Feyenoord
-
- AT Toto winner 15/16
Heb je gelijk in, maar die eigen toko heeft de zaken een stuk beter op orde. Bovendien zou een vd Herik ook maar eens moeten stoppen om de naam Ajax overal bij te slepen. Maar het is inderdaad flauw om in zo'n situatie Feyenoord er weer bij te halen.Steef schreef:Meneer Saan moet naar z'n eigen toko kijken.
Wat ik mij wel afvraag is hoe de licenties bij de KNVB verstrekt worden. Ik krijg toch sterk het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.
Laatst gewijzigd door jabu op wo sep 06, 2006 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, die toko heeft het geweldig op orde. Miljoenenwinsten worden gemaakt.
Volgens mij is de halve selectie gratis of bijna gratis de deur uitgelopen.
Volgens mij is er bijna 10% van de waarde van het aandeel afgeknald na de uitschakeling tegen Kopenhagen.
Volgens mij heeft men zeker 50 mln Euro uit de beursgang in de plomp geflikkerd met enorme miskopen.
Volgens mij heeft men de laatste jaren heel wat afkoopsommen moeten betalen aan mislukte trainers.
Volgens mij maakt Ajax structureel verlies als men niet een sterspeler weet te verpatsen.
En volgens mij gaat het sportief ook niet echt super bij Ajax.
Meneer Saan wilde gewoon even lekker popiejopie doen. Toont mij aan dat Ajax beter op zoek kan gaan naar iemand met wel exceptionele kwaliteiten.
Dag Meneer Saan.
Volgens mij is de halve selectie gratis of bijna gratis de deur uitgelopen.
Volgens mij is er bijna 10% van de waarde van het aandeel afgeknald na de uitschakeling tegen Kopenhagen.
Volgens mij heeft men zeker 50 mln Euro uit de beursgang in de plomp geflikkerd met enorme miskopen.
Volgens mij heeft men de laatste jaren heel wat afkoopsommen moeten betalen aan mislukte trainers.
Volgens mij maakt Ajax structureel verlies als men niet een sterspeler weet te verpatsen.
En volgens mij gaat het sportief ook niet echt super bij Ajax.
Meneer Saan wilde gewoon even lekker popiejopie doen. Toont mij aan dat Ajax beter op zoek kan gaan naar iemand met wel exceptionele kwaliteiten.
Dag Meneer Saan.
Nee, het gaat erom dat Meneer Saan daar hoort te vertellen hoe Ajax van gezond naar extreem winstgevend gaat worden geleid. Dit soort afleidingstactieken vind ik een enorm zwaktebod.
'Bij ons in de famile neukt dan wel mijn moeder met mijn oom en mijn broer met de kat, maar zal ik je eens vertellen hoe het bij de buren wel niet is....'
Zielig. Triest. Amateuristisch. Ik zou hem lekker op straat zetten.
'Bij ons in de famile neukt dan wel mijn moeder met mijn oom en mijn broer met de kat, maar zal ik je eens vertellen hoe het bij de buren wel niet is....'
Zielig. Triest. Amateuristisch. Ik zou hem lekker op straat zetten.
Oei, open zenuwtje geraakt ? :aai:
Gelukkig bepaalt de heer Saan zélf wat hij vertelt en als hij om de situatie van AJAX neer te zetten een concurrent als vergelijkingsmateriaal gebruikt, dan is dat niet meer dan normaal.
Kun je trouwens nagaan hóe financieel gezond AJAX is, als na de rampspoeden en financiële plagen die jij zo bereidwillig opnoemde nog steeds gewoon de salarfissen betaald worden.
Gelukkig bepaalt de heer Saan zélf wat hij vertelt en als hij om de situatie van AJAX neer te zetten een concurrent als vergelijkingsmateriaal gebruikt, dan is dat niet meer dan normaal.
Kun je trouwens nagaan hóe financieel gezond AJAX is, als na de rampspoeden en financiële plagen die jij zo bereidwillig opnoemde nog steeds gewoon de salarfissen betaald worden.
Oh God, komt er weer zo'n blinde supporter die even z'n clubje komt verdedigen.
Ik vraag om professionals, Neef! Niet om mensen die daar leuke verhaaltjes gaan vertellen om zichzelf populair te maken bij de achterban.
Als ik daar had gezeten had ik toch echt gezegd: 'Zeg Jopie, leuk hoor allemaal wat ze in Rotjeknor doen, maar volgens mij wordt jij hier betaalt om Ajax vooruit te helpen. Kom eens door met die plannen en die presentatie!'
Inspelen op het sentiment. Zo simpel en het volk blijft het maar vreten. Ongelooflijk.
Ik vraag om professionals, Neef! Niet om mensen die daar leuke verhaaltjes gaan vertellen om zichzelf populair te maken bij de achterban.
Als ik daar had gezeten had ik toch echt gezegd: 'Zeg Jopie, leuk hoor allemaal wat ze in Rotjeknor doen, maar volgens mij wordt jij hier betaalt om Ajax vooruit te helpen. Kom eens door met die plannen en die presentatie!'
Inspelen op het sentiment. Zo simpel en het volk blijft het maar vreten. Ongelooflijk.
Volgens mij is het ene bedrijf een NV een het andere beursgenoteerd.Neefkens schreef:Oei, open zenuwtje geraakt ? :aai:
Feyenoord heeft wanbeleid gevoerd en heeft van amper eigen vermogen een flink bedrag negatief eigen vermogen gemaakt.
Maar hoeveel is nog over van het eigen vermogen dat Ajax binnenhaalde via de beursgang?
Als ik jou 10 euro geeft en je koopt iets van 100 euro, sta je 90 euro rood.
Maar als ik jou 100 miljoen geef en je koopt voor 70 miljoen waardeloze prularria, heb je nog wel 30 miljoen, maar die andere 70 krijg je niet rap meer terug.
Goh, dan heb ik toch veel liever de 30 miljoen :yes:Steef schreef:Als ik jou 10 euro geeft en je koopt iets van 100 euro, sta je 90 euro rood.
Maar als ik jou 100 miljoen geef en je koopt voor 70 miljoen waardeloze prularria, heb je nog wel 30 miljoen, maar die andere 70 krijg je niet rap meer terug.
Over het geheel genomen was die op orde: zeker de laatste jaren gaat dat goed. Met MvG kan je de "gratis weglopers" minimaliseren.
Feyenoord moet oppassen dat ze niet in een vicieuze cirkel komen: geen geld om goede spelers te kopen, mindere resultaten, minder aanzien (er wil helemaal niemand meer komen...) etc etc
Lastig om te buigen voor ze.
Feyenoord moet oppassen dat ze niet in een vicieuze cirkel komen: geen geld om goede spelers te kopen, mindere resultaten, minder aanzien (er wil helemaal niemand meer komen...) etc etc
Lastig om te buigen voor ze.
Solvabiliteit: okSteef schreef:Volgens mij is er net een nieuw arrest dat bijna gratis weglopen erg makkelijk maakt hoor Neef.
En de bedrijfsvoering was op orde? Parrrrrrrrdddddddddoooooooonnnn? Leg mij dan eens uit wat er zo goed aan was.
Liquiditeit: ok
Huishoudboekje de laatste jaren: ok
Dus over het geheel genomen: ok
Maar hier bespreken we feyenoord: hoe zou jij het dan nu aanpakken ? Toch die suikeroom en alle zeggenschap opgeven ?