Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)
Wat een pijnlijke nederlaag, het type waarvan je nog uren suf gebeukt rondwandelt terwijl je met je vrienden lult over de schande maar geen idee hebt wat je zegt. Voor mij, althans.
Wat een wanvertoning. Ik zie trouwens mensen op Maduro kankeren, met hem liep het dus wél beter dan met Vertonghen, laat dat een les zijn voor Ten Cate: Deze pepernoot is er nog niet klaar voor.
Verderheb ik er nog slecht van geslapen ook. Geen CL tripjes maar hongarije etcetera... Spelers missen het opdoen van ervaring op het hoogste niveau... en ( het schijnt belangrijk et zijn ) We lopen miljoenen mis...
Maar hopen dat we feyenooit loten, kunnen we nog lachen.
Wat een wanvertoning. Ik zie trouwens mensen op Maduro kankeren, met hem liep het dus wél beter dan met Vertonghen, laat dat een les zijn voor Ten Cate: Deze pepernoot is er nog niet klaar voor.
Verderheb ik er nog slecht van geslapen ook. Geen CL tripjes maar hongarije etcetera... Spelers missen het opdoen van ervaring op het hoogste niveau... en ( het schijnt belangrijk et zijn ) We lopen miljoenen mis...
-
CL trips naar Hongarije? Hoelang is dat wel niet geleden? :DJoeska schreef:Wat een pijnlijke nederlaag, het type waarvan je nog uren suf gebeukt rondwandelt terwijl je met je vrienden lult over de schande maar geen idee hebt wat je zegt. Voor mij, althans.
Opdoen van ervaring... tja.. de laatste 3/4 keer hebben we ook CL gespeeld en kijk eens hoeveel ervaring we hebben opgedaan :eusa_liar:
Ik zag weer een aantal fouten van 'ervaren' spelers (Heitinga, Sneijder enzo) dat het erop leek alsof ik naar Maccabi - Ajax zat te kijken van een aantal jaar geleden.
Nou, zo slecht als Maccabi uit was het ook weer niet :DGangstaRiB schreef:CL trips naar Hongarije? Hoelang is dat wel niet geleden? :DJoeska schreef:Wat een pijnlijke nederlaag, het type waarvan je nog uren suf gebeukt rondwandelt terwijl je met je vrienden lult over de schande maar geen idee hebt wat je zegt. Voor mij, althans.
Opdoen van ervaring... tja.. de laatste 3/4 keer hebben we ook CL gespeeld en kijk eens hoeveel ervaring we hebben opgedaan :eusa_liar:
Ik zag weer een aantal fouten van 'ervaren' spelers (Heitinga, Sneijder enzo) dat het erop leek alsof ik naar Maccabi - Ajax zat te kijken van een aantal jaar geleden.
Als je leest schreef ik geen cl tripjes Maar hongarije
Laatste was trouwens ferencfaros maar goed :yes:
En haal vooral Charisteas niet bij de selectie als je dergelijk voetbal wil spelen...Lucas schreef:En als je dan zo nodig ballen hoog en blind naar voren laat knallen, stuur dan iig Stam naar voren, dan heb je nog kans dat een ander dan Huntelaar eens incidenteel een luchtduel wint
Laatst gewijzigd door Raymond op do aug 24, 2006 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ah je hebt gelijk. Trouwens.. Budapest is een prachtige stad :yes: Geen schande om daar heen te gaan.Joeska schreef:Nou, zo slecht als Maccabi uit was het ook weer niet :DGangstaRiB schreef:CL trips naar Hongarije? Hoelang is dat wel niet geleden? :DJoeska schreef:Wat een pijnlijke nederlaag, het type waarvan je nog uren suf gebeukt rondwandelt terwijl je met je vrienden lult over de schande maar geen idee hebt wat je zegt. Voor mij, althans.
Ik moet zeggen dat ik met dit verlies meer kan dan met andere verliespartijen van vorig jaar. De eerste helft was gister zeer behoorlijk en dat stemt me enigzins positief. Lekker focussen op het kampioenschap en we komen volgend jaar keihard terug... (tjakka :hypocrite: )
Positivo. :redcard:GangstaRiB schreef:Ah je hebt gelijk. Trouwens.. Budapest is een prachtige stad :yes: Geen schande om daar heen te gaan.Joeska schreef:Nou, zo slecht als Maccabi uit was het ook weer niet :DGangstaRiB schreef: CL trips naar Hongarije? Hoelang is dat wel niet geleden? :D
Ik moet zeggen dat ik met dit verlies meer kan dan met andere verliespartijen van vorig jaar. De eerste helft was gister zeer behoorlijk en dat stemt me enigzins positief. Lekker focussen op het kampioenschap en we komen volgend jaar keihard terug... (tjakka :hypocrite: )
Kun je wel zeggen. Vertonghen voor Maduro waardoor spring-in-'t-veld Gabri verdedigende middenvelder werd. En daar helemaal geen type voor is.Jöhnk schreef:Natuurlijk mag je Ten Cate hierop beoordelen.
Neem die wissels. :nooo:
Je weet vantevoren dat dat totaal geen zoden aan de dijk zet.
Het ging toen ook zelfs van kwaad tot erger met Ajax.
Ten Cate had in een poging om de zaken ten goede te keren de verdedigende middenvelder in moeten ruilen voor een 10. Bijvoorbeeld Perez. Ajax had dus van systeem moeten veranderen.
Of dat wel rendeert weet je uiteraard niet, maar bij voorbaat wel zeker is dat wat Ten Cate nu deed niets oplevert.
Waarschijnlijk was het niet helemaal de bedoeling van de technische staf om zulk voetbal te gaan spelen. Of ze moeten echt gedacht hebben dat Perez voor gevaar in de lucht zou kunnen gaan zorgen. :hypocrite:Raymond schreef:En haal vooral Charisteas niet bij de selectie als je dergelijk voetbal wil spelen...Lucas schreef:En als je dan zo nodig ballen hoog en blind naar voren laat knallen, stuur dan iig Stam naar voren, dan heb je nog kans dat een ander dan Huntelaar eens incidenteel een luchtduel wint
Probleem is volgens mij als je 4-3-3 met een 10 gaat spelen dat OF Vermaelen OF Stam door moet schuiven. Daarbij oogde de verdediging gisteravond niet bepaald stabiel en FCK countert natuurlijk graag.Jim schreef:Kun je wel zeggen. Vertonghen voor Maduro waardoor spring-in-'t-veld Gabri verdedigende middenvelder werd. En daar helemaal geen type voor is.Jöhnk schreef:Natuurlijk mag je Ten Cate hierop beoordelen.
Neem die wissels. :nooo:
Je weet vantevoren dat dat totaal geen zoden aan de dijk zet.
Het ging toen ook zelfs van kwaad tot erger met Ajax.
Ten Cate had in een poging om de zaken ten goede te keren de verdedigende middenvelder in moeten ruilen voor een 10. Bijvoorbeeld Perez. Ajax had dus van systeem moeten veranderen.
Of dat wel rendeert weet je uiteraard niet, maar bij voorbaat wel zeker is dat wat Ten Cate nu deed niets oplevert.
Ik denk dat de gemaakt keuzes van Ten Cate wat zeggen over zijn denkwijze. In plaats van het initiatief in handen te nemen door van speelwijze te veranderen en alsnog een poging te doen om met dominant voetbal de overwinning en kwalificatie binnen te slepen, hoopt HtC er kennelijk op dat de punt naar achter voor meer stabiliteit en minder kans op een tegengoal zorgt. Je zou kunnen zeggen dat dit een goede keuze is voor een jong team wat nog duidelijk in opbouw is en wellicht nog niet klaar is voor pressie-voetbal en alles wat daarbij komt kijken, maar ik had liever gezien dat Ajax (zoals het eigenlijk hoort) het heft in eigen handen zou hebben genomen.
Waarom werd de lange bal dan ZO belachelijk vaak gehanteerd? Je kan mij niet wijsmaken dat dergelijke situaties nooit door de technische staf tijdens de trainingen zijn behandeld.Maartoe schreef:Waarschijnlijk was het niet helemaal de bedoeling van de technische staf om zulk voetbal te gaan spelen. Of ze moeten echt gedacht hebben dat Perez voor gevaar in de lucht zou kunnen gaan zorgen. :hypocrite:Raymond schreef:En haal vooral Charisteas niet bij de selectie als je dergelijk voetbal wil spelen...Lucas schreef:En als je dan zo nodig ballen hoog en blind naar voren laat knallen, stuur dan iig Stam naar voren, dan heb je nog kans dat een ander dan Huntelaar eens incidenteel een luchtduel wint
Volgens mij was de gedachte: bij een achterstand lange ballen op Klaas en de eventuele afvallende is voor Sneijder/Babel/Gabri/Pérez.
Mooi hoe er een aantal hier nu precies weten te vertellen hoe het wel moest en wat er allemaal kut is aan dit elftal en de trainer.
Natuurlijk is het balen dat we dit hebben weggegeven en ja, het mag duidelijk zijn dat er in structurele zin een aantal zaken nog niet lekker zitten binnen het elftal. Enkele spelers gingen gisteren meerdere malen opzichtig in de fout en als collectief faalde men na de 0-1. Echter, had Ajax in de eerste helft één keer gescoord –hetgeen gezien het spelbeeld en het aantal kansen in 99 van de 100 keer het geval zou zijn geweest-, dan was het over en uit met Kopenhagen en hadden we het nu gehad over die schitterende zoveel-0 overwinning waarmee Ajax het kampioenenbal had bereikt, zonder twijfel.
Jammer genoeg telt het ‘als’ scenario nu eenmaal niet en dus zullen we het moeten doen met minder geld in de minder prestigieuze UEFA Cup. Een Cup waar velen van ons bij aanvang van de Play-offs vorig jaar al rekening mee hielden, ware het niet dat we toen regelmatig een engeltje op de schouder hadden. Gisteren werd, in lijn met periodes uit voorgaande wedstrijden, in de eerste helft aanmerkelijk beter gevoetbald dan vorig seizoen maar zat er kennelijk een duiveltje op de schouder. Shit happens. Dure shit, zeker, maar ver waren we hoogstwaarschijnlijk niet gekomen in de CL terwijl ik deze groep gretig genoeg acht om zich te revancheren in de UEFA-Cup. Want ondanks het debacle van gisteren sla ik deze groep nog altijd hoger aan dan de groep die het vorig jaar moest doen en acht hen zeker in staat om zich op diverse fronten aanmerkelijk te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het mentale aspect en daarmee de rust waarmee een team om kan gaan met tegenslagen duidelijk voor verbetering vatbaar maar deze weerbaarheid groeit vanzelf naarmate het elftal goede resultaten behaalt en er automatismen in het elftal slijten. Dat kost nu eenmaal de nodige tijd. Sterker nog, de afgelopen jaren hebben we regelmatig mogen constateren dat de trainer en zijn groep überhaupt niet tot aanvaardbare automatismen konden komen.
Zorgwekkender vind ik het feit dat de basis van deze selectie te smal (b)lijkt om echt uit de voeten te kunnen op topniveau. Niet voor niks was en ben ik enigszins teleurgesteld over feit dat men deze selectie voor compleet houdt en hierin ben ik niet de enige. Het meest in het oogspringende probleem dient zich aan op het middenveld en dan met name de rol die Maduro hierin vertolkt. Hij speelde andermaal een dramapartij maar tegelijkertijd konden we constateren dat een directe verbetering vooralsnog niet voor handen is binnen deze selectie.
Als er dan nog een positief gevolg verbonden kan worden aan deze nederlaag dan is het wellicht wel het inzicht bij Van Geel en co dat Ajax nog node een schakel op het middenveld mist. Hoe wrang is het dan om te mogen constateren dat we met het niet behalen van de CL nu juist die extra knaken zijn misgelopen waarmee wellicht nog iets mogelijk was geweest.
Natuurlijk is het balen dat we dit hebben weggegeven en ja, het mag duidelijk zijn dat er in structurele zin een aantal zaken nog niet lekker zitten binnen het elftal. Enkele spelers gingen gisteren meerdere malen opzichtig in de fout en als collectief faalde men na de 0-1. Echter, had Ajax in de eerste helft één keer gescoord –hetgeen gezien het spelbeeld en het aantal kansen in 99 van de 100 keer het geval zou zijn geweest-, dan was het over en uit met Kopenhagen en hadden we het nu gehad over die schitterende zoveel-0 overwinning waarmee Ajax het kampioenenbal had bereikt, zonder twijfel.
Jammer genoeg telt het ‘als’ scenario nu eenmaal niet en dus zullen we het moeten doen met minder geld in de minder prestigieuze UEFA Cup. Een Cup waar velen van ons bij aanvang van de Play-offs vorig jaar al rekening mee hielden, ware het niet dat we toen regelmatig een engeltje op de schouder hadden. Gisteren werd, in lijn met periodes uit voorgaande wedstrijden, in de eerste helft aanmerkelijk beter gevoetbald dan vorig seizoen maar zat er kennelijk een duiveltje op de schouder. Shit happens. Dure shit, zeker, maar ver waren we hoogstwaarschijnlijk niet gekomen in de CL terwijl ik deze groep gretig genoeg acht om zich te revancheren in de UEFA-Cup. Want ondanks het debacle van gisteren sla ik deze groep nog altijd hoger aan dan de groep die het vorig jaar moest doen en acht hen zeker in staat om zich op diverse fronten aanmerkelijk te verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het mentale aspect en daarmee de rust waarmee een team om kan gaan met tegenslagen duidelijk voor verbetering vatbaar maar deze weerbaarheid groeit vanzelf naarmate het elftal goede resultaten behaalt en er automatismen in het elftal slijten. Dat kost nu eenmaal de nodige tijd. Sterker nog, de afgelopen jaren hebben we regelmatig mogen constateren dat de trainer en zijn groep überhaupt niet tot aanvaardbare automatismen konden komen.
Zorgwekkender vind ik het feit dat de basis van deze selectie te smal (b)lijkt om echt uit de voeten te kunnen op topniveau. Niet voor niks was en ben ik enigszins teleurgesteld over feit dat men deze selectie voor compleet houdt en hierin ben ik niet de enige. Het meest in het oogspringende probleem dient zich aan op het middenveld en dan met name de rol die Maduro hierin vertolkt. Hij speelde andermaal een dramapartij maar tegelijkertijd konden we constateren dat een directe verbetering vooralsnog niet voor handen is binnen deze selectie.
Als er dan nog een positief gevolg verbonden kan worden aan deze nederlaag dan is het wellicht wel het inzicht bij Van Geel en co dat Ajax nog node een schakel op het middenveld mist. Hoe wrang is het dan om te mogen constateren dat we met het niet behalen van de CL nu juist die extra knaken zijn misgelopen waarmee wellicht nog iets mogelijk was geweest.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Ik serveer hem helemaal niet af op basis van gisteren, maar over een heel jaar. Rijkaard had een hogere handelingssnelheid, was beter in de passing en had een veel betere looptechniek. Maduro is subtop helaas.Dr. Living Stoned schreef: onzin, rijkaard speelde ook weleens een kutwedstrijd, en nu doet Maduro dat en dan is-ie slecht? ik zeg absoluut niet dat-ie goed speelde, maar jouw bewering is een beetje erg kort door de bocht.
Aan het begin van het seizoen noemde Ten cate hem zelfs nog een mogelijkheid als linksback. Maar het lijkt duidelijk dat Ten Cate ook niks in hem ziet, want dan stel je in zo'n wedstrijd niet Vertonghen op die nog nooit een 'echte' wedstrijd heeft gespeeld.Roger is geen defensieve middenvelder bij mijn weten.
Over zijn inzet zal ik nooit klagen, maar in balbezit lijkt het wel een amateur als hij rechtsback staat. In het centrum gaat dat veel beter. Geeft te denken over die Roemeen toch?ik vond heit een van de weinige die ervoor bleef gaan, speelde prima als rechtsback en omdat dat niet de eerste keer is als rechtsback, kan je zeggen dat heit wel een rexhtsback is.
Die Roemeen serveer ik ook niet na 3 wedsrijden af. Bij Steaua kan hij ook al niet verdedigen. Zo'n speler haal je voor 1, max 2 miljoen. Meer is hij totaal niet waard.die roemeen serveer je na drie wedstrijdjes af? Een beetje opertunistisch? Welnee, ga zo door en je kan solicitatie doen bij feyenoord als manager.
kortom; ik deel jouw mening niet.