NAC-AJAX
- Giacomo Puccini
Waarom zou het INEENS anders zijn? Het verwachtingspatroon is veel te hoog onder de Ajaxsupporters, en wat ík niet kan begrijpen is waar dit op is gebaseerd. Kan iemand mij dit vertellen? Gezien de afgelopen seizoenen zou je toch meer realiteitszin mogen verwachten..343 schreef:Nog steeds de oude makkes. Zoooooo sloooooooom. Ik kan dat niet begrijpen, hoor.
Ik ben heel blij met de drie punten, zeker na woensdag. Goed hersteld van een flinke tik. 3 punten los van PSV, heerlijk! :eusa_dance:
Ajax!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het probleem van vandaag (en andere wedstrijden) is dat er niets via de buitenkant komt. In de eerste helft kwamen Babel en Rosales hun man niet voorbij en de 2de helft trok Perez continu naar binnen en kwam Babel nog steeds z'n man niet voorbij. En dat terwijl voorzetten van de zijkant (Oguraru o.a.) wel voor gevaar zorgden. En zonder buitenspelers kun je geen druk zetten. Dan blijft het gepriegel door het midden en dan moet je hopen op een Sneijder. Ik heb best vertrouwen in dit team, maar we moeten veel meer de zijkanten opzoeken (en buitenspelers neerzetten die een man kunnen omspelen).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Je hoeft mij niet te zeggen dat ik niet realistisch ben, GP.Giacomo Puccini schreef:Waarom zou het INEENS anders zijn? Het verwachtingspatroon is veel te hoog onder de Ajaxsupporters, en wat ík niet kan begrijpen is waar dit op is gebaseerd. Kan iemand mij dit vertellen? Gezien de afgelopen seizoenen zou je toch meer realiteitszin mogen verwachten..343 schreef:Nog steeds de oude makkes. Zoooooo sloooooooom. Ik kan dat niet begrijpen, hoor.
Ik verwacht niet ineens vlot lopende combinaties. Wat ik wel verwacht is een beetje vurigheid. Zeker na het debacle van woensdag.
Zeker, wij pakken de punten. Zouden ze bij Feyenoord en PSV willen. ;)Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet beter of we hebben een regelmatige overwinning geboekt en zijn 3 punten uitgelopen op psv! :cheer:
De angst zit er weer in, die gaat alleen weg door WINNEN.
Het stinkt aan alle kanten!
Feyenoord is nog bezig ...joey schreef:Zeker, wij pakken de punten. Zouden ze bij Feyenoord en PSV willen. ;)Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet beter of we hebben een regelmatige overwinning geboekt en zijn 3 punten uitgelopen op psv! :cheer:
De angst zit er weer in, die gaat alleen weg door WINNEN.
Blij met de punten ...
Inderdaad...Arthur schreef:Tweede helft was slecht, maar de overwinning was natuurlijk dik verdiend.
De 1-0 deed tamelijk bizar aan, want het was het eerste schot op doel van NAC.
TT 826 schreef: Met twee mooie treffers heeft Wesley Sneijder Ajax uit tegen NAC Breda drie punten bezorgd: 1-2. De thuisploeg had lange tijd uitzicht gehad op tenminste een gelijkspel.
Ajax was de gehele wedstrijd de betere ploeg,maar had vooral voor rust moeite om het overwicht ook om te zetten in gevaarlijke momenten. Pas nadat NAC uit een korte combinatie door het midden op 1-0 was gekomen, draaiden de bezoekers de duimschroeven echt aan.
Een treffer van Heitinga werd afgekeurd (buitenspel), waarna Sneijder met een mooi schot toch voor 1-1 zorgde. Nadat Huntelaar een penalty had gemist, schoot Sneijder Ajax naar de verdiende zege.
- AT Toto winner 09/10
Sorry, maar ben nog steeds niet kapot van Stekelenburg. :XWie kent Cees de Wolf nog schreef:Over angst gesproken, even een vraag aan degenen die vanmiddag de wedstrijd hebben gezien; hoe was Stekelenburg? Tegen Kopenhagen viel hij me (alweer) in negatieve zin op zodra een bal op hoger dan (zijn) kruinhoogte in het strafschopgebied werd gespeeld..
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
ok, ben ik met je eens. Maar Nac speelt thuis en is vorige week met 8-1 vernederd. Normaal gesproken kun je het qua vurigheid niet winnen van zo'n ploeg, wat niet wil zeggen dat de spelers de kantjes er vanaf mogen lopen (weet niet of dit gebeurde) maar het verschil moet voetballend en tactisch gemaakt worden.343 schreef:Je hoeft mij niet te zeggen dat ik niet realistisch ben, GP.Giacomo Puccini schreef:Waarom zou het INEENS anders zijn? Het verwachtingspatroon is veel te hoog onder de Ajaxsupporters, en wat ík niet kan begrijpen is waar dit op is gebaseerd. Kan iemand mij dit vertellen? Gezien de afgelopen seizoenen zou je toch meer realiteitszin mogen verwachten..343 schreef:Nog steeds de oude makkes. Zoooooo sloooooooom. Ik kan dat niet begrijpen, hoor.
Ik verwacht niet ineens vlot lopende combinaties. Wat ik wel verwacht is een beetje vurigheid. Zeker na het debacle van woensdag.
Eerst was Ajax alleen Huntelaar. Toen was Ajax alleen Stam en Huntelaar. En nu is Ajax ineens alleen maar Sneijder. Het kan verkeren.. wat een onzin allemaal zeg. Het geeft aan dat er veel klasse in de selectie rondloopt waar nog een goed voetballende ploeg van gesmeed moet worden. Maar dan praat je over een lang proces en dat vergeten veel mensen. Ik verbaas me erover dat zoveel mensen nog steeds denken dat je eventjes een kampioenselftal kunt kopen :nooo:Laudrup schreef:Dit wordt wel heel erg op Sneijder teren zo :X
Net als Ten Cate beschouw ik het als een grote overwinning dat de ploeg echt een team is, de neuzen staan in dezelfde richting. Gewoon hard blijven werken, Ten Cate en de mannen hun werk laten doen en blij zijn met iedere overwinning. Goed voetballen is iets voor de 'lange korte termijn' :yes:
Ajax!
Dat is beslist een factor. Het vleugelspel is bij tijd en wijle naadje. Maar in het veldspel is nog meer voor verbetering vatbaar. Heb je gezien hoe het loopwerk is rond de man in balbezit bij Barcelona-Sevilla? Er zoeken direct mensen diepte, sluiten bij voor de pass, terwijl een volgende alweer het gat in duikt of het gat trekt. Natuurlijk is dat van een level dat je nu (nog?) niet mag verlangen van Ajax, maar dat je er nog vrijwel niks van terug ziet bij Ajax vind ik toch wel tragisch. Gevolg is weer dat geploeg en gezoek, rijden met vierkante wielen. En het balleke gaat maar weer breed of naar achteren. En als je dan ook nog veel te sloom en te langzaam speelt, tja...Raymon schreef:Het probleem van vandaag (en andere wedstrijden) is dat er niets via de buitenkant komt. In de eerste helft kwamen Babel en Rosales hun man niet voorbij en de 2de helft trok Perez continu naar binnen en kwam Babel nog steeds z'n man niet voorbij. En dat terwijl voorzetten van de zijkant (Oguraru o.a.) wel voor gevaar zorgden. En zonder buitenspelers kun je geen druk zetten. Dan blijft het gepriegel door het midden en dan moet je hopen op een Sneijder. Ik heb best vertrouwen in dit team, maar we moeten veel meer de zijkanten opzoeken (en buitenspelers neerzetten die een man kunnen omspelen).
Maar goed, de 3 punten zijn gelukkig binnen na dat debacle van woensdag. En we zijn nu al een stukkie los van Feijenoord en PSV. Qua resultaat al met al een mooi weekend.
- AT Toto winner 09/10
Ik proef uit het teletekstverslag niet dat Ajax echt slecht speelde. Ik constateer wel dat Huntelaar 2 strafschoppen nam en er twee miste (eerste tegen Manu op AT)
826 Teletekst zo 27 aug
***OETBAL************************* 1/2
**** Sneijder bezorgt Ajax de zege
**Met twee mooie treffers heeft Wesley
Sneijder Ajax uit tegen NAC Breda drie
punten bezorgd: 1-2. De thuisploeg had
lange tijd uitzicht gehad op tenminste
een gelijkspel.
Ajax was de gehele wedstrijd de betere
ploeg,maar had vooral voor rust moeite
om het overwicht ook om te zetten in
gevaarlijke momenten.Pas nadat NAC uit
een korte combinatie door het midden op
1-0 was gekomen,draaiden de bezoekers
de duimschroeven echt aan.
Een treffer van Heitinga werd afgekeurd
(buitenspel),waarna Sneijder met een
mooi schot toch voor 1-1 zorgde.Nadat
Huntelaar een penalty had gemist,schoot
Sneijder Ajax naar de verdiende zege.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Maar daarin vind ik wel een verbetering tov vorig jaar. Gabri die heel veel gaten trekt (vooral voor Sneijder die zelf toch een vrij statische voetballer is) en Roger die een paar keer (vooral de eerste helft) direct een diepe pass op Babel gaf. Er zit dus wel diepte in het team maar ik ben het met je eens dat het er nog lang niet genoeg uitkomt. Als je ziet hoe Huntelaar tegen Penders en Zwaanswijk toch nog vaak genoeg de bal kan aannemen of kaatsen dan moeten daar mensen veel sneller om hem heen lopen (Gabri en Sneijder bv). De eerste helft was er teveel ruimte tussen Gabri/Sneijder en Huntelaar. En dan met de buitenspelers op een eiland en 10 NAC'ers achter de bal kom je er gewoon niet doorheen.Zuidema schreef: Dat is beslist een factor. Het vleugelspel is bij tijd en wijle naadje. Maar in het veldspel is nog meer voor verbetering vatbaar. Heb je gezien hoe het loopwerk is rond de man in balbezit bij Barcelona-Sevilla? Er zoeken direct mensen diepte, sluiten bij voor de pass, terwijl een volgende alweer het gat in duikt of het gat trekt. Natuurlijk is dat van een level dat je nu (nog?) niet mag verlangen van Ajax, maar dat je er nog vrijwel niks van terug ziet bij Ajax vind ik toch wel tragisch. Gevolg is weer dat geploeg en gezoek, rijden met vierkante wielen. En het balleke gaat maar weer breed of naar achteren. En als je dan ook nog veel te sloom en te langzaam speelt, tja...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Giacomo Puccini
Volgens mij is Maduro ook gewoon slecht, al veel te lang.ajaxhome schreef:Even nog een verhaal over Hedwiges , die kan nog geen 3 wedstrijden per week spelen. Maar gaat wel mee met (jong)Oranje?
Niveau jong Oranje moet hij wel aankunnen, slechter dan Schilder en Kruijs vind ik hem bijvoorbeeld niet.
Nog even over Huntelaar, ik las ook ergens dat hij niet 100% fit zou zijn. Waarschijnlijk speelt dat ook mee.
Ajax!