Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 21, 2006 10:44 pm

Wordt het Lokeren of Westerlo? :D

Wouter

Bericht door Wouter » di aug 22, 2006 9:59 pm

Knopper: ik kon me niet beheersen

Richard Knopper heeft geen begrip voor de manier waarop hij door Vitesse buiten de selectie is gezet. Donderdag kreeg de middenvelder te horen dat hij niet bij de groep voor Sparta zat en verliet daarop het veld. "Het was een rommelige dag. De internationals waren net terug, er was veel jeugd en na een rondo werden de vijf spelers genoemd die niet bij de selectie zaten. Dat vond ik naar mij toe niet de manier", zegt Knopper.
De voormalige aanvoerder merkte vanaf het begin dat hij buiten de boot viel. "Sinds de voorbereiding voelde ik dat Knopper bij Vitesse overbodig was." Knopper: "Ik heb geprobeerd me er doorheen te slaan in die weken, maar donderdag was de druppel en dan reageer je zo door weg te lopen. Het gebeurde gewoon en ik kon me niet beheersen. Ik ben ook maar een mens."

Maandag kreeg Knopper vervolgens te horen dat hij terug is gezet naar Jong Vitesse. "Ik heb me twee jaar lang van mijn goede kant laten zien. Als ik fit was, speelde ik altijd en als aanvoerder ben ik belangrijk geweest voor het team. Dit valt me rauw op mijn dak." Ondertussen schikt Knopper zich met tegenzin in zijn rol. "Ik moet fit blijven en een nieuwe club vinden."

Bron: Omroep Gelderland 22-08-2006

www.vitesse.org

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 9:35 am

Dat zou een pracht van een paniekaankoop voor NAC zijn.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

T82

Bericht door T82 » wo aug 23, 2006 9:57 am

Henk de Gier schreef:Dat zou een pracht van een paniekaankoop voor NAC zijn.
Zijn salaris drukt (te) zwaar op de begroting van Vitesse en NAC heeft niks te besteden. Lijkt me dus niet dat Knopper naar Breda komt.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 10:14 am

Knopper zal toch wel begrijpen dat hij moet inleveren, want z'n huidige salaris zal hij nergens krijgen of hij moet naar het buitenland vertrekken.
Jöhnk, 29 mei 2006

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 10:51 pm

Financiën bepalen lot Mandl

De komst van de Oostenrijkse doelman Thomas Mandl naar Vitesse is afhankelijk van de financiën bij de club. Dat zegt technisch manager Jan Streuer. "Het heeft met de financiën te maken of we hem zullen halen", zegt Streuer over de doelman, die transfervrij kan worden ingelijfd. "Het is nog niet zeker, we moeten kijken of het financieel haalbaar is." Wel is zeker dat Mandl wat Streuer betreft zeer welkom is. "Als we hem zouden halen, dan sluiten we wel een risico uit", aldus Streuer, doelend op de huidige blessure van reservedoelman Piet Velthuizen. "We moeten afwachten wanneer hij weer helemaal fit is. Stel dat in de tussentijd Harald Wapenaar (eerste doelman, red.) geblesseerd raakt, dan heb je een gigantisch probleem. Met de komst van Mandl zou je dat vermijden." Of de Oostenrijker bij een eventuele komst voor de bank wordt gehaald? Streuer: "Dat ligt aan hem zelf. Met Wapenaar en Mandl heb je dan twee volwaardige keepers."
Bron: De Gelderlander 23-08-2006
Van www.vitesse.org.

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 11:43 pm

Er wordt iemand gehangen in Arnhem komend weekeinde...
Voetbal International for Kids
‘Ajax is mijn droomclub’

23-08-2006 VI Magazine 34

Youssouf Hersi is pas 23, maar begon afgelopen weekend als basisspeler tegen Sparta Rotterdam aan zijn zevende seizoen als basisspeler. De rechtsbuiten van Vitesse kwam op vijfjarige leeftijd als vluchteling naar Nederland en zat tien jaar in de jeugdopleiding van Ajax. VI for kids sprak met de aanvaller over de Amsterdamse club, zijn sterke punten en zijn verwachtingen voor dit jaar.

Wie was jouw jeugdidool?
‘Edgar Davids. Hij geeft nooit op en dat vond ik als kleine jongen mooi om te zien. Het heeft me zelf ook sterker gemaakt, omdat hij me geleerd heeft nooit op te geven.’

Wat zijn jouw sterke punten?
‘Ik heb een redelijke techniek, loopvermogen en kan scoren. Veder ben ik voor mijn leeftijd een ervaren speler. Ik heb alles al een keer meegemaakt waardoor ik de jongens dingen kan meegeven.’

En je zwakke punten?
‘Ik ben een beetje eigenwijs. Zelf vind ik dat wel leuk, maar ik moet leren mijn mond af en toe te houden. Verdedigen is ook niet mijn sterkste punt. Ik heb tien jaar bij Ajax gevoetbald en daar ben je in de jeugd continue aan de bal. Het is alleen maar aanvallen, je sterke punten benutten. Ik heb echt moeten leren achter een tegenstander aan te rennen, maar het gaat steeds beter.’

Wie wordt dit seizoen volgens jou kampioen?
‘Ajax. Feyenoord acht ik eigenlijk kansloos nu ze Dirk Kuijt op het laatste moment hebben verkocht aan Liverpool.’

Wat verwacht je van Vitesse?
‘'We gaan hoger eindigen dan vorig jaar, dat ik zeker. Vitesse is weer hoe een voetbalclub hoort te zijn. We hebben een aanvallend team en een goede trainer in Aad de Mos.

Wie zou je één dag willen zijn?
'Zinedine Zidane. Niet alleen omdat hij een geweldige voetballer was, maar ook omdat hij zich inzet voor de arme landen.'

Wat weet je nog van je debuut in het profvoetbal?
'Dat was in 2000 met Ajax tegen FC Utrecht. Ik mocht invallen en kreeg bij de tweede paal een kans uit een corner, dat herinner ik me goed. Verder weet ik nog dat Co Adriaanse de trainer was en dat doelman Fred Grim rood kreeg.'

Wie zijn jouw beste vrienden in de voetballerij?
'Eldridge Rojer, Etiënne Esajas en Frank Demouge. Inmiddels ga ik veel om met Danko Lazovic. Als hij vertrouwen krijgt, kan hij groeien en kunnen we nog veel plezier aan hem beleven. Ik weet zeker dat hij een goede aanvaller is. Bij Feyenoord had hij Dirk Kuijt voor zich, maar dat hij laatst is opgeroepen door de bondscoach van Servië geeft aan dat hij niet zomaar een spits is.'

Wie is jouw beste teamgenoot?
'Bij Vitesse is er niet één grote uitblinker. Remco van der Schaaf, Ruud Knol, Theo Janssen en Harald Wapenaar zijn op dit moment de dragende spelers.'

Ben je gelovig?
'Ja, ik ben moslim. Ik bid voor en na de wedstrijden en doe ook mee aan de ramadan.'

En bijgelovig?
'Ja, ik doe alles eerst aan bij mijn rechterbeen.'

Ben je ijdel?
'Ik zie er graag netjes uit, ja. Als publiek figuur kun je er natuurlijk iet als een sloddervos bij lopen.'

Waarom draag je de laatste tijd een haarband?
'Mijn moeder doet mijn haar altijd, maar zij zat tot vorige week in Ethiopië. Om mijn haar te verbergen, droeg ik daarom tijdelijk een haarband, haha.'

Geen voetballer, dan...
'Was ik ondernemer geworden.'

Wat wil je na je carrière gaan doen?
'Daar denk ik op dit moment helemaal nog niet over na, want voorlopig ben ik nog niet uitgevoetbald! ik wil dit seizoen goed presteren en zoveel mogelijk doelpunten maken, dat is echt het enige waar ik op dit moment aan denk.'

Ajax, Feyenoord of PSV?
'Ajax! Dat is nog steeds mijn droomclub.Toen ik doorbrak, waren er 54 contractspelers en heb ik nooit een echte kans gekregen in het eerste. Maar omdat ze me naar FC Volendam of Haarlem wilde sturen, ben ik op een bepaald moment vertrokken. Ik had niet zoveel zin in de eerste divisie. Waarom ik terug wil naar Ajax? Omdat ik het daar niet gemaakt heb. En omdat ik een speciaal gevoel voor de club
heb. Het is moeilijk uit te leggen, maar Ajax heeft voor mij iets magisch.'

Hekel aan...
'Mensen die liegen en zich anders voordoen.'

Wat is je bijnaam?
'Ze noemen mij Youssi.'

Eerste VI-interview op Twaalfjarige leeftijd!
Youssouf Hersi was speler in de C1 van SCD’83 toen hij voor het eerst werd geïnterviewd door Voetbal
International. De aanvaller was in die tijd een van de grootste jonge talenten in Nederland en stond in de belangstelling van Feyenoord, PSV én Ajax. In bet verhaal uit 1994 droomt Youssouf van een grote carrière. 'Ik wil net zo goed worden als Pelé', zegt bij in bet interview. 'En dan harder kunnen lopen, want Pelé was volgens mij niet zo snel. Ik droom wel eens van het stadion van Barcelona, met die hoge, mooie tribunes. Het lijkt me fantastisch daar ooit eens te mogen spelen.'

Hersi’s favorieten:
Stad Amsterdam
Vakantie Spanje, italie of Griekenland. Ik ben een liefhebber van warm weer.
Boek Een boek van Donald Trump, een rijke zakenman. Ik heb het gelezen omdat ik wilde weten hoe hij precies zaken doet.
Film Ik heb keihard gelachen om de comedy White Chicks.
Muziek R&B en hiphop
Tijdschrift Voetbal International
Actrice Christina Milian
Acteur Denzel Washington
Positie Op 10, achter de spitsen. Dat ik bij Vitesse rechtsbuiten moet spelen vind ik trouwens niet erg
TV-programma’s Voetbal en de Fresh Prince of Bel-Air
Voetbalschoenen Ik krijg schoenen van Adidas
Kleur Babyblauw en donkerblauw
Rugnummer Het liefst 10
Mooiste shirt Op dit moment het shirt van Vitesse. Vroeger vond ik het zwart en wit van Juventus mooi
Fruit Druiven
Hobby’s Zwemmen en tennis
Trainer Johan Neeskens
Kleding Casual. Ik wil er netjes bijlopen
Droomclub Ajax
Op de bank met die gek!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 11:45 pm

Hersi. :worshippy:

Dat-ie maar goed naar Vermaelen gekeken heeft. :hypocrite:

Wouter

Bericht door Wouter » wo aug 23, 2006 11:46 pm

Hij heeft een slechte invloed op de Arnhemse jeugd.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo aug 23, 2006 11:55 pm

Youssouuuuf... :rofl: :worshippy:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 7:37 am

Wouter schreef:Hij heeft een slechte invloed op de Arnhemse jeugd.
inderdaad, die gozer spoort niet
Mooiste shirt Op dit moment het shirt van Vitesse
Jöhnk, 29 mei 2006

Wouter

Bericht door Wouter » vr aug 25, 2006 10:23 pm

Volgende week moet Ajax weer tegen twee Denen... :D

jabu

Bericht door jabu » vr aug 25, 2006 11:26 pm

Zoveel Denen liepen er niet rond bij Kopenhagen. :hypocrite:

Wouter

Bericht door Wouter » za aug 26, 2006 12:45 pm

Vitesse-vlaggen op bussen

Vitesse heeft op initiatief van de supporters een oude traditie in ere hersteld. Met ingang van vandaag rijden de Arnhemse stadsbussen, net als voor enkele jaren terug, met vlaggetjes in de Vitesse-kleuren, ten teken dat de Arnhemse voetbaltrots die dag een thuiswedstrijd speelt. Vitesse voetbalt vanavond in Gelredome tegen AZ. Woordvoerster Ester Bal: "We doen er alles aan om nog meer zichtbaar te zijn in de stad. En het draagt natuurlijk weer bij aan de clubcultuur."
Bron: De Gelderlander 26-08-2006
Vond ik altijd zo geweldig: het embleem zo groot op de achterkant van de trolleybussen...Langzamerhand lijkt het toch weer een beetje de goede kant op te gaan in Arnhem.

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 26, 2006 8:23 pm

So far... :eusa_dance: :cheer: :X

Ramona

Bericht door Ramona » za aug 26, 2006 9:00 pm

2-2 hing in de lucht...vrije trap van Theo werd er mooi uitgehouden waarna AZ in de laatste minuut extra tijd nogmaals scoorde... shit...waarom doe ik niet meer met de toto mee... :sad: :D ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 11:58 pm

Schaars maakte dus ook weer een goaltje. Komt hij tegenwoordig wat vaker voor de goal?

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 27, 2006 11:31 pm

Was gewoon jammer. Ook onbegrijpelijk dat Luinge geen rood trok toen Lazovic was doorgebroken trouwens.

Maar een aardige tweede helft, waarin een domme fout van Blondelle, die gewoon tekort komt, Vitesse de das om deed... :sad:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 01, 2006 10:14 am

Ook Aerts komt niet naar Vitesse
01 september 2006, 09:40
Door: Klaas Jan van der Veen
Voor het verstrijken van de transferdeadline heeft Vitesse geen nieuwe doelman aangetrokken. De Arnhemmers hebben nog bij Feyenoord geïnformeerd naar Maikel Aerts, maar uiteindelijk zonder succes.
Aerts is bij Feyenoord vierde doelman en mocht vertrekken. Pogingen van Vitesse leverden echter niets meer op. “Aerts komt zeker niet naar Vitesse”, zo laat algemeen directeur Paul van der Kraan weten aan Omroep Gelderland.

Vitesse probeerde eerder Thomas Mandl te strikken. De Oostenrijker maakte een goede indruk tijdens een proefperiode, maar zijn salariseisen waren te hoog voor het bestuur.
www.voetbalprimeur.nl

Ik geloof nou niet dat je daar wakker van moet liggen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 01, 2006 8:06 pm

Wel als Wapenaar geblesseerd zou raken. Piet Veldhuizen is geblesseerd, dus dan zou een jeugdkeeper het doel in moeten...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 02, 2006 2:09 am

Er zullen genoeg jeugdkeepers rondlopen die betere zijn dan Aerts. :yes:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 02, 2006 8:16 am

Thomas schreef:Er zullen genoeg jeugdkeepers rondlopen die betere zijn dan Aerts. :yes:
Zelfs bij Vitesse... en wat is nou de kans dat er 2 keepers geblesseerd raken??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 12:42 am

Die kans is er zeker. Als Ajacied kan ik het weten na een seizoen of twee gerommel met Lobont, Didulica en Stekelenburg.

Baseman

Bericht door Baseman » zo sep 03, 2006 11:10 pm

Bij Ajax hebben ze sowieso een patent op chronisch geblesseerde spelers ;)

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 04, 2006 10:56 pm

AJAX GEET ERAON!!!

Gesloten