F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 12, 2006 2:17 pm

Mooie overwinning van Alonso..ook mooi dat Schumi, die inderdaad toch licht gestart is, er weer bij is... Koele 1e race...waarin de spanning weer terug was...dat beloofd veel goeds... :cheer: :cool:

Alonso sterkste in Bahreinse woestijn

De eerste Grand Prix van het jaar is gewonnen door Fernando Alonso. De Spanjaard was lang in gevecht met Michael Schumacher en wist de Duitser in de pitstraat te verslaan. Kimi Raikkonen pakte de derde plaats. Voor Christijan Albers verliep de race minder goed. Hij kwam met zijn Midland niet van de startgrid en was de eerste uitvaller van 2006.

Voor de race werd bij Midland duidelijk dat Monteiro in de reserveauto zou starten. De Portugees had een probleem met de aandrijvingsas. Bij de start bleek dat Christijan Albers hetzelfde probleem had. Helaas voor hem kon er niets meer aan gedaan worden, waardoor Albers nog geen meter in een Grand Prix gereden heeft in 2006.

De start verliep verder zonder veel problemen. Fernando Alonso pakte de tweede plaats van Felipe Massa af, terwijl Michael Schumacher zijn leiding wist te behouden. Nick Heidfeld en Nico Rosberg raakten elkaar. Direct ontstonden er verschillende gevechten op de baan. Zo gingen de teamgenoten Jenson Button en Rubens Barrichello vol met elkaar in gevecht. Ook Kimi Raikkonen, die na zijn crash in de kwalificatie achteraan moest starten, baande zich een weg door het veld.

Voor Felipe Massa begon de dag goed, maar het eindigde in tranen. De Braziliaan kon in het spoor van Alonso blijven, maar spinde plotseling bij het aanremmen voor de eerste bocht. Massa kon zijn weg vervolgen en dook gelijk de pitstraat in. Helaas voor hem bleef de pech niet tot de spin beperkt. De rechterachterband kwam niet los, waarna er paniek ontstond in de Ferrari-pits. Uiteindelijk kon Massa weer naar buiten, maar de kans op punten was verkeken. Ondertussen wist Michael Schumacher zijn leiding te behouden. Alonso was in de buurt, maar kon hem niet bedreigen.

Ook werd duidelijk dat de V10 van Scuderia Toro Rosso wel snel is, maar het geen groot voordeel is, zoals veel mensen voorspelden. Vitantonio Liuzzi wist wel even David Coulthard in te halen, maar veel verschil in snelheid was er niet. Ook Toyota kwam er al snel achter dat punten niet tot de mogelijkheden behoorden in Bahrein. Het team dat als eerste met de nieuwe auto en de V8-motor kwam, viel bijzonder tegen. Na de kwalificatie kon er misschien gedacht worden aan een verkeerde strategie, maar in de race werd duidelijk dat Toyota voorlopig betrouwbaar, maar langzaam is.

De race werd beslist in de tweede serie pitstops. Michael Schumacher kwam als eerste naar binnen en had een goede stop. Fernando Alonso kon wat langer doorrijden en wist na zijn stop net voor Schumacher de baan op te komen. De Spanjaard gaf de leiding niet meer uit handen en pakte de eerste overwinning van het seizoen. Schumacher probeerde het nog wel, maar moest genoegen nemen met een tweede plaats. Kimi Raikkonen wist zich goed op te werken en werd derde, voor Jenson Button en teamgenoot Montoya.

Opvallend was de zevende plaats van Nico Rosberg. De Duitser haalde op de valreep nog Christian Klien in. Teamgenoot Mark Webber presteerde eveneens naar behoren. Hij werd zesde. Naast Christijan Albers wisten Giancarlo Fisichella, Jacques Villeneuve en Yuji Ide de finish niet te halen.

Over een week is de volgende Grand Prix, in Maleisië.




Grand Prix van Bahrein - 12 maart 2006 - Race
Pos. Rijder Team Tijd Punten
1 F. Alonso Renault 1:29:46.206 10
2 M. Schumacher Ferrari + 1.246 8
3 K. Räikkönen McLaren + 19.360 6
4 J. Button Honda + 19.992 5
5 JP. Montoya McLaren + 37.048 4
6 M. Webber Williams + 41.932 3
7 N. Rosberg Williams + 1:03.043 2
8 C. Klien Red Bull + 1:06.771 1
9 F. Massa Ferrari + 1:09.907
10 D. Coulthard Red Bull + 1:15.541
11 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1:25.997
12 N. Heidfeld BMW + 1 ronde(n)
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
14 R. Schumacher Toyota + 1 ronde(n)
15 R. Barrichello Honda + 1 ronde(n)
16 J. Trulli Toyota + 1 ronde(n)
17 T. Monteiro Midland F1 + 2 ronde(n)
18 T. Sato Super Aguri + 4 ronde(n)
Niet gefinisht
19 Y. Ide Super Aguri + 20 ronde(n)
20 J. Villeneuve BMW + 28 ronde(n)
21 G. Fisichella Renault + 36 ronde(n)
22 C. Albers Midland F1 + 57 ronde(n)


Bron: http://www.f1racing.net/nl/index.php

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di mar 14, 2006 5:05 pm

Ramona schreef:Mooie overwinning van Alonso..ook mooi dat Schumi, die inderdaad toch licht gestart is, er weer bij is... Koele 1e race...waarin de spanning weer terug was...dat beloofd veel goeds... :cheer: :cool:
Ahum....

Helaas niets gezien, ben de race nu aan t downloaden, kijk van de week wel. Raikkonen naar drie, dat moet pijn doen voor Montoya :worshippy:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mar 17, 2006 9:07 am

Raceweekend voor de vroege vogels dus... :cheer: :D
Grand Prix Maleisië
17 maart
04:00-05:00 1e training
07:00-08:00 2e training
18 maart
04:00-05:00 Vrije training
07:00 Kwalificatie
19 maart
08:00 Race

Tweede training: Davidson op valreep snelste

17 maart 2006

Anthony Davidson heeft in Maleisië zijn Honda naar de snelste tijd van de tweede training gestuurd. De vrijdagrijder van Honda reed helemaal aan het einde van de middagsessie een tijd van 1.35.041, waarmee hij onder de tijd van Williams-vrijdagcoureur Alex Wurz dook. De snelste tijd van de dag bleef wel in handen van Wurz. De Oostenrijker bracht in de ochtend 1.34.946 op de klokken.

Het was in de tweede training drukker op de baan dan in de ochtend, toen vijf coureurs alleen een paar installatieronden reden en vier rijders helemaal niet naar buiten kwamen. De tweede sessie verliep vrijwel zonder problemen. Davidson raakte halverwege de training nog in de grindbak. De marshals slaagden erin zijn auto snel terug te brengen naar de pits, zodat de vrijdagrijder vlak voor het vallen van de vlag de snelste tijd kon neerzetten. Juan Pablo Montoya spinde een paar minuten voor het einde van de vrijdagtraining.


Renault-rijder Fernando Alonso en McLaren-coureur Kimi Raikkonen stonden in de eerste helft van de training afwisselend bovenaan het tijdentabel. Alonso was uiteindelijk goed voor de derde tijd, achter Davidson en Wurz. Felipe Massa bracht zijn Ferrari naar de vierde tijd. Raikkonen zakte naar de vijfde positie.

Honda, McLaren, Renault, Ferrari en ook Williams lijken na de eerste trainingen op de goede weg te zitten. Toyota heeft het lek met een elfde tijd voor Jarno Trulli en een zeventiende tijd voor Ralf Schumacher nog niet boven. Gefrustreerd liet Ralf zijn motor afslaan in de pitstraat. Nederlanders Robert Doornbos en Christijan Albers sloten de vrijdag af met een 24-ste en 25-ste tijd. Bij MF1 Racing maakte Giorgio Mondini zijn debuut. Hij reed twintig ronden en was met de 22-ste-tijd een fractie trager dan Nico Rosberg.

De laatste trainig begint zaterdag om 4.00 uur.
Grand Prix van Maleisië - 19 maart 2006 - Vrijdag, tweede vrije training
Pos. Rijder Team Tijd Ronden
1 A. Davidson Honda 1:35.041 14
2 A. Wurz Williams 1:35.388 30
3 F. Alonso Renault 1:35.806 14
4 F. Massa Ferrari 1:35.924 22
5 K. Räikkönen McLaren 1:36.132 15
6 G. Fisichella Renault 1:36.182 14
7 M. Schumacher Ferrari 1:36.617 17
8 J. Button Honda 1:36.661 12
9 J. Villeneuve BMW 1:37.045 9
10 R. Barrichello Honda 1:37.270 13
11 J. Trulli Toyota 1:37.317 23
12 N. Heidfeld BMW 1:37.418 7
13 R. Kubica BMW 1:37.457 28
14 JP. Montoya McLaren 1:37.463 12
15 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:37.590 22
16 D. Coulthard Red Bull 1:37.603 8
17 R. Schumacher Toyota 1:37.695 20
18 N. Jani Scuderia Toro Rosso 1:37.831 23
19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:37.926 21
20 M. Webber Williams 1:38.081 5
21 N. Rosberg Williams 1:38.205 6
22 G. Mondini Midland F1 1:38.256 20
23 C. Klien Red Bull 1:38.644 10
24 C. Albers Midland F1 1:38.918 20
25 R. Doornbos Red Bull 1:39.105 28
26 T. Monteiro Midland F1 1:39.416 20
27 T. Sato Super Aguri 1:41.549 22
28 Y. Ide Super Aguri 1:43.164 16

Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » vr mar 17, 2006 5:15 pm

Gisteren de wedstrijd in Bahrein eindelijk kunnen kijken, met Spaans commentaar welteverstaan :D
Redelijk zoutloze race in mijn ogen, paar slipstreamgevechten maar verder same old, same old.

Eens kijken wat het vannacht wordt, effe doorgaan vanuit de kroeg dus.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 18, 2006 8:06 am

Grand Prix van Maleisië - 19 maart 2006 - Kwalificatie
Pos. Rijder Team Tijd
1 G. Fisichella Renault 1:33.840
2 J. Button Honda 1:33.986
3 N. Rosberg Williams 1:35.105
4 M. Schumacher Ferrari 1:35.010
5 M. Webber Williams 1:35.252
6 JP. Montoya McLaren 1:34.536
7 K. Räikkönen McLaren 1:34.667
8 F. Alonso Renault 1:35.514
9 C. Klien Red Bull 1:35.171
10 R. Schumacher Toyota geen tijd
11 D. Coulthard Red Bull 1:34.614
12 R. Barrichello Honda 1:34.683
13 J. Trulli Toyota 1:34.070
14 J. Villeneuve BMW 1:34.752
15 N. Heidfeld BMW 1:34.783
16 F. Massa Ferrari geen tijd
17 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.297
18 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.581
19 C. Albers Midland F1 1:37.426
20 T. Monteiro Midland F1 1:37.819
21 T. Sato Super Aguri 1:39.011
22 Y. Ide Super Aguri 1:40.720


Bron: http://www.f1racing.net/nl/
Voorlopige stand...
Schumi zal nog 10 plaatsen teruggezet worden aangezien hij startte met een nieuwe motor...en wat was er loos bij Alonso? Te veel brandstof wordt er gefluisterd....?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 18, 2006 12:57 pm

Op nu.nl staat een heel andere startgrid.... Het lijkt op zijn minst nog niet echt duidelijk wie nu waar staat.... ;)
Startgrid GP van Maleisië

Laatst gewijzigd: 18 maart 2006 10:37

SEPANG - Dat Giancarlo Fisichella op pole positie staat is 100% zeker, maar achteraan op de startgrid is er nog onduidelijkheid. Door de vele gewisselde motoren en daaropvolgende straffen is nog niet zeker wie waar moet starten. In afwachting van de beslissing van de FIA, alvast deze voorlopige startgrid.

01. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1:33.840
02. Jenson Button (Honda) - 1:33.986
03. Nico Rosberg (Williams-Cosworth) - 1:34.626
04. Mark Webber (Williams-Cosworth) - 1:34.672
05. Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) - 1:34.916
06. Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) - 1:34.983
07. Fernando Alonso (Renault) - 1:35.747
08. Christian Klien (RBR-Ferrari) - 1:38.715
09. Jarno Trulli (Toyota) - 1:34.702*
10. Nick Heidfeld (Sauber-BMW) - 1:34.783*
11. Scott Speed (STR-Cosworth) - 1:36.297**
12. Vitantonio Liuzzi (STR-Cosworth) - 1:36.581**
13. Christijan Albers (MF1-Toyota) - 1:37.426**
14. Michael Schumacher (Ferrari) - 1:34.668
15. Tiago Monteiro (MF1-Toyota) - 1:37.819**
16. Takuma Sato (Super Aguri-Honda) - 1:39.011**
17. Yuji Ide (Super Aguri-Honda) - 1:40.720**
18. Ralf Schumacher (Toyota) - 1:34.586*
19. David Coulthard (RBR-Ferrari) - 1:34.614*
20. Rubens Barrichello (Honda) - 1:34.683*
21. Jacques Villeneuve (Sauber-BMW) - 1:34.752*
22. Felipe Massa (Ferrari) - 1:35.091*

* Tijd neergezet in tweede deel van de kwalificatie
** Tijd neergezet in eerste deel van de kwalificatie

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 20, 2006 2:26 pm

Protest tegen voorvleugel Ferrari

SEPANG - Acht van de elf Formule 1-teams hebben de F1-bazen gevraagd de voorvleugel van Ferrari onder de loep te nemen. Het Italiaanse team gebruikte in Sepang een flexibele voorvleugel en dat is in strijd met de technische regels. De overige teams dringen nu aan op een verduidelijking en dreigen met een officieel protest.

Bij Ferrari maakt men zich voorlopig geen zorgen. "Volgens onze interpretatie van de regels is er niks fout met deze vleugel", klinkt het bij de Scuderia. Toch was op camerabeelden tijdens de race in Sepang duidelijk te zien hoe de voorvleugel van hun wagen bewoog. Het aanhechtingspunt op de neus zorgde ervoor dat de vleugel naar buiten of binnen kon bewegen.

De concurrenten van Ferrari willen nu weten of deze interpretatie van de regels correct is. Is dat niet het geval, dan eisen ze maatregelen. Indien nodig zullen ze zelfs een officieel protest indienen na de volgende race in Australië en vragen om Ferrari dan uit de uitslag te schrappen.

Zo ver lijkt het alvast niet te komen. Ferrari gaf al aan in Melbourne opnieuw een andere vleugel op de wagen te zullen monteren. Tot slot nog een pittig detail. Twee van de teams die het protest tegen Ferrari ondertekenden gebruiken zelf flexibele elementen op hun vleugels. De internationale automobielfederatie FIA liet reeds weten ook deze vleugels grondig te willen onderzoeken.
NU.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34683
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 24, 2006 12:53 pm

Drastische wijzigingen op til in F1

Uitgegeven: 23 maart 2006 19:11
Laatst gewijzigd: 24 maart 2006 08:38

AMSTERDAM - De internationale automobielfederatie FIA voert vanaf 2008 een aantal nieuwe regels in die de F1 goedkoper moeten maken. De organisator van het F1-kampioenschap bevriest de ontwikkeling van de motoren, voert opnieuw een bandenmonopolie in en eist dat versnellingsbakken vier races overleven.

FIA-baas Max Mosley gaf recent al te kennen dat hij de Formule 1 goedkoper wil maken en deelde nu mee hoe hij dat doel wil bereiken. Teams die zich voor 31 maart inschrijven voor deelname aan de vernieuwde F1 moeten met volgende regels akkoord gaan:

- Tussen 2008 en 2010 mogen teams slechts 1 motorontwerp gebruiken. Dit ontwerp dient voor 1 juni 2006 aan de FIA bezorgd te worden. Daarna is toestemming van de FIA, én alle andere motorenleveranciers, vereist om aanpassingen te mogen doorvoeren.

- Er wordt één bandenleverancier gekozen die alle teams drie jaar lang van banden zal voorzien. Elk team krijgt tijdens raceweekends twee verschillende bandentypes voor droog weer. Eén type voor regen en één voor extreem regenweer. Ook het gebruik van bandenwarmers wordt verboden.

- Motoren moeten ook in de toekomst twee races aankunnen, maar nieuw is dat versnellingsbakken nog eens dubbel zo lang moeten meegaan. Dient de versnellingsbak of motor toch vroeger vervangen te worden, dan wordt er 15 kg ballast als straf in de wagen gemonteerd. Rijders verliezen geen 10 startplaatsen meer.

- Het gebruik van een reserve-wagen is niet langer toegestaan.

- Testen tijdens het raceseizoen wordt beperkt tot 30.000 kilometer per jaar.

- Wagens worden ook na de vrije oefenritten op vrijdag in een gesloten omgeving bewaard zodat geen wijzigingen meer mogelijk zijn.

- Nieuwe teams hoeven niet langer een borg van 48 miljoen dollar meer te storten. Het bedrag om zich in te schrijven wordt verlaagd tot 300.000 euro.

- Teams mogen bepaalde onderdelen verkopen, maar motorenbouwers mogen niet aan meer dan twee teams motoren leveren, tenzij ze over toestemming van de FIA beschikken.
www.nu.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mar 27, 2006 11:07 am

Dodelijk ongeluk in IRL
27 maart 2006
Tijdens de warmup-sessie voor de IRL-race in Homestead (Florida, Amerika) is coureur Paul Dana om het leven gekomen. De Amerikaan reed met volle snelheid in de gespinde auto van Ed Carpenter en overleed later aan zijn verwondingen.

Carpenter verloor de controle over zijn auto en spinde in de muur. Verschillende coureurs wisten de stilgevallen auto te ontwijken. Helaas lukte dat Dana niet. Hij reed met volle snelheid in op de gestrande Carpenter en overleed twee uur later in het ziekenhuis.

Dana kwam uit voor het team van Bobby Rahal, de voormalige teambaas van het Formule 1-team Jaguar. Hij besloot zijn andere coureurs, Danica Patrick en Buddy Rice, niet te laten starten. Paul Dana is dertig jaar oud geworden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 30, 2006 11:58 am

Ferrari vervangt omstreden voorvleugel

MELBOURNE - Na McLaren en BMW-Sauber is nu ook Ferrari gezwicht voor de druk van de F1-bazen om hun omstreden vleugel aan te passen. Het Italiaanse team maakt in Australië geen gebruik meer van hun 'flexibele' vleugel.

De beweegbare vleugel die op de 248 F1 was gemonteerd in Maleisië mag dan wel verdwenen zijn, toch wil Ferrari niet horen dat hun vleugel illegaal was. Het team zegt de vleugel uit vrije wil vervangen te hebben door een nieuw exemplaar dat nog meer voordeel zou bieden.

Intussen blijft het wachten op de verdere uitleg van de internationale automobielfederatie over de zogenaamde 'flexibele' vleugels. Acht teams vroegen na de race in Sepang om meer duidelijkheid, maar die is er nog steeds niet gekomen. Ferrari, McLaren en BMW kregen enkel te horen dat ze hun vleugel dienden te vervangen maar de basis voor verdere discussies blijft dus bestaan.
NU.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34683
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mar 31, 2006 3:40 pm

A1Grand Prix start op 1 oktober in Zandvoort
31 maart 2006

Na een afwezigheid van 21 jaar komt een Grand Prix terug in Zandvoort. Het tweede seizoen van de 'World Cup of Motorsport' wordt daarmee geopend. Het evenement wordt georganiseerd door A1 Grand Prix, in hechte samenwerking met Circuit Park Zandvoort en A1 Team Nederland.

Hans Ernst, directeur van Circuit Park Zandvoort, verwelkomt de kans om gastheer te zijn voor een A1 Grand Prix. "Het is heel speciaal dat A1 Grand Prix naar Zandvoort komt. We verwachten grote aantallen toeschouwers en het is ook een enorme impuls voor de lokale economie van Zandvoort in een periode dat het reguliere toeristenseizoen afgelopen is. De race zal wereldwijd miljoenen tv-kijkers trekken en het is een perfecte promotie voor het circuit, Zandvoort en Nederland".

A1 Team Nederland seat holder Jan Lammers is vol enthousiasme over de bevestiging van een thuisrace voor zijn team. Voor Lammers is A1 Grand Prix het beste dat de autosport ooit overkomen is. "Het A1 Grand Prix of Nations concept is zo populair vanwege de simpele formule: 25 coureurs uit 25 landen rijden met dezelfde auto's, motoren en banden. In tegenstelling tot alle andere vormen van autosport staat bij A1 Grand Prix niet de individuele rijder centraal, maar teamwerk en de eer van het vertegenwoordigen van je land. Het is ook een echt familie-evenement en het geeft alle fans, jong en oud, het beste vermaak en waar voor het geld".

A1 Grand Prix-president, Sheikh Maktoum is opgetogen dat A1 Grand Prix in Nederland gaat racen. "Het enthousiasme van de Nederlandse fans is een van de hoofdredenen om naar Zandvoort te komen. We hadden het plezier om ze bij bijna elke race dit jaar te zien en ze belichamen de patriottistische geest van A1 Grand Prix. In hun fel oranje outfits zijn ze moeilijk over het hoofd te zien. Tijdens een race zag ik zelfs twee fans met grote opblaasbare oranje klompen als hoed".
www.f1racing.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mar 31, 2006 3:46 pm

Circuit Park, Zandvoort en de officiële site

Wat zou een kaartje kosten? :cool:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 01, 2006 10:14 am

Fok...gemist... na ja...bedje was ook lekkel... :D
Button pakt pole-position in Melbourne

01 april 2006
Jenson Button heeft de pole-position veroverd in Australië. De Brit bracht zijn Honda naar een tijd van 1.25.229. Renault-rijders Giancarlo Fisichella en Fernando Alonso kwamen tot de tweede en de derde tijd op het circuit van Albert Park. Christijan Albers reed een strakke kwalificatie, maar strandde in het eerste deel met een achttiende tijd. De Nederlander was voor de derde keer dit seizoen sneller dan zijn teammaat.

Super Aguri-rijder Yuji Ide spinde in het eerste deel van de kwalificatie en kwam dwars op de baan te staan, waarmee de Japanner een code rood veroorzaakte. Het licht ging snel weer op groen, waarna Juan Pablo Montoya zijn McLaren naar de snelste tijd in de eerste sessie bracht met 1.27.079. De Colombiaan werd op de voet gevolgd door teamgenoot Raikkonen. Barrichello, Albers, Speed, Monteiro, Sato en Ide behoorden tot de eerste afvallers. Barrichello was in zijn laatste ronde aanvankelijk snel genoeg, maar verloor veel tijd bij het inhalen van de Super Aguri's.


In het tweede kwalificatiegedeelte ging Felipe Massa hard van de baan. De Braziliaan reed te ver over kerbs, verloor de controle over de Ferrari 248 F1 en schoof tegen de bandenmuur. De schade was behoorlijk, maar Massa bleef ongedeerd. De kwalificatie werd opnieuw stilgelegd. De mannen vooraan trapten het gaspedaal vervolgens iets verder in dan tijdens het eerste kwartier. Alonso reed de snelste tijd met 1.25.729. In de laatste minuten ging het regenen. Voor Michael Schumacher, Coulthard, Liuzzi, Klien, Rosberg en dus Massa was de kwalificatie toen voorbij.


De regen zette niet door. Toyota-rijder Jarno Trulli kon wegens een probleem met de versnellingsbak niet meer aan het slot van de kwalificatie deelenemen. De laatste tien coureurs, die aan de laatste twintig minuten beginnen met de hoeveelheid brandstof waarmee zij ook de race aanvangen, hielden zich eerst bezig met het lichter maken van de auto. In de slotminuten barstte de strijd om pole echt los. Alonso dook onder de tijd van Montoya, die vlak voor het einde nog op hoge snelheid spinde. De tijd van de regerend wereldkampioen bleek niet scherp genoeg. Het was niet veel later Button die er met de Australische pole vandoor ging.

De race start zondag om 6.00 uur.


Grand Prix van Australië - 2 april 2006 - KwalificatiePos. Rijder Team Tijd
1 J. Button Honda 1:25.229
2 G. Fisichella Renault 1:25.635
3 F. Alonso Renault 1:25.778
4 K. Räikkönen McLaren 1:25.822
5 JP. Montoya McLaren 1:25.976
6 R. Schumacher Toyota 1:26.612
7 M. Webber Williams 1:26.937
8 N. Heidfeld BMW 1:27.579
9 J. Villeneuve BMW 1:29.239
10 J. Trulli Toyota geen tijd
11 M. Schumacher Ferrari 1:26.714
12 D. Coulthard Red Bull 1:27.023
13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:27.219
14 C. Klien Red Bull 1:27.591
15 N. Rosberg Williams 1:29.422
16 F. Massa Ferrari geen tijd
17 R. Barrichello Honda 1:29.943
18 C. Albers Midland F1 1:30.226
19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:30.426
20 T. Monteiro Midland F1 1:30.709
21 T. Sato Super Aguri 1:32.279
22 Y. Ide Super Aguri 1:36.164


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 02, 2006 9:00 am

Wederom gemist...

Alonso zegeviert in Australië


Afbeelding


Renault-rijder Fernando Alonso heeft de Australische Grand Prix op overtuigende wijze gewonnen. De Spanjaard behaalde zijn tiende Formule 1-zege na een enerverende race. De wedstrijd werd maar liefst vier keer onderbroken door een safety car-periode. McLaren-coureur Kimi Raikkonen werd tweede. Toyota-rijder Ralf Schumacher kwam in Melbourne als derde over de eindstreep.

De race in Albert Park begon chaotisch. Bij het oprijden van de startgrid spinde McLaren-rijder Juan Pablo Montoya, die na afloop liet weten dat hij moeite had met het op temperatuur brengen van zijn banden, en de Colombiaan moest achteraan aansluiten. De start werd vervolgens onderbroken vanwege een probleem bij Giancarlo Fisichella, die zijn motor niet draaiende wist te houden. Montoya mocht tijdens een nieuwe formatieronde zijn originele startpositie opzoeken, terwijl de Italiaan zijn race uit de pitstraat moest aanvangen.

Ferrari-rijder Felipe Massa kwam na de eerste bocht in een sandwich terecht bij Nico Rosberg en Christian Klien. Verder op het circuit kwamen Jarno Trulli en David Coulthard met elkaar in aanraking. Voor Massa, Rosberg en Trulli was het einde race en Bernd Maylander mocht voor de eerste keer van de dag het veld opvangen voor een safety car-periode. Niet veel later moest de safety car opnieuw uitrukken, nadat de Red Bull van Klien plotseling linksaf de muur insloeg.

Polesitter Jenson Button verloor de leiding van de race na de eerste safety car-situatie aan Alonso. De regerend wereldkampioen gaf de leiding vervolgens alleen nog maar uit handen toen hij naar binnen moest voor banden en brandstof. McLaren-rijders Kimi Raikkonen en Montoya klommen naar de tweede en derde plaats. Montoya viel echter uit, nadat hij te wijd door de eerste bocht ging en zijn wagen stuk aan de pitmuur zette. Ralf Schumacher reed een onzichtbare race, maar werd, ondanks een drive through-straf, knap derde.

Button kon geen indruk maken en stevende af op een vijfde plaats, totdat de Brit in de laatste bocht van de race zijn motor opblies. Terwijl de vlammen achter uit de auto sloegen, probeerde Button tevergeefs nog de eindstreep te halen. De Honda-rijder strandde op enkele meters van de finishvlag en werd als tiende geklasseerd. Teammaat Rubens Barrichello werd zevende. De Braziliaan worstelde met zijn auto en mag nog blij zijn dat hij punten overhoudt aan Australië.

Ferrari kende een dramatische race in Melbourne. Massa kon dus na de eerste bocht meteen uitstappen. Michael Schumacher worstelde halverwege de race, bij zijn jacht op Button, met veel onderstuur. De Duitser ging al meerdere malen wijd door de bocht, alvorens definitief de controle over de auto te verliezen bij het opkomen van het rechte stuk. De Ferrari stuiterde over een bult in het gras de muur in. Schumacher parkeerde zijn zwaar beschadigde auto naast de pitmuur en zorgde voor de derde neutralisatie van de dag.

Het BMW-team was snel tijdens de trainingen en dat vertaalde zich naar een goede racesnelheid. BMW-piloten Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve bleven uit de problemen en werden vierde en zesde. Fisichella reed een inhaalrace en kwam netjes als vijfde over de eindstreep. Het laatste punt ging naar Scuderia Toro Rosso-rijder Scott Speed, die op een gegegeven moment zelfs Michael Schumacher versloeg in een rechtstreeks duel. Williams-rijder Mark Webber reed in een periode van veel pitstops aan de leiding van zijn thuisrace. Lang mocht de Australiër daar niet van genieten, want zijn bolide viel om nog onbekende redenen stil.

Christijan Albers reed een goede wedstrijd. De Nederlander begon als zeventiende aan de GP en zette een behoorlijk racetempo neer. De Midland F1-coureur kon meerijden in een groepje met Sato, Barrichello en Coulthard. Albers kwam na zijn eerste stop weer achter Sato terecht, die hij dit keer snel kon passeren. Albers profiteerde van de vele uitvallers en kwam als elfde over de eindstreep. Teammaat Tiago Monteiro viel na de vierde safety car-situatie, die veroorzaakt werd door een zware crash van Vitantonio Liuzzi, uit met een gebroken differentieel.

Afbeelding


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 23, 2006 3:44 pm

Schumacher haalt gram in Imola

Afbeelding


Michael Schumacher heeft de Grand Prix van San Marino gewonnen. De Duitser besliste het duel met Fernando Alonso in zijn voordeel en pakte eindelijk weer een overwinning. Christijan Albers maakte een enerverende middag mee. De Midland-coureur kreeg bij de start een tik van Yuji Ide en knalde meerdere keren over de kop en belandde ondersteboven in de grindbak. Albers kon ongedeerd uitstappen.

In eerste instantie leek de start zonder veel problemen te verlopen. Michael Schumacher wist zijn eerste positie te behouden en dook de eerste bocht in, gevolgd door Jenson Button. Alle auto's kwamen goed door de eerste paar bochten, tot het achterin fout ging. Yuji Ide tikte Christijan Albers aan, waardoor de Nederlander over de kop vloog. Na een paar salto's landde de Midland ondersteboven in de grindbak. Gelukkig kon Albers zonder problemen uit zijn auto kruipen, maar zijn race was wel voorbij. Yuji Ide keerde terug naar de pitstraat, om een paar ronden later wederom de baan op te rijden.

Rubens Barrichello was de eerste van de koplopers die zijn pitstop maakte. Teamgenoot Button volgde snel. Een paar ronden later begon Ferrari aan de pitstops. Eerst Massa, daarna de leider van de race, Michael Schumacher. De Duitser kwam als tweede terug op de baan, achter Fernando Alonso, die zijn pitstop nog moest maken. Nadat de Spanjaard binnen was geweest, was de leiding weer in handen van Schumacher.

Bij de tweede pitstop van Jenson Button ging het mis bij Honda. De Brit kreeg te vroeg het teken om weg te rijden, waardoor hij de hele tankinstallatie meenam. Paniek in de pitstraat, maar Button kon verder rijden. Ondertussen begon het spannend te worden aan de kop van het veld. Fernando Alonso werd steeds sneller en reed het gat met Schumacher dicht. Waar vorig jaar Schumacher probeerde Alonso in te halen, was de situatie nu andersom. De Renault was duidelijk sneller, maar het is niet makkelijk inhalen in Imola.

Aangezien Alonso een stuk sneller was, probeerde Renault de leiding over te nemen in de pitstraat. Ferrari haalde Schumacher een ronde later binnen. De Duitser kwam net voor zijn concurrent de baan weer op en behield de eerste plaats. Spannend was het gevecht wel, maar wederom werd duidelijk dat inhalen in Imola bijzonder moeilijk is, misschien wel onmogelijk. In de slotfase van de race probeerde Alonso het wel, maar tot een serieuze poging kwam het niet. Een echt groot risico nemen was ook niet echt nodig. Door zijn overwinning loopt Michael Schumacher slechts twee punten in op de Spanjaard.

Niet dat dat de eerste zorg van Michael Schumacher was. Zijn laatste overwinning was in Amerika, toen er slechts zes auto's aan de start stonden. Deze winst daarentegen is er wel een om trots op te zijn. Nu zal moeten blijken of Ferrari echt terug is, of dat het, net als vorig jaar, vooral erg goed gaat in Imola. Juan Pablo Montoya mag ook tevreden zijn. De Colombiaan pakte zijn eerste podium van het jaar. Kimi Raikkonen reed een vrij onzichtbare race en werd vijfde, achter Felipe Massa.

In de strijd om het kampioenschap deed Fernando Alonso de beste zaken. Hij heeft zijn eerste plaats goed verdedigd. Kimi Raikkonen lijkt voorlopig nog niet echt een serieuze kandidaat. Giancarlo Fisichella werd achtste en is opnieuw al vroeg in het seizoen afgehaakt. De enige die Alonso kan bedreigen is Michael Schumacher. Wel zal Ferrari de druk op de ketel moeten houden.
Grand Prix van San Marino - 23 april 2006 - Race
Pos. Rijder Team Banden Tijd Punten

1 M. Schumacher Ferrari 1:31:06.486 10
2 F. Alonso Renault + 2.096 8
3 JP. Montoya McLaren + 15.868 6
4 F. Massa Ferrari + 17.096 5
5 K. Räikkönen McLaren + 17.524 4
6 M. Webber Williams + 37.739 3
7 J. Button Honda + 39.635 2
8 G. Fisichella Renault + 40.200 1
9 R. Schumacher Toyota + 45.511
10 R. Barrichello Honda + 1:17.851
11 N. Rosberg Williams + 1:19.675
12 J. Villeneuve BMW + 1:22.370
13 N. Heidfeld BMW + 1 ronde(n)
14 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
15 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
16 T. Monteiro Midland F1 + 2 ronde(n)
Niet gefinisht
17 D. Coulthard Red Bull + 15 ronde(n)
18 T. Sato Super Aguri + 18 ronde(n)
19 C. Klien Red Bull + 22 ronde(n)
20 Y. Ide Super Aguri + 39 ronde(n)
21 J. Trulli Toyota + 57 ronde(n)
22 C. Albers Midland F1 + 62 ronde(n)

Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 24, 2006 10:50 am

[quote]Zware crash Albers in San Marino

IMOLA - In de eerste ronde van de Grote Prijs van San Marino in Imola is de Nederlandse formule 1-coureur Christijan Albers zwaar gecrasht. Nadat hij van achteren werd aangereden, sloeg hij in de Midland-bolide drie keer over de kop. De auto bleef op zijn kop in de grindbak liggen. Albers kon zich zelf uit het wrak bevrijden. Ogenschijnlijk bleef hij ongedeerd.

„Ik heb geluk gehad dat ik niet gewond raakteâ€

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34683
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma apr 24, 2006 11:38 am

Ide komt overigens niet meer terug:

Albers vier keer over de kop
Door GERARD DEN ELT

IMOLA - Nee, hij had het aantal omwentelingen niet geteld die hij maakte na de crash in bocht 6. Vliegend door de lucht had hij de tegenwoordigheid van geest om zijn motor af te zetten, zodat er geen brand zou volgen.

Eén tikje van de Super Aguri van de onervaren Yuji Ide en daar vloog de M16 van Christijan Albers door de lucht. De Japanner had zich weer eens vergist in het rempunt van zijn bolide en reed met een kleine 200 kilometer per uur vol achterin bij de Midland van Albers.
Afbeelding
Na de 50 centimeter in de openingsrace in Bahrein duurde zijn vierde wedstrijd van het seizoen op het circuit van Imola hooguit een paar honderd meter.

Alsof hij met een zure glimlach een schadeformulier moest invullen, zo opgelucht zat hij na afloop in het motorhome van zijn werkgever. ,,Het is echt balen. Doodzonde, de hele auto is krom, kapot en afgeschreven. Dat kost helaas veel geld,’’ aldus de 27-jarige coureur.

Johnnie Herbert, de directeur sportieve relaties bij Midland en als oud-Grand Prix-winnaar ervaringsdeskundige, complimenteerde Albers met de fraaie uitvoering van de gecompliceerde oefening. ,,Het staat allemaal fraai op de foto's,’’ aldus Herbert met een knipoog.

De crash zelf deed Albers echter niet veel. Pijn of letsel hield hij er niet aan over. ,,Hoe vaak ik over de kop ben gegaan, weet ik niet meer. Daar heb je geen tijd om over na te denken. Ik weet alleen nog dat de twee eerste draaien over de kop heel hoog waren.’’

Hij kon er eigenlijk ook wel laconiek over navertellen. ,,Het is ook wel eens goed dat je dit gebeurt. Je bent je door de toegenomen veiligheid eigenlijk nauwelijks bewust van het gevaar van ongelukken. En aan de andere kant is het ook weer goed om te ervaren hoe veilig de Formule 1 is.’’

De crash staat met stip op nummer een op zijn lijstje van all-time ongelukken. Vorig jaar crashte hij op Magny Cours zwaar, toen een band van zijn Minardi vanwege een kapot ventieldopje plotseling leeg liep. Met een snelheid van 240 kilometer vloog hij rechtdoor de bandenstapel in. ,,Maar deze crash was veel zwaarder dan die van vorig jaar,’’ concludeerde Albers.

De Larenaar neemt zijn Japanse collega niet veel kwalijk. ,,Het is een typisch race-ongeluk. Ide nam natuurlijk wel veel risico.’’ De Japanner werd net als Albers na afloop door de Stewards of the Meeting ontboden om tekst en uitleg te geven. Ide kreeg na afloop een reprimande. De Larense coureur had zelf ook weinig zin om Ide te kapittelen. ,,Hij was net als Sato heel snel weg bij de start. Omdat ik vrijwel achteraan stond, ben ik met veel benzine en dus zwaar van start gegaan, om zo laat mogelijk de pit in te gaan. Ide en Sato schoten me bij de start daarom voorbij, maar al snel had ik Ide weer te pakken. Natuurlijk was het dom van hem, maar dat is meestal het geval bij een ongeluk. Dat overkomt de beste coureurs ook.’’

Na afloop bood Ide zijn excuses aan. Teamvertegenwoordiger Daniel Audetto liet het management van Albers echter fijntjes weten dat het de laatste race was geweest van de ondermaatse teamgenoot van Takuma Sato.

De Formule 1 én Albers halen opgelucht adem.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34683
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr apr 28, 2006 1:19 pm

Prodrive vanaf 2008 actief in Formule 1

De hoogste klasse van de automobielsport krijgt er een twaalfde team bij. Vanaf 2008 rijdt Prodrive mee in de formule 1. De internationale autosportfederatie FIA heeft dit vrijdag bekendgemaakt. De nieuwe renstal wordt geleid door Dave Richards, die in het verleden teamleider was bij Bennetton en BAR. Prodrive was al actief in de rallysport en toerwagenraces op het hoogste niveau.

Voorzitter Max Mosley van de FIA zei dat deze nieuwe renstal "de beste combinatie biedt van financiële ondersteuning, technische vaardigheid en ervaring in de autosport. In totaal meldden zich 22 kandidaten voor de twaalf teams bij de FIA. Daar waren vanzelfsprekend de bestaande elf renstallen bij. Zij kregen automatisch nieuwe toelating. Aanbiedingen van Paul Stoddart (ex-Minardi) en Eddy Jordan werden van de hand gewezen.

Vanaf 2008 wordt het wereldkampioenschap formule 1 onder nieuwe reglementen gehouden. De bestaande commerciële overeenkomst eindigt in 2007. De twaalf formule 1-teams voor 2008 zijn: BMW-Sauber, Ferrari, Honda, McLaren-Mercedes, Midland, Prodrive, Red Bull, Renault, Super Aguri, Toro Rosso, Toyota en Williams.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 10, 2006 2:50 pm

FIA verscheurt F1-rijbewijs van Japanner Ide

LEAFIELD - De Japanner Yuji Ide mag dit seizoen niet meer aan de slag in de Formule 1. De internationale automobielfederatie FIA besloot de superlicentie van de tweede Super Aguri rijder in te trekken. De Fransman Franck Montagny neem tijdelijk zijn plaats over bij het team.

De F1-loopbaan van Yuji Ide eindigt al na 4 races, met als opmerkelijkste wapenfeit de koprol van Christiajn Albers die hij veroorzaakte. Een actie die de FIA er hoogstwaarschijnlijk toe dreef de superlicentie, zeg maar het F1-rijbewijs, van de Japanner in te trekken.

Testrijder Franck Montagny zal de Japanner vervangen in Spanje en Monaco. De Fransman mocht ook vorig weekend op de Nurburgring al een keertje de tweede Super Aguri besturen. Toch is het nog niet zeker dat Montagny de tweede vaste rijder van het Japanse team wordt. Het team bekijkt nog andere mogelijkheden.
NU.nl

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » wo mei 10, 2006 2:53 pm

Mietjes die FIA, hadden ze in 1994 moeten doen gelijk na de laatste race van het seizoen, hadden we niet jarenlang die rotkop van Schumacher hoeven zien :yes:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34683
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mei 28, 2006 12:10 pm

Hoe toepasselijk: :D
Schumi teruggezet naar laatste plek

Michael Schumacher dient zondag tijdens de Grote Prijs van Monaco van de laatste startplaats te vertrekken. De Duitse coureur van Ferrari werd zaterdagavond laat teruggezet van de beste startpositie ('pole') naar de achterhoede wegens een "opzettelijke" overtreding van de reglementen zaterdagmiddag tijdens de kwalificatiesessies.

Schumacher bleef tijdens de kwalificatie wereldkampioen Fernando Alonso voor. De Duitser klokte in het prinsdom een beste tijd van 1.13,898 terwijl zijn Spaanse rivaal op 1.13,962 bleef steken.

'Schumi' zorgde echter wel voor een rel. In de slotminuut van de kwalificatie maakte de kopman van Ferrari in de voorlaatste bocht een stuurfout, waardoor hij zijn auto onhandig op het nauwe stratencircuit parkeerde. Concurrenten als Alonso konden daardoor niet op volle snelheid doorrijden en verspeelden kostbare tijd.

De Spanjaard moest na afloop moeite doen om harde uitspraken te vermijden. "Ik heb mijn mening hierover, maar die houd ik voor me", zei Alonso, die vertelde enkele tienden van een seconde te hebben verloren door de vreemde actie van Schumacher. De teambaas van Renault, Flavio Briatore, was woedend: "Schumacher parkeert gewoon zijn auto in die bocht", sprak de Italiaan. "Dit is typisch Ferrari."

Ruim acht uur na afloop van de kwalificatiesessies kwam de internationale automobielfederatie (FIA) met de uitspraak in de geruchtmakende kwestie. Volgens het vonnis van de racestewards had Schumacher op verscheidene punten de regels overtreden. Dat zou hij met opzet hebben gedaan gezien de manier waarop hij plotseling en hard had geremd. De Duitser werd naar de laatste startrij teruggezet en Alonso kreeg alsnog poleposition toebedeeld.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mei 29, 2006 12:48 pm

Ook maar de licentie verscheuren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 29, 2006 1:28 pm

Spannende weken breken aan rond Russisch team:
Shnaider twijfelt over Nederlands bod op MF1 Racing

Midland-eigenaar Alex Shnaider is hevig in dubio over een serieus aanbod van Michiel Mol. Dat verklaarde hij zondagmiddag tegenover FORMULE 1 RaceReport.

De Nederlandse internetondernemer heeft vlak na de Grand Prix van Barcelona een royaal overnamebod uitgebracht op de renstal van de in Rusland geboren Canadese miljardair Shnaider die in december van 2004 zijn entree in de Formule 1 maakte na de koop van Jordan Grand Prix. Shnaider en Mol spraken elkaar op zondagavond een half uur. ,,Hij heeft me gezegd dat zijn besluit geen weken op zich laat wachten’’, zei Mol naderhand. ,,En dat wil ik ook niet.’’

De twijfels van Shnaider, die tot voor kort altijd ontkende ook maar te overwegen zijn renstal van de hand te willen doen, worden veroorzaakt door het royale aanbod van Mol. Shnaider kan in een klap winst maken op de in totaal 100 miljoen euro die hij tot dusver heeft geïnvesteerd in het project.

,,Ik worstel er hevig mee’’, verklaarde Shnaider tegenover FORMULE RaceReport aan boord van jacht Midlandia dat aangemeerd lag in de haven van Monaco. ,,Als ik het met een puur zakelijk oog bekijk, is het niet moeilijk, want het is een interessant aanbod. Maar er is meer. Mijn hart weet het nog niet. Soms zou ik willen dat ik dit aanbod nooit had gehad.’’

Shnaider gaf toe dat trots een grote rol speelt in zijn overwegingen. Het bod van Mol komt juist op het moment dat Shnaider het idee heeft dat MF1Racing bezig is uit het dal te kruipen. ,,Als ik het bod accepteer’’, zei Shnaider. ,,Dan heb ik iets niet afgemaakt en bovendien ben ik gepassioneerd Formule 1-fan.’’

Mol zei zondagavond in Monaco begrip te hebben voor de twijfel van Shnaider. ,,Ik gun hem de tijd te wennen aan het proces’’, zei de internetondernemer die ook de belangrijkste investeerder is in de loopbaan van Christijan Albers. ,,Maar ik moet ook toegeven dat ik niet precies kan inschatten wat hij wil. Dat komt omdat het voor hem geen puur rationele beslissing is.’’

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 10:27 am

Doornbos gaat met 326 km/u over de Afsluitdijk

Uitgegeven: 15 augustus 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2006 10:55
DEN OEVER - Het doorgaans rustige Den Oever werd dinsdagmorgen rond half 11 opgeschrikt door het geluid van een voorbijrazende Formule 1-wagen. Autocoureur Robert Doornbos liet namelijk zijn jongensdroom in vervulling gaan, door met zijn Formule 1-auto over de Afsluitdijk te racen. Hij haalde maar liefst 326 kilometer per uur.

Bekijk video: Modem/ Breedband


De rit leidde Doornbos naar het monument op de dijk

De A7 werd speciaal voor deze gelegenheid afgezet, dat meldt het team van Doornbos. De rit leidde Doornbos naar het monument op de dijk. Daar aangekomen draaide hij een aantal spectaculaire donuts om vervolgens zijn Formule 1-wagen op de parkeerplaats te zetten. De coureur zou tevens zijn geflitst op het traject. De hoogte van de boete is niet bekend.


"Wow, dit was echt gaaf!"

Gaaf

Doornbos was door het dolle heen. "Wow, dit was echt gaaf! Natuurlijk was ik al vaker met mijn personenauto over de Afsluitdijk gereden, maar dit is veel spannender!". Toen Red Bull Nederland (waar Doornbos testrijder voor is) hem begin dit jaar vroeg of ze één van zijn stoutste dromen waar konden maken riep de coureur direct: "Volgas met de RB2 over de Afsluitdijk rijden".

* React
nu.nl
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 3:13 pm

Villeneuve noemt Schumacher leugenaar

Uitgegeven: 17 augustus 2006 09:35
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 09:45
AMSTERDAM - "Michael is geen groot kampioen, hij is een grote leugenaar." Dat is de ongezouten mening van voormalig wereldkampioen F1 Jacques Villeneuve.

"Michael is geen groot kampioen en zal ook nooit een echte held worden zoals Senna, Prost of Mansell. Daarvoor heeft hij al te veel vuile streken uitgehaald. En hij is ook niet meteen een aangename persoon", valt Villeneuve de zevenvoudige wereldkampioen aan in het magazine F1Racing."Hij beliegt niet enkel de fans, maar ook zijn collega's. Na zijn "foutje" in Monaco keek hij ons bijvoorbeeld recht in de ogen en loog."

De aanval van Villeneuve aan het adres van Schumacher is niet echt een verrassing. Het duo heeft het nooit echt goed met elkaar kunnen vinden. Zeker niet nadat Schumacher de Canadees in 1997 van de baan probeerde te rammen in de strijd om de wereldtitel. Dat incident ligt ongetwijfeld aan de basis van het feit dat Villeneuve niet hoog oploopt met zijn collega.

"Michael vindt zichzelf belangrijker dan de sport. Maar dat is niet zo en dat zal duidelijk worden wanneer hij stopt. De mensen zullen hem gewoon vergeten."

Villeneuve is ongetwijfeld één van de mensen die hoopt dat de Duitser er eind dit seizoen mee ophoudt. Die beslissing deelt Schumacher pas volgende maand mee tijdens de GP van Italië. De F1-loopbaan van Villeneuve is na zijn recente scheiding met het BMW-team hoogstwaarschijnlijk ten einde.
nu.nl
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie