Mathijsen verhuist per direct naar Hamburg
24/8/2006 16:28
Hamburger SV heeft er geen gras over laten groeien in de zoektocht naar een opvolger van Khalid Boulahrouz, wiens erfenis nu in handen komt te liggen van collega-international Joris Mathijsen.
Woensdag meldde HSV zich officieel bij AZ om een dag later al tot een akkoord met zowel de Alkmaarse club als Mathijsen te komen. Naar verluidt ontvangt AZ meer dan zes miljoen euro voor de verdediger die in 2004 transfervrij overkwam van Willem II. Bij Hamburger SV tekent de international een contract voor vier jaar.
AZ had graag het lopende contract van Mathijsen opengebroken. Maar de verdediger brak in april de onderhandelingen af, omdat hij met een nieuwe contract zijn kansen op een buitenlands avontuur zag slinken.
AZ zal het vertrek van Mathijsen mogelijk opvangen vanuit de eigen gelederen. Met jeugdinternational Gijs Luirink heeft trainer Louis van Gaal afgelopen zomer een centrumverdediger naar Alkmaar gehaald. Bovendien staat Barry Opdam tot de beschikking.
AZ
- Giacomo Puccini
VI.nl:
Ajax!
-
- Henk de Gier
- Contacteer:
Dit staat er bij mij.Mathijsen verhuist per direct naar Hamburg
24/8/2006 16:28
Hamburger SV heeft er geen gras over laten groeien in de zoektocht naar een opvolger van Khalid Boulahrouz, wiens erfenis nu in handen komt te liggen van collega-international Joris Mathijsen.
Woensdag meldde HSV zich officieel bij AZ om een dag later al tot een akkoord met zowel de Alkmaarse club als Mathijsen te komen. Naar verluidt ontvangt AZ tien miljoen euro voor de verdediger die in 2004 transfervrij overkwam van Willem II. Bij Hamburger SV tekent de international een contract voor vier jaar.
'AZ heeft een moeilijke afweging moeten maken tussen de sportieve ambities van de club en de persoonlijke ambities van Joris', luidt de verklaring van de Alkmaarse club. ''Na overleg tussen de technische staf, bestuur en directie is besloten Joris zijn transfer te gunnen.'
AZ had graag het lopende contract van Mathijsen opengebroken. Maar de verdediger brak in april de onderhandelingen af, omdat hij met een nieuwe contract zijn kansen op een buitenlands avontuur zag slinken.
AZ zal het vertrek van Mathijsen mogelijk opvangen vanuit de eigen gelederen. Met jeugdinternational Gijs Luirink heeft trainer Louis van Gaal afgelopen zomer een centrumverdediger naar Alkmaar gehaald. Bovendien staat Barry Opdam tot de beschikking.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Kunnen ze in Eindhoven wat van leren. :hypocrite:'AZ heeft een moeilijke afweging moeten maken tussen de sportieve ambities van de club en de persoonlijke ambities van Joris', luidt de verklaring van de Alkmaarse club. ''Na overleg tussen de technische staf, bestuur en directie is besloten Joris zijn transfer te gunnen.'
-
- AT Toto winner 15/16
-
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind 10 miljoen euro ook veel geld maar ik zou het geen domme transfer noemen. Mathijsen is een goede.Baseman schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen at een club zo dom is om 10 miljoen voor Mathijsen te betalen ! :spijker:
De eerder genoemde 6 miljoen vind ik voor hem al veel geld...
Is de 10 miljoen eigenlijk wel zeker of gokt de media weer eens ?
- Giacomo Puccini
Onzin, Dirk Scheringa is een zakenman pur sang. Hij heeft de financiële middelen om flink te kunnen investeren en daarmee het geduld om te cashen op het moment dat hij wil, maar hij heeft wel het doel om vroeg of laat geld te verdienen met de spelers die hij voor veel geld aantrekt. Of dit gaat lukken is een tweede, want ook AZ zal een keer een periode meemaken dat het niet meer zo draait als het zou moeten draaien en dat de marktwaarde van een speler dan keldert, daar kan Ajax over meepraten. Maar het is een misvatting dat AZ zich financieel alles maar kan permitteren omdat het nu eenmaal een suikeroom heeft. Die suikeroom is niet voor niets zo rijk geworden, en rijke mensen willen altijd nog rijker worden.Jöhnk schreef:Ach, geld speelt daar toch geen rol.
Ajax!