IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde
de loting mogelijkheden
Group 8: Seeded Unseeded
AFC Ajax (NED) NK Dinamo Zagreb (CRO)
AJ Auxerre (FRA) FC Artmedia (SVK)
RCD Espanyol (ESP) Iraklis FC (GRE)
Wisła Kraków (POL) IK Start (NOR)
AS Livorno Calcio (ITA) SV Pasching (AUT)
Group 8: Seeded Unseeded
AFC Ajax (NED) NK Dinamo Zagreb (CRO)
AJ Auxerre (FRA) FC Artmedia (SVK)
RCD Espanyol (ESP) Iraklis FC (GRE)
Wisła Kraków (POL) IK Start (NOR)
AS Livorno Calcio (ITA) SV Pasching (AUT)
Laatst gewijzigd door elliquido op vr aug 25, 2006 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
- AT Toto winner 15/16
iraklis,
lekker in september aan het griekse strand en joodse roots
Thessaloniki is ongeveer in 315 v. Chr. gesticht en genoemd naar de zus van Alexander de Grote. De stad was zeer belangrijk tijdens het Hellenistische Rijk dat zich uitstrekte tot in India. Later ging het deel uitmaken van het Romeinse Rijk, het Byzantijnse Rijk, het kruisvaardersrijk van Thessaloniki tijdens de vierde kruistocht in 1204, en het Ottomaanse Rijk. In 1430 veroverden de Ottomanen de stad.
Vanaf 1500 vestigden veel sefardische joden zich in de stad, vluchtelingen voor de geloofsvervolgingen in Spanje. Gedurende lange tijd zouden zij zelfs de meerderheid van de bevolking vormen, waardoor Thessaloniki een van de grootste joodse centra in de wereld was. Deze joden spraken nog tot het begin van de 20e eeuw een archaïsche vorm van het Spaans.
Aan het begin van de 20e eeuw telde de stad ongeveer 190.000 inwoners, waarvan ca. 80.000 joden, 60.000 Turken en 40.000 Grieken. De stad was dus een heel multiculturele gemeenschap. Atatürk werd in Thessaloniki geboren. De revolutie der Jonge Turken van 1908 begon ook in deze stad.
In 1917 woedde een grote brand in de stad, waardoor drievierde van het centrum werd verwoest.
Zeer veel Grieken die uit Turkije moesten vluchten tijdens de grote volksuitwisseling in 1922, vestigden zich in Thessaloniki. Vrijwel alle moslims (Turken en Dönmes, tot de islam bekeerde joden) moesten de stad verlaten, waar sindsdien de Griekse bevolking in de meerderheid is.
Het overgrote deel van de ongeveer 40.000 joden werd tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's naar concentratiekampen gedeporteerd en vermoord. Er keerde slechts een gering aantal van hen terug in de stad. Momenteel wonen er nog zo'n 2000 joden.
In 1978 richtte een aardbeving aanzienlijke schade aan de stad aan.
lekker in september aan het griekse strand en joodse roots
Thessaloniki is ongeveer in 315 v. Chr. gesticht en genoemd naar de zus van Alexander de Grote. De stad was zeer belangrijk tijdens het Hellenistische Rijk dat zich uitstrekte tot in India. Later ging het deel uitmaken van het Romeinse Rijk, het Byzantijnse Rijk, het kruisvaardersrijk van Thessaloniki tijdens de vierde kruistocht in 1204, en het Ottomaanse Rijk. In 1430 veroverden de Ottomanen de stad.
Vanaf 1500 vestigden veel sefardische joden zich in de stad, vluchtelingen voor de geloofsvervolgingen in Spanje. Gedurende lange tijd zouden zij zelfs de meerderheid van de bevolking vormen, waardoor Thessaloniki een van de grootste joodse centra in de wereld was. Deze joden spraken nog tot het begin van de 20e eeuw een archaïsche vorm van het Spaans.
Aan het begin van de 20e eeuw telde de stad ongeveer 190.000 inwoners, waarvan ca. 80.000 joden, 60.000 Turken en 40.000 Grieken. De stad was dus een heel multiculturele gemeenschap. Atatürk werd in Thessaloniki geboren. De revolutie der Jonge Turken van 1908 begon ook in deze stad.
In 1917 woedde een grote brand in de stad, waardoor drievierde van het centrum werd verwoest.
Zeer veel Grieken die uit Turkije moesten vluchten tijdens de grote volksuitwisseling in 1922, vestigden zich in Thessaloniki. Vrijwel alle moslims (Turken en Dönmes, tot de islam bekeerde joden) moesten de stad verlaten, waar sindsdien de Griekse bevolking in de meerderheid is.
Het overgrote deel van de ongeveer 40.000 joden werd tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's naar concentratiekampen gedeporteerd en vermoord. Er keerde slechts een gering aantal van hen terug in de stad. Momenteel wonen er nog zo'n 2000 joden.
In 1978 richtte een aardbeving aanzienlijke schade aan de stad aan.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Eurosport ...joey schreef::D :xyxthumbs:
Is die loting ergens te volgen?
http://video.uefa.com/video/index.html# ( livedraw )
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 25, 2006 12:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Kristiandsand? Krijg ik een soort Frederikstadt-of-zoiets-gevoel; veertig jaar geleden? een Noorse tegenstander bleek te sterkASR_AFCA schreef:Ik zie het allemaal wel.
Eerst de loting zien en dan kijken of ik die kant op wil gaan of niet.
Als ik zo naar de stadions kijk....
Zagreb : 40.000
Bratislava : 7.100
Kristiansand : 16.500??
Pasching : 5.000
Iraklis : 28.000
Ik denk Pasching of Kristiansand me het leukste lijkt.
Sky Og Lyn o.i.d. heeft Ajax wel geklopt :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08