PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 29, 2006 3:49 pm

generaal schreef:Bakker had inderdaad gezopen, maar voerde aan dat z'n cruisecontrol naar de klote was gegaan. Dat werd uiteraard afgeserveerd met hoongelach (terecht). Waarom is het een verzachtende omstandigheid dat het slachtoffer aan het keren was en dat de plek waar het ongeluk plaats vond onoverzichtelijk was voor de veroorzaker van het ongeluk, wanneer je rekening houdt met het feit dat De Kluif veeeel te hard heeft gereden? Je reinste absurditeit en niets anders natuurlijk.
Als jij 70 rijdt waar je 50 rijdt en iemand springt opeens op de weg (kind achter een bal aan bijvoorbeeld) dan ben je ook opeens een moordenaar? Er zijn situaties die nou eenmaal een ongeluk eerder in de hand werken. Helaas maar waar. En kun jij mij even vertellen waar staat dat Kluivert veeeeel te hard heeft gereden? Jij schijnt dat namelijk zeker te weten..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Arthur

Bericht door Arthur » di aug 29, 2006 3:52 pm

Er zijn zat Psv-sites waar je dat kunt lezen hoor ;)

Dat jullie zo'n moeite doen om dat ventje te overtuigen :X

Beloki

Bericht door Beloki » di aug 29, 2006 3:53 pm

Ach, je probeert het. ;)

generaal

Bericht door generaal » di aug 29, 2006 3:54 pm

Raymon schreef:
generaal schreef:Bakker had inderdaad gezopen, maar voerde aan dat z'n cruisecontrol naar de klote was gegaan. Dat werd uiteraard afgeserveerd met hoongelach (terecht). Waarom is het een verzachtende omstandigheid dat het slachtoffer aan het keren was en dat de plek waar het ongeluk plaats vond onoverzichtelijk was voor de veroorzaker van het ongeluk, wanneer je rekening houdt met het feit dat De Kluif veeeel te hard heeft gereden? Je reinste absurditeit en niets anders natuurlijk.
Als jij 70 rijdt waar je 50 rijdt en iemand springt opeens op de weg (kind achter een bal aan bijvoorbeeld) dan ben je ook opeens een moordenaar? Er zijn situaties die nou eenmaal een ongeluk eerder in de hand werken. Helaas maar waar. En kun jij mij even vertellen waar staat dat Kluivert veeeeel te hard heeft gereden? Jij schijnt dat namelijk zeker te weten..
Kluivert ontkende vanochtend desgevraagd op de bewuste avond harder dan 75 kilometer per uur te hebben gereden. ,,Ik ken deze weg heel goed, daar sneller rijden dan 70 à 75 is onmogelijk'', zei hij. Kluiverts verklaring wordt ondersteund door een vriend die bij de aanrijding in de auto zat. Maar volgens een onderzoek van het Gerechterlijk Laboratorium bedroeg de snelheid van de Ajacied ,,ten minste 104 kilometer''. Getuige-deskundige J. Nap, aanwezig op verzoek van de verdediging, bestreed dat. ,,Kluivert moet veel minder hard hebben gereden'', vertelde Nap, die 25 jaar aan de politieschool was verbonden en zich bezig hield met rij-opleidingen.

Getuigen van de botsing beweren echter anders. De schoonouders van M. Putman, die de botsing vanuit hun slaapkamerraam zagen, houden vol dat Kluivert zeker honderd moet hebben gereden. ,,Het leek wel een projectiel'', aldus de schoonvader van Putman.

Arthur

Bericht door Arthur » di aug 29, 2006 3:55 pm

De getuigenis van de schoonouders is inderdaad wel een stuk betrouwbaarder dan die van een deskundige :D

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 29, 2006 4:00 pm

Heb je ook een link naar dat gerechtelijk onderzoek, want verder dan hetnet.nl kom ik niet en daar zou ik m'n mening niet op af willen stemmen.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 29, 2006 4:04 pm

Gelukkig werd ik in mijn protest gesteund door TNO, dat met 80 tot 90 een veel lagere snelheid vaststelde. Een derde partij, een verkeerstechnisch bureau, kwam tot de conclusie dat ik het gaspedaal tot 72 kilometer had ingetrapt. Dat kwam het beste overeen met mijn eigen verklaring.

De strafeis – een werkstraf van 240 uur, drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf en twee jaar rij-ontzegging – zorgde voor nationale verontwaardiging. Mensen die helemaal niet wisten waarover ze praatten, vonden het veel te weinig. In actualiteitenprogramma’s op televisie werden zelfs advocaten en officiers van justitie aan het woord gelaten, om uit te leggen dat deze eis juist vergelijkbaar was met andere gevallen.
I think I lost my fucking headache

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 29, 2006 4:05 pm

Dat waren natuurlijk allemaal 020-ers!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 4:32 pm

Rob Westerhof vertrekt bij PSV

Rob Westerhof vertrekt dit najaar als voorzitter van PSV. Op 1 oktober legt hij na twee jaar de voorzittershamer neer, zo kondigde de club dinsdag aan. De zware belasting in combinatie met zijn overige verantwoordelijkheden worden in een verklaring als uitleg gegeven. De raad van commissarissen van PSV stemde in met het verzoek van Westerhof om uit zijn functie te worden ontheven. De preses maakte zijn plannen intern al afgelopen zomer kenbaar. Na 1 oktober neemt commissaris Frits Schuitema de functie tijdelijk waar. PSV overweegt voor de dagelijkse leiding van PSV een algemeen directeur aan te stellen. Voormalig voorzitter Harry van Raaij zette zich twee jaar geleden hoogstpersoonlijk in voor de komst van zijn opvolger, tot dan werkzaam voor Philips in Noord-Amerika.
PN

Heeft aardig gesaneerd, maar zijn presentatie kon beter. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di aug 29, 2006 4:59 pm

joey schreef:
Rob Westerhof vertrekt bij PSV

Rob Westerhof vertrekt dit najaar als voorzitter van PSV. Op 1 oktober legt hij na twee jaar de voorzittershamer neer, zo kondigde de club dinsdag aan. De zware belasting in combinatie met zijn overige verantwoordelijkheden worden in een verklaring als uitleg gegeven. De raad van commissarissen van PSV stemde in met het verzoek van Westerhof om uit zijn functie te worden ontheven. De preses maakte zijn plannen intern al afgelopen zomer kenbaar. Na 1 oktober neemt commissaris Frits Schuitema de functie tijdelijk waar. PSV overweegt voor de dagelijkse leiding van PSV een algemeen directeur aan te stellen. Voormalig voorzitter Harry van Raaij zette zich twee jaar geleden hoogstpersoonlijk in voor de komst van zijn opvolger, tot dan werkzaam voor Philips in Noord-Amerika.
PN

Heeft aardig gesaneerd, maar zijn presentatie kon beter. :X
Staat een paar pagina's terug al.

Maar ik vind het verbazingwekkend dat hij er al na twee jaar mee stopt. Dat is wel erg snel. Ik had overigens het idee dat hij er nog maar een paar maanden zat, hij maakt nog steeds een indruk alsof hij er net loopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 5:03 pm

Scherrer schreef:Staat een paar pagina's terug al.
Dit lijkt me iets belangrijker dan de vraag of Kluivert in 1995 75 of 90 reed. Hij reed te hard, punt.
Maar ik vind het verbazingwekkend dat hij er al na twee jaar mee stopt. Dat is wel erg snel. Ik had overigens het idee dat hij er nog maar een paar maanden zat, hij maakt nog steeds een indruk alsof hij er net loopt.
Hij gedraagt zich als een kat n een vreemd pakhuis (nee, geen eend ;) ). Misschien stapt hij op omdat hij zich niet op zijn plek voelt. Met de media kon hij maar moeilijk omgaan. En een groot deel van de PSV-aanhang ziet liever een aardige opa die uit clubliefde met geld strooit.
(Dit laatste is gechargeerd, heren PSV-ers. :aai: )

San Marco

Bericht door San Marco » di aug 29, 2006 5:08 pm

Die 'Generaal' is net zo slim als Advocaat, ook een klein mannetje?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 29, 2006 5:16 pm

Ye' Mighty Oak schreef:En Westerhof is ook weg
Zoals al eerder aangegeven sneeuwt dit nieuws een beetje onder door de discussie over de al dan niet voldoende straf die Kluivert heeft gekregen, maar ik vind dit toch wel opzienbarend nieuws: hij heeft het wel heel snel gezien als voorzitter. En dat na al het goede werk dat hij gedaan heeft? Of zou hij al klaar zijn met saneren? Hoe denken de PSV-watchers hierover? Is het zo eenvoudig, of is er meer aan de hand?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 5:27 pm

Dat er het een en ander niet goed zit binnen de PSV-organisatie lijkt me wel duidelijk. Eerst dat gedoe met Hiddink en nu dit weer. Ik geloof er niets van dat Westerhof het opeens te druk heeft. Voorzitter word je niet voor twee jaar. Maar goed, oordeel zelf.
Westerhof is tegen de komst van Kluivert, Kluivert komt waarschijnlijk toch (zie onder) en Westerhof stapt op. Toeval?

'Kluivert blijft op PSV hopen'

AMSTERDAM - Paul Foortse heeft goede hoop dat Patrick Kluivert voor vrijdag een contract bij PSV tekent. De zaakwaarnemer van de 30-jarige spits is in afwachting van een antwoord van de clubleiding van Valencia.

"Met PSV is er ook nog geen overeenstemming", verklaart Foortse. "Ik ben jurist en er is in mijn ogen pas overeenstemming als de inkt van de handtekening is opgedroogd. Ik heb het gevoel dat we er met PSV wel uitkomen."

"Valencia gaat nu ook weer een beetje moeilijk doen. Ik kan niet zeggen waarover. Ik kan geen details prijsgeven. Toch heb ik goede hoop dat we er woensdag of donderdagochtend uit zijn." De markt voor internationale transfers sluit donderdagnacht om 24.00 uur.
nu.nl

En als de onderhandelingen stuklopen, wat dan?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 29, 2006 5:56 pm

Het hangt er vanaf hoeveel keuzes Kluivert nog heeft: ik heb niet de indruk dat het er erg veel zijn. Ik zou een keuze voor PSV geen verstandige vinden, gezien de reacties die die transfer los zou maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 29, 2006 6:02 pm

generaal schreef: Tegen de mens Kluivert des te meer.
Ach, fraudeur Gerets (bij 2 clubs bij een omkoopschandaal betrokken voordat ie voor PSV tekende) is in Eindhoven een held. Denk dus dat het Ajax-verleden van Kluivert voor PSV'ers nét iets gevoeliger ligt dan ze eigenlijk willen toegeven. ;)

Ik heb trouwens de indruk dat het momenteel niet erg warm en gezellig is in Oost-Brabant!

Jim

Bericht door Jim » di aug 29, 2006 6:04 pm

joey schreef: Westerhof is tegen de komst van Kluivert, Kluivert komt waarschijnlijk toch (zie onder) en Westerhof stapt op. Toeval?
Lijkt me wel. Westerhof heeft namelijk niet gezegd dat hij tegen de komst van Kluivert is. Alleen dat er een hoog risicoprofiel aan hem kleeft.

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 29, 2006 6:13 pm

'Kluivert vrijdag naar PSV'Paul Foortse heeft goede hoop dat Patrick Kluivert voor vrijdag een contract bij PSV tekent. De zaakwaarnemer van de 30-jarige spits is in afwachting van een antwoord van de clubleiding van Valencia.

"Met PSV is er ook nog geen overeenstemming", verklaart Foortse. "Ik ben jurist en er is in mijn ogen pas overeenstemming als de inkt van de handtekening is opgedroogd. Ik heb het gevoel dat we er met PSV wel uitkomen." Foortse: "Valencia gaat nu ook weer een beetje moeilijk doen. Ik kan niet zeggen waarover. Ik kan geen details prijsgeven. Toch heb ik goede hoop dat we er woensdag of donderdagochtend uit zijn."

De markt voor internationale transfers sluit donderdagnacht om 24.00 uur.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 6:17 pm

Giacomo Puccini schreef:
Peter schreef:Ben je helemaal gek geworden, Giacomo!

Kluivert is een risico, zoals Westerhof al zegt. Hij vergeet er alleen bij te zeggen dat het risico zich niet beperkt tot de blessures. Kluivert is een moeilijke jongen, die qua levensopvatting ook een verhoogd risico is.
Daar kun je over discussieren.. ik denk niet dat Kluivert moeilijk is, blessuregevoelig natuurlijk wel. Kluivert is ook een levensgenieter, iemand die van stappen houdt. Tja dat zal ik hem niet verwijten, ik hou zelf ook van stappen. Zo lang zijn prestaties in het veld er maar niet onder gaan leiden en een seizoen of 5 bij Barcelona en het Nederlands elftal waren zijn prestaties onomstreden dus hij kan het wel degelijk. Ten Cate lijkt me trouwens bij uitstek een trainer die het uiterste uit Kluivert weet te halen, hij kan goed met donkere jongens opschieten en is een vakman op het gebied van mental coaching. Natuurlijk hoeft niemand Kluivert nog te leren voetballen, maar mentaal moet hij fris zijn, hij moet lekker in zijn vel zitten en een trainer hebben die het in hem ziet zitten. Ik acht de kans dat dat gaat gebeuren, eerlijkgezegd groter in Amsterdam dan in Eindhoven.
Maar de laatste seizoenen zijn z'n prestaties er dus wel onder gaan lijden. Het schijnt dat Kluiverts lichaam alles kon hebben toen hij jonger was, maar tegenwoordig lukt dat dus niet meer.

Verder weet ik niet of Nederland het ideale land is voor Kluivert om op te knappen. Hij zou wel weer dichter bij z'n zoontjes zijn.
joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ten Cate lijkt me trouwens bij uitstek een trainer die het uiterste uit Kluivert weet te halen, hij kan goed met donkere jongens opschieten en is een vakman op het gebied van mental coaching.
Bij Barcelona lukte het hem niet, dus waarom nu wel?
Bij Barcelona was Kluivert binnen no time weg, Joey. Ten Cate heeft amper met hem gewerkt.
Baseman schreef:Volgend seizoen raakt PSV sowieso Alex en Cocu kwijt en Farfan zal verkocht worden, Gomes maakt verder ook een grote kans op een mooie transfer. Die gaten zullen opgevuld moeten worden en daarvoor reserveert PSV de door de nieuwe hypotheek straks vrijkomende miljoenen. Een goede zet in mijn ogen, de lange termijn is belangrijker dan alleen dit seizoen.
Zelfs voor PSV (dat doorgaans ieder seizoen met een aantal goede aankopen komt) lijkt het me moeilijk om die vier jongens te vervangen.

Het is toch grappig hoe iedereen zich zorgen maakte over het vertrek van die vier spelers, maar dat nu blijkt dat Ooijer (vanwege z'n lage transferprijs) en Vennegoor (vanwege z'n vertrek vlak voor het verstrijken van de transferdatum) misschien wel moeilijker te vervangen zijn. Voor Farfan en Gomes kan PSV immers miljoenen vangen.
Raymon schreef:Dit spreekt al niet voor hem 'als nieuwe start zijnde'. Als hij echt een nieuwe start had gewild dan had hij ieder aanbod op z'n knieen aangenomen en laten zien wat hij nog kan om er vervolgens nog een paar jaar vol van te genieten, financieel gezien dan. Nu draait het blijkbaar toch weer alleen om geld. Hij blijft zeker liever op de tribune zitten in Valencia voor een paar euro's meer dan dat hij zich bewijst in Eindhoven.
Hij schijnt ook andere opties te hebben, Ray.
generaal schreef:Voor alle Kluif-adepten:
http://molovich.web-log.nl/molovich/200 ... ering.html

Walgelijk onmens :yes:
Ik zal vooraf maar zeggen dat ik destijds ook ben geschrokken van dat interview met Kluivert. Z'n reacties vielen me bitter tegen. Toch zetten een aantal stukken uit dat artikel een en ander in een ander daglicht. Zo is die De Jong is er dus al een tijdje op uit om Kluivert aan te vallen.
generaal schreef:Heerlijk, dat relativeren van de wandaden van een voetballer omdat ie bij jullie de CL heeft gewonnen. Als 't om een willekeurige kantoorklerk of timmerman zou gaan, weet ik vrijwel zeker dat je dat relativeren achterwege zou laten, maar Kluivert is een echte Amsterdammer en kon nou eenmaal goed voetballen en dus valt het allemaal wel mee met hem :eusa_liar:
Nee hoor, Kluivert heeft namelijk geen andere straf gekregen dan ieder ander mens zou hebben gehad. Ken je feiten, Generaal.
generaal schreef:Die 2e zin is helemaal lachwekkend, daar de feiten voor zich spreken en Kluivert met z'n arrogante rotkop alleen maar olie op het vuur gooit door zich als een leugenachtige zak op te stellen (hij is tenminste eerlijk) in het programma van Wilfried de Jong.
De feiten geven juist aan dat hij geen moordenaar is. Iemand per ongeluk door rijden is geen moord.
generaal schreef:
Raymon schreef:wat vuurwerk verkocht?? Mist diegene nu niet een oog of zoiets? Over relativering gesproken :redcard:
Illegaal vuurwerk gebruiken is je eigen verantwoordelijkheid. Heeft meneer Putman Kluivert gevraagd om op hem in te rijden?
Er is bewezen dat Putman ook niet helemaal vrijuit ging bij dat ongeluk, Generaal.

Het is ook de verkoper van het illegale vuurwerk z'n schuld als zijn product in iemands gezicht ontploft, toch?
generaal schreef:
Lucas schreef:Iedereen rijdt wel eens te hard. Zelfs bijna iedereen rijdt wel eens door rood. WIl jij beweren dat je dat nog nooit hebt gedaan Generaal?
Ik rijd inderdaad zelden te hard. Een enkele keer 90 waar je 80 mag, maar nooit 100 in de bebouwde kom of in een parkeergarage. Dat soort mensen is walgelijk en heeft m.i. geen recht op een rijbewijs. Het ergst aan Kluivert vind ik nog het gebrek aan berouw dat hij toont. Hij ziet zichzelf nog het meest als slachtoffer. Daarom vind ik hem een verwerpelijk iemand.
Twee van de drie onderzoeken wezen uit dat Kluivert bij lange na niet in de buurt kwam van meer dan 100 km per uur.
Lucas schreef:Gelukkig werd ik in mijn protest gesteund door TNO, dat met 80 tot 90 een veel lagere snelheid vaststelde. Een derde partij, een verkeerstechnisch bureau, kwam tot de conclusie dat ik het gaspedaal tot 72 kilometer had ingetrapt. Dat kwam het beste overeen met mijn eigen verklaring.

De strafeis – een werkstraf van 240 uur, drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf en twee jaar rij-ontzegging – zorgde voor nationale verontwaardiging. Mensen die helemaal niet wisten waarover ze praatten, vonden het veel te weinig. In actualiteitenprogramma’s op televisie werden zelfs advocaten en officiers van justitie aan het woord gelaten, om uit te leggen dat deze eis juist vergelijkbaar was met andere gevallen.
Top, Lucas. Dat stuk wilde ik dus ook al aanhalen. :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 29, 2006 7:22 pm

Van mij mag Kluivert het goed gaan doen bij Psv, ik heb toch lang niet zo'n hekel aan Psv dan aan Fnoord.

Jesse

Bericht door Jesse » di aug 29, 2006 7:26 pm

Lucas schreef: OT:Je bent toch niet die generaal uit de kostelijke strip?
:D

Inderdaad een fantastische strip. :worshippy:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » di aug 29, 2006 7:30 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Tegen de mens Kluivert des te meer.
Ach, fraudeur Gerets (bij 2 clubs bij een omkoopschandaal betrokken voordat ie voor PSV tekende) is in Eindhoven een held. Denk dus dat het Ajax-verleden van Kluivert voor PSV'ers nét iets gevoeliger ligt dan ze eigenlijk willen toegeven. ;)

Ik heb trouwens de indruk dat het momenteel niet erg warm en gezellig is in Oost-Brabant!
Het regent dat het giet ...
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 8:03 pm

Thomas schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Peter schreef:Ben je helemaal gek geworden, Giacomo!

Kluivert is een risico, zoals Westerhof al zegt. Hij vergeet er alleen bij te zeggen dat het risico zich niet beperkt tot de blessures. Kluivert is een moeilijke jongen, die qua levensopvatting ook een verhoogd risico is.
Daar kun je over discussieren.. ik denk niet dat Kluivert moeilijk is, blessuregevoelig natuurlijk wel. Kluivert is ook een levensgenieter, iemand die van stappen houdt. Tja dat zal ik hem niet verwijten, ik hou zelf ook van stappen. Zo lang zijn prestaties in het veld er maar niet onder gaan leiden en een seizoen of 5 bij Barcelona en het Nederlands elftal waren zijn prestaties onomstreden dus hij kan het wel degelijk. Ten Cate lijkt me trouwens bij uitstek een trainer die het uiterste uit Kluivert weet te halen, hij kan goed met donkere jongens opschieten en is een vakman op het gebied van mental coaching. Natuurlijk hoeft niemand Kluivert nog te leren voetballen, maar mentaal moet hij fris zijn, hij moet lekker in zijn vel zitten en een trainer hebben die het in hem ziet zitten. Ik acht de kans dat dat gaat gebeuren, eerlijkgezegd groter in Amsterdam dan in Eindhoven.
Maar de laatste seizoenen zijn z'n prestaties er dus wel onder gaan lijden. Het schijnt dat Kluiverts lichaam alles kon hebben toen hij jonger was, maar tegenwoordig lukt dat dus niet meer.
Waarom het woordje 'dus'? Kluivert is geteisterd door een paar zware blessures achter elkaar, dat klopt. Maar waarom zou je dat bij Kluivert aan zijn stapgedrag koppelen en bijvoorbeeld bij Litmanen en Tobiasen niet?

Ik ben trouwens nog nooit geblesseerd geraakt als gevolg van stappen... maar misschien kom jij in andere clubs ;)
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:05 pm

Ik denk dat het wel degelijk sprake is van een lichaam dat langzamerhand opraakt. Hij kan bepaalde dingen niet meer hebben. Ook van niet topsporter fit zijn (vanwege het stappen) kan je blessures krijgen als je topsport wilt beoefenen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 8:11 pm

Dat hangt er maar net van af hoe je stapt... je kunt gewoon leuk stappen zoals zoveel topsporters doen of je kunt jezelf volproppen met drugs, liters bier achterover slaan en zonder te hebben geslapen weer op de training verschijnen. Blijkbaar heb jij inside info en weet je dat het laatste bij Kluivert het geval is?
Ajax!

Gesloten