Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
IK zie een nieuwe complot. Ajacied :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: roept voor iedere interland die vlak voor een competitiewedstrijd valt, Cocu weer op. Telkens wanneer hij zich niet meldt, doet hij niet mee met PSV.. :xyxthumbs:Henk de Gier schreef:ja, maar dan mag je een aantal dagen voor en na de interland ook niet voor je club spelen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Heel simpel: Als van Basten er tijdens het EK niet inslaagt om de titel te pakken dan wens ik dat zowel van Basten en Cruiff nooit meer zich met het Nederlandse voetbal bemoeien. Bij de eerste is dan de mythe in een keer weg dat een goede speler nog geen toptrainer is en bij de ander is bewezen dat hij met zijn gekrakeel op TV alleen maar achter de feiten aanloopt en eigenlijk iemand van vergane glorie is die niets meer toevoegt aan het moderne voetbal van tegenwoordig.
Je weet wel dat Cruijff al eerder een en ander heeft bewezen als trainer, Eb?eb schreef:Heel simpel: Als van Basten er tijdens het EK niet inslaagt om de titel te pakken dan wens ik dat zowel van Basten en Cruiff nooit meer zich met het Nederlandse voetbal bemoeien. Bij de eerste is dan de mythe in een keer weg dat een goede speler nog geen toptrainer is en bij de ander is bewezen dat hij met zijn gekrakeel op TV alleen maar achter de feiten aanloopt en eigenlijk iemand van vergane glorie is die niets meer toevoegt aan het moderne voetbal van tegenwoordig.
Verder hoeft Cruijff zich van mij ook niet overal mee te bemoeien hoor. Hij heeft makkelijk praten terwijl hij nergens verantwoordelijkheid voor draagt.
En voor de duidelijkheid. Ook op het EK zullen er een aantal ploegen aanwezig zijn die gewoon meer kwaliteit op het veld hebben staan. Neem de huidige wereldkampioen. Dat vooral het spel veel beter moet en Oranje voor de titel moet gaan is duidelijk.
Ik begin trouwens steeds meer begrip te krijgen voor de verontwaardiging bij zoveel PSV'ers dat Van Bommel niet bij het Nederlands elftal zit. Het gros van ze vindt hem volgens mij gewoon een topper. Uitspraken als 'natuurlijk had hij Michael Ballack kunnen vervangen bij Bayern' en 'Van Bommel is de beste rechtshalf van Barcelona' vielen me niet al te lange tijd geleden nog ter oren.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Tsja, jij kunt het onzin vinden en ik misschien ook. Maar we weten allebei dat het zo werkt...
Ooijer is overigens ook een topper, wel een blessuegevoelige en pas sinds 2 jaar. Of jij hebt een andere invulling van topper, dat kan ook. Maar Ooijer was een van de weinige Oranje spelers die een goed niveau haalde tijdens het afgelopen WK.
Ooijer is overigens ook een topper, wel een blessuegevoelige en pas sinds 2 jaar. Of jij hebt een andere invulling van topper, dat kan ook. Maar Ooijer was een van de weinige Oranje spelers die een goed niveau haalde tijdens het afgelopen WK.
Mee eens.Henk de Gier schreef:Vogel, nog zo'n toppertje. De enige van de 3 die Europese top was, is Cocu. Vogel en Van Bommel zijn hooguit subtop.
Ik moet mijn mening t.a.v. Van Basten toch enigszins herzien. Ik kan me goed vinden in het artikel in VI aangaande Van Basten´s geloofwaardigheid en ook in de column van de Snor kon ik me goed vinden. Van Bommel is natuurlijk niets minder dan bijv. Sneyder en VDV. Van Basten tieft hem en RVN er o.b.v. persoonlijke - en niet o.b.v. sportieve gronden uit.
Het lijkt erop dat Van Basten absoluut niet tegen enige vorm van kritische benadering kan. RVN heeft hem ten overstaan van de selectie aan een belofte herinnert en Van Bommel is ook iemand die van zijn hart geen moordkuil maakt.
Voeg daarbij het enigszins late besef van Van Basten dat Oranje tijdens het WK fysiek sterke middenvelders miste, zijn lekkere wissels tegen Portugal en het feit dat KJH nu ineens wel goed genoeg is voor Oranje en je krijgt een beeld dat Van Basten eigenlijk zelf niet weet waarmee ie bezig is. Alleen de hypocriete Cruijff schijnt hem nog te kunnen volgen, maar da´s natuurlijk logisch...
Oranje blijkt toch wat anders te zijn dan Ajax-2 en een WK wat anders dan het Maritiem-toernooi in Den Helder. Het lijkt me dat Oranje er wellicht meer bij gebaat is dat er een door de wol geverfde vakman op ´s lands beste spelers wordt losgelaten...
- Henk de Gier
- Contacteer:
Hiddink stuurde Davids in '96 ook naar huis en daar had volgens mij iedereen begrip voor. Het is echt niets opzienbarends dat een trainer spelers niet selecteert omdat hij ze niet mag.wimpey schreef:Mee eens.
Ik moet mijn mening t.a.v. Van Basten toch enigszins herzien. Ik kan me goed vinden in het artikel in VI aangaande Van Basten´s geloofwaardigheid en ook in de column van de Snor kon ik me goed vinden. Van Bommel is natuurlijk niets minder dan bijv. Sneyder en VDV. Van Basten tieft hem en RVN er o.b.v. persoonlijke - en niet o.b.v. sportieve gronden uit.
Het lijkt erop dat Van Basten absoluut niet tegen enige vorm van kritische benadering kan. RVN heeft hem ten overstaan van de selectie aan een belofte herinnert en Van Bommel is ook iemand die van zijn hart geen moordkuil maakt.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Het zal wel niet, maar helemaal zeker weten we het niet. Ik kan me voorstellen dat er inmiddels vooral tussen Van Bommel en Van Basten echt wel een en ander is voor gevallen.
Het grootste verschil met de Davids-Hiddink situatie is natuurlijk dat Van Bommel niets in de media heeft geroepen.
Ik vind het Van Basten z'n goed recht om Van Bommel niet te selecteren. Ik vind Van Bommel alleen vanwege z'n mentaliteit en fysiek een aanwinst, maar zodra z'n tegenstander al te diep gaat spelen laat hij z'n mannetje over het algemeen toch wel lopen.
Over de manier waarop het gegaan is ben ik niet echt te spreken en als Van Basten met deze groep faalt zal hij het terecht te horen krijgen, neem ik aan.
Het grootste verschil met de Davids-Hiddink situatie is natuurlijk dat Van Bommel niets in de media heeft geroepen.
Ik vind het Van Basten z'n goed recht om Van Bommel niet te selecteren. Ik vind Van Bommel alleen vanwege z'n mentaliteit en fysiek een aanwinst, maar zodra z'n tegenstander al te diep gaat spelen laat hij z'n mannetje over het algemeen toch wel lopen.
Over de manier waarop het gegaan is ben ik niet echt te spreken en als Van Basten met deze groep faalt zal hij het terecht te horen krijgen, neem ik aan.
Geen Psv'ers. :aai:Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (Feyenoord).
Achterhoede: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Joris Mathijsen (HSV), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Andre Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Theo Janssen (Vitesse), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (HSV),
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Martijn Meerdink (AZ), Robin van Persie (Arsenal), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).