Rosenberg was vorig jaar bij 20 treffers direct betrokken en maakte dus vaak het verschil. Je conclusie is dus zeer opportunistischNihad schreef:Charisteas maakte vorig jaar vaak het verschil, omdat hij ruimte wist te creeeren voor Huntelaar of zelf scoorde.
Rosenberg is een prutser.
Charisteas
Moderator: mods
I think I lost my fucking headache
Daar zou ik dan wel eens wat bewijzen van willen zien ...Lucas schreef:Rosenberg was vorig jaar bij 20 treffers direct betrokken en maakte dus vaak het verschil. Je conclusie is dus zeer opportunistischNihad schreef:Charisteas maakte vorig jaar vaak het verschil, omdat hij ruimte wist te creeeren voor Huntelaar of zelf scoorde.
Rosenberg is een prutser.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heb je helemaal gelijk in. Feit blijft alleen dat Rosenberg voetballend tekort komt. Tegen kleinere tegenstanders kan hij leuk meedoen, maar zodra er meer van hem wordt verwacht is het niet veel. Hij mist specifieke kwaliteiten om zich te ontpoppen tot een vaste waarde. Hij is niet goed genoeg voor de centrumpositie en als linksbuiten rendeert hij ook niet optimaal. De poging om hem als rechtsbuiten te gebruiken neem ik niet eens mee, want dat is gewoon niet zijn positie.
Ik kan me 1 mooie voorzet herinneren vorig seizoen, maar dat was ook tegen een laaggeklasseerd ploegje. In de topduels komt hij als linksbuiten totaal niet uit de verf, iets wat hem in de eerste seizoenshelft ook absoluut niet lukte als centrumspits. Hij heeft zich statistisch prima laten gelden, maar je kunt helaas niet op hem bouwen, in mijn ogen.
Ik kan me 1 mooie voorzet herinneren vorig seizoen, maar dat was ook tegen een laaggeklasseerd ploegje. In de topduels komt hij als linksbuiten totaal niet uit de verf, iets wat hem in de eerste seizoenshelft ook absoluut niet lukte als centrumspits. Hij heeft zich statistisch prima laten gelden, maar je kunt helaas niet op hem bouwen, in mijn ogen.
Dan vind ik het apart dat hij straks geen vijfde maar tweede spits is, wanneer hij niet verkocht wordt. :yes:Lucas schreef:Ik kan me voorstellen dat een van de spitsen verkocht moest worden. Er zijn er wat veel. Ik kan me niet voorstellen dat tC niet zelf heeft aangegeven welke van de drie verkocht moest worden. Dat ie ze veel liever alledrie had gehouden kan ik begrijpen
Ajax.nlAngelos Charisteas naar Feyenoord
Amsterdam, 31 aug 2006
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Feyenoord over de directe overgang van Angelos Charisteas. De spits had een contract bij Ajax tot 30 juni 2008.
De Griekse aanvaller, die debuteerde op 23 januari 2005 in het uitduel tegen FC Utrecht (0-2), speelde 45 officiële wedstrijden voor de Amsterdamse club. Hij scoorde daarin 15 doelpunten. Voor hij naar Ajax kwam, was Charisteas in dienst van FC Aris Thessaloniki, Athinaikos FC en Werder Bremen.
Slotjuhhh.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Inderdaad...wie waren ook alweer de haters in het begin? Die zullen nu wel juichen dat hij naar Feyenoord gaat. :hypocrite:Peter schreef:Charisteas bedankt voor je inzet en je goals. Je was een uitstekende invaller en ik heb altijd wel wat in je gezien. X'C
Maar eigenlijk zat dit er toch allang aan te komen, los wat we vinden van Harry's kwaliteiten? Vond het eigenlijk al raar dat hij tegen NAC mocht opdraven. Ik weet niet, ik vind het ongelukkige keuze (Harry ipv Rosenberg) niet zozeer de club, Feyenoord is toch niet te redden op het moment. :D
Verder: alle respect voor Harry. :applaus:
Ajax heeft geen bedrag bekend gemaakt toen hij werd gekocht, ook nu niet, m.a.w. het zijn geen extreme bedragen (€ 8 miljoen o.i.d.) noch voor de aankoop, noch bij verkoop. Ajax vroeg 5 miljoen, feyenoord loopt alle gewenste spitsen mis en krijgt dan Charisteas voor een schijntje? Wie gelooft dat? Aleen de AD-lezer.Kilroy schreef:Vreselijk jammer. Hij leek een geweldige sportman en aardig persoon. Ik sluit me volledig bij Peter en Zuidema aan.
Drie milioen ontvangen en wat hebben ze een paar jaar geleden ook weer aan Bremen betaald? Was het niet 5 of 8 milioen. Goeie zaken hoor. ga vooral zo door!!!
Ik denk niet dat er weinig is betaald, want alle verhalen dat Ajax slecht in- en verkoopt en feyenoord goed, slaan nergens op: welke ploeg heeft wel geld en welke ploeg niet?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Charisteas werd al te kennen gegeven rond 25-07-2006 dat ie mocht vertrekken. De wedstrijden tegen Kopenhagen waren pas op 9 en 23 augustus. Dus het laten opzouten van Charry had in eerste instantie bar weinig met het missen van de CL te maken. Dat de uitschakeling voor de CL het verkopen van een overbodige spits een stuk urgenter maakt ben ik volledig met je eens, maar dan had ik zeker voor een andere gekozen. Vind dit echt een miskleun van Van Geel.Izmailov schreef:Ajax kan financieel niet anders. Zeker na het mislopen van de CL moest er een spits weg. Dit scheelt Ajax ca 2,5 miljoen aan loonkosten en afschrijvingskosten. En dan nog het bedrag wat Feyenoord heeft betaald. Jammer dat het niet Rosenberg is geworden, maar er moest nu eenmaal een spits weg.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 10/11
Een eigen vermogen waarvan al 18 miljoen is afgesnoept bij de aankopen van Huntelaar (9 miljoen), Stam (3) , Perez (3) en Ogararu (3) en slecht een miljoen of 2 a 3 is bijgekomen door de transfers van Escude, Lobont en De Jong.brigade zuid schreef:Zijn we nu opeens een armetierige club? Dat we de CL mislopen dat is een financiele misser van jewelste, dat snap ik ook nog wel, maar we hebben toch nog altijd wel een aardig eigen vermogen dacht ik toch?
Ajax zou sowieso al verlies draaien, maar na het missen van de CL móest er financieel gezien wel ietmand verkocht worden. Je kunt je eigen vermogen er niet doorheen blijven jagen. Ik snap de mensen die nog een aankoop van Ajax hadden niet. Dan snap je denk ik weinig van het fenomeen Eigen Vermogen en de lange termijn van ons cluppie.