Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:56 pm

SylvievdVaart schreef:Jawel maar niet zo zeer op Rosenberg.
Het was de druppel. Alles wat mis kon gaan ging mis in de tweede helft en toen zag ik ook nog die :baaa: aan de zijlijn staan.
Overigens vond ik de sfeer in het stadion leuk dus daar niets over te klagen.
Kan mij de sfeer schelen. Liever een kutsfeer en de overwinning.
Ben de weg terug naar de auto ook wat chagrijnig geweest maar goed, nu aan de witte wijn en dat helpt, Joey ;)
Hier helpt niets tegen. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:57 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Onderschatting van?
FCK. Zo van: Roger is net terug van een blessure, laten we Vertonghen maar brengen.
Oh, op die manier. Het zou kunnen. Maar je moet niet vergeten dat Roger weinig loopvermogen heeft en niet echt houdt van mee verdedigen.

Voor mij was deze wedstrijd reden te meer om er een nieuwe middenvelder bij te halen. Hopelijk voor het bestuur ook. :eusa_pray:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo aug 23, 2006 10:57 pm

Wouter schreef:Denen zijn dus angstgegners voor Ajax. Kan nog leuk worden over 11 dagen... ;)
Uhh..?

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:58 pm

Lucas schreef:
Voetske schreef:Dat denk ik ook, goed dat ze Galasek het stadion uit hebben gejagen ...
Maar Voetske, we hebben nu een toptrainer en een evenwichtige topselectie
:aai:
Hier heb ik nu echt geen zin in. Ga daar lekker morgenochtend mee verder...
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo aug 23, 2006 10:58 pm

joey schreef: Kan mij de sfeer schelen. Liever een kutsfeer en de overwinning.
Tjongejonge, heb jij niet eens genoten van Tropical Danny en Guillermo met Toppertje? Als de wijn niet werkt, wil je dan een Breezer ananas met een dubbele wiskey erbij? :D

(arme Joey :aai: )
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 10:58 pm

Ajax had al meer kwaliteit dan FCK.

Ik betwijfel of dit zooitje met nieuwe middenvelder wel had gewonnen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:59 pm

Jesse schreef:
Lucas schreef:
Voetske schreef:Dat denk ik ook, goed dat ze Galasek het stadion uit hebben gejagen ...
Hier heb ik nu echt geen zin in. Ga daar lekker morgenochtend mee verder...
Ah, een broeder. Jesse heeft ook een rothumeur. :xyxthumbs: :D

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 11:00 pm

Lucas schreef:
Dat moet nog blijken, vanavond zijn veel spelers en de trainer flink door het ijs gezakt.
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 23, 2006 11:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 11:00 pm

Jöhnk schreef:Ajax had al meer kwaliteit dan FCK.

Ik ook. Tegen de tegendoelpunten had geen enkele middenvelder geholpen en die ballen van bijvoorbeeld KJH moeten er gewoon in. Daarom vind ik het ook onzin om de nederlaag in de schoenen van Maduro te schuiven. Wel constateer ik dat hij de slechtste was vanavond.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:02 pm

Lucas schreef:
Ja, want Ten Cate had iets met het vertrek van Galasek te maken. :hypocrite: :nooo:

En volgens mij heeft niemand het hier over een evenwichtige topselectie gehad. Genoeg AT'ers die zelfs hebben geschreeuwd om aankopen.

Maar Lucas, jij moet toch blij zijn met Ten Cate? Hij ziet het zitten in Rosenberg.
Jesse schreef:

Ik ook. Tegen de tegendoelpunten had geen enkele middenvelder geholpen en die ballen van bijvoorbeeld KJH moeten er gewoon in. Daarom vind ik het ook onzin om de nederlaag in de schoenen van Maduro te schuiven. Wel constateer ik dat hij de slechtste was vanavond.
De vrije trap waar Kopenhagen uit scoorde kwam voort uit dom balverlies van Maduro.

Verder heeft Huntelaar volgens mij maar 1 grote kans gehad. De rest van de kansen waren van Gabri, Babel, Stam en Sneijder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 11:02 pm

Voetske schreef:Dat moet nog blijken, vanavond zijn veel spelers en de trainer flink door het ijs gezakt.
Precies. En het is afwachten of het vanaf nu niet van kwaad naar erger gaat.

Jim

Bericht door Jim » wo aug 23, 2006 11:03 pm

Jesse schreef:Oké. Maduro moest eruit en Vertonghen mocht er niet in. Wie moest er dan wel staan?
Tja, de ideale verdedigende middenvelder Galasek is er niet meer. Overduidelijk blijkt dat Ajax gewoon geen volwaardige vervanger voor hem heeft gevonden.
De veel geprezen Maduro, die het nu op betreffende positie mag proberen, kan simpelweg niet in Galasek's voetsporen treden.
Lees dat sommigen hier de vergelijking maken tussen Gabri en Galasek, die dan uiteraard nadelig voor de laatste uitvalt.
Die vergelijking is echter onjuist. Zij spelen namelijk op verschillende posities.
De vergelijking moet gaan tussen Maduro en Galasek.
De werkelijk de ballen verstand van voetbal hebbende opportunist Henk Spaan zaagde Koeman destijds nog tot op de enkels af omdat hij het had gewaagd Maduro over het hoofd te zien. Misschien weet Spaan nu eindelijk waarom. Maduro heeft de handelingsnelheid van een ambtenaar op vrijdagmiddag.
Ajax beschikt dus helemaal niet over een geschikte verdedigende middenvelder. Dan heb je dus een groot probleem als je, zoals Ajax, desondanks een 4-3-3 systeem met de punt naar achteren meent te moeten spelen. Zo'n systeem kan namelijk pas succesvol zijn als de verdedigende middenvelder in staat is dwingend te spelen. De invulling van die centrale positie is daarin namelijk cruciaal.
Oranje, dat ook zo speelt, heeft op het WK met Sneijder op die plek precies dezelfde problemen, met alle gevolgen vandien, ondervonden als Ajax nu met Maduro.
Ik weet niet wat mensen als Van Basten en Ten Cate bezield om toch coute que coute zo menen te moeten spelen.
De invloed van meester Cruyff, voor wie dit systeem heilig is, zal er hoogstwaarschijnlijk het nodige mee te maken hebben.
Laatst gewijzigd door Jim op wo aug 23, 2006 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:03 pm

Thomas, ik ben nog niet blij met ten Cate. Maar goed, laten we hem de tijd geven. Er zijn al te veel trainers eruit geschopt terwijl de problemen elders lagen

En bekijk het van de positieve kant; wel een live optreden van tropical Danny mogen bijwonen :cheer:
Laatst gewijzigd door LucaS op wo aug 23, 2006 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 11:03 pm

Jesse schreef:

Daar gaat het niet om, in een belangrijke wedstrijd zoals vanavond, moet je als je ziet dat een speler finaal niet bij de les is ingrijpen ..
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 23, 2006 11:03 pm

joey schreef:
Lucas schreef:In 5 minuten speeltijd. heel erg flauw hoor. Richt je pijlen maar op ten Cate, die is verantwoordelijk, niet Rosenberg
Natuurlijk is Ten Cate verantwoordelijk, maar die man is pas anderhalve maand bezig. Beetje kort om hem hierop af te rekenen.
Vind je? Als de bal er voor rust niet in wil hamer je in zo'n wedstrijd na rust toch je goal dicht? Zo naief verliezen amateuristisch noemen is een belediging naar de vijfde klasse.

Het lijkt wel ganzenborden dit Ajax. Telkens in de put en terug naar 'af'.

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 11:03 pm

Jesse schreef:

Die 0-2 kan nooit vallen als Gabri gewoon zijn zone en de ruimte naar Allback afdekt hoor. Wat een gat toen Urby de bal verloor.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 11:03 pm

Thomas schreef: De vrije trap waar Kopenhagen uit scoorde kwam voort uit dom balverlies van Maduro.
Wel? Ik dacht dat dat een andere vrije trap was.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:07 pm

Lucas schreef:Thomas, ik ben nog niet blij met ten Cate. Maar goed, laten we hem de tijd geven. Er zijn al te veel trainers eruit geschopt terwijl de problemen elders lagen
Ik vind het gewoon een beetje lullig dat er nu bij alles wat mis gaat een cynische opmerking gemaakt moet worden over 'onze toptrainer'. Kom op, man. Charisteas, Galasek...Daar heeft Ten Cate niet alles over te zeggen gehad (in het geval van Charisteas of hij hem wel of niet bij de selectie mocht halen voor dit duel dus).

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:09 pm

Ik weet dat Steef in hoog aanzien staat, maar hij is de enige bron van dit verhaal. Waarschijnlijker is gewoon dat ten Cate (ongelooflijk maar waar) gewoon zelf voor Rosenberg heeft gekozen in de keuze tussen die twee

999

Bericht door 999 » wo aug 23, 2006 11:09 pm

Steef schreef:
Jesse schreef:

Die 0-2 kan nooit vallen als Gabri gewoon zijn zone en de ruimte naar Allback afdekt hoor. Wat een gat toen Urby de bal verloor.
Nou, Gabri deed weinig verkeerd, Vermaelen ook niet.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:09 pm

Jim schreef:
Jesse schreef:Oké. Maduro moest eruit en Vertonghen mocht er niet in. Wie moest er dan wel staan?
Tja, de ideale verdedigende middenvelder Galasek is er niet meer. Overduidelijk blijkt dat Ajax gewoon geen volwaardige vervanger voor hem heeft gevonden.
De veel geprezen Maduro, die het nu op betreffende positie mag proberen, kan simpelweg niet in Galasek's voetsporen treden.
Lees dat sommigen hier de vergelijking maken tussen Gabri en Galasek, die dan uiteraard nadelig voor de laatste uitvalt.
Die vergelijking is echter onjuist. Zij spelen namelijk op verschillende posities.
De vergelijking moet gaan tussen Maduro en Galasek.
De werkelijk de ballen verstand van voetbal hebbende opportunist Henk Spaan zaagde Koeman destijds nog tot op de enkels af omdat hij het had gewaagd Maduro over het hoofd te zien. Misschien weet Spaan nu eindelijk waarom. Maduro heeft de handelingsnelheid van een ambtenaar op vrijdagmiddag.
Ajax beschikt dus helemaal niet over een geschikte verdedigende middenvelder. Dan heb je dus een groot probleem als je, zoals Ajax, desondanks een 4-3-3 systeem met de punt naar achteren meent te moeten spelen. Zo'n systeem kan namelijk pas succesvol zijn als de verdedigende middenvelder in staat is dwingend te spelen. De invulling van die centrale positie is daarin namelijk cruciaal.
Oranje, dat ook zo speelt, heeft op het WK met Sneijder op die plek precies dezelfde problemen, met alle gevolgen vandien, ondervonden als Ajax nu met Maduro.
Ik weet niet wat mensen als Van Basten en Ten Cate bezield om toch coute que coute zo menen te moeten spelen.
De invloed van meester Cruyff, voor wie dit systeem heilig is, zal er hoogstwaarschijnlijk het nodige mee te maken hebben.
De problemen met Sneijder of Maduro in die positie verschillen van elkaar.

En we hoeven niet te doen alsof met Galasek alles goed ging. Hij was er de afgelopen twee seizoenen ook gewoon bij hoor.

Ten Cate heeft trouwens aangegeven er een middenvelder bij te willen. Het was niet zijn beslissing om Galasek te laten gaan (al was ik er zelf jaren geleden al voorstander van, had ik gehoopt op een beter vervanger).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 11:11 pm

Lucas schreef:Ik weet dat Steef in hoog aanzien staat, maar hij is de enige bron van dit verhaal. Waarschijnlijker is gewoon dat ten Cate (ongelooflijk maar waar) gewoon zelf voor Rosenberg heeft gekozen in de keuze tussen die twee
Ik bedoelde dat hij hem er vandaag bij had willen hebben maar dat dat niet kon omdat dat z'n transferprijs zou drukken of een transfer helemaal onmogelijk zou maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 11:12 pm

Lucas schreef:Ik weet dat Steef in hoog aanzien staat, maar hij is de enige bron van dit verhaal. Waarschijnlijker is gewoon dat ten Cate (ongelooflijk maar waar) gewoon zelf voor Rosenberg heeft gekozen in de keuze tussen die twee
Ten Cate zei dat hij Chari bij de 18 wilde na 31 augustus, 'want hij verdient het'. Dat is een indicatie dat er wel degelijk iets speelt.
Iedereen kan zien dat Charisteas beter in het Ajax-systeem past en beter kan voetballen dan Rosenberg, dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Urby was vanavond weer zwak. Zondag ook al. :sad:

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 11:22 pm

Voetske schreef:
Steef schreef:
Jesse schreef: Ik ook. Tegen de tegendoelpunten had geen enkele middenvelder geholpen en die ballen van bijvoorbeeld KJH moeten er gewoon in. Daarom vind ik het ook onzin om de nederlaag in de schoenen van Maduro te schuiven. Wel constateer ik dat hij de slechtste was vanavond.
Nou, Gabri deed weinig verkeerd, Vermaelen ook niet.
Ik weet niet hoor, maar als Urby de bal op de linksbuitenplek verliest hoort het onmogelijk te zijn dat men vanaf die positie over de grond, dwars over het veld de spits in kan spelen. Een beetje controleur met inzicht en taakbewustheid dekt die ruimte af. Gaf HtC ook geheel terecht aan.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:23 pm

Nee hoor, Rosenberg heeft het net zo goed gedaan als harry. En logisch dat ten Cate Harry niet opstelt. Hij verdient het om bij een mooie club te komen waar hij ook opgesteld kan worden in de europacup. Dat is de konsekwentie van ten Cate's keuze

Plaats reactie