PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 22, 2006 10:45 am

Peter schreef:Ik vind het wel apart dat PSV nu de deadline bij Blackburn legt. Zij moeten vóór woensdag reageren, want anders gaat de deal niet door, maar ik vraag me dan af wie de verliezer is. Blackburn geeft het dan op en zoekt verder, maar PSV zit met een groter probleem in zijn maag. Verder blijft het apart dat men vorig seizoen de helft vroeg, maar dat er nu opeens het dubbele betaald moet worden. Ik zou Ooijer gewoon deze kans gunnen, aangezien hij in al die jaren gewoon erg trouw is geweest.
dat kan dus niet, of psv krijgt gewoon met een arbitragezaak te maken. Ik voorzie een vlaar-constructie, vlak voor een AC zaak komt portsmouth en haalt ooijer op voor een bedrag iets boven B'burns geboden transfersom maar ver onder de beoogde €5 miljoen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 10:45 am

Dat mag jij best vinden.

Maar het is toch niet het probleem van PSV dat Ooijer er vorig jaar niet uitkwam met Schalke (overigens een veel mooiere club dan BB )? En ik zoiets als jurisprudentie geldt ook niet echt in dit geval.

Ooijer had het geluk dat Hiddink vorig jaar dacht dat hij het zonder hem ook wel zou kunnen. Koeman weet dat dat niet zo is. Dat is gewoon het verschil tussen vorig jaar en dit jaar. Koeman heeft Cocu en Ooijer nodig in het veld. Bij Hiddink was dat een stuk minder.

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 10:46 am

Dr. Living Stoned schreef:
Peter schreef:Ik vind het wel apart dat PSV nu de deadline bij Blackburn legt. Zij moeten vóór woensdag reageren, want anders gaat de deal niet door, maar ik vraag me dan af wie de verliezer is. Blackburn geeft het dan op en zoekt verder, maar PSV zit met een groter probleem in zijn maag. Verder blijft het apart dat men vorig seizoen de helft vroeg, maar dat er nu opeens het dubbele betaald moet worden. Ik zou Ooijer gewoon deze kans gunnen, aangezien hij in al die jaren gewoon erg trouw is geweest.
dat kan dus niet, of psv krijgt gewoon met een arbitragezaak te maken. Ik voorzie een vlaar-constructie, vlak voor een AC zaak komt portsmouth en haalt ooijer op voor een bedrag iets boven B'burns geboden transfersom maar ver onder de beoogde €5 miljoen.
Lekker op een AC uit laten draaien :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 22, 2006 10:47 am

Henk de Gier schreef:8 1/2 jaar bij de club Harm, dat is trouw. Dat kan jij zelfs niet ontkennen als je er nuchter naar kijkt. Maar ik begrijp je emotie ook wel, ik kotste Frank en Ronald de Boer ook uit. Met hun afscheid schoten ze wat ballen het publiek in, ik heb de bal die ik ving teruggeschoten. Maar nu kijk ik daar toch wat anders tegen aan.
Het is een grote teleurstelling. Juist van spelers die bij het meubilair horen verwacht je het niet. Het is alsof je favoriete oom niet meer op je verjaardag wil komen omdat hij het bij een ander leuker vindt. :sad:

Uiteindelijk is het beter om het van de positieve kant te bekijken. Waar vind je nog een speler die bijna negen jaar voor een club speelt? Gun zo'n jongen een mooi afscheid. Aan alles komt een einde. Ajax had Frank en Ronald (samen meer dan 500 competitiewedstrijden voor Ajax) ook meteen naar Barcelona moeten laten vertrekken. Van hoe het nu is gelopen is niemand beter geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 22, 2006 10:48 am

Dat Ooijer blessuregevoelig is hoeft niemand hier uitgelegd te worden neem ik aan, dat is gewoon een feit.

Evenals het een feit is dat Ooijer slechts 2 seizoenen geleden een nieuw contract tekende en zowel Ooijer als Lens geen enkel probleem hadden met de clausule van 5 miljoen Euro, ook omdat daar een forse salarisverhoging tegenover stond !

Maar volgens sommigen hier is het dus normaal dat een speler door die clausule een extra hoog salaris krijgt, maar de club vervolgens niet moeilijk moet doen als een andere club slechts een fractie van die clausule biedt ?
Oftewel: Ooijer krijgt een dik salaris, maar mag wel zomaar vertrekken ?

In mijn ogen moet Ooijer niet zo janken, dan had hij 2 seizoenen geleden die clausule er maar uit moeten laten halen en met een lager salaris genoegen moeten nemen ! Zo simpel is het.
Hij heeft bewust gekozen voor de clausule en dat heeft ook een nadeel, hij moet zich echter niet als een klein kind gaan gedragen als PSV hem aan die clausule houdt. Hij heeft namelijk zelf geen enkel probleem gehad met de forse salarisverhoging. Voor wat hoort wat...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 22, 2006 10:48 am

Misschien heeft Ooijer wel een jeugdcontract. Doc? :hypocrite:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 10:49 am

Jöhnk schreef:Misschien heeft Ooijer wel een jeugdcontract. Doc? :hypocrite:
:D :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 22, 2006 10:53 am

Jullie praten overigens net alsof Ooijer al 8 seizoenen lang de sterren van de hemel speelt, wat absoluut niet is. Pas sinds een seizoen of 2, misschien 3, heeft hij een meerwaarde gekregen en haalt hij een uitstekend niveau.

Alsof Ooijer bij PSV is gebleven omdat de club zo geweldig is :hypocrite:
Hij kreeg gewoon geen interessante aanbiedingen, er is ook pas echte interesse voor hem vanaf vorig seizoen. Clubs als Genoa, Monaco, Scchalke, Leverkusen, Portsmouth en Blackburn Rovers...en de aanbieding van Schalke sloeg meneer af, want de club wilde niet voldoen aan zijn salariseisen. En dat terwijl hij toch zo ontzettend graag nog een keer in het buitenland wilde spelen :eusa_liar:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 22, 2006 10:55 am

Baseman schreef: Maar volgens sommigen hier is het dus normaal dat een speler door die clausule een extra hoog salaris krijgt, maar de club vervolgens niet moeilijk moet doen als een andere club slechts een fractie van die clausule biedt ?
Dat slaat idd nergens op. Hij heeft gewoon heel bewust een verbeterd contract getekend met daarin wel een clausule. Nu blijkt gewoon dat hij wel de lusten daarvan wil maar niet de lasten, tja..

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 10:57 am

brigade zuid schreef:
Baseman schreef: Maar volgens sommigen hier is het dus normaal dat een speler door die clausule een extra hoog salaris krijgt, maar de club vervolgens niet moeilijk moet doen als een andere club slechts een fractie van die clausule biedt ?
Dat slaat idd nergens op. Hij heeft gewoon heel bewust een verbeterd contract getekend met daarin wel een clausule. Nu blijkt gewoon dat hij wel de lusten daarvan wil maar niet de lasten, tja..
maar wat voor signaal geef je af naar een speler als hij een seizoen eerder voor een klein prijsje weg mocht? Het lijkt me logisch dat Ooijer dan denkt dat het dit jaar weer geldt.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 22, 2006 10:59 am

:rofl:

Harry van Raaij was een meester van het compromis in dergelijke zaken, je kunt wel zien dat hij er niet meer is. Sowieso zitten er nu groentjes. Ik vind dat PSV deze zaak heel onhandig aanpakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 11:05 am

Hoe hoger de transfersom, hoe hoger de opleidingsvergoeding voor Ajax. PSV houdt z'n poot stijf, en Ajax profiteert mee.
Jöhnk, 29 mei 2006

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 22, 2006 11:08 am

Baseman schreef:Dat Ooijer blessuregevoelig is hoeft niemand hier uitgelegd te worden neem ik aan, dat is gewoon een feit.
ander feit is dat vi-lijstje.
Evenals het een feit is dat Ooijer slechts 2 seizoenen geleden een nieuw contract tekende en zowel Ooijer als Lens geen enkel probleem hadden met de clausule van 5 miljoen Euro, ook omdat daar een forse salarisverhoging tegenover stond !
2 jaar, dus als 32-jarige heeft ooijer geen beschermde status voor t contractje.
Maar volgens sommigen hier is het dus normaal dat een speler door die clausule een extra hoog salaris krijgt, maar de club vervolgens niet moeilijk moet doen als een andere club slechts een fractie van die clausule biedt ? Oftewel: Ooijer krijgt een dik salaris, maar mag wel zomaar vertrekken ?

lens is een slimme man of valckx een hele domme, en ik vrees t laatste.
Hij heeft bewust gekozen voor de clausule en dat heeft ook een nadeel, hij moet zich echter niet als een klein kind gaan gedragen als PSV hem aan die clausule houdt. Hij heeft namelijk zelf geen enkel probleem gehad met de forse salarisverhoging. Voor wat hoort wat...
voor wat hoort wat, tuurlijk en daarvoor hebben jullie ook een prima prestatie van ooijer gedurende de twee jaar terug gekregen.

en dat valckx niet op de hoogte is van de fifa-reglementen vind ik echt enorm stom. hij verslapt de club want vind nu nog maar eens een vervanger van ooijer, en verwoest het imago van de club. niveautje Blind-als-manager

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 11:11 am

Jij verzint wel vaker reglementen Doc.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 22, 2006 11:15 am

:D maar mmet vlaar had ik ook een goede kijk op de zaak en vond ik de reglementen m.b.t. beschermde contracten en lijftijden van de spelers. Net als vlaar kan en gaat Ooijer ook weg bij zijn club.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 22, 2006 11:15 am

Volgens de letter zal PSV best gelijk hebben, maar zelfs Scheringa laat Perez voor een schappelijke prijs naar Ajax vertrekken op zijn oude dag
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 22, 2006 11:16 am

Dr. Living Stoned schreef:ander feit is dat vi-lijstje.
Euhm, volgens dat lijstje heeft Ooijer welgeteld één seizoen 32 wedstrijden gespeeld Doc...verder oa 12, 21, 20, 18 en 15 wedstrijden. Hij is inderdaad helemaal niet blessuregevoelig :X
voor wat hoort wat, tuurlijk en daarvoor hebben jullie ook een prima prestatie van ooijer gedurende de twee jaar terug gekregen.
Gaat Ooijer dan ook het extra salaris vanwege die clausule van de afgelopen 2 seizoenen terugbetalen aan PSV ? :hypocrite:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 22, 2006 11:16 am

Ye' Mighty Oak schreef:Jij verzint wel vaker reglementen Doc.
op de website van de fifa vind je de reglementen, vriend harm

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 11:17 am

En in het archief van PSV vind je een door Ooijer getekend contract met daarin een vaste clausule van 6 miljoen euro.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 22, 2006 11:18 am

Lucas schreef:Volgens de letter zal PSV best gelijk hebben, maar zelfs Scheringa laat Perez voor een schappelijke prijs naar Ajax vertrekken op zijn oude dag
Hun al een half jaar niet presterende reservespeler bedoel je ?
Alsof Perez dezelfde waarde voor AZ had als Ooijer bij PSV...

Speaking of AZ, het ging ook erg lekker met de transferwensen van Landzaat, Obdam en Mathijsen :D

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 11:18 am

Base,

je gaat voorbij aan het signaal dat PSV vorig seizoen heeft afgegeven aan Ooijer en Lens. Het is niet meer dan logisch dat zij denken "vorig jaar mocht ik voor 1,5 miljoen weg, ik ben nu ouder, mijn contract is korter dus ze zullen zeker niet meer gaan vragen".
Jöhnk, 29 mei 2006

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 11:20 am

Maar daar gaat helemaal geen jurisprudentie vanuit.

En als Lens vond dat dat wel was, dan had hij dat eerst met PSV moeten overleggen.

Ik krijg trouwens de indruk dat Ooijer er al lang een breed uit is met Blackburn voordat PSV hem toestemming had gegeven om met de club te gaan praten. Misschien iets om bij de UEFA aan te kaarten? Met een beetje geluk verlossen ze Lens dan uit zijn lijden.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 22, 2006 11:20 am

Misschien wel, maar enige navraag kan handig zijn voordat je alle clubs af gaat bellen met de mededeling dat Ooijer voor een miljoentje af te halen is !

Lens en Ooijer hebben een enorme inschattingsfout gemaakt en ipv hun fout te erkennen en er als volwassenen uit te komen proberen ze nu de club te chanteren :nooo:

Harm

Bericht door Harm » di aug 22, 2006 11:21 am

Hij is fijn:

Afbeelding

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 22, 2006 11:27 am

Baseman schreef:Euhm, volgens dat lijstje heeft Ooijer welgeteld één seizoen 32 wedstrijden gespeeld Doc...verder oa 12, 21, 20, 18 en 15 wedstrijden. Hij is inderdaad helemaal niet blessuregevoelig :X
bij elkjaar opgeteld is ooijer misschien 2 jaar geblesseerd geweest, ik heb geen seizoenen kunnen terug vinden waarin staat dat-ie 2 seizoenen op nul staat. Daarnaast had Ooijer veel te maken met concurentie op zijn positie.
Gaat Ooijer dan ook het extra salaris vanwege die clausule van de afgelopen 2 seizoenen terugbetalen aan PSV ? :hypocrite:
:D als het enige troost biedt: binnenkort bespaart PSV dat geld vanzelf, want dan betaalt een andere club ooijer's salaris.

Gesloten