NEC
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Eagles twee dagen op proef in Nijmegen
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 21:09 | Laatst bijgewerkt: Gisteren 21:48 | 9 reacties
Vanochtend trainde Chris Eagles met de selectie van NEC mee. Het was zijn eerste training tijdens zijn tweedaagse trainingsstage bij NEC, die werd bekeken onder toezicht van Ad Mellaard, Jack de Gier en Leo van Veen.
Chris Eagles, met rugnummer 20, is een technisch vaardige speler met een snel en goede inzicht. Tijdens de training liet het publiek hard op de handen klappen na een schitterend doelpunt.
Tegenover Omroep Gelderland zegt Eagles dat hij af gaat op het advies van David Jones, die vorig halfjaar bij NEC speelde. ''David Jones heeft me verteld dat ik hier wel wat kan leren'', zegt de 20-jarige Eagles. ''In Nederland spelen ze aanvallend voetbal. Toen NEC zich meldde en David zei dat ik het moest doen, ben ik gegaan.'' De eerste indruk van de jonge Engelsman is goed. ''Ze hebben een paar goede spelers. Ik blijf kennismaken, daarna hoop ik hier te komen spelen.''
Edgar Baretto trainde nog niet met de groep mee, maar hij zou zich later op de dag bij de groep voegen. Bij het begin van de training werd Rutger Worm kort behandeld aan zij knie, maar hij kon de training verder toch tot het eind volhouden. Bas Bakker werkte apart aan het herstel van zijn knieblessure, samen met fysiotherapeut Han Tijshen.
Eagles is nog tot morgen op proef bij NEC. Daarna volgt een gesprek waarbij, als de stage bij beide partij naar volle tevredenheid is verlopen, Eagles mogelijk wordt gehuurd van Manchester United.
Wat een vertrouwen heeft die been toch in zijn ploeg. Net zoveel als dat ik heb. Ik ga voor de 0-2 voor Groningen... :sad:Been moet moeilijke keuzes maken | Door: CHEF, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 17:08 | Laatst bijgewerkt: Gisteren 17:08 | 1 reactie
De basiself bij NEC is enigszins gewijzigd ten opzichte van het openingsduel in Eindhoven. Patrick Pothuizen en Andrzej Niedzielan staan in de basis, Muslu niet meer.
'' Ik heb een fitte groep en moet keuzes maken'', aldus Mario Been. ''Dat is in het geval van Muslu een hele moeilijke keuze geweest. Hij doet het heel goed. Ik heb het hem uitgelegd en hij begrijpt het. Pothuizen is fit en doet zijn best. Zo'n type speler hebben we denk ik nodig tegen FC Groningen.''
Groningen wordt een lastige horde. ''Ze haalde de eerste zes. En NEC is tegen niemand in staat om makkelijk te winnen.''
Bron: Omroep Gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
Wat een vertrouwen toch weer BanJovi... Zo slecht was 't niet tegen Pisvee...zeker de 1e helft niet...pas laatste 5 minuten daarvan die 2 schijtgoals...mij viel 't op zich niet tegen iig...
Ik ga dus voor winst...komt h e l e m a a l goed... :hypocrite: :eusa_pray: :nec:
Helaas alleen nog geen Barreto als ik 't goed heb...die is nog bij vrouw en kind, waarmee 't met de laatste niet helemaal goed ging las ik...
Ik ga dus voor winst...komt h e l e m a a l goed... :hypocrite: :eusa_pray: :nec:
Helaas alleen nog geen Barreto als ik 't goed heb...die is nog bij vrouw en kind, waarmee 't met de laatste niet helemaal goed ging las ik...
Wat net zo hinderlijk is... zo niet nog veel hinderlijker... is dat er hier begonnen wordt over een wedstrijd die VITESSE... :nooo: ... moet spelen...
doe dat lekker in je eigen draadje joh.. ;)
doe dat lekker in je eigen draadje joh.. ;)
- Ramona
Manchester heeft weer een groeibriljant in de aanbieding (26/08/2006)
N.E.C. had David Jones dolgraag nog een jaar gehuurd. Manchester United had evenwel andere plannen. Ter compensatie bood United de Nijmeegse club een ander talent aan. Chris Eagles trainde gisteren voor het eerst mee.
Chris Eagles
Foto: Gerard Verschooten, De Gelderlander
De handvol gelukkigen die er bij waren op die kille januarimorgen, hadden het meteen door; met David Jones had N.E.C. een juweel op een presenteerblaadje gekregen. De jonge middenvelder van Manchester United kwam een paar maanden in Nijmegen spelen in de hoop als een betere speler terug te keren op Old Trafford. Het mes sneed aan twee kanten; Jones' investering in zichzelf betaalde zich met dividend uit, terwijl N.E.C. er zomaar een geweldige voetballer bij kreeg.
Hoewel Alex Ferguson hen nog niet als een vaste waarde beschouwt, is wel duidelijk dat Jones een flinke stap voorwaarts heeft gemaakt. United wil de jonge middenvelder dan ook niet afstaan voor een nieuwe periode. Maar dankzij de opgebouwde contacten mocht N.E.C. toch een hengeltje uitwerpen in de welgevulde talentenvijver van Manchester. Hoofd opleidingen Jim Ryan ging zelfs zover dat hij eigenhandig een vis aan het haakje hing: een twintigjarig talent genaamd Chris Eagles.
De rechtsbenige middenvelder trainde gistermiddag voor het eerst mee bij N.E.C. en dat was te merken ook. Een paar honderd belangstellenden waren naar De Eendracht gekomen om te zien ‘of 't wat was'. Ook Mario Been bekeek de stagiair met argusogen. Toch hield hij na de eerste kennismaking de kaarten tegen de borst. „Hij maakte een goede indruk, maar één training is onvoldoende om te bepalen of hij echt een versterking voor ons is.“
„Ik zit nu een jaar of zes bij Manchester“, vertelde Eagles voor de eerste oefensessie. „Ik kom uit Noord-Londen. Als jochie was ik supporter van de Spurs, maar stiekem was United mijn favoriete club. Toen ik veertien was, kreeg ik een telefoontje of ik bij Manchester wilde komen. Daar had ik wel oren naar, al vond ik het moeilijk om mijn familie achter te laten en in een gastgezin te gaan wonen. Maar het duurde niet lang voor ik m'n draai gevonden had. Ik kreeg vrienden op de club en ook sportief ging het erg goed. Op m'n zeventiende kwam ik in het reserveteam terecht en al gauw mocht ik ook een keertje meedoen in de hoofdmacht. Dat was in de bekerwedstrijd tegen Leeds United.“
Eagles werd het afgelopen seizoen verhuurd, eerst aan Sheffield Wednesday, na de jaarwisseling aan Watford. Hij leverde een flinke bijdrage aan de promotie naar de Premier League en scoorde bovendien een onvergetelijke goal tegen Brighton & Hove Albion. Zijn schot van veertig meter werd door de fans van Watford uitgeroepen tot doelpunt van het jaar.
Eagles: „Deze zomer heb ik aangegeven dat ik graag een tijdje op het continent wilde gaan voetballen. Ik kon naar FC Antwerp (de Belgische satellietclub van ManU, red.), Carlos Queiroz wilde me bij een Portugese club onderbrengen, maar David Jones raadde me aan het bij N.E.C. te gaan proberen. Hij zei dat ze een fijne groep hadden en dat er in Nederland lekker aanvallend werd gevoetbald.“
Eagles kan op meerdere posities uit de voeten. „Bij United speelde ik meestal links of rechts op het middenveld. Het allerliefst voetbal ik kort achter de spitsen, maar het belangrijkste is dat ik aan spelen toekom. Ik hoop dat ik de komende dagen kan laten zien dat ik iets voor N.E.C. kan betekenen.“
Bron: De Gelderlander, 26/08/2006 door Harry Arts
Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
Voorbeschouwing N.E.C. - FC Groningen
zondag 27 augustus 2006, 14:30 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter: P. Vink
N.E.C.
Geblesseerd: Bas Bakker
Twijfelgevallen:
Geschorst: Edgar Barreto (keert later terug uit Paraguay)
FC Groningen
Website: www.fcgroningen.nl
Geblesseerd: -
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -
Onder leiding van trainer Ron Jans beleefde FC Groningen vorig seizoen een topjaar waarin het Europees voetbal afdwong. De ‘Trots van het Noorden' bereikte zelfs de finale van de CL play-offs, maar verloor die nipt van Ajax. En dit seizoen gaven de Groningers op de eerste speeldag gelijk hun visitekaartje af door titelkandidaat Feyenoord in de eigen Euroborg met 3-0 van de mat te spelen. De magie van de Euroborg blijkt dus nog steeds te werken. De vraag is hoe sterk FC Groningen dit seizoen in uitwedstrijden is? Vorig seizoen was dat immers (te) vaak de achilleshiel van ploeg.
Een nederlaag met perspectief
Of N.E.C. vandaag kan profiteren van die vermeende zwakte is de vraag. N.E.C. begon de vaderlandse competitie in elk geval met een nederlaag. In Eindhoven ging de jonge, gehavende Nijmeegse formatie (Niedzielan, Pothuizen en Barreto ontbraken) met 3-1 ten onder tegen regerend landskampioen PSV. Een min of meer ingecalculeerd verlies, maar wel een nederlaag met perspectief. Zo zag trainer Mario Been zijn elftal in de eerste veertig minuten verdienstelijk spelen. Door concentratieverlies in de Nijmeegse defensie kon PSV vlak voor rust twee keer toeslaan.
Aanwinst Brett Holman
Om tegen de geslepen Groningers een positief resultaat te halen zal N.E.C. de volle negentig minuten bij de les moeten blijven. Cruciaal is het functioneren van het Nijmeegse middenveld. Een 'zekerheidje' in de basisformatie van N.E.C. is aankoop Brett Holman, die in korte tijd is uitgegroeid tot publiekslieveling.
De twaalfde man
In aanvallend opzicht is er ook een belangrijke rol weggelegd voor het spitsenduo Niedzielan en Denneboom. Beide spelers hebben in de voorbereiding niet al te veel (kunnen) laten zien, maar kunnen in dit soort wedstrijden het verschil maken. Maar de belangrijkste Nijmeegse troef zit zondagmiddag misschien wel op de tribune. Want wat het publiek in Euroborg kan, kunnen de supporters in het McDOS Goffertstadion ook. En misschien nog wel beter...... :nec:
Vermoedelijke opstellingen:
N.E.C. : Gábor Babos; Peter Wisgerhof, Patrick Pothuizen, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Mark Otten, Saïd Boutahar, Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Andrzej Niedzielan.
FC Groningen: Bas Roorda; Paul Matthijs, Gibril Sankoh, Arnold Kruiswijk, Antoine van der Linden; Rasmus Lindgren, Danny Buijs, Koen van de Laak, Mark-Jan Fledderus; Glen Salmon, Erik Nevland.
Vorig seizoen speelden N.E.C. en FC Groningen met 2-2 gelijk in het McDOS Goffertstadion
Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 7
Aantal keren gelijkspel 8
Aantal keren winst FC Groningen 4
Doelsaldo 26 - 24
Eerste ontmoeting 14 nov 1971 0 - 0
Laatste 6 ontmoetingen 18 mrt 2001 1 - 0 (1-0)
23 sep 2001 1 - 0 (0-0)
02 okt 2002 2 - 0 (1-0)
09 nov 2003 2 - 3 (2-0)
03 apr 2005 4 - 3 (2-2)
25 mrt 2006 2 - 2 (0-0)
Grootste winst N.E.C. 24 mrt 1974 3 - 0
Grootste winst FC Groningen
08 dec 1990 0 - 3 (0-2)
Meeste doelpunten 03 apr 2005 4 - 3 (2-2)
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
Wedstrijdverslag N.E.C. - FC Groningen
1 1
Zondag 27 augustus 2006, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter: P. Vink
Toeschouwers: 11.800
Scoreverloop: 8' Denneboom 1-0, 34' Salmon 1-1
Gele kaart: Jans (N.E.C.), Matthijs (FC Groningen)
Rode kaart: -
McDOS Man of the Match: Brett Holman
Gelijkspel in eerste thuisduel
N.E.C. speelde zondagmiddag in een goed gevuld McDOS Goffertstadion de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. na de 3-1 nederlaag van vorige week tegen landskampioen PSV werd het vandaag 1-1.
De eerste helft van de wedstrijd was attractief en kende goede fases voor beide teams, de tweede helft was zeer matig. N.E.C. kwam al na acht minuten op 1-0 door een prima goal van Romano Denneboom. Glen Salmon scoorde na iets meer dan een half uur de gelijkmaker na niet adequaat verdedigen van N.E.C. In de tweede helft vielen er weinig kansen te noteren al had N.E.C. met iets meer geluk zomaar de winst kunnen pakken. Het 1-1 gelijkspel was een terechte afspiegeling van de wedstrijd vonden ook beide coaches na afloop.
Trainer Mario Been had zijn team ten opzichte van vorige week op een aantal posities aangepast. Patrick Pothuizen en Andrzej Niedzielan keerden terug van een schorsing en begonnen in de basis in plaats van Muslu Nalbantoglu en Guillano Grot. Edgar Barreto was er nog niet bij. Ook het systeem waarin N.E.C. speelde was wat anders, in plaats van 4-4-2 werd er nu 3-4-3 gespeeld.
Voor aanvang van de wedstrijd werd er nog éénmaal afscheid genomen van oud-voorzitter Hans van Delft en oud-bestuurslid Sije Visser. Beiden kregen twee plaatsen voor het leven in het McDOS Goffertstadion aangeboden. Nadat een gigantisch spandoek over de Gofferttribune rolde was het publiek er klaar voor en trapte FC Groningen af. Het was vanaf het begin duidelijk dat de thuisploeg wat wilde laten zien vandaag. Er werd flink gejaagd en fel gespeeld. Al na acht minuten resulteerde dat in de openingstreffer. Een slimme steekbal van de bewegelijke Brett Holman bracht Romano Denneboom in stelling aan de rechterkant. De aanvaller rondde de kans met een prima schuiver in de verre hoek onder doelman Bas Roorda af: 1-0.
Na deze openingstreffer nam FC Groningen het initiatief. De ploeg van trainer Ron Jans kan af en toe flink combineren, maar stichtte niet echt gevaar voor het doel van Gábor Babos. N.E.C. loerde met de snelle spitsen vooral op de counter. De gelijkmaker van de Groningers viel in de 34ste minuut en was discutabel. Van de Laak speelde Buijs aan, volgens velen in buitenspelpositie. Volgens arbiter Vink en zijn assistent echter niet waardoor Buijs vanaf links Salmon bijna op de doellijn kon aanspelen. De Zuid-Afrikaanse spits tikte eenvoudig de 1-1 binnen tot groot ongenoegen van alles dat rood-groen-zwart was.
Trainer Mario Been was na de eerste helft niet tevreden over het spel en met name de inzet van een aantal spelers. Hij vond dat zij niet het maximale gaven en te statisch speelden. Been greep in door Andrzej Niedzielan te wisselen voor Rutger Worm. Een logische wissel gezien het vertoonde spel van Niedzielan, al waren er meer spelers die in aanmerking kwamen voor vervanging.
In de tweede helft nam N.E.C. het initiatief en was de noodzakelijke werklust wel bij iedereen aanwezig. Toch ging de wedstrijd uit als een nachtkaars. De beste kansen waren voor N.E.C. uit dode spelsituaties. Enkele vrije trappen en corners waren gevaarlijk, maar het geluk ontbrak. Peter Wisgerhof was nog het dichtst bij een doelpunt, maar zijn kopbal ging over. Een doelpunt van Romano Denneboom werd afgekeurd wegens buitenspel. FC Groningen kwam er in de tweede helft aanvallend helemaal niet meer aan te pas. Paul Jans maakte zijn officiële debuut voor N.E.C. De lange spits kwam in de 73ste minuut in het veld voor Saïd Boutahar.
F.A.
Opstellingen:
N.E.C. : Gábor Babos; Peter Wisgerhof, Patrick Pothuizen, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Mark Otten, Saïd Boutahar (73' Paul Jans), Ferne Snoyl; Romano Denneboom, Brett Holman, Andrzej Niedzielan (46' Rutger Worm).
FC Groningen : Bas Roorda, Paul Matthijs, Gibril Sankoh, Arnold Kruiswijk, Antoine van der Linden, Rasmus Lindgren, Danny Buijs, Mark Jan Fledderus (80' Levchenko), Glen Salmon, Koen van der Laak, Erik Nevland (84' Cornelisse).
Foto's door Broer van den Boom
Het fraaie spandoek op de middenstip voor aanvang van de wedstrijd
Patrick Pothuizen en Bas Roorda speelden in het verleden samen voor N.E.C.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Mooie tifo-actie vooraf... :xyxthumbs: :yes:
Wat ga je er aan doen dan?? Spelers ouder maken?Been: 'na rust is er hard gestreden' | Door: Steven, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 19:37 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 19:38
NEC-coach Mario Been wacht nog op de eerste competitiezege bij zijn nieuwe club.
''Voor rust was het na de 1-0 niet goed. Het moment van de tegengoal was ook niet fijn. We stonden teveel stil en daar heb ik in de rust ook wat van gezegd.'' In diezelfde rust wisselde hij aanvaller Andrzej Niedzielan. ''Dat deed ik niet omdat ik tevreden over hem was, maar het gaat te ver om te zeggen dat ik hem slachtofferde.''
Been vervolgt: ''Na rust hebben we hard gestreden, maar we hebben een jonge ploeg. Dat zie je terug en daar gaan we wat aan doen.''