Charisteas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:28 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik vind het in ieder geval wanbeleid van ajax kant... we zullen nog spijt krijgen van het feit dat hij is verkocht!
Ja, want met Charisteas werden we kampioen toch? :eusa_liar:

Jammer dat hij weg was. Sympathieke speler. Maar voor mij geldt alleen het algemene belang van Ajax. Ik zal hier niet wakker van liggen.

Kijk, als ze Huntelaar hadden aangeboden..;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 31, 2006 11:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken; onze Harry een kakkerlak.. Fontein riep toch na de uitschakeling voor de Cl nog dat Ajax een van de gezondste clubs van Nederland is? Kennelijk is dat nu wat genuanceerd. (ook) ik had liever Rosenberg zien vertrekken; een echte centrumspits is naast Huntelaar in deze selectie niet te vinden; Babel en Rosenberg zijn in mijn ogen toch meer spelers die achter de 9 of op de vleugels meer tot hun recht komen met hun spel.

Too bad... :sad:
Idem. Het blijft koffiedikkijken, maar we misten met dat gedoe rond Charry in ieder geval een goede pinchhitter of een redelijk geschikte vervanger voor een heel matige KJH afgelopen woensdag, wat ons mogelijk een CL-kwalificatie en een hoop geld gekost heeft. Voor het komend seizoen krijg ik van de alternatieven Babel en Rosenberg in de spits (laat staan als pinchhitter) helemaal de kriebels. Hopelijk blijft KJH de rest van het seizoen heel en in vorm, anders kan Ajax dit nog wel eens belangrijke punten gaan kosten.

Het creatieve geboekhoud met afschrijvingen enz wat ik hier voorbij zie komen is allemaal geweldig, maar moeten we voor een paar miljoentjes (of misschien minder bij de verkoop van Rosenberg ipv Charry) echt de hele boel in de spits in de gevarenzone zetten? Of zitten we financieel al zo zwaar in de shit, dat dit absoluut noodzakelijk is? Anders kan ik dit niet rijmen met de schade voor de sportieve belangen van Ajax (en de inkomsten daaruit).

J.C.

Bericht door J.C. » do aug 31, 2006 11:38 pm

Het -met afstand- beste alternatief voor Huntelaar verkopen; volgens Murphy's Law moet KJH dan binnenkort langdurig geblesseerd raken... :sad:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:45 pm

Charisteas is natuurlijk een fijne speler om erbij te hebben maar ik begrijp wel dat de financiële belangen ook zwaar wegen. Feyenoord heeft naar verluidt 2.5 miljoen betaald en Charisteas had tot 2008 bruto ongeveer 1.5 miljoen per jaar opgestreken. Dat maakt dat Ajax van deze deal 2.5 + 2x1.5 = 5.5 miljoen wijzer wordt. Dat is een leuk bedrag waar Ajax zich in de winterstop mee zou kunnen versterken. Voorlopig kunnen Huntelaar en Babel de spitspositie prima invullen, ben ik van overtuigd. Van origine is Babel gewoon een diepe spits en dat hij op 17-18 jarige leeftijd op die positie te licht bleek wil niet zeggen dat we hem al moeten afschrijven, integendeel. Mitea is straks weer fit, Perez, Manucharyan en Rosenberg kunnen allemaal op de linksbuitenpositie uit de voeten. Babel kan dan prima de stand-in zijn voor KJH. De 11 op het veld moeten maar zien te voorkomen dat het inbrengen van een pinchitter nodig is, dus bij rust minimaal 3-0 voor! :yes:
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 31, 2006 11:50 pm

Ik denk iig dat conclusie gerechtvaardigd is dat AJAX toch wel de verliezer van de dag is:
Psv - Kromkamp
Fnoord - Charisteas
Az- Donk
AJAX - 0 spelers en slechts 2,5 miljoen ontvangen voor Harry en je grootste rivaal sterker gemaakt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:54 pm

Zeg egoïst, laat feyenoord, psv en AZ nou ook es een dagje iets winnen!
Ajax!

JariRJ

Bericht door JariRJ » vr sep 01, 2006 12:06 am

brigade zuid schreef:Ik denk iig dat conclusie gerechtvaardigd is dat AJAX toch wel de verliezer van de dag is:
Psv - Kromkamp
Fnoord - Charisteas
Az- Donk
AJAX - 0 spelers en slechts 2,5 miljoen ontvangen voor Harry en je grootste rivaal sterker gemaakt.
Bij PSV vertrekken binnen een week André Ooijer en Jan Vennegoor, AZ raakt aanvoerder Matthijsen kwijt en bij Feyenoord vertrekt Dirk Kuijt. Alleen wij beschikken nog over de beoogde basiself aan het begin van het seizoen. Dus, wie is er hier nu de verliezer van de dag?
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

Lionel

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 1:15 am

Verliezen van de afgelopen 2 dagen dan ;)
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » vr sep 01, 2006 2:24 am

X'C
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr sep 01, 2006 2:29 am

Jesse schreef:X'C
:aai:

We hebben Rosenberg nog als centrumspits, voor als Huntelaar zijn been breekt. :yes:

X'C :sad:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 01, 2006 5:53 am

JariRJ schreef:
brigade zuid schreef:Ik denk iig dat conclusie gerechtvaardigd is dat AJAX toch wel de verliezer van de dag is:
Psv - Kromkamp
Fnoord - Charisteas
Az- Donk
Het AD meldt dat het bedrag rond de 3 miljoen ligt.

Waas

Bericht door Waas » vr sep 01, 2006 7:07 am

Feyenoord-aanhang woest op bestuur
Ruim honderd aanhangers van Feyenoord hebben bij De Kuip hun ongenoegen geuit over het bestuur. Aanleiding is vermoedelijk de aankoop van spits Angelos Charisteas van Ajax.

Van den Herik
"Ze zijn het kennelijk niet eens met het aan- en verkoopbeleid", aldus een politiewoordvoerster. Ingegrepen werd er niet. "Ze mogen roepen dat ze Van den Herik niet leuk vinden."

Vierde spits
"We zijn hier niet gek op spelers van Ajax", meldde voorzitter Van Dorp van de supportersvereniging. "Maar we willen natuurlijk helemaal niet de vierde spits van Ajax."

Bron: Rtl 4 nieuws

Leuk begin voor Harry!

Ook ik ben bang dat Charisteas nog steeds tot mooie dingen in staat is. Financieel is dit natuurlijk beter voor Ajax, maar sportief gezien is het niet slim. Maar de tijd zal het leren.

rocky

Bericht door rocky » vr sep 01, 2006 7:53 am

rocky schreef:Kan hij niet naar Feyenoord? Ze vangen meer dan 10 miljoen voor Kuyt, dus voor 4/5 miljoen mogen ze hem hebben (nou goed 3,5 dan). De competitie moet natuurlijk wel een beetje spannennd blijven straks.
Goede suggestie van mij gedaan op 17 augustus, heh?
Ze mogen hun handen dichtknijpen met deze jongen, daar in Rotterdam!! Wat een losers zeg, bij de Kuip protesteren tegen de 4e spits van Ajax. Ajax is toch ook veel beter dan Feyenoord, dus ik zou maar erg blij zijn.
Angelos is natuurlijk wel een publieksspeler, geen heel technische spits, maar wel slim ook als kaatser, dus dat gaat best goed komen. Ik wens hem in ieder geval veel succes!

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 01, 2006 8:35 am

Ronald! schreef:
Lucas schreef:Het sportieve is altijd belangrijker. Als men liever Harry had gehouden, was Rosenberg verkocht
:aai: Zeker na het mislopen van de CL gelooft hier natuurlijk niemand meer in.

Nou ja, 1 persoon.
Steef schreef:En jij werkt bij een bank?

Droom lekker verder Lucas. Jij snapt de wereld niet.
En daarom mag Grygera niet weg? Maar ga vooral verder met denken dat jij de enige bent die dingen begrijpt. :aai:
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » vr sep 01, 2006 8:58 am

Wel ironisch. Bij Feyenoord zijn de fans niet blij met ex-Ajaxspits Charisteas en bij PSV met ex-Ajaxspits Kluivert. Alleen bij AZ kunnen ze de ex-Ajaxspits Arveladze waarderen. Het zijn zo wel een hoop Ajacieden die in de spits rondlopen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr sep 01, 2006 8:59 am

En ex-Ajaxtrainers. Maar dan weer niet in de spits natuurlijk :D
I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr sep 01, 2006 9:01 am

Maartoe schreef:Wel ironisch. Bij Feyenoord zijn de fans niet blij met ex-Ajaxspits Charisteas en bij PSV met ex-Ajaxspits Kluivert. Alleen bij AZ kunnen ze de ex-Ajaxspits Arveladze waarderen. Het zijn zo wel een hoop Ajacieden die in de spits rondlopen.
:D

Yep. En dan doen wij het warempel met een 'afdankertje' van Psv...
Het kan verkeren... :twisted:

jabu

Bericht door jabu » vr sep 01, 2006 9:05 am

En wat hebben ze allemaal een hekel aan '020' daar in Rotterdam, Eindhoven en Alkmaar. :hypocrite:

Izmailov

Bericht door Izmailov » vr sep 01, 2006 9:05 am

Zuidema schreef:Of zitten we financieel al zo zwaar in de shit, dat dit absoluut noodzakelijk is? Anders kan ik dit niet rijmen met de schade voor de sportieve belangen van Ajax (en de inkomsten daaruit).
Dankzij ons eigen vermogen hebben we wel wat vet op ons lichaam. Maar vergeet niet dat ondanks de 2e ronde CL vorig seizoen er een verlies is gedraaid (de preciese cijfers worden in oktober bekend gemaakt). Je kunt dus wel nagaan dat er dit seizoen (zonder CL) ook een stevig verlies aan zit te komen als er geen noemenswaardige verkopen plaatsvinden. En al deze verliezen moeten wel van het eigen vermogen afgeboekt worden.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 01, 2006 9:31 am

JariRJ schreef:
Psv - Kromkamp
Fnoord - Charisteas
Az- Donk
Bij PSV vertrekken binnen een week André Ooijer en Jan Vennegoor, AZ raakt aanvoerder Matthijsen kwijt en bij Feyenoord vertrekt Dirk Kuijt. Alleen wij beschikken nog over de beoogde basiself aan het begin van het seizoen. Dus, wie is er hier nu de verliezer van de dag?
Zoals BZ, zegt is Ajax verliezer van de dag. Als op de laatste dag voor de transfermarkt sluit, onze concurrenten zich versterken en Ajax niet (terwijl nog geen maand geleden door HtC wordt geroepen dat ie er nog een middenvelder bij wil), kun je moeilijk zeggen dat we gisteren dichter bij de landstitel zijn gekomen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 01, 2006 9:34 am

Het moet nog maar blijken of onze concurrenten zich versterkt hebben. Het is op zich positief dat Ajax niet gedwongen was tot paniekaankopen, want daar komt het bij de andere clubs natuurlijk wel op neer.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » vr sep 01, 2006 9:41 am

Zuidema schreef:
Maartoe schreef:Wel ironisch. Bij Feyenoord zijn de fans niet blij met ex-Ajaxspits Charisteas en bij PSV met ex-Ajaxspits Kluivert. Alleen bij AZ kunnen ze de ex-Ajaxspits Arveladze waarderen. Het zijn zo wel een hoop Ajacieden die in de spits rondlopen.
:D

Yep. En dan doen wij het warempel met een 'afdankertje' van Psv...
Het kan verkeren... :twisted:
Precies als dit niet bizar is?

Bij zijn invalbeurt tegen NAC bewees Charisteas zijn waarde. Ajax gaat nog spijt krijgen. Ik snap dan ook niet dat de Feyenoord supporters niet blij zijn met deze kwaliteitsinjectie voor een koopje.
Steef hoe kan dat nu dat ze dit niet zien?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Feest

Bericht door Feest » vr sep 01, 2006 9:47 am

Omdat de Charisteas die de mensen kennen de door de media (en Ajax zelf) verguisde en beschimpte miskoop-spits van Ronald Koeman is. Hij kwam, Koeman ging.

Daarnaast gaat het geld van Kuyt nu indirect naar Ajax. Dat pikken supporters niet. En daarnaast moet je nooit gaan snijden aan de onderkant van de selectie van een concurrent. Lekker laten zitten daar en wachten tot ze voor onrust gaan zorgen.

Voetbaltechnisch is Charisteas nog zo slecht niet, maar andere factoren behoren ook mee te wegen. Ik had gewacht tot de winterwindow waarin een aantal zeer behoorlijke spitsen beschikbaar gaan komen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 01, 2006 9:56 am

Steef schreef:
Voetbaltechnisch is Charisteas nog zo slecht niet, maar andere factoren behoren ook mee te wegen. Ik had gewacht tot de winterwindow waarin een aantal zeer behoorlijke spitsen beschikbaar gaan komen.
En daar ben ik het dus mee eens. Charisteas werd al afgemaakt voordat hij uberhaupt bij Ajax kwam, maar hij heeft in mijn ogen Ajax al verscheidene keren gered. Vorig jaar zijn we (mede) door zijn inbreng in ieder geval bij de eerste 5 geeindigt.
Ook het feit dat Charisteas tegen NAC direct de voorkeur kreeg boven Rosenberg zei genoeg.

Voor feyenoord zal het niet de verlosser zjin, maar voor Ajax had hij nog van grote waarde kunnen zijn. We willen toch kampioen worden?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 9:56 am

Charisteas is ook een zeer behoorlijke spits. Ik denk dat ze bang waren over een paar maanden op de tiende plaats te staan. Wat als Pi-Air geblesseerd raakt?

En Charisteas is niet het type om voor onrust te zorgen, en zelfs al zou hij dat doen, wat heeft Feyenoord daar aan? Feyenoord is toch geen serieuze kandidaat voor de titel.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie