Is er geen internet in Jakarta dan? :aai:Henk de Gier schreef:nog een paar weken Voetske, en dan kan je je gif en je frustraties weer uiten zonder dat ik je er op aanspreek, zuurpruim.
Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
- Henk de Gier
- Contacteer:
Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.Thomvak425 schreef:Is er geen internet in Jakarta dan? :aai:Henk de Gier schreef:nog een paar weken Voetske, en dan kan je je gif en je frustraties weer uiten zonder dat ik je er op aanspreek, zuurpruim.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Cluijffert
Na een nachtje slapen is de kater weer wat verdwenen en zijn er weer best wat positieve puntjes te constateren.
In de eerste helft speelde Ajax gewoon prima. Op de Schaal van Kanufan-Lucas® was dit een enorme progressie, op het Braziliaanse samba voetbal af in vergelijking met de 'progressie' onder Blind afgelopen seizoen.
Ten tweede werd het manko van de ploeg duidelijk. Op sommige plekken staan spelers die kwa niveau op dit moment nog duidelijk tekort komen. Van Geel's analyse dat de selectie rond is op dit moment kan dus de prullenbak in, net zoals de illusie dat Van Geel een tovenaar is kwa transferbeleid.
Ten derde tempert dit de verwachtingen enorm. Gezien het feit dat het merendeel van de spelers nog verkrampen onder druk na de zegeningen van Danny Blind, is het wegnemen van druk alleen maar bevorderlijk.
Ten vierde is de kans nu ook groter dat er minder roofbouw gepleegd hoeft te worden op spelers als Gabri en Stam. Deze spelers die nu blijkbaar al onmisbaar zijn, hebben we hard genoeg nodig om dit jaar kampioen te worden.
Want inderdaad, hét enige doel dit jaar is kampioen worden. Ik ben niet geïnteresseerd in een 'tweede ronde CL' of halve finale UEFA cup... want dat soort prestaties zijn alleen interessant als je GEEN prijzen wint.
Verder snap ik deze paniekerige sfeer hier ook niet. Ten Cate werd enkele dagen geleden nog bewierrookt vanwege zijn houding dat 'spelers moeten durven en fouten moeten kunnen maken om te groeien'. Nou, dat is precies wat gisteravond is gebeurd. Ik kijk dus al reikhalzend uit naar de enorme progressie van 'Urby' en nog een groot aantal spelers.
Na een decenium korte termijn strategieën is het tijd om 'rustig' aan een nieuw kampioenselftal te bouwen. Die kans moeten we Ten Cate dus ook geven, net zoals Blind meer dan voldoende krediet heeft gekregen (en Koeman daarvoor). Dat gaat met vallen en opstaan. Positief is dat we inmiddels al beter voetballen dan vorig seizoen, maar zo snel zijn die naweeën nou ook weer niet voorbij.
Op de tanden bijten en doorgaan dus.
In de eerste helft speelde Ajax gewoon prima. Op de Schaal van Kanufan-Lucas® was dit een enorme progressie, op het Braziliaanse samba voetbal af in vergelijking met de 'progressie' onder Blind afgelopen seizoen.
Ten tweede werd het manko van de ploeg duidelijk. Op sommige plekken staan spelers die kwa niveau op dit moment nog duidelijk tekort komen. Van Geel's analyse dat de selectie rond is op dit moment kan dus de prullenbak in, net zoals de illusie dat Van Geel een tovenaar is kwa transferbeleid.
Ten derde tempert dit de verwachtingen enorm. Gezien het feit dat het merendeel van de spelers nog verkrampen onder druk na de zegeningen van Danny Blind, is het wegnemen van druk alleen maar bevorderlijk.
Ten vierde is de kans nu ook groter dat er minder roofbouw gepleegd hoeft te worden op spelers als Gabri en Stam. Deze spelers die nu blijkbaar al onmisbaar zijn, hebben we hard genoeg nodig om dit jaar kampioen te worden.
Want inderdaad, hét enige doel dit jaar is kampioen worden. Ik ben niet geïnteresseerd in een 'tweede ronde CL' of halve finale UEFA cup... want dat soort prestaties zijn alleen interessant als je GEEN prijzen wint.
Verder snap ik deze paniekerige sfeer hier ook niet. Ten Cate werd enkele dagen geleden nog bewierrookt vanwege zijn houding dat 'spelers moeten durven en fouten moeten kunnen maken om te groeien'. Nou, dat is precies wat gisteravond is gebeurd. Ik kijk dus al reikhalzend uit naar de enorme progressie van 'Urby' en nog een groot aantal spelers.
Na een decenium korte termijn strategieën is het tijd om 'rustig' aan een nieuw kampioenselftal te bouwen. Die kans moeten we Ten Cate dus ook geven, net zoals Blind meer dan voldoende krediet heeft gekregen (en Koeman daarvoor). Dat gaat met vallen en opstaan. Positief is dat we inmiddels al beter voetballen dan vorig seizoen, maar zo snel zijn die naweeën nou ook weer niet voorbij.
Op de tanden bijten en doorgaan dus.
Laatst gewijzigd door Cluijffert op do aug 24, 2006 12:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ikke 3........., met twee andere mensen hoor....Lucas schreef:wij hebben lekker een fles wijn genuttigd om de nederlaag te verwerkenRishi schreef:Ik koop meestal een fles om een overwinning te vieren :D
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Henk de Gier schreef:Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.Thomvak425 schreef:Is er geen internet in Jakarta dan? :aai:Henk de Gier schreef:nog een paar weken Voetske, en dan kan je je gif en je frustraties weer uiten zonder dat ik je er op aanspreek, zuurpruim.
Aaaaaaaaah....nog 1 keertje dan.....
- Henk de Gier
- Contacteer:
er staat een samenvatting van de uitleg op Ajax Digitaal.Thomvak425 schreef:Henk de Gier schreef:Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.Thomvak425 schreef: Is er geen internet in Jakarta dan? :aai:
en nu ga ik je maar weer ff negeren.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Thomvak425 schreef:Henk de Gier schreef:Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.Thomvak425 schreef: Is er geen internet in Jakarta dan? :aai:
Wat uitleggen? Dat je gewoon helemaal niet naar Indonesie gaat? :D
Maar goed, dan maar UEFA Cup. Kijken wat dat gaat brengen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
nee, waarom ik daar geen bezoekjes aan AT breng.goodfella schreef:Thomvak425 schreef:Henk de Gier schreef: Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.
Wat uitleggen? Dat je gewoon helemaal niet naar Indonesie gaat? :D
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
:D Dat kun jij helemaal niet vriendje!Henk de Gier schreef:er staat een samenvatting van de uitleg op Ajax Digitaal.Thomvak425 schreef:Henk de Gier schreef: Hoe vaak moet ik het nog uitleggen Thom? Ik heb het zeker al een keer of 10 gedaan.
en nu ga ik je maar weer ff negeren.
joey schreef:Ko zal blij zijn. Die wilde graag UEFA-cup spelen. ;)
Ik ben het met Jansma eens. Zo snel gaat het ook weer niet. Gisteren een enorme terugval. Dat kan gebeuren.
Joey verwacht en eist niets minder dan een kampioenschap van ten Cate inmiddelsjoey schreef:Adriaanse heeft de tweede ronde van de CL niet gehaald (en Benfica wel), dus moet hij nu kampioen worden. Lukt dat niet, dan moet hij niet zeuren als hij ontslagen wordt.
I think I lost my fucking headache
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
die roemeen serveer je na drie wedstrijdjes af? Een beetje opertunistisch? Welnee, ga zo door en je kan solicitatie doen bij feyenoord als manager.Izmailov schreef:Maduro heeft weer bewezen enorm tekort te komen./quote]
onzin, rijkaard speelde ook weleens een kutwedstrijd, en nu doet Maduro dat en dan is-ie slecht? ik zeg absoluut niet dat-ie goed speelde, maar jouw bewering is een beetje erg kort door de bocht.
Roger is geen defensieve middenvelder bij mijn weten.Alleen hebben we geen alternatief. Waarom is die Roger gehaald?
ik vond heit een van de weinige die ervoor bleef gaan, speelde prima als rechtsback en omdat dat niet de eerste keer is als rechtsback, kan je zeggen dat heit wel een rexhtsback is.Heitinga is geen rechtsback.
Waarom miljoenen uitgeven aan een Roemeen die niet kan verdedigen?
kortom; ik deel jouw mening niet.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Lucas schreef:joey schreef:Ko zal blij zijn. Die wilde graag UEFA-cup spelen. ;)
Ik ben het met Jansma eens. Zo snel gaat het ook weer niet. Gisteren een enorme terugval. Dat kan gebeuren.Joey verwacht en eist niets minder dan een kampioenschap van ten Cate inmiddelsjoey schreef:Adriaanse heeft de tweede ronde van de CL niet gehaald (en Benfica wel), dus moet hij nu kampioen worden. Lukt dat niet, dan moet hij niet zeuren als hij ontslagen wordt.
Dat is wel de bedoeling, ja. Maar in elk geval verwacht ik fatsoenlijk voetbal. En progressie. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Ja ja, jong team in opbouw, je kan het mooi brengen. Het grootste gedeelte van het elftal speelt al zolang samen en degene die nieuw zijn, zijn ervaren jongens als Stam en Gabri. Kom op Joey, als Blind nu trainer was geweest dan was je een stuk negatiever geweest. Hoe je het ook went of keert, HtC is gezakt voor zn eerste examen.joey schreef: Ajax speelde in de eerste helft aardig, daarom wil ik niet te pessimistisch zijn. Wat in de tweede helft gebeurde is kenmerkend voor een jong team in opbouw.