm

Ach steef je zegt wel dat Stam er in Nederland bovenuit steekt, maar dat deed ie ook in alle andere competities... In zijn tijd bij Manchester stak hij ook met kop en schouders boven iedereen uit, bij Lazio en AC Milan behoorde hij ook gewoon tot de beste verdedigers van de Serie A... dus het verbaasd me niks... leeftijd zegt me dan op zich niet zoveel, want volgens mij is hij in snelheid of kracht echt niet veel achteruit gegaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 10, 2006 9:48 pm

Heb het op TV nog eens teruggezien, en Heitinga raakte 5 procent speler om 95 procent bal terwijl Knol 5 procent bal om 95 procent speler raakte.

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 10, 2006 10:09 pm

Ik heb in ieder geval een mooie pot gezien. Stam heerst. Gabri was (tot vlak voor zijn wissel) geweldig. Roger was ook goed. Zelfs Heitinga deed het aardig.

Alleen Urby viel erg tegen. Langzaam, veel tijd nodig om een bal in te passen en verdedigend zeer matig. Ik hoop dat ie zich herstelt.

Komt eindelijk Manu erin, krijgt die jongen 3 ballen. 2 daarvan gaf ie ook weer weg. Jammer ik had graag eens wat van em gezien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie