Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 16, 2006 1:00 pm

Tuurlijk keept Vd Sar nog wel, ondanks zijn tegenspraak. Vd Sar is naast onmisbaar ook zo slim geweest zijn kritiek binnenskamers te houden, Van Bommel en VN gingen de discussie aan waar anderen bij waren. Daarbij zegt Vd Sar alleen dat hij het niet selecteren van Van Bommel en VN vreemd vindt en daarin staat hij niet alleen natuurlijk.
Van Basten heeft uit het WK drie hoofdpunten geselecteerd waarmee zijn groep de komende maanden aan de slag moet. ,,Er is meer fysiek gewenst op het middenveld, al is zoiets moeilijk te veranderen. Daarnaast moeten we slimmer omgaan met tumult en provocerende tegenstanders. En we moeten gedurende een wedstrijd te allen tijde zorgen voor een goede organisatie.’’
:drecul2:
Vandaar de verwijdering van Van Bommel, VN en Davids en het niet oproepen van ervaren spelers ! Ze zijn fysiek niet sterk genoeg en ze weten niet hoe om te gaan met provocerende tegenstanders en tumult :X

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 1:03 pm

Met dat laatste ben ik het overigens wel eens. Van Nistelrooy, Van Bommel en Davids hebben allemaal een zeer kort lontje.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 1:06 pm

Giacomo Puccini schreef: Ik vind het wel matig dat Van Basten de gepasseerden niet even opbelt, siert hem niet.
daar ben ik het wel mee eens.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Frank

Bericht door Frank » wo aug 16, 2006 1:19 pm

Bertje schreef:Met dat laatste ben ik het overigens wel eens. Van Nistelrooy, Van Bommel en Davids hebben allemaal een zeer kort lontje.
En Sneijder niet, om maar even een klein voorbeeldje te noemen? ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 1:25 pm

Sneijder zit toch ook niet bij de selectie :hypocrite:
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 1:28 pm

Frank schreef:
Bertje schreef:Met dat laatste ben ik het overigens wel eens. Van Nistelrooy, Van Bommel en Davids hebben allemaal een zeer kort lontje.
Ook, maar misschien heeft Van Basten het idee dat hij Sneijder nog wat kan leren. Geen idee, hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat op die spelers wel van toepassing is.

En met niemand anders!

J.C.

Bericht door J.C. » wo aug 16, 2006 2:05 pm

Steef schreef:
Van der Sar niet eens met Van Basten
Door MAARTEN WIJFFELS

DUBLIN - Edwin van der Sar is het oneens met de beslissing van bondscoach Marco van Basten om Ruud van Nistelrooy...

Edwin van der Sar, Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel in 2004. Foto PIM RAS...en Mark van Bommel niet te selecteren voor Oranje. ,,Ik denk dat het twee goede voetballers zijn. Voetballers die we goed kunnen gebruiken,’’ sprak Van der Sar in Dublin tegenover Studio Sport.

,,Ik had verwacht dat ze erbij zouden zijn. Of ik het oneens ben met de bondscoach? Ik denk dat ik dat al aangeef op het moment dat ik dit zeg.’’

Van der Sar heeft zijn zienswijze in twee gesprekken overgebracht aan Van Basten. ,,Ik heb mijn ding gezegd en hij heeft zijn argumenten op tafel gelegd.’’

Van Basten stelde desgevraagd dat hij de mening van zijn keeper respecteert. ,,En we nemen ook mee wat Edwin zegt. Het gevoel van spelers en van een groep is belangrijk, maar uiteindelijk zijn wij er om eindbeslissingen te nemen.’’

Na de late afzegging van Wesley Sneijder heeft Van Basten nog even gedacht aan het oproepen van Van Bommel. ,,We hebben overlegd en het leek ons niet het juiste moment. Valt Sneijder weg, dan zoek je op de reservelijst naar eenzelfde type speler. Op die lijst staan Boateng, Van Bommel en Maduro die hun eigen verhaal hebben. We willen nu Theo Janssen aan het werk zien.’’

Oranje speelde in 2001 voor het laatst in het karakteristieke stadion Lansdowne Road. Een 1-0 nederlaag (goal Jason McAteer) betekende toen uitschakeling in de kwalificatiereeks voor het WK van 2002. Het is ook weer de eerste wedstrijd sinds de uitschakeling op het laatste WK in Duitsland.

Van Basten heeft uit het WK drie hoofdpunten geselecteerd waarmee zijn groep de komende maanden aan de slag moet. ,,Er is meer fysiek gewenst op het middenveld, al is zoiets moeilijk te veranderen. Daarnaast moeten we slimmer omgaan met tumult en provocerende tegenstanders. En we moeten gedurende een wedstrijd te allen tijde zorgen voor een goede organisatie.’’

Dit gaat niet de goede kant op.
Uit het interview waarop dit artikel is gebaseerd, kon je opmaken dat Bassie al weken geleden tegen Van der Sar heeft gezegd Van Bommel en RvN niet meer te selecteren. Jammer dat die journalist er verder niet naar vroeg.

Frank

Bericht door Frank » wo aug 16, 2006 2:54 pm

Bertje schreef:
Frank schreef:
Ook, maar misschien heeft Van Basten het idee dat hij Sneijder nog wat kan leren. Geen idee, hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat dat op die spelers wel van toepassing is.
Dat is precies wat Baseman, Harm (en ik een klein beetje) proberen te doen. Aangeven dat de argumenten die Van Basten gebruikt om de ene speler niet meer te selecteren blijkbaar niet gelden voor andere spelers....

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 3:29 pm

Dan moet het wel ergens op slaan, natuurlijk. ;) :hypocrite: :D

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 16, 2006 3:35 pm

Van Basten vindt deze spelers gewoon beter dan Van Bommel. Alsof dat niet kan. Zoveel heeft die Van Bommel niet gepresteerd in 6 jaar Nederlands elftal. :X

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 16, 2006 3:46 pm

Je loopt een paar pagina's achter Jöhnk...

jabu

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 3:49 pm

Van Basten verwacht dus fysiek, slimheid mbt provocerende tegenstanders en de discipline om in een goede organisatie te blijven spelen.

Als je het zo bekijkt zou Van Bommel alleen aan het fysieke aspect voldoen. :hypocrite: (en zelfs dat valt wel mee, duels moet je winnen zonder kaarten te pakken. ;) )

Maar toch ben ik wel van mening dat Van Bommel in Oranje hoort, ondanks dat hij daar op basis van zijn prestaties bij Oranje nauwelijks aanspraak op kan maken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 16, 2006 3:54 pm

Neuh. Er wordt gedaan alsof Van Basten argumenten geeft bij het niet selecteren van Van Bommel. Dat doet hij helemaal niet. Hij geeft slechts aan waar hij met deze groep aan wil werken.

Het enige wat Van Basten gezegd heeft, is dat hij de huidige geselecteerden beter vindt dan Van Bommel.

Waar ik me wel iets bij voor kan stellen. En ieder zijn eigen mening, hè.

jabu

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 4:20 pm

Van der Sar twijfelt over Oranje

Edwin van der Sar, doelman van het Nederlands elftal, is geen zekerheid meer voor bondscoach Marco van Basten. Wanneer hij had geweten dat Barcelona-middenvelder Mark van Bommel en Real Madrid-spits Ruud van Nistelrooy buiten de selectie zouden vallen, had hij wellicht bedankt voor Oranje.

De recordinternational vertelde dit aan verslaggever Hans Kraaij junior van SBS6 Sport. Eerder had Van der Sar laten weten door te gaan tot en met het EK-voetbal in 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Woensdagavond speelt Oranje een oefeninterland in Dublin tegen Ierland.
Sportweek

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 16, 2006 4:32 pm

Ik zou het een stunt van vd Sar vinden als ie het voor gezien houd en het liefst nog een paar spelers die hem volgen ook.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo aug 16, 2006 4:43 pm

Slaat nergens op. Sar is de bonscoach niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 4:45 pm

Inderdaad. Wat een gezeur van Sar. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 16, 2006 4:48 pm

Hij zei dat helemaal niet.

En met niemand anders!

Frank

Bericht door Frank » wo aug 16, 2006 5:02 pm

Als zelfs Van der Sar al op- en aanmerkingen heeft op het selectebeleid van Van Basten (wat hij dan ook wel of niet gezegd heeft), wil dat voor mij wel wat zeggen.

Blijkbaar zijn er niet alleen vraagtekens bij mensen buiten het voetbal of bij voetballers die het "slachtoffer" zijn van het selectiebeleid van Van Basten..... ;)

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo aug 16, 2006 5:04 pm

Alsof ie dat aan Hans Kraaij Jr of all people zou gaan vertellen :drecul2:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 6:03 pm

Dit gaat in ieder geval zeker niet mooi blijven.

Ik wil graag nog een keer iets vragen aan de PSV'ers over het conflict tussen Van Basten en Van Bommel. Waarom gaat men er maar blindelings van uit dat dit alleen van één kant komt? Het kan toch dat karakters gewoon botsen?

Natuurlijk moet Van Basten eigenlijk selecteren op voetbalkwaliteiten (Van Bommel is op het moment of beter/verder of completer dan een groot aantal middenvelders van Oranje) en spelers er niet buiten laten omdat hij ze niet mag, maar dit gebeurt zo vaak. Is echt geen wereldnieuws hoor.

Van Basten heeft fouten gemaakt door voor het WK zo twijfelachtig te doen over het selecteren van Van Bommel en hem uiteindelijk toch mee te nemen.
Z'n andere fout op dit gebied is dat hij openlijk kritiek uitte op Van Nistelrooij, iets wat hij later wél erkende.

Ik denk ook dat het Nederlands elftal fysieke spelers gaat missen, maar we hoeven niet te doen alsof Van Bommel het achtste wereldwonder is of dat hij met regelmaat sterk gepresteerd heeft in Oranje. Van Basten die de grootste oorzaak was van het slechte spel in Oranje, give me a break. Vind ik vrij overdreven. Naast vertrouwen heeft een speler ook vorm en bepaalde kwaliteiten nodig.

Frank

Bericht door Frank » wo aug 16, 2006 7:48 pm

Ik heb het al eerder gezegd, maar blijkbaar komt het niet aan:

Als Van Basten en Van Bommel inderdaad iets tegen elkaar hebben (en of het nu van twee kanten komt of niet maakt mij niet zoveel uit), moet Van Basten gewoon duidelijkheid geven en Mark ook niet meer in de voorlopige selecties opnemen.

Niet dit gezeik met het wel opnemen en dan voor de definitieve selectie weer laten vallen.

Waarom laat hij wel Seedorf continue buiten de selecties en blijft hij op deze doormodderen met Van Bommel??

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 7:53 pm

Die reactie heb ik dan gemist, Frank. :blush: :xyxthumbs: Sorry, maar tussen al dat gepiep door sla je nog wel eens iets over. :D

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 8:44 pm

Frank schreef:Niet dit gezeik met het wel opnemen en dan voor de definitieve selectie weer laten vallen.
Dat ben ik met je eens. Gewoon die twee niet meer selecteren.
Het stinkt aan alle kanten!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 1:05 pm

Niemand minder dan Marco Van Basten zal zondag in de tribune van Westerlo zitten voor de wedstrijd tussen Anderlecht en Westerlo. De bondscoach van Nederland bestelde twee kaartjes voor de wedstrijd. Volgens Het Laatste Nieuws gaf de Nederlandse bond geen officiële reden, maar kan het enkel en alleen voor Mbark Boussoufa zijn.

Die heeft immers zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit. Boussoufa maakte enkele maanden geleden bekend dat hij voor Marokko zou kiezen, en intussen speelde hij al enkele oefenwedstrijden met de Marokkanen, laatst nog tegen Burkina Faso. Omdat het tot nu toe enkel om oefenwedstrijden ging, kan Boussoufa nog altijd kiezen voor Nederland, pas als hij een officiële wedstrijd gespeeld heeft voor Marokko kan hij niet meer veranderen.
voetbalkrant.com
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie