Ajax - Vitesse

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 10, 2006 4:54 pm

666 schreef:En wat kwam Stekel weer onhandig uit z'n goal. Tegen een echte tegenstander wordt zoiets doms genadeloos afgestraft.
Toch gebeurt dat maar weinig om de een of andere reden.
Hij lijkt het vooral te doen als de stand het toelaat of de tegenstander niet goed genoeg is om te profiteren.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 4:57 pm

Ajax voetbalde naar voren, toonde meer durf en bezieling dan ik de afgelopen jaren heb gezien. Wat me vooral opviel: het is gedaan met de dwangarbeid, de spelvreugde spatte eraf (Sneijder!) .

Stekelenburg viel inderdaad uit de toon, die zorgde voor paniek zonder dat het ergens voor nodig was. Ik maak me zorgen om hem, hij staat stijf van de stress. De bal ook zomaar over de zijlijn, het slaat soms nergens op wat hij doet.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 10, 2006 4:59 pm

En er mag ook wel even aangetekend worden trouwens dat Vitesse echt als een stel amateurs stond te verdedigen. Die 5 minuten waarbij Ajax 5 100% kansen kreeg stond iedereen elkaar maar een beetje aan te kijken.
Die vielen me echt héél erg tegen zeg!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 5:01 pm

Vitesse kon het niet bijsloffen, dat was de verdienste van Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 10, 2006 5:03 pm

Hoe speelde Urby? En dan bedoel ik voornamelijk in defensief opzicht. In mediaplayer was het lastig om spelers te herkennen.

O ja, hoe vielen Vermaelen en Manucharyan in?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2006 5:05 pm

En perez?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo sep 10, 2006 5:05 pm

Bertje schreef:Hoe speelde Urby? En dan bedoel ik voornamelijk in defensief opzicht. In mediaplayer was het lastig om spelers te herkennen.

O ja, hoe vielen Vermaelen en Manucharyan in?
Urby was niet helemaal scherp, leek het. Kwam er af en toe wat half in, was de enige die toch niet zo'n normale niveau haalde.
Vermaelen viel goed in, had weinig te doen ook. Manucharyan aardig, speelde te kort om 'm goed te kunnen beoordelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 5:06 pm

Urby liet af en toe zijn bijzondere klasse zien, maar op andere momenten was hij weer te laconiek. Zelfs in het strafschopgebied, er is niets mis met concentratie. :X

Vermaelen degelijk, van Manu weinig vernomen.

Roger heeft een heerlijke middag gehad. Kon doen en laten wat hij wilde maar speelde veel te vrijblijvend.

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 10, 2006 5:06 pm

Die vielen in toen het al beslist was en de wedstijd meer op een training leek.

Verdedigen zijn er nauwelijks problemen geweest, en het viel me op dat Ogararu zonder directe tegenstander ineens wel een goede indruk maakte.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 10, 2006 5:07 pm

Bedankt. :xyxthumbs:

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 10, 2006 5:12 pm

Ajax voetbal dat is wat ik heb gezien ik vond Roger de beste man van het veld, overal aanwezig en geen domme dingen doen

Prima voetbal :xyxthumbs:

Nihad

Bericht door Nihad » zo sep 10, 2006 5:47 pm

Heerlijke pot. Geen moment in de problemen geraakt. Had alleen een grotere uitslag moeten zijn. Maar ja, bij Ajax zijn we nooit tevreden he. ;)

En KJH is los :)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 5:50 pm

Het was genieten, ook al vielen er te weinig doelpunten.

Ajax had er in ± 10 minuten wel drie of vier kunnen maken, het werd te mooi, de combinaties liepen goed, je zag de spelvreugde.

Ze werden niet gemaakt, maar ik vind dat NU geen probleem (doelsaldo?), het is lang geleden dat je in de Arena kon genieten van het veldspel.

Slecht was Emanuelson, verdedigend is hij te laconiek.

Ogararu werd in de tweede helft steeds beter, is aanvallend goed, maar ik ben toch blij dat Esajas niet meedeed (linksbuiten), want tegen een getructe buitenspeler redt hij het (nog) niet.

Rosales kwam zijn man weer niet voorbij (tot de wedstrijd gespeeld was).

Huntelaar was goed, al schrok ik wel na die gore overtreding (Waarom kreeg die linksback? geen tweede geel enz???)

Wapenaar redde een paar keer knap, al weet hij nu nog steeds niet hoe hij die bal van Babel eruit hield (Wat is hij snel!).

Roger moet aan zijn handelingssnelheid werken.

Gabri en Stam: geieten, zeker toen Jaap alleen het strafschopgebied binnenstormde (en direct erna werd vervangen). Ik vreesde wel: zonder Jaap. Thomas Vermalen was echter ook soeverein (niet moeilijk toen het 3-0 werd).

Het was een leuke, rustige zit in de tweede helft.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 7:10 pm

Die bij Talpa sporen ech nie ....
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » zo sep 10, 2006 7:27 pm

They keep the best for the last. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 7:31 pm

Dacht kijk een keertje, maar dat doe ik dus niet meer ... neppers
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 7:38 pm

Ik ben tevreden, er gebeurt iets bij Ajax. Het gaat sneller dan ik gehoopt had. Binnenkort komt elke ploeg met poep in de broek naar de Arena. :cheer:

Luuk, Wimpey, zien jullie het? Echte Progressie! :D

MVH

Bericht door MVH » zo sep 10, 2006 7:44 pm

Ja, het was mooi vandaag, maar nu hoop ik dat ze ook in uitwedstrijden overtuigend en dwingend kunnen spelen. Dus niet zoals bij NAC 2 weken geleden, hoewel er toen verzachtende omstandigheden waren (Kopenh.....ik krijg het niet meer uit mijn bek). Maar het ziet er erg goed uit. En Stam, wat een held :xyxthumbs:

Volgende week wacht Roda JC, ben heel benieuwd...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 10, 2006 7:44 pm

Het was echt lekker ja, ik dacht hetzelfde als jij joey toen ik Wapenaar en de Mos hoorde praten: het was ze nog meegevallen de 3-0 :eusa_dance:

Wat me ook opviel was de vreugde na het doelpunt van Roger: iedereen was er om hem te bejuichen.

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 7:45 pm

joey schreef:Ik ben tevreden, er gebeurt iets bij Ajax. Het gaat sneller dan ik gehoopt had. Binnenkort komt elke ploeg met poep in de broek naar de Arena. :cheer:

Luuk, Wimpey, zien jullie het? Echte Progressie! :D
Tis maar goed dat er dit :D achter staat.

Het was niet slecht, maar in het zadel geholpen door Vitesse.Jammer dat Stam niet een jaar of vier eerder is gekomen, daar had je een leuk elftal omheen kunnen bouwen.Gabri en Roger spelen echt met het koppie, Sneijder vondt ik te egoistisch bezig.Rosales werkte hard, had een paar goede loop akties maar verder weinig rendement.Heitinga liet toch weer z'n man lopen wat je een doelpunt had kunnen kosten ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 10, 2006 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo sep 10, 2006 7:48 pm

Peter schreef:Kerel van LdL is lovend over Ajax. Nooit zo'n goed Ajax gezien de afgelopen jaren.
Wat een flauwekul. Ben voor het eerst in 2 jaar weer eens naar het stadion gegaan, maar vond Ajax helemaal niet zo geweldig spelen.

Vitesse begon gedurfd aan de wedstrijd. Of naief. Net hoe je het wil noemen. Bij balbezit van Vitesse werd er in iedergeval 1 tegen 1 gespeeld achterin. 1 van de backs, meestal Verhaegh schoof door naar het middenveld, waarna Knol uitweek naar rechts.
Voorin werd er vaak met 4 man gespeeld. Due en Hersi aan de buitenkanten en Junker achter Lazovic. Het zag er bij balbezit van Vitesse veelal zo uit:

--------------------------Stekelenburg-----------------------------
----Ogararu----Stam----Roger----Heitinga----Emanuelson------
----(Due)----(Lazovic)--(Junker)---------------(Hersi)------------
------------------Gabri----------------------Sneijder---------------
----------------(Janssen)------------------(VderSchaaf)-----------
-----Rosales---------------Huntelaar--------------Babel----------
----(Blondelle)---(Sansoni)--(Knol)-------------(Verhaegh)------
----------------------------(Wapenaar)-----------------------------

Ik zet Roger expres tussen Heitinga en Stam neer, omdat hij daar tot mijn verbazing diverse malen stond bij balbezit van Vitesse. Junker zwierf een beetje achter Lazovic en Roger liep er maar achteraan ipv hem over te laten aan Heitinga. De afstemming tussen Roger en Heitinga was niet optimaal wat resulteerde in 2 100% kansen voor Vitesse.

In aanvallend opzicht hield het ook niet over bij Ajax. Doordat er vaak 5 man van Ajax achterin stonden lag er een gapend gat tussen middenveld en aanval. Het enige voordeel van het 1 tegen 1 spelen van Vitesse achterin, was dat er veel ruimte voor Babel was en met zijn snelheid kon hij dat optimaal benutten tegen de trage Verhaegh.

Dat was ook de enige manier waarop Ajax kansen creeerde in de 1e helft. Via Babel en 2x via een geweldige rush van Stam. Wederom de beste man van het veld. Voor de rest was het traag en sloom. Zelden een back die doorkomt (Urby speelde inspiratieloos, Ogararu twijfelt nog te vaak, moet eerder het gat in duiken), een midmid die meer als 5e verdediger speelt en door het centrum alleen 2x Stam die doorstootte in de 1e helft en 1x in de 2e helft. Gelukkig hielp Vitesse een handje bij de 1e goal.

De 2e helft kunnen we kort over zijn. Na de rode kaart was het geen wedstrijd meer. Wel een goede invalbeurt van Perez op 10. Had wat mij betreft vanaf het begin op 10 kunnen starten.

Stam beste man van het veld, Sneijder ijverig en niet van de bal te krijgen, won voor zijn doen veel duels, was alleen te zelfzuchtig voor de goal. Huntelaar ook sterk, vooral in het vrijlopen en aanbieden. De afronding was iets minder. Een scherpe Hunter had er nog 2 bijgeprikt.

Wat ik echt een drama vind is Rosales. Hij mist gewoon de startsneldheid voor een buitenspeler. Keer op keer wordt hij vrijgespeeld via een lange bal op rechts, maar zelden komt hij er op snelheid langs. Het is altijd hangen, draaien, vallen, opstaan en af en toe komt hij er met wat geluk langs waarna 9 van de 10 keer een klote voorzet volgt. Rendement nul. Als hij nou een goede voorzet had dan was het probleem van zijn beperkte snelheid minder. Maar nu heb je er niks aan. Erger me dood aan die goser. Ga zelfs terugverlangen naar Vder Meijde. Dat was ook niet alles, maar die kreeg nog weleens een bal voor de goal.

Nee, ik vond het geen geweldige wedstijd. Had gehoopt progressie te zien onder Ten Cate, maar heb het niet kunnen bespeuren vandaag. Helaas.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 7:50 pm

Voetske schreef:Het was niet slecht, maar in het zadel geholpen door Vitesse.Jammer dat Stam niet een jaar of vier eerder is gekomen, daar had je een leuk elftal omheen kunnen bouwen.
Niet slecht? Zo positief ben je nog nooit geweest! :D

Ajax heeft Vitesse helemaal overhoop gespeeld, het had wel 8-0 kunnen worden. Vitesse slofte het niet bij en ging DUS fouten maken. De Mos liet na een kwartier al drie man warmlopen, maar wie zou hij moeten wisselen? :aai:

Je ziet een begin van automatismen, van positiespel. Het kan allemaal nog beter, maar er wordt aan gewerkt, in tegenstelling tot de afgelopen seizoenen.

999

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 7:52 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Het was niet slecht, maar in het zadel geholpen door Vitesse.Jammer dat Stam niet een jaar of vier eerder is gekomen, daar had je een leuk elftal omheen kunnen bouwen.
Niet slecht? Zo positief ben je nog nooit geweest! :D

Ajax heeft Vitesse helemaal overhoop gespeeld, het had wel 8-0 kunnen worden. Vitesse slofte het niet bij en ging DUS fouten maken. De Mos liet na een kwartier al drie man warmlopen, maar wie zou hij moeten wisselen? :aai:

Je ziet een begin van automatismen, van positiespel. Het kan allemaal nog beter, maar er wordt aan gewerkt, in tegenstelling tot de afgelopen seizoenen.
Je loopt, zoals gewoonlijk, weer veels te hard van stapel ;)
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 8:02 pm

Zoals gewoonlijk? :shock: :D

Ik ben zo blij, ik heb mijn club terug! :cheer:

Kan zijn dat ik te hard van stapel loop, maar wat ik zie, wat ik hoor (ZsoG) stemt me positief. Man, die Sneijder lijkt wel een andere speler, en hij is niet de enige. Het proces zal met vallen en opstaan gaan, maar er is een proces in werking gezet. :yes:

Het was léuk vandaag. :cheer:

goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 10, 2006 8:20 pm

Voetske schreef:
Steef schreef:Dat zeg ik toch Voetske!!! Jesus, jij bent echt door haat verblind. Ik zeg dat IK Sansoni en van der Schaaf eraf had gestuurd!
Haat ?, man zit toch niet uit je nek te lullen, vanaf minuut een zit je in deze topic te zuigen.
Misschien eens IN het stadion gaan zitten Voetske, kan je je ook niet aan hem ergeren. :cheer:

Plaats reactie