Charisteas
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Ja wat moet van Geel dan zeggen; 'ik ben niet tevreden met de prijs'. Kom op, hoe kan je nou tevreden zijn met 2,5 miljoen, nee dit is echt gewoon een kutdeal.Neefkens schreef: MvG had feyenoord gewoon zwaar bij de xxxxxx. Ze móesten en zouden in een paar uur nog een spits scoren en daar wilde MvG tegen "de juiste vergoeding" wel aan meewerken :eusa_dance:
- Wim
- Site Admin
Roep je dat niet eerder om de buitenwereld de schijn voo te houden dathet meer is dan verwacht, maar dat het feitelijk minder is dan verwacht? Oftewel het beroemde wegredeneren.joey schreef:Zeer tevreden met de prijs, die kunnen ze in Rotterdam in hun zak steken. :D
(En nu wachten op Steef die ons komt vertellen dat Feyenoord helemaal niet zoveel heeft betaald. )
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Je beseft dat het salaris van die nieuwe speler weer van die 5,5 miljoen afgetrokken moet worden? Laten we uitgaan van 4 jaar 750 duizend per jaar, dan houdt Ajax 2,5 miljoen over om een vervanger te halen... Zoveel is dat nou ook weer niet...Giacomo Puccini schreef:Charisteas is natuurlijk een fijne speler om erbij te hebben maar ik begrijp wel dat de financiële belangen ook zwaar wegen. Feyenoord heeft naar verluidt 2.5 miljoen betaald en Charisteas had tot 2008 bruto ongeveer 1.5 miljoen per jaar opgestreken. Dat maakt dat Ajax van deze deal 2.5 + 2x1.5 = 5.5 miljoen wijzer wordt. Dat is een leuk bedrag waar Ajax zich in de winterstop mee zou kunnen versterken.
Allemaal leuk en aardig dat we hier zo'n 1500 boekhouders op een forum hebben, maar misschien is het handig om te weten dat je eigen vermogen bestaat uit alle plichten en rechten die je hebt, oftewijl alle bezittingen (je activa) minus je passiva.Izmailov schreef:Dankzij ons eigen vermogen hebben we wel wat vet op ons lichaam. Maar vergeet niet dat ondanks de 2e ronde CL vorig seizoen er een verlies is gedraaid (de preciese cijfers worden in oktober bekend gemaakt). Je kunt dus wel nagaan dat er dit seizoen (zonder CL) ook een stevig verlies aan zit te komen als er geen noemenswaardige verkopen plaatsvinden. En al deze verliezen moeten wel van het eigen vermogen afgeboekt worden.Zuidema schreef:Of zitten we financieel al zo zwaar in de shit, dat dit absoluut noodzakelijk is? Anders kan ik dit niet rijmen met de schade voor de sportieve belangen van Ajax (en de inkomsten daaruit).
Dus als Ajax voor vijftigduizend euro aan bureau's en schilderijtjes voor in de kantoren heeft, 1 miljoen op de bank, 950.000 aan vorderingen op anderen en ze waarderen hun spelers voor 8 miljoen, terwijl ze nog 4 miljoen aan Heerenveen schuldig zijn (allemaal hypothetisch) voor KJH, heeft Ajax een EV van 8 miljoen. En het is niet verstandig dat allemaal om te zetten in spelers. Ten eerste heeft Ajax daardoor geen papier meer om de opstellingen op te tekenen, geen cent meer om de trainingslocatie te huren, geen ballen meer om mee te trainen...
Belangrijker voor transfers zijn de liquide en vlottende activa. Dus allemaal (niet specifiek de persoon die ik hier quote) nog even in de cijfers duiken! :xyxthumbs:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?
je eigen vermogen bestaat uit het geld dat je met uitgifte van aandelen hebt opgehaald - ten laste van het vermogen geboekt verlies plus niet uitgekeerde winst. Verder kunnen nog een aantal reserves deel uit maken van het vermogen. De som die jij maakt klopt wel, maar is niet de essentie van wat eigen vermogen is
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Precies... Zo a la Chris Woerts roepen: "We kochten Lazovic voor 7 miljoen euri, verkochten hem voor 2 miljoen euri en dat is pure winst, want hij was al afgeschreven..."Wim schreef:Roep je dat niet eerder om de buitenwereld de schijn voo te houden dathet meer is dan verwacht, maar dat het feitelijk minder is dan verwacht? Oftewel het beroemde wegredeneren.joey schreef:Zeer tevreden met de prijs, die kunnen ze in Rotterdam in hun zak steken. :D
(En nu wachten op Steef die ons komt vertellen dat Feyenoord helemaal niet zoveel heeft betaald. )
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 10/11
Er wordt geen vervanger gehaald, dus is de 5,5 a 6 miljoen wél gewoon minder verlies over de komende paar jaren (geen afschrijvingen meer en geen salaris meer).Ik ben ik schreef: (......)
Je beseft dat het salaris van die nieuwe speler weer van die 5,5 miljoen afgetrokken moet worden? Laten we uitgaan van 4 jaar 750 duizend per jaar, dan houdt Ajax 2,5 miljoen over om een vervanger te halen... Zoveel is dat nou ook weer niet
Ehm, Ibi, als je geen flauw idee hebt waar je over praat is die arrogante houding enigzins ongepast. Zelfs een simpel begrip als 'Eigen Vermogen' gaat je schijnbaar boven de pet. Houdt het dan maar gewoon bij je rechten-praatjes, die snijden ongetwijfeld meer hout dan dit, want dit raakt kant noch wal en klopt totaal niet. ;)(.........)
Allemaal leuk en aardig dat we hier zo'n 1500 boekhouders op een forum hebben, maar misschien is het handig om te weten dat je eigen vermogen bestaat uit alle plichten en rechten die je hebt, oftewijl alle bezittingen (je activa) minus je passiva.
Dus als Ajax voor vijftigduizend euro aan bureau's en schilderijtjes voor in de kantoren heeft, 1 miljoen op de bank, 950.000 aan vorderingen op anderen en ze waarderen hun spelers voor 8 miljoen, terwijl ze nog 4 miljoen aan Heerenveen schuldig zijn (allemaal hypothetisch) voor KJH, heeft Ajax een EV van 8 miljoen. En het is niet verstandig dat allemaal om te zetten in spelers. Ten eerste heeft Ajax daardoor geen papier meer om de opstellingen op te tekenen, geen cent meer om de trainingslocatie te huren, geen ballen meer om mee te trainen...
Belangrijker voor transfers zijn de liquide en vlottende activa. Dus allemaal (niet specifiek de persoon die ik hier quote) nog even in de cijfers duiken! :xyxthumbs:
Charisteas heeft de uitstraling van een loser, maar dat had Kiprich ook
Door HUGO BORST
Wat opviel donderdagavond toen bekend werd dat Charisteas de nieuwe spits wordt, is dat veel Feyenoord-supporters de boosheid voorbij waren. Eentje dacht serieus aan een grap. Een ander, een goeie vriend, kreeg de slappe lach alsof hij een iets te groot stuk hasjcake had gesnoept.
Mijn primaire gevoelens? Ongeloof. Er was een moment dat ik meende dat de Griek als huurling niet eens zo’n slechte zet is. Je berooft Ajax wél van zijn pinchhitter. Maar Charisteas bleek wel degelijk te zijn gekocht - en ook nog eens voor drie miljoen.
Ik zoek naarstig naar een manier om er een positieve draai aan te geven. Eh, het is geen Kluivert geworden, een voetballer die in de regio Rijnmond nooit goed heeft gelegen. Charisteas heeft geen verleden. Oprecht hoop ik dat de supporters van Feyenoord die jongen niet kapot fluiten. Hij kan er ook niets aan doen, en zo slecht is hij niet. Eind vorig seizoen, nog onder Blind, liep hij keurig 1 op 2. Naar verluidt had Henk ten Cate liever Rosenberg zien gaan. Misschien heeft Charisteas de uitstraling van een loser, maar dat had Joszef Kiprich ook. De Griek zou ook zomaar eens een cultfiguur kunnen worden, al moet hij dan wel scoren.
Veel positiever kan ik het niet maken vandaag. We weten het nu al: net als bij Ajax zal Charisteas niet echt mislukken maar zeker ook niet slagen. Dat is ook een hele opgave. De erfenis van Kindval werd pas dertig jaar later door Van Hooijdonk ingelost. In de tussentijd mislukten veel midvoors, had je wat twijfelgevallen en enkele meevallers. De meeste spitsen bezwijken trouwens onder de druk in de Kuip. In dat opzicht mag ik hopen dat Charisteas vooral op mentaliteit en karakter is gescout. Maar is hij wel gescout? Bij Feyenoord kunnen ze nog zo beweren dat hij geen noodgreep is, wie vier uur voor de deadline wordt aangekocht is toch echt zeventiende keus.
Hij heeft heel wat wedstrijden gezien in het buitenland, dus hoe zag het lijstje spitsen, alternatieven voor Kuijt, van Wim Jansen er nou uit? Nu de financiële situatie deze week iets transparanter is geworden, moet de technische leiding van de club eens openbaren welke spitsen er naast Cruz en Pizarro allemaal niet genegen waren om naar Rotterdam-Zuid te komen. Ik hoor de directie van Feyenoord al sputteren. Maar daarmee zal het begrip voor Charisteas toenemen.
Het probleem is: Feyenoord heeft niets te bieden. Geen Champions League en geen extreme salarissen. Het lichtend voorbeeld heet AZ. Die club is Feyenoord definitief voorbij gesneld. Dirk Scheringa, Marcel Brands en Louis van Gaal sloegen in mei en juni reeds hun slag op de transfermarkt. De grootste jonge talenten in Nederland, Dembélé, Jenner en Luirink, lagen in de lente al vast. Cziommer ook. Wim Jansen wilde hem vorig seizoen niet eens voor een appel en een ei. De middenvelder doet het voortreffelijk.
Dat de koele schutter Danny Koevermans doorbreekt in Noord-Holland in plaats van in zijn eigen regio is pijnlijk. AZ haalde hem voor 800.000 euro op vorig seizoen. De beste aankopen zijn natuurlijk Demy de Zeeuw (100.000 euro) en Stijn Schaars geweest. Niet Feyenoord (PSV en Ajax trouwens ook niet en zo duur was laatstgenoemde hij niet, amper 3 miljoen) kocht de speler van Vitesse maar AZ. Voor afvallers (Huysegems) of spelers op leeftijd (Perez, Landzaat) wordt zelfs nog geld gevangen. Vanzelfsprekend van Feyenoord en Ajax. AZ heeft weinig zeperds. Ja, Ikedia. David Mendes da Silva zal het trouwens ook niet redden.
Nee, dan Feyenoord. Toen ik zes jaar geleden bij Feyenoord A1 stond te kijken werd ik uitgelachen omdat ik Danny Buijs (geen grote voetballer maar wel een Rotterdams karakter) de nieuwe Ben Wijnstekers noemde. Nou, ze lieten hem gaan. Deze week werd hij teruggekocht voor 750.000 euro. Geen godsvermogen maar wel zondegeld.
Terwijl ze bij Feyenoord (en PSV) de afgelopen week in paniek achter de feiten aanliepen, kocht AZ ene Donk van wie wordt gezegd dat hij een groeibriljant is. Als AZ zo'n jongen inlijft, is die kans groot.
De voorsprong van AZ op Feyenoord lijkt onoverbrugbaar geworden. De les van deze zomer: Feyenoord moet snel een voetbalmaffe suikeroom vinden.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat en het feit dat het bestuur op dinsdag nog had verkondigd dat er of een topspits zou komen, of niemand.
Nou, Charisteas is natuurlijk geen topspits. En aangezien de meeste fans van clubs geen wedstrijden kijken van anderen kennen ze hem alleen als 'die miskoop' en 'die vijfde keus'.
Daarnaast ga je dat beetje geld dat je hebt natuurlijk niet aan een concurrent geven. De Feyenoord-directie heeft het hoofd in de strop gelegd: als-ie niet scoort of bevalt wordt de situatie onhoudbaar. Daarnaast kunnen ze nooit meer de 'we hebben geen geld'-kaart spelen. Dan krijgen ze onherroepelijk het unanieme antwoord: "gek he, als je het aan 020 geeft!"
Ik kan me de woede wel voorstellen.
Nou, Charisteas is natuurlijk geen topspits. En aangezien de meeste fans van clubs geen wedstrijden kijken van anderen kennen ze hem alleen als 'die miskoop' en 'die vijfde keus'.
Daarnaast ga je dat beetje geld dat je hebt natuurlijk niet aan een concurrent geven. De Feyenoord-directie heeft het hoofd in de strop gelegd: als-ie niet scoort of bevalt wordt de situatie onhoudbaar. Daarnaast kunnen ze nooit meer de 'we hebben geen geld'-kaart spelen. Dan krijgen ze onherroepelijk het unanieme antwoord: "gek he, als je het aan 020 geeft!"
Ik kan me de woede wel voorstellen.
-
- Wim
- Site Admin
Als Feyenoord zo slim is om een snelle wendbare jongen om hem heen te spelen en middenvelders die aan kunnen sluiten gaat hij het uitstekend doen daar.
Wat is dat een topspits? Huntelaar heeft bijzondere kwaliteiten maar heeft Kuyt die? Nee dus. Het is zijn werklust en mentaliteit geweest die hem ver heeft gebracht. Charisteas heeft ook die kwaliteiten.
Wel apart dat AZ als jonge talentenopkoper het inene helemaal is in deskundologenland. Niet zo lang geleden was PSV dat als jonge talentenopkoper. Die hebben het ook allemaal :hypocrite: gemaakt blijkbaar. :nooo:
Wat is dat een topspits? Huntelaar heeft bijzondere kwaliteiten maar heeft Kuyt die? Nee dus. Het is zijn werklust en mentaliteit geweest die hem ver heeft gebracht. Charisteas heeft ook die kwaliteiten.
Wel apart dat AZ als jonge talentenopkoper het inene helemaal is in deskundologenland. Niet zo lang geleden was PSV dat als jonge talentenopkoper. Die hebben het ook allemaal :hypocrite: gemaakt blijkbaar. :nooo:
Fijn om thuis te zijn.
Dan had het dus niemand moeten worden, want Feyenoord kan zich geen topspits veroorloven.Steef schreef:Dat en het feit dat het bestuur op dinsdag nog had verkondigd dat er of een topspits zou komen, of niemand.
Geen topspits, maar Charisteas kan wel voetballen. Zijn probleem is dat hij Kuijt moet opvolgen. Want ik geloof er niets van dat hij een slechtere aankoop is dan een van die andere drie net aangeschafte spelers.Nou, Charisteas is natuurlijk geen topspits. En aangezien de meeste fans van clubs geen wedstrijden kijken van anderen kennen ze hem alleen als 'die miskoop' en 'die vijfde keus'.
Ik niet. Ik ben dan ook niet voor Feyenoord. Ik zie een club die geen cent te makken heeft, een spits van midden dertig heeft lopen en ervoor heeft gezorgd dat er nu tenminste iemand bij is gekomen die kan voetballen. Je kunt er uren over praten, maar wat is 2,5 miljoen euro voor een spits?Ik kan me de woede wel voorstellen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Als ik de supporters mag geloven is er dinsdag zelfs beloofd dat er geen '020'er zou komen.Steef schreef:Dat en het feit dat het bestuur op dinsdag nog had verkondigd dat er of een topspits zou komen, of niemand.
Te weinig. :yes:Joey schreef:Je kunt er uren over praten, maar wat is 2,5 miljoen euro voor een spits?