De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

T82

Bericht door T82 »

Weet iemand hoe het zit met de familiebanden van Godee (Edwin?), Hasselbaink (Jerrel?) en Liesdek (Marcel?)?
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

Alaindebanaan schreef:van Ajax.nl:

Ajax A1 geeft weer goede voorbeeld

Amsterdam, 13 augustus 2006
Ajax A1 heeft zondagmiddag ten koste van Feyenoord de Super Cup gewonnen. Met liefst 5-0 droogden de Ajacieden de Rotterdammers af en zo kon het team van trainer Sonny Silooy de eerste prijs van het jaar al vroeg bijschrijven.

Op slag van rust, bij een 1-0 voorsprong door een aanvallende actie van verdediger Gregory van der Wiel, kreeg Ajax na een actie van de Feyenoord-doelman een strafschop mee. Bovendien werd de Rotterdamse keeper van het veld gestuurd. Vurnon Anita bepaalde de stand op 2-0.
In het laatste kwartier van de wedstrijd bouwde Ajax de comfortabele voorsprong uit tot een grote 5-0 zege en was de Super Cup voor de junioren van de trainers Sonny Silooy en Dick de Groot. Vito Wormgoor en twee goals van Jordy Brouwer, die in de rust van de wedstrijd tussen Ajax en PSV nog werd gehuldigd als topscorer van de eerste divisie van A-junioren.

Ajax A1: Koen Verhoeff; Marco Neuvel, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Christian Supusepa; Vito Wormgoor, Jordy Schel, Jan-Arie van der Heyden; Joey Godee, Vurnon Anita, John Goossens.
Wissels: Jordy Brouwer, Ivo de Heus, Marvin Zeegelaar.
Die Joey Godee, is dat familie van Edwin Godee, die linkspoot die een aantal jaren terug bij De Graafschap speelde??
Lees in ieder geval de vorige pagina dan ff door! :redcard:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
T82

Bericht door T82 »

Alaindebanaan schreef:

Die Joey Godee, is dat familie van Edwin Godee, die linkspoot die een aantal jaren terug bij De Graafschap speelde??
Lees in ieder geval de vorige pagina dan ff door! :redcard:
Dan zie ik jouw vraag over Godee ja...
Aristides

Bericht door Aristides »

De Godee's zijn familie van elkaar (trouwens die van De Graafschap komt ook bij Ajax vandaan), al weet ik niet precies (is het belangrijk?) hoe dicht: zoon van of neefje.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Onze Hasselbaink is het neefje van. :yes:

De A1 geeft het goede voorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Even uit luiheid: wanneer staat de eerste klassieker op het programma?

Hopelijk is hij binnenkort, voordat Feyenoord de boel een beetje op de rails krijgt. Op dit moment zit er een dikke vernedering in voor Feyenoord.
joey
Erelid

Bericht door joey »

22 oktober Feyenoord uit. :yes:

Luie A.... :furious3:

;)
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Anita? Goossens? Sarpong?

Wil Brom soms een kampioenschap op zijn CV?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Inderdaad. En volgens mij is het nou ook niet zo dat Jong Ajax zo boordevol talent zit dat er geen plek is voor die jongens.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Nouja, Anita is nog niet zo lang geleden 17 geworden. En gezien zijn postuur zou hij zelfs nog met de C-tjes mee kunnen doen :sad:

Ik betwijfel zeer of iemand met zo'n postuur wel geschikt is voor voetbal op Ajax-niveau. Zelfs Sneijder is 4cm groter...
Ajax!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ik betwijfel zeer of iemand met zo'n postuur wel geschikt is voor voetbal op Ajax-niveau. Zelfs Sneijder is 4cm groter...

Onzin. Davids is ook weer een paar centimeter kleiner dan Sneijder. Is/was die ook ongeschikt voor AJAX - niveau?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Giacomo Puccini schreef:Nouja, Anita is nog niet zo lang geleden 17 geworden. En gezien zijn postuur zou hij zelfs nog met de C-tjes mee kunnen doen :sad:

Lichaamskracht en andere technische aspecten zijn op het (Ajax-) middenveld veel belangrijker dan lengte. Davids is een vrij complete middenvelder.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Anita is een supertalent. De meest complete speler uit de opleiding van Ajax die ik in jaren heb zien spelen.

Ik vraag me alleen af waar hij de laatste wedstrijden speelt. Ik weet dat hij in de B als voorstopper speelde, maar daar lijkt hij mij wel een beetje te klein voor. Ik weet dat Winter een keer gezegd heeft dat hij vindt dat Anita de meeste mogelijkheden als rechtsback of rechtshalf heeft, maar ik vraag me af hoe hij als centrale middenvelder speelt. Hij is verdedigend goed, heeft een goede techniek, weet goed zijn momenten te kiezen en is ongelooflijk dynamisch voor zo'n kabouter. Volgens mij kan hij daar heerlijk de lijntjes uitzetten, zijn man uitschakelen en over zijn man heen gaan.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Is hij dan net zo dynamisch als Davids? Hoe zit het met zijn snelheid?
Mr. Ajax schreef:
Onzin. Davids is ook weer een paar centimeter kleiner dan Sneijder. Is/was die ook ongeschikt voor AJAX - niveau?
Anita is 1.66, weer een paar centimeter kleiner dan Davids (1.68). Davids heeft het ondanks zijn lengte gered op het hoogste niveau omdat De Pitbull ongelooflijk sterk en breed is. Hoe zit dat met Anita?
Ajax!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Anita doet in zijn spel heel erg aan Seedorf denken, al vind ik hem (van wat ik van hem heb gezien) beter in het kiezen van zijn momenten om op te komen.

Ruud Kaiser (destijds zijn coach bij Oranje onder 17) roemde Anita om zijn kracht en versnelling. Dat betekent overigens niet dat hij even sterk is als Davids, maar wel een speler voor de balans.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Anita doet in zijn spel heel erg aan Seedorf denken, al vind ik hem (van wat ik van hem heb gezien) beter in het kiezen van zijn momenten om op te komen.

Ruud Kaiser (destijds zijn coach bij Oranje onder 17) roemde Anita om zijn kracht en versnelling. Dat betekent overigens niet dat hij even sterk is als Davids, maar wel een speler voor de balans.
Hij heeft op een gegeven moment ook als aanvallende middenvelder gespeeld en in z'n spel daar werd hij nog met Pienaar vergeleken.

Ik hoop dan ook dat hij zich blijft ontwikkelen op een andere plek in het elftal en ooit de balans bewaakt in Ajax 1.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Is er trouwens al wat meer bekend over die Braziliaan die meetraint?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

De beste positie van Anita is m.i. rechtshalf. Op nummer 10 kan hij goed spelen, maar vooral fysiek zal dat moeilijk worden in het huidige voetbal.
Gelukkig ziet Ajax dit ook en speelt hij zijn wedstrijden op rechtshalf.

Overigens is het jammer dat hij (Anita) en Sarpong meededen bij de A1 tegen Feyenoord. Juist in zulke wedstrijden kan je eerste jaars A-junioren (De Jong, Olijve bv.) de kans geven zich te meten met Feyenoord A1.

Ik zie trouwens dat er soms nog wel eens wordt afgevraagd hoe oud een speler is en of hij nog A- of B-junior is. Op www.ajaxshowtime.com kan je daar (bijna) alle informatie over vinden. Geboren in 1988, 1989 betekent dat je A-junior bent.
Aristides

Bericht door Aristides »

Chivu 05 schreef:Overigens is het jammer dat hij (Anita) en Sarpong meededen bij de A1 tegen Feyenoord. Juist in zulke wedstrijden kan je eerste jaars A-junioren (De Jong, Olijve bv.) de kans geven zich te meten met Feyenoord A1.

Ik zie trouwens dat er soms nog wel eens wordt afgevraagd hoe oud een speler is en of hij nog A- of B-junior is. Op www.ajaxshowtime.com kan je daar (bijna) alle informatie over vinden. Geboren in 1988, 1989 betekent dat je A-junior bent.
Mee eens; Gregory v.d. Wiel, John Goossens, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong zouden in Jong Ajax moeten voetballen. Verliest A1 dan van feyenoord? Kan, is geen probleem als de individuele spelers er maar van leren.

Van de vier spelers die ik noemde zou er wel iedere week één met A1 mee kunnen doen, want voor Jong Ajax komen vrij veel spelers in aanmerking en zonder speeltijd word je niet (veel) beter.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Wellicht is het dan tijd dat er wat in Jong Ajax gesneden wordt?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Precies. Dustin Huisman is al bijna 22. Krohn Dehli (die door Ajax.nl in de selectie van Jong Ajax is gezet) al 23. Iemand als Timisela gaat het volgens mij ook nooit redden in Ajax 1.

En twee Jeffrey Sarpongs in de selectie vind ik al helemaal zonde van de ruimte in Jong Ajax. ;)

http://www.ajax.nl/web/show/id=45609/db ... page=55719
Aristides

Bericht door Aristides »

Thomas schreef:Precies. Dustin Huisman is al bijna 22. Krohn Dehli (die door Ajax.nl in de selectie van Jong Ajax is gezet) al 23. Iemand als Timisela gaat het volgens mij ook nooit redden in Ajax 1.

En twee Jeffrey Sarpongs in de selectie vind ik al helemaal zonde van de ruimte in Jong Ajax. ;)

http://www.ajax.nl/web/show/id=45609/db ... page=55719
Ik ben al blij dat spelers als Jasper Kok, Rachid Tiberkanine niet meer tot de selectie behoren! Jong Ajax is erg jong vergeleken met de andere teams, er zullen in de loop van het seizoen blessures komen bij Ajax 1 en Jong Ajax, m.a.w. ze zullen allemaal wel genoeg speeltijd krijgen.

Krohn-Dehli hoort bij de selectie van Ajax 1, al zal hij dat nooit redden en Huisman en Timisela zullen ook weinig kans maken op een plaats in Ajax 1. Je hebt wel 11 spelers nodig, als het kan een beetje redelijk vertdeeld over verdediging, aanval enz. :D

Neemt niet weg dat Anita, Sarpong, Van der Wiel en Goossens nooit met z'n vieren tegelijk in A1 horen!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Huisman is toch ook pas kort geleden gehaald door Ajax?
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

Was dat niet die jongen van Ajax-zaterdag?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Volgens mij wel. Ik snap dan ook niet dat je een joch van 22 naar Jong Ajax gaat halen.
Plaats reactie