Nog eentje dan, 4 uitgespeelde aanvallen in de hele wedstrijd ..Jesse schreef:Was het zo erg? Ik kan er, nu ik er goed over nadenk, ook geen meer herinneren.Lucas schreef:Kans van Babel met een kopbal. Tenzij je een vrije trap en afstandschot ook tot de kansen rekent.
Welke andere kansen heb jij gezien?
NAC-AJAX
Blij met de punten ...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Klopt, ben het helemaal met je eens. Hoewel ik wel vind dat het middenveld ook veel beter in elkaar steekt. Gabri en Roger zijn een stuk dynamischer dan Maduro en Sneijder op die positie. En Sneijder heeft op linkshalf veel meer ruimte om door te drukken. Maar het probleem ligt 'm bij de buitenspelers. Met Perez naar binnen trekkend kun je best spelen mits je op de andere kant iemand hebt lopen die continu z'n man voorbij loopt (en daardoor dubbele dekking nodig hebt waardoor het meer ruimte ontstaat). Met zulke statische buitenspelers is het makkelijk verdedigen natuurlijk. We hebben eigenlijk maar 1 echt goede buitenspeler nodig. Dat zou al een slok op een borrel schelen. De rest van het elftal staat gewoon goed (alleen nu nog even de tijd geven voor de automatismes).Voetske schreef: Raymon, weer komt er vanaf de zij-kanten weinig tot niks door.Weet je wat bij tijd en wijlen er goed uitziet, de verdediging, dankzij een klasbak als Jaap Stam ( petje af ).Was hij er niet had ik het nog moeten zien of dat Nac gisteren AJAX niet met wat simpele counters de nek had omgedraaid.
Oh, en doe er ff een rechtsback bij die kan verdedigen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Contacteer:
Gabri op de plek van Sneijder en Roger op de plek van Maduro bedoel ik dus. En ja, die 2 zijn dynamischer.Bertje schreef:Grapje, toch?Raymon schreef:Gabri en Roger zijn een stuk dynamischer dan Maduro en Sneijder op die positie.
Ik moet ineens denken aan een 'briljante' inval van Cruijff als deskundige tijdens een Ajax-Juventus een aantal jaren geleden. Met zijn heilige 'punt naar achteren' in gedachten zou hij graag Richard Witschge op die plek willen hebben tegenover Zidane. En dat Richard dan steeds over Zidane heen moest gaan. Pfff... 
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma aug 28, 2006 10:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Slaat dus werkelijk helemaal nergens op Bertje.Een verademing om te zien dat nu eens een speler gewoon door goed positiespel te kiezen andere een bal-afspeel mogelijkheid geeft, dan dat breinloze gedraaf van ene Maduro.Die weet op het moment dat ie de bal krijgt aangespeeld nooit wat ie gaat doen ...Bertje schreef:Slimmer in het positiekiezen op de vierkante centimeter, wellicht. :D
Blij met de punten ...
- raymon
- Contacteer:
Dynamischer is niet een kwestie van veel bewegen. Dynamisch is het snel verplaatsen van het spel (al kan dat ook nog beter) en zorgen voor genoeg diepgang. Roger kan op z'n plaats ook niet continu blijven rennen. Zijn taak is het dichtlopen van de gaten die vallen door Gabri en Sneijder. De schakel tussen verdediging en middenveld.Bertje schreef:Absoluut, maar ik probeerde alleen maar aan te geven dat hij nog geen meter zou bewegen als je peper in z'n reet zou proppen. ;)
- raymon
- Contacteer:
Dan hebben wij verschillende ideeen over dynamisch ;)Bertje schreef:Dynamisch is ook het ondersteunen van de voorhoede en het opjagen op het middenveld. Roger heeft een mooie pass en een prima inzicht, maar ik verwacht niet dat hij Ajax omhoog gaat helpen.
- Cluijffert
Tja, en jij denkt dat anderhalf uur vol te houden.Het is de manier van invullen van een bepaalde positie.En heel veel gevallen kun je door goed positioneel drie stappen vooruit ( of welke richting dan ook ) veel meer druk uitoefenenen dan dat opjagen waar jij het over hebt.Bertje schreef:Dynamisch is ook het ondersteunen van de voorhoede en het opjagen op het middenveld. Roger heeft een mooie pass en een prima inzicht, maar ik verwacht niet dat hij Ajax omhoog gaat helpen.
Kijk maar eens goed het naar het spel van Japie, dan snap je wat ik bedoel.
Blij met de punten ...
Zou je niet beter eerst naar onze " eigen al een jaar of vier in de basis spelers " kijken.Gabri is gewend dat als er druk wordt gezet, door alle linie's druk wordt gezet.Nu zie je hem jagen en de rest staat er bij en kijkt er na.Bertje schreef:Dat is wat anders dan twee keer drie kwartier als een kip zonder kop over het veld rennen, Voetske. Niet voor niets ben ik niet zo gecharmeerd van Gabri.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Hij mag nog iets meer met z'n verstand voetballen, maar als je ziet hoeveel druk het zet op een tegenstander, zijn loopvermogen, positiespel, en af en toe de spaanse mentaliteit die komt bovendrijven, valt het me veel mee.Natuurlijk is het geen killer, geen absolute top in de trant van b.v. Eto of Deco, maar voor dit AJAX een aanwinst.Jesse schreef:Ben jij tot nu toe tevreden over Gabri, Voetske?
Nu wat meer automatisme, begrip, en dan kan het top voor AJAX worden ......... en dan is ie ( denk ik ) weer weg.Lange termijn .. ik begrijp er niks meer van ...
Blij met de punten ...
In het huidige voetbal is alleen de koffiejuffrouw op basis van lange termijn aan te trekken. Alle anderen kun je begroeten en je kunt ook meteen weer afscheid van ze nemen. Bij wijze van spreken.Voetske schreef:Hij mag nog iets meer met z'n verstand voetballen, maar als je ziet hoeveel druk het zet op een tegenstander, zijn loopvermogen, positiespel, en af en toe de spaanse mentaliteit die komt bovendrijven, valt het me veel mee.Natuurlijk is het geen killer, geen absolute top in de trant van b.v. Eto of Deco, maar voor dit AJAX een aanwinst.Jesse schreef:Ben jij tot nu toe tevreden over Gabri, Voetske?
Nu wat meer automatisme, begrip, en dan kan het top voor AJAX worden ......... en dan is ie ( denk ik ) weer weg.Lange termijn .. ik begrijp er niks meer van ...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus