PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Feest

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 10:25 am

Dat kan. Hij geeft PSV een extra optie aan de rechterkant als men het systeem wil omgooien.

Maar ik ben geen voorstander van het halen van dit soort role-players helemaal uit Zuid Amerika.

Daarnaast was mijn voorkeur uitgegaan naar andere spelers als je zo nodige een rechtermiddenvelder wilt voor een 4-4-2.

jabu

Bericht door jabu » do aug 17, 2006 10:34 am

Uiteindelijk zal het ook ten koste van Ibrahim Afellay en Ismael Aissati gaan. Een dure extra middenvelder zal speeltijd krijgen. Ik vraag mij af waarom ze niet gewoon een verdediger als opvolger van Ooijer halen. Is er nergens een inschuivende verdediger te vinden?

Feest

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 10:36 am

Nou, de beslissing om Cocu naar achteren te halen kan ik begrijpen. Maar Mendez als directe vervanger van Cocu? Nope, zie ik niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 17, 2006 12:47 pm

Ik moet nog zien hoeveel Cocu dit seizoen speelt. Hij ging naarmate het vorig seizoen vorderde steeds minder presteren en ook tijdens de wedstrijd om de JCS bracht hij te weinig. Misschien gaan de jaren toch tellen.

Over die aankopen: was Salcido een aankoop van Koeman? Mendes blijkbaar van De Visser? Schrijven we de goede aankopen op het conto van de scouts en de slechte op dat van Koeman?

De geruchten dat Kromkamp naar PSV gaan worden sterker. Ooijer weg, Kromkamp en Mendes (huur) terug? Gaat PSV er dan op vooruit?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 12:53 pm

Salcido was iedereen positief over, behalve vd Zee die liever een linkspoot zag.

Mendez hebben Van der Zee en ik vraagtekens over.

MHF

Bericht door MHF » do aug 17, 2006 1:10 pm

Stan Valckx spreekt niet voor niks z'n talen... :X
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 6:47 pm

joey schreef:Ik moet nog zien hoeveel Cocu dit seizoen speelt. Hij ging naarmate het vorig seizoen vorderde steeds minder presteren en ook tijdens de wedstrijd om de JCS bracht hij te weinig. Misschien gaan de jaren toch tellen.
Dan lijkt het mij juist een goed idee dat hij achterin gaat spelen. Dat kan Cocu goed, maar of hij het in verdedigend opzicht zo dicht houdt als Ooijer? Ik twijfel.

Samengevat (misschien):

PSV gaat een tactisch minder sterke speler die de balans op het middenveld niet goed in het oog houdt op de plek van Cocu plaatsen. Daardoor schuift de verdedigend minder sterke Cocu naar achteren naast Alex. Op het middenveld gaat dit zeker ten koste van Afellay en/of Aissiati.

Ik las een tijdje terug dat Mendez eventueel ook als rechtsback kan spelen. Klopt dat?

Harm

Bericht door Harm » do aug 17, 2006 6:50 pm

Als Erik Meijer het kan, dan kan Mendez het ook.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 8:00 pm

Hey Baseman, jij hebt vast niet gezien hoe matig en onzeker Gomes gisteren stond te keepen bij hoge voorzetten en corners en hoe hij in de fout ging bij de goal van Noorwegen? :D

343

Bericht door 343 » vr aug 18, 2006 7:55 am

Slechte financiele situatie beperkt transfermogelijkheden

Bron: De Telegraaf

PSV kan om de selectie te versterken alleen spelers huren vanwege de financiele situatie. "Dat is ons inderdaad rauw op het dak gevallen. Vooral ook omdat ons intern eerst een ander beeld was voorgespiegeld" aldus Stan Valckx in De Telegraaf. "Maar de financiële situatie blijkt slechter dan gedacht. We hebben nu de boodschap gekregen dat er niks mogelijk is. Om toch iets te doen, zul je dus heel creatief moeten zijn." Dat is ook een probleem voor een overstap van Kromkamp, Liverpool wil hem alleen verkopen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 18, 2006 7:58 am

Volgens het AD van vandaag komt Mendez inderdaad komt, in eerste instantie wordt ie gehuurd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 8:04 am

Thomas schreef:Hey Baseman, jij hebt vast niet gezien hoe matig en onzeker Gomes gisteren stond te keepen bij hoge voorzetten en corners en hoe hij in de fout ging bij de goal van Noorwegen?
Nope, dat heb ik inderdaad allemaal gemist :D
Maar dat is bij Gomes eigenlijk standaard in het begin van het seizoen, dan is hij nooit in topvorm en haalt hij wat ouderwetse capriolen uit...hij schijnt overigens wel een hele goede redding te hebben gemaakt op een poeier, maar ik heb er dus niets van gezien.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2006 8:14 am

343 schreef:

PSV kan om de selectie te versterken alleen spelers huren vanwege de financiele situatie. "Dat is ons inderdaad rauw op het dak gevallen. Vooral ook omdat ons intern eerst een ander beeld was voorgespiegeld" aldus Stan Valckx in De Telegraaf. "Maar de financiële situatie blijkt slechter dan gedacht. We hebben nu de boodschap gekregen dat er niks mogelijk is. Om toch iets te doen, zul je dus heel creatief moeten zijn." Dat is ook een probleem voor een overstap van Kromkamp, Liverpool wil hem alleen verkopen.
Ome Roman en de erven Philips zijn er nog...

Maar als ik dit lees, vraag ik me nog maar weer eens af waarom die club zo'n enorm bedrag in Koné heeft geinvesteerd. Dat bedrag hadden ze misschien beter kunnen spreiden om op die manier 3 spelers te halen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 8:23 am

Hoe lang en hoe vaak blijf je dat nog zeggen Wimpey ?
Je begint op een vastgelopen plaat te lijken...we weten ondertussen wel dat je Kone niets vindt.

Achteraf is het altijd makkelijk oordelen.
Ik ben erg blij met de komst van Kone, al heeft hij 6 tot 7 miljoen gekost.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr aug 18, 2006 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2006 8:25 am

Baseman schreef:Hoe lang en hoe vaak blijf je dat nog zeggen Wimpey ?
Je begint op een vastgelopen plaat te lijken...
Bull. Als je niet veel munten hebt, moet je er zuinig mee omspringen. Nu zitten ze om een rechtsback te springen en is er geen geld. Da's niet echt snugger.

Maar ik vind het allemaal prima. KJH schiet Ajax naar de titel!! :headbang:

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 8:27 am

Onzin Wimpey, je hoort mij toch ook niet roepen dat Ajax de 10 miljoen voor Charisteas en Rosenberg beter had kunnen gebruiken ? Laat staan dat ik dat iedere dag even kom melden...

Kinderachtig gedrag.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 9:08 am

343 schreef:

komt de gemeenteraad van Eindhoven soms binnenkort bijeen om over een lening aan PSV te beslissen? :hypocrite:

PSV had een gat in de begroting van 15 miljoen. Bovendien hebben spelers als Cocu en Gomes sterk verbeterde contracten gekregen en is Salcido gekocht. Niet zo vreemd dat er geen geld meer is.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 10:40 am

PSV heeft de begroting voor dit jaar helemaal rond, dus er wordt geen verlies gemaakt dit seizoen :cheer:

Westerhof heeft alleen de hele rompslomp rondom het spelersfonds nog niet rond, al schijnt hij hiemee aardig ver te zijn. Veel weet ik er echter niet vanaf. Op het PN claimt overigens iemand dat het fonds er wel is, maar PSV nog geen ruimte heeft mbt de salarissen.

Het zou overigens ook nog zo kunnen zijn dat PSV nog wel wat geld heeft, maar dit aangeven heeft weinig nut natuurlijk. Maar nogmaals, ik weet er weinig vanaf.
Volgens mij gaf Steef laatst ergens aan dat er weinig geld was...

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 18, 2006 10:46 am

Baseman schreef:PSV heeft de begroting voor dit jaar helemaal rond, dus er wordt geen verlies gemaakt dit seizoen :cheer:
Op papier uitkomen is niet hetzelfde als in werkelijkheid uitkomen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 10:48 am

Jij kunt het weten, hè Luuk. :D

Voor dat spelersfonds heeft PSV veel eigen kapitaal nodig. Waar komt dat vandaan?

Volgens mij (voor zover ik daar zicht op heb) doet Westerhof goed werk. Hij beseft tenminste dat PSV niet langer op de pof kan leven. Zijn voorganger speculeerde met spelers, dat gaat op zolang de markt goed is.
Nu moet PSV nog een aantal miskopen van Hiddink (Feher, Smit, Ball, etc.) wegwerken.

Hoe staat het met Elleboog. Wil hij al naar Bolton W.?

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 10:58 am

Geen idee wat VOH wil, al hecht ik weinig waarde aan de woorden van spelers in de media. Het kan allemaal onderdeel uitmaken van de spelletjes die gespeeld worden...

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 10:58 am

PSV heeft niet veel/weinig geld, maar had Mendez best kunnen kopen. De reden van zijn huurconstructie is puur en alleen omdat er mensen zijn ( :hypocrite: ) die niet overtuigd zijn van de meerwaarde van Mendez voor PSV en de rol die hij zou moeten vervullen in een technisch/tactisch ideaalplaattje.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 11:04 am

Steef schreef:PSV heeft niet veel/weinig geld, maar had Mendez best kunnen kopen. De reden van zijn huurconstructie is puur en alleen omdat er mensen zijn ( :hypocrite: ) die niet overtuigd zijn van de meerwaarde van Mendez voor PSV en de rol die hij zou moeten vervullen in een technisch/tactisch ideaalplaattje.
Ben jij nou een echte Feyenoorder? :D

Arwin

Bericht door Arwin » vr aug 18, 2006 11:04 am

Baseman schreef:Geen idee wat VOH wil, al hecht ik weinig waarde aan de woorden van spelers in de media. Het kan allemaal onderdeel uitmaken van de spelletjes die gespeeld worden...
Volgens VI.nl heeft ook Vennegoor een clausule in zijn contract, en wel van 7 miljoen euro. Is dat niet minder dan de aankoopsom?

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 11:05 am

joey schreef:
Steef schreef:PSV heeft niet veel/weinig geld, maar had Mendez best kunnen kopen. De reden van zijn huurconstructie is puur en alleen omdat er mensen zijn ( :hypocrite: ) die niet overtuigd zijn van de meerwaarde van Mendez voor PSV en de rol die hij zou moeten vervullen in een technisch/tactisch ideaalplaattje.
Ben jij nou een echte Feyenoorder? :D
Nee, ik ben expert Zuid Amerika. Daarnaast zie ik graag een zo sterk mogelijke Nederlandse competitie en heb ik een bloedhekel aan clubs die hun scouting niet voor elkaar hebben en miljoenen in de Maas/Amstel/Rijn flikkeren.

En daarnaast is PSV een succesvolle club zonder enige hooghartigheid of pretenties. Daar kunnen andere clubs nog wat van leren.
Laatst gewijzigd door Feest op vr aug 18, 2006 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten