Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Rednose

Bericht door Rednose » vr aug 25, 2006 9:38 pm

Voetske schreef:Bingo ...
Vandaar die uitgezakte billen :D
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

999

Bericht door 999 » vr aug 25, 2006 9:56 pm

Rednose schreef:
Wacht maar jou tijd komt ook nog ;)
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » vr aug 25, 2006 11:52 pm

Thomas schreef:Hier ben ik goed in. :bis:

48?
:bis: :cheer: :eusa_dance:
:xyxthumbs:

( phew..... emoticon die het zweet van zijn voorhoofd haalt.......... :D )
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 1:17 am

Voetske schreef:
Rednose schreef:
Wacht maar jou tijd komt ook nog ;)
Als Voetske het zegt, is het altijd waar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Rednose

Bericht door Rednose » za aug 26, 2006 9:14 pm

*lol*...
Ik ga nu eerst maar even lekker sportief op vakantie....nog ff strak :blub: :blub:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 27, 2006 5:33 pm

Jim schreef: Ten Cate acteert nu de topcoach die te allen tijde de rust bewaart. Maar in werkelijkheid is hij een kruitvat van emoties, een wandelende tijdbom. Waarbij het wachten is op de explosie als de druk bij volgende tegenslagen gaat toenemen.

Eindverantwoordelijke bij een topclub zijn, is toch wel even wat anders dan lekker in de brede schaduw van Rijkaard je werk doen. Omgang met de media is als assi ook een bijzaak, als eindverantwoordelijke hoofdzaak. Op de punten waar ik bang was dat het met HtC fout zou kunnen gaan, is het nu al fout gegaan.

Ik heb woensdag de wedstrijd met steeds groter wordende verbazing zitten bekijken. De eerste helft was er niets aan de hand, behalve dat de kansen niet werden afgerond. In de 2e helft kwam echter een nederlaag tot stand, die HtC vrij makkelijk had kunnen voorkomen.

Dat doe je echter niet door een vederlichte debutant tegen een fysiek sterke¨ploeg in te brengen die va banque op zoek ging naar de winst. Dat doe je ook niet door krampachtig vast te houden aan je 4-3-3 (natuurlijk in de punt naar achteren).

HtC's collega Solbakken gaf een lesje coaching en tactiek ten beste. Met het inbrengen van Berglund kantelde de wedstrijd. Met zijn loopacties trok ie Ajax' centrum uit elkaar, waardoor die 8 en 13 vanaf dat moment constant in Ajax' strafschopgebied opdoken. HtC zat erbij en keek ernaar. Hij voerde nog een aantal wissels door waar Bassie en Dickie zich voor zouden schamen!! Valt toch een beetje tegen van iemand die als het tactisch brein achter de successen van Barca wordt beschouwd.

Terwijl het antwoord toch voor de hand lag: over de vleugels kwam in de 2e helft hoegenaamd niets meer. Haal dan Rosales eraf en breng een middenvelder, want Gabri kon het in z'n uppie niet meer belopen. Ik denk dat iedere AT'er dat wel heeft kunnen constateren. Henkie niet... :sad:

Met als gevolg dat we tegen een iets sterkere uitvoering van FC Knudde een sportieve - en financiele jackpot mislopen. Wat zegt dat over Ajax? En over Ten Cate? :sad:

Veel, ben ik bang. Vorig seizoen - onder de door AT weggehoonde Blind - werd gewoon van een vergelijkbare ploeg gewonnen. Zonder KJH, Stam en Gabri. En Blind werd eruit gebonjourd omdat ie aan 1 van de doelstellingen niet had voldaan. Het lot van HtC aan het einde van dit seizoen (of al eerder) lijkt me dus wel duidelijk. Toch, MVG?! :hypocrite:

Ik heb nog geen aantrekkelijk voetbal gezien, we liggen al uit de CL voor we er überhaupt aan waren begonnen en zelfs KJH staat droog. HtC reageert als een klein kind op kritische mediavragen en legt de schuld bij zijn spelers neer i.p.v. zijn tactiek en wissels eens onder de loep te leggen. Tijd voor een witte zakdoek en het openen van een topic 'Hoe lang geven we HtC?'. Was vorig seizoen ook zo'n kraker op AT, met een andere hoofdrolspeler. Remember?

Denk dat het nu realistisch is te verwachten dat HtC ons kampioen maakt, met aansprekend voetbal (maar dat spreekt voor zich) en dat Ajax aansprekend presteert in het vergaarbakkie van Europese clubs die niet goed genoeg voor de CL zijn. Het seizoen is al half naar de kloten eer het goed en wel is begonnen, aan HtC de taak zijn fouten te corrigeren en de boel op de rails te krijgen. Maar ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken en dat we er binnenkort weer een op het trainerskerkhof kunnen begroeten...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 27, 2006 6:30 pm

Ah gussie. :aai:

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2006 7:44 pm

Uitstekende weerlegging van de argumenten! :worshippy:
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 9:14 pm

Ik sta volledig achter Bertje.

Kinderachtig gedoe van onze heren. Gaan we nou het hele seizoen elk minpunt aanpakken om te laten zien dat Blind dát wel was gelukt? Is het nou zo moeilijk om HtC gewoon even de tijd te geven om er wat van te maken? Als het dan uiteindelijk alsnog niet lukt, tsja, ga dan je gang maar. Maar dit vind ik nergens op slaan. Gefrustreerd gedoe. Kritiek hebben mag. Is zelfs goed. Maar dit lijkt daar niet op. Dit lijkt op gelijk halen, en ik dacht dat jij dat niet nodig zou hebben, Wimpey.

:nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 9:25 pm

wimpey schreef:HtC's collega Solbakken gaf een lesje coaching en tactiek ten beste.
Zeker. In de eerste wedstrijd was de opdracht: erin kleunen, dan zie we wel waar het schip strandt. En in de tweede wedstrijd heeft Solbakken zeven kleuren gescheten, ik kan me niet voorstellen dat hij in de rust aan deze ontknoping heeft gedacht.
Met het inbrengen van Berglund kantelde de wedstrijd. Met zijn loopacties trok ie Ajax' centrum uit elkaar, waardoor die 8 en 13 vanaf dat moment constant in Ajax' strafschopgebied opdoken. HtC zat erbij en keek ernaar. Hij voerde nog een aantal wissels door waar Bassie en Dickie zich voor zouden schamen!! Valt toch een beetje tegen van iemand die als het tactisch brein achter de successen van Barca wordt beschouwd.
En hoe ontstonden de doelpunten? Bij de eerste liet Urby zijn man lopen (standaardsituatie, altijd lastig) en bij de tweede schoot Vermaelen uit een onschuldige voorzet in eigen doel. Verder heeft Kopenhagen amper kansen gehad, tot kort voor het einde, toen Ajax alleen nog naar voren dacht. Ik vind dan ook dat je overdrijft.
Neemt niet weg dat de spelers in de tweede helft de kluts kwijtraakten, maar dat is de nachtmerrie van elke coach. Maar dat kan het best ín het veld gecorrigeerd worden (Rijkaard die Kluivert door elkaar rammelde in Wenen), als coach kun je moeilijk alle elf spelers aan hun haren trekken.
Wat die wissels betreft, zouden die beslissend zijn geweest? Ik betwijfel het.
Terwijl het antwoord toch voor de hand lag: over de vleugels kwam in de 2e helft hoegenaamd niets meer. Haal dan Rosales eraf en breng een middenvelder, want Gabri kon het in z'n uppie niet meer belopen. Ik denk dat iedere AT'er dat wel heeft kunnen constateren. Henkie niet... :sad:
Hoe vaak is Koe geslacht omdat hij een extra middenvelder of verdediger bracht? HtC wil het patroon van bangdenken en teruglopen doorbreken, niet bestendigen.
Vorig seizoen - onder de door AT weggehoonde Blind - werd gewoon van een vergelijkbare ploeg gewonnen.
Ajax had het vorig jaar ook moeilijk met Bröndby. :yes:
Ik heb nog geen aantrekkelijk voetbal gezien.
Ik wel! Een week geleden! Aardig spel.

Waarom zo paniekerig, Wimpey? Zullen we HtC niet minstens een paar maanden de tijd geven? Tenslotte heeft hij tot nu toe iedere club waarbij hij werkte aan het ballen gekregen. Alle spelers met wie hij gewerkt heeft, zonder uitzondering, geven hoog op van zijn vakmanschap. Een maand is te kort om zijn stempel te drukken. Juist door dat kortetermijndenken (zondag alles hoera, woensdag deugt er niets meer van) is Ajax een kerkhof voor trainers geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 27, 2006 9:43 pm

wimpey schreef:

Dat doe je echter niet door een vederlichte debutant tegen een fysiek sterke¨ploeg in te brengen die va banque op zoek ging naar de winst. Dat doe je ook niet door krampachtig vast te houden aan je 4-3-3 (natuurlijk in de punt naar achteren).

HtC's collega Solbakken gaf een lesje coaching en tactiek ten beste. Met het inbrengen van Berglund kantelde de wedstrijd. Met zijn loopacties trok ie Ajax' centrum uit elkaar, waardoor die 8 en 13 vanaf dat moment constant in Ajax' strafschopgebied opdoken. HtC zat erbij en keek ernaar. Hij voerde nog een aantal wissels door waar Bassie en Dickie zich voor zouden schamen!! Valt toch een beetje tegen van iemand die als het tactisch brein achter de successen van Barca wordt beschouwd.

Met als gevolg dat we tegen een iets sterkere uitvoering van FC Knudde een sportieve - en financiele jackpot mislopen. Wat zegt dat over Ajax? En over Ten Cate? :sad:
Ben met je eens dat de wedstrijd kantelde door het inbrengen van Berglund en dat de wissels van Ten Cate op zijn zachts gezegd niet gelukkig waren. Of dit voorkomen had kunnen worden door het inbrengen van een extra middenvelder weet ik niet. Vaak heb je dan de neiging in te zakken op de eigen helft en dat brengt ook risico met zich mee. Maar goed, echt sterk gecoacht was het niet.
wimpey schreef: Veel, ben ik bang. Vorig seizoen - onder de door AT weggehoonde Blind - werd gewoon van een vergelijkbare ploeg gewonnen. Zonder KJH, Stam en Gabri. En Blind werd eruit gebonjourd omdat ie aan 1 van de doelstellingen niet had voldaan. Het lot van HtC aan het einde van dit seizoen (of al eerder) lijkt me dus wel duidelijk. Toch, MVG?! :hypocrite:

Ik heb nog geen aantrekkelijk voetbal gezien, we liggen al uit de CL voor we er überhaupt aan waren begonnen en zelfs KJH staat droog. HtC reageert als een klein kind op kritische mediavragen en legt de schuld bij zijn spelers neer i.p.v. zijn tactiek en wissels eens onder de loep te leggen. Tijd voor een witte zakdoek en het openen van een topic 'Hoe lang geven we HtC?'. Was vorig seizoen ook zo'n kraker op AT, met een andere hoofdrolspeler. Remember?...
Blind heeft inderdaad de 2e ronde gehaald, maar het voetbal was niet om aan te zien. Ik zie liever dat Ajax weer op zijn Ajax gaat voetballen en de prestaties neem ik dan maar voor lief. Liever minder prestaties met mooi voetbal, dan goede met slecht voetbal.
Ben het niet helemaal met je eens dat er nog geen aantrekkelijk voetbal te zien is geweest. Bij vlagen zie je weer wat van het vertrouwde Ajax voetbal. Het is weliswaar nog niet constant genoeg, maar ik zie wel degelijk vooruitgang. En dat KJH droog staat is natuurlijk niet de schuld van HTC. Komt echt wel weer goed.
wimpey schreef: Denk dat het nu realistisch is te verwachten dat HtC ons kampioen maakt, met aansprekend voetbal (maar dat spreekt voor zich) en dat Ajax aansprekend presteert in het vergaarbakkie van Europese clubs die niet goed genoeg voor de CL zijn. Het seizoen is al half naar de kloten eer het goed en wel is begonnen, aan HtC de taak zijn fouten te corrigeren en de boel op de rails te krijgen. Maar ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken en dat we er binnenkort weer een op het trainerskerkhof kunnen begroeten...
Het seizoen is pas na de kloten als we weer zulk kutvoetbal voorgeschoteld krijgen als de laatste 6 jaar. Als Ajax het publiek weer op de banken krijgt met Ajax voetbal, zoals AZ de laatste jaren, dan is voor mij het seizoen geslaagd. Ongeacht of we een prijs pakken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 10:06 pm

wimpey schreef:
Jim schreef: Ten Cate acteert nu de topcoach die te allen tijde de rust bewaart. Maar in werkelijkheid is hij een kruitvat van emoties, een wandelende tijdbom. Waarbij het wachten is op de explosie als de druk bij volgende tegenslagen gaat toenemen.

Eindverantwoordelijke bij een topclub zijn, is toch wel even wat anders dan lekker in de brede schaduw van Rijkaard je werk doen. Omgang met de media is als assi ook een bijzaak, als eindverantwoordelijke hoofdzaak. Op de punten waar ik bang was dat het met HtC fout zou kunnen gaan, is het nu al fout gegaan.

Ik heb woensdag de wedstrijd met steeds groter wordende verbazing zitten bekijken. De eerste helft was er niets aan de hand, behalve dat de kansen niet werden afgerond. In de 2e helft kwam echter een nederlaag tot stand, die HtC vrij makkelijk had kunnen voorkomen.

Veel, ben ik bang. Vorig seizoen - onder de door AT weggehoonde Blind - werd gewoon van een vergelijkbare ploeg gewonnen. Zonder KJH, Stam en Gabri. En Blind werd eruit gebonjourd omdat ie aan 1 van de doelstellingen niet had voldaan. Het lot van HtC aan het einde van dit seizoen (of al eerder) lijkt me dus wel duidelijk. Toch, MVG?! :hypocrite:

Ik heb nog geen aantrekkelijk voetbal gezien, we liggen al uit de CL voor we er überhaupt aan waren begonnen en zelfs KJH staat droog. HtC reageert als een klein kind op kritische mediavragen en legt de schuld bij zijn spelers neer i.p.v. zijn tactiek en wissels eens onder de loep te leggen. Tijd voor een witte zakdoek en het openen van een topic 'Hoe lang geven we HtC?'. Was vorig seizoen ook zo'n kraker op AT, met een andere hoofdrolspeler. Remember?

Denk dat het nu realistisch is te verwachten dat HtC ons kampioen maakt, met aansprekend voetbal (maar dat spreekt voor zich) en dat Ajax aansprekend presteert in het vergaarbakkie van Europese clubs die niet goed genoeg voor de CL zijn. Het seizoen is al half naar de kloten eer het goed en wel is begonnen, aan HtC de taak zijn fouten te corrigeren en de boel op de rails te krijgen. Maar ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken en dat we er binnenkort weer een op het trainerskerkhof kunnen begroeten...
Onzinnige comedie ten top. Ik vreesde er al voor, maar je hebt bewezen dat Ten Cate bij voorbaat inderdaad al weinig goeds bij jou kan doen. Jammer hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 10:20 pm

Zal aan mij liggen, maar ik vond Ajax in de eerste helft tegen FCK prima voetballen. Als Gabri niet een paar keer had gefaald voor open doel, waren we nu vol goede moed. :X

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 27, 2006 10:21 pm

wimpey schreef:Ik heb nog geen aantrekkelijk voetbal gezien, we liggen al uit de CL voor we er überhaupt aan waren begonnen en zelfs KJH staat droog. HtC reageert als een klein kind op kritische mediavragen en legt de schuld bij zijn spelers neer i.p.v. zijn tactiek en wissels eens onder de loep te leggen.
:yes:

Vooral dat laatste stoort mij. Een trainer van Ajax moet zich kunnen gedragen.

De vorige trainer werd terecht verweten geen zelfkritiek aan de dag te leggen. De eerlijkheid gebiedt mij echter te zeggen dat voorlopig voor HTC hetzelfde geldt.

Bovendien ben je als trainer het uithangbord van de club.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 10:41 pm

Ik kan me vergissen, maar zei HtC niet onder andere dat hij de schuldige was i.p.v. Vermaelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 10:42 pm

Jesse schreef:Ik kan me vergissen, maar zei HtC niet onder andere dat hij de schuldige was i.p.v. Vermaelen?
Hij was verantwoordelijk, zei hij. En ook: we winnen met zijn allen en we verliezen met zijn allen. :yes:

Lijkt me ook dat Ten Cate niet de enige schuldige was. Integendeel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 27, 2006 10:49 pm

Jesse schreef:Ik kan me vergissen, maar zei HtC niet onder andere dat hij de schuldige was i.p.v. Vermaelen?
Nee, hij zei dat-ie verantwoordelijk was. (Wat een open deur is.)

Wel was Ten Cate zo goed om aan te stippen waar het bij de tegengoals misging. Daarbij ging hij mijns inziens voorbij aan het feit dat die tegengoals twee momentopnames betroffen uit een wedstrijd die gewoon gewonnen had moeten worden.

Zoals Wimpey zegt, geen woord over zijn dubieuze (en weinig effectieve) wisselbeleid.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 10:59 pm

Wat verwacht je dan? Dat hij, zichzelf met takkenbossen afranselend, uitroept: 'Het ligt aan mij! Aan mijn wissels!' :confused:
Ik heb hem niet horen zeggen dat de wissels fantastisch waren maar dat de spelers de boel hadden verpest, zoals Adriaanse en Van Gaal in zo'n geval vast hadden beweerd.
(Het lijkt me zonneklaar dat als de ene speler staat te pitten bij een spelhervatting en de ander de bal in eigen doel schopt, dat dát de eerste dingen zijn die door je hoofd schieten als je wilt analyseren waarom je verloren hebt.)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 11:00 pm

Jöhnk schreef:Zoals Wimpey zegt, geen woord over zijn dubieuze (en weinig effectieve) wisselbeleid.
Noem mij maar een trainer die na een verloren wedstrijd in de media begint over z'n slechte wissels.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 11:02 pm

Jöhnk schreef:
Wel was Ten Cate zo goed om aan te stippen waar het bij de tegengoals misging. Daarbij ging hij mijns inziens voorbij aan het feit dat die tegengoals twee momentopnames betroffen uit een wedstrijd die gewoon gewonnen had moeten worden.

Zoals Wimpey zegt, geen woord over zijn dubieuze (en weinig effectieve) wisselbeleid.
Het lijkt mij ook moeilijk om daar wat over te zeggen als coach. Je bent veel beter dan je tegenstander. Je creëert een paar uitstekende kansen, maar die gaan er niet in. Vervolgens krijgt de tegenpartij in de tweede helft één halve kans (dan reken ik de actie met schwalbe even niet mee) en daar wordt uit gescoord door een individuele fout. Zou jij een goed praatje klaar hebben? Ik weet het niet hoor.
Het wisselbeleid. Ik ga er niet zo in mee als veel mensen. Ik vind het vaak iets hebben van: 'achteraf is altijd makkelijker praten' (vrij naar Ali B.). Soms kan je zien dat het nergens op slaat, zoals ik op het laatst bij Blind had, aangezien zijn enige 'move' toen leek om gewoon alle spitsen die beschikbaar waren erin te zetten.
Tijdens Ajax - Kopenhagen had ik dat niet. Maduro moest gewisseld worden, al had ik het eerder gedaan. Vertonghen in de plaats van hem vond ik niet eens zo gek, al had hij nog niet gespeeld. Ik zal dan wel niet zo'n tactisch genie zijn, maar ik kon op dat moment niks anders bedenken. Perez - Gabri moest ook aangezien Gabri kapot was. Alleen bij Rosales - Rosenberg zat ik raar te kijken. Aan de ene kant omdat ik Rosenberg verschrikkelijk vind, aan de andere kant omdat ik een buitenspeler op zo'n moment zou laten staan.

Maar terug naar het punt waar het om ging: zijn praatje achteraf. Verwacht jij dat een coach na zo'n wedstrijd zegt: 'Dit is een hele zure nederlaag. In de eerst helft krijgen we een paar goede kansen, maar die gaan er niet in. Dan weet je dat het lastig wordt. In de tweede helft gaat het minder, wat voor een groot gedeelte door mijn matige wisselbeleid komt, en kunnen we niet meer domineren. Dan valt op een lullige manier de 0-1 en doet iedereen maar wat. Op zo'n moment moet ik de wedstrijd kantelen, maar dat lukte me niet. Ik heb opzichtig gefaald met mijn wisselbeleid. Het was mijn schuld.'

Ik vind het niet realistisch.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 27, 2006 11:11 pm

Jesse schreef:Maar terug naar het punt waar het om ging: zijn praatje achteraf. Verwacht jij dat een coach na zo'n wedstrijd zegt: 'Dit is een hele zure nederlaag. In de eerst helft krijgen we een paar goede kansen, maar die gaan er niet in. Dan weet je dat het lastig wordt. In de tweede helft gaat het minder, wat voor een groot gedeelte door mijn matige wisselbeleid komt, en kunnen we niet meer domineren. Dan valt op een lullige manier de 0-1 en doet iedereen maar wat. Op zo'n moment moet ik de wedstrijd kantelen, maar dat lukte me niet. Ik heb opzichtig gefaald met mijn wisselbeleid. Het was mijn schuld.'

Ik vind het niet realistisch.
Ten Cate zei dat iedereen schuld had aan de nederlaag. Laat het daar dan bij, zou ik zeggen. Pik er niet spelers individueel uit. Dan krijg je het Ruud Gullit-effect, en verspeel je het respect van de spelers.

Trouwens, er zijn best trainers die toegeven dat hun wissels verkeerd uitpakken.

Daarnaast was Ten Cate verbaasd over het feit dat er daags na de uitschakeling veel pers aanwezig was in de ArenA (Wat aantoont dat het er bij Ajax toch 'iets' anders aan toegaat dan bij NAC), en richtte hij zich tot de Nos-camera om aan te geven hoe belachelijk de analyse van Youri Mulder was...

Onnodig. :sad:

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 27, 2006 11:15 pm

Jöhnk schreef: Ten Cate zei dat iedereen schuld had aan de nederlaag. Laat het daar dan bij, zou ik zeggen. Pik er niet spelers individueel uit. Dan krijg je het Ruud Gullit-effect, en verspeel je het respect van de spelers.
Eens. :yes:

Trouwens, er zijn best trainers die aanstippen dat hun wissels verkeerd uitpakken.
Dat zou best kunnen, ik heb het zelf alleen nog nooit meegemaakt.
Daarnaast was Ten Cate verbaasd over het feit dat er daags na de uitschakeling veel pers aanwezig was in de ArenA (Wat aantoont dat het er bij Ajax toch 'iets' anders aan toegaat dan bij NAC), en richtte hij zich tot de Nos-camera om aan te geven hoe belachelijk de analyse van Youri Mulder was...
Dit heb ik helaas gemist en wist ik dus niet. Het is wel iets waar ik van tevoren bang voor was. Hopelijk blijft het hier bij. :eusa_pray:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 27, 2006 11:20 pm

Jöhnk schreef:Ten Cate zei dat iedereen schuld had aan de nederlaag. Laat het daar dan bij, zou ik zeggen. Pik er niet spelers individueel uit. Dan krijg je het Ruud Gullit-effect, en verspeel je het respect van de spelers.
Ik heb het niet gezien, maar begon de verslaggever zelf niet over Vermaelen? Dat ligt namelijk voor de hand.
Verder mag een trainer best zeggen dat een fout een fout is, dat deed Van Gaal bijvoorbeeld ook. Maar tegelijkertijd moet je je spelers ook in bescherming nemen, zoals ik Ten Cate heb horen doen. Hij zei dat hij het 'onzin' vond dat Vermaelen zich schuldig voelde, maar wel dapper dat hij dat toegaf.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 27, 2006 11:25 pm

Ik ben het met iedereen eens die het niet eens is met Wimpey :D

Nee ff serieus, Ten Cate valt wat te verwijten, maar men moet niet gaan doen alsof hij de ploeg niet goed had voorbereid. Ajax speelde de 1e helft uitstekend voetbal en deed wat er gedaan moest worden. Alles, behalve scoren.

In de 2e helft was er veel onrust, die had hij kunnen wegnemen door te zeggen dat ze er OF vol in moesten gaan, of moesten gaan counteren.

Zijn wissels, tja......Ik vond Rosenberg-Rosales wat ongelukkig en Vertonghen snapte ik eerlijk gezegd ook niet. Waarom deed hij niet mee tegen RKC? Althans, ik kan me niet heugen dat hij speelde. Wat verder vooruitdenken was ook geen slechte situatie geweest in dit geval.

Het is misschien wel beter zo. Lekker een jaartje LEREN voetballen. In de CL moeten de spelers toch meer presteren en is er van een eigenlijk leer-effect geen sprake. Dat blijkt wel de laatste jaren. Onze jeugdige talenten zijn niet beter geworden van de CL-ervaringen. Misschien worden ze dat in een rustiger jaar wel
IK GELOOF!!!!!!

MHF

Bericht door MHF » ma aug 28, 2006 12:05 am

wimpey schreef:......
Als je dit woensdagavond had geschreven had ik dat nog kunnen begrijpen. Nu schiet mij echter slechts te binnen dat het hoog tijd wordt dat je weer eens wat meer zon gaat pakken wimpey (of slaap na de komst van die kleine)....

Daar waar het vertrouwen in Blind soms onbegrijpelijk groot was (terwijl Blind tot op de laatste dag niet heeft kunnen overtuigen), heb je na een handvol wedstrijden kennelijk al genoeg gezien van HtC. Ik had van jou wel iets meer nuance verwacht, bovenstaande raakt regelmatig kant nog wal. Protege Blind is exit dus moet HtC er coute que coute ook maar uit worden gebondjourd?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Plaats reactie