Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma aug 14, 2006 11:19 pm

joey schreef:We kunnen wel met bedragen gaan gooien, maar ik bekijk dat nuchter. Madrid is een van de best betalende clubs ter wereld, terwijl Ajax in financieel opzicht de strijd met de Engelse middenmoot nog niet aankan. Gravesen zou enorm moeten inleveren en daar heeft hij vast geen zin in, er zal genoeg belangstelling voor hem zijn van rijkere clubs. Neem ik aan.
Zit wat in om het zo nuchter te bekijken. Blijft toch nog die vraag die andere AT-ers hierboven ook al stelden: waarom zegt Van Geel dan niet gewoon dat Gravesen te duur is voor Ajax? Weer die beursnotering? Hoe dan ook: jammer. Volgens mij hadden we hem heel goed kunnen gebruiken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 12:13 am

Zuidema schreef:Dit team is namelijk nog niet in balans en vooral het middenveld is nog steeds veel te licht (zeker voor de forechecking-plannen van Ten Cate). Nationaal zullen we hiermee waarschijnlijk wel wegkomen, internationaal niet. Het was voor mij een veeg teken dat we gisteren 60 minuten lang eigenlijk de controle kwijt waren en vooral niet terug konden veroveren op de wedstrijd/tegenstander en dat we in fases zelfs weer met zijn achten rond en in de eigen 16 stonden. En dat tegen een beslist niet fenomenaal Psv. Vind ik heel zorgwekkend.
Allereerst: Zuidema is terug. :cheer:

Ik hield het aantal minuten dat Ajax de controle kwijt was zelf trouwens op 50, maar ok. ;)

Ajax beschikt gewoon over weinig spelers die sterk zijn zonder bal. In twee opzichten:

1) Allereerst puur in het onder druk en vast zetten van de tegenstander met als gevolg het veroveren van de bal. Dit kan inhouden een bijtersmentaliteit, een goede tackle, fysieke kracht, een goede conditie, noem maar op.

2) Als tweede heeft Ajax te weinig of amper spelers die veel bewegen zonder bal. Dan denk ik aan de bal geven en meteen een andere positie kiezen, het positie wisselen tussen spelers onderling en het penetreren van de 16. De speler die met zijn spel nog het dichtst in de buurt komt is Gabri (het is niet voor niets dat Ten Cate roept om nog een 'type Gabri'), maar Sneijder en Maduro zijn veel te statisch en Roger te traag.

Als het Ten Cate lukt om deze gebreken op te lossen met de huidige selectie zou ik dit erg knap vinden, maar ik vrees dat Ajax het tegen een middenveld met Simons en Cocu gisteren stukken moeilijker zou hebben gehad.

Verder hadden inderdaad zo'n 7 van onze veldspelers de neiging om achteruit te gaan lopen toen PSV het middenveld in handen wilde nemen. Dit in plaats van forechecking. De verdedigers zagen geen middenvelders voor zich en poeierden de bal maar hard richting de spitsen, die nog altijd ver van de eigen goal af stonden. De ballen vielen in een diep zwart gat van ongeveer 25 meter, waar de PSV'ers de bal simpel op konden pikken (de eerste helft pikten overigens jongens als Rosales en Babel de bal zo nu en dan nog op uit dat gat). Een slechte zaak, al kwam Ajax er na de 2-1 weer beter uit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 15, 2006 3:06 am

Thomas schreef:
Mwah, beetje veel eer, Thomas... :blush:
Ik ben trouwens nooit weggeweest.
Ik post alleen wel veel minder, dat wel ja.
Ik hield het aantal minuten dat Ajax de controle kwijt was zelf trouwens op 50, maar ok. ;)
Het kunnen ook 50 minuten geweest zijn. Lang zat in ieder geval. Verontrustend lang.
Ajax beschikt gewoon over weinig spelers die sterk zijn zonder bal. In twee opzichten:

1) Allereerst puur in het onder druk en vast zetten van de tegenstander met als gevolg het veroveren van de bal. Dit kan inhouden een bijtersmentaliteit, een goede tackle, fysieke kracht, een goede conditie, noem maar op.
Precies. Fysieke kracht lijkt soms wel een vloekwoord bij Ajax te zijn, maar je kunt er eenvoudigweg niet zonder. Zeker niet in het huidige moderne voetbal. Je bent nu eenmaal niet 90 minuten in balbezit. Je zult dus ook de middelen in je bagage moeten hebben om een bal terug te veroveren. Nou zijn er diverse manieren om die bal weer terug te krijgen, maar ik mag aannemen dat Ten Cate terug wil naar de stiel van een vroegtijdige balherovering. Dan zal je je team ook moeten instellen op het ambacht van vooruitverdedigen en pressing/forechecking. Naast het nodige teamwork daarin (wat zeker trainbaar is), zijn ook een aantal spelers vereist met specifieke kwaliteiten op dat terrein. En volgens mij schort het daar bij dit Ajax vooralsnog behoorlijk aan. Het zou me dan ook niks verbazen dat HtC straks eieren voor zijn geld kiest en Ajax af laat zien van vooruitverdedigen en forechecking en op een meer afwachtende manier de bal laat terug veroveren.
2) Als tweede heeft Ajax te weinig of amper spelers die veel bewegen zonder bal. Dan denk ik aan de bal geven en meteen een andere positie kiezen, het positie wisselen tussen spelers onderling en het penetreren van de 16.
Zo belangrijk, zo belangrijk. Het is 1 van de basisvoorwaarden om weer het tot het wervelende voetbal te komen, waar Ajax ooit naam mee maakte. Absoluut een must om spelers met die kwaliteiten in je team te hebben. Maar de kienigheid van dat positiespel speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Ik zie Ajax nog veel te veel sjabloonmatig rond de vijandelijke 16 positie kiezen en de bal spelen. Het is allemaal zo voorspelbaar, 1-zet-diep-denkend, er zit niks geen inventiviteit achter, iedereen lijkt maar wat te doen. Nr 1 voor de 16 legt de bal maar breed naar nr 2, die hem weer breed legt naar 3, die dan maar eens uithaalt, omdat ie er verder toch niks mee kan. Juist daarin zullen spelpatronen met dynamiek ingeslepen moeten worden, waardoor een verdediging verrast wordt en steken laat vallen. Zelfs het Gouden Ajax van Cruijff en Keizer stond ondanks alle genialiteit voorin tjokvol van dergelijke automatismes. Ben benieuwd wat HtC uit zijn hoge hoed gaat toveren.
De speler die met zijn spel nog het dichtst in de buurt komt is Gabri (het is niet voor niets dat Ten Cate roept om nog een 'type Gabri'), maar Sneijder en Maduro zijn veel te statisch en Roger te traag.
Over Roger kan ik nog niet echt oordelen, maar over de dynamiek van een Sneijder en Maduro richting 16 en in de 16 ben ik zeker niet enthousiast en eigenlijk erg sceptisch. Dat kan veel beter. Ook als ze wel een aanspeelpunt voor zich hebben in de 16.
Als het Ten Cate lukt om deze gebreken op te lossen met de huidige selectie zou ik dit erg knap vinden..
Zeker weten. Het is sowieso al een forse klus om dit type veldspel erin te krijgen, wat zelfs met daarin capabele spelers altijd nog de nodige tijd aan training zal vergen, voordat het gaat beklijven. Als hij dat met deze spelers in dit seizoen inderdaad voormekaar krijgt, zou dat van hele grote klasse getuigen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 5:36 am

Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Mwah, beetje veel eer, Thomas... :blush:
Ik ben trouwens nooit weggeweest.
Ik post alleen wel veel minder, dat wel ja.
Wordt dus tijd dat daar weer eens verandering in gaat komen. :yes: :xyxthumbs:
Zuidema schreef:

Precies. Fysieke kracht lijkt soms wel een vloekwoord bij Ajax te zijn, maar je kunt er eenvoudigweg niet zonder. Zeker niet in het huidige moderne voetbal. Je bent nu eenmaal niet 90 minuten in balbezit. Je zult dus ook de middelen in je bagage moeten hebben om een bal terug te veroveren. Nou zijn er diverse manieren om die bal weer terug te krijgen, maar ik mag aannemen dat Ten Cate terug wil naar de stiel van een vroegtijdige balherovering. Dan zal je je team ook moeten instellen op het ambacht van vooruitverdedigen en pressing/forechecking. Naast het nodige teamwork daarin (wat zeker trainbaar is), zijn ook een aantal spelers vereist met specifieke kwaliteiten op dat terrein. En volgens mij schort het daar bij dit Ajax vooralsnog behoorlijk aan. Het zou me dan ook niks verbazen dat HtC straks eieren voor zijn geld kiest en Ajax af laat zien van vooruitverdedigen en forechecking en op een meer afwachtende manier de bal laat terug veroveren.
Met het voetbal dat Ajax (al jaren slechts) voor ogen heeft is er volgens mij geen andere manier om te verdedigen dan via pressing. Wacht je af, dan kom je al snel een man tekort op het middenveld, omdat je zelf met 3 aanvallers speelt. Op die manier loop je het risico dat het middenveld met regelmaat overlopen wordt, waardoor het achteruitloop syndroom er vanzelf weer in sluipt. Als je tegenwoordig met drie middenvelders speelt moet je wel attent en fel zijn, met druk naar voren. Anders ben je kansloos.

Je moet er inderdaad ook bepaalde types voor hebben. Middenvelders met veel gebreken passen eigenlijk niet op een driemans middenveld. Van het huidige Ajax-middenveld heeft vooral Sneijder er veel, reden voor mij om Ajax te adviseren er hard over na te denken hem te verkopen en er een completere speler voor terug te halen. Eentje die misschien niet in staat is er een bal van dertig meter in te poeieren, maar wel om via pressing te verdedigen, sterk is zonder bal (beweeglijk dus) en meer fysieke kracht in huis heeft.
Zuidema schreef:
2) Als tweede heeft Ajax te weinig of amper spelers die veel bewegen zonder bal. Dan denk ik aan de bal geven en meteen een andere positie kiezen, het positie wisselen tussen spelers onderling en het penetreren van de 16.
Zo belangrijk, zo belangrijk. Het is 1 van de basisvoorwaarden om weer het tot het wervelende voetbal te komen, waar Ajax ooit naam mee maakte. Absoluut een must om spelers met die kwaliteiten in je team te hebben. Maar de kienigheid van dat positiespel speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Ik zie Ajax nog veel te veel sjabloonmatig rond de vijandelijke 16 positie kiezen en de bal spelen. Het is allemaal zo voorspelbaar, 1-zet-diep-denkend, er zit niks geen inventiviteit achter, iedereen lijkt maar wat te doen. Nr 1 voor de 16 legt de bal maar breed naar nr 2, die hem weer breed legt naar 3, die dan maar eens uithaalt, omdat ie er verder toch niks mee kan. Juist daarin zullen spelpatronen met dynamiek ingeslepen moeten worden, waardoor een verdediging verrast wordt en steken laat vallen. Zelfs het Gouden Ajax van Cruijff en Keizer stond ondanks alle genialiteit voorin tjokvol van dergelijke automatismes. Ben benieuwd wat HtC uit zijn hoge hoed gaat toveren.
Precies. Ik denk dan ook dat je uiteindelijk naar een groep spelers toe moet met veel zelfvertrouwen. Niet alleen in het team, maar ook in zichzelf. De spelers die de bal niet hebben moeten zich realiseren dat als zij niet bewegen om er beter voor te komen dan de man aan de bal, ze de bal ook niet krijgen. De speler aan de bal moet er niet op uit zijn om de verantwoordelijkheid naar iemand anders te verleggen, maar hij moet blaken van het zelfvertrouwen en mensen sturen, aanjagen om te lopen. Het heeft natuurlijk met de natuur van de speler te maken (Galasek of Lindenbergh zouden het niet durven/kunnen), maar ook met training. Waarom hebben we Maduro bv vrijwel nooit zo'n run door het centrum zien maken bij Ajax als hij deed bij Jong Oranje?

Training en zelfvertrouwen, het vergt allebei tijd. Met training en kwaliteit in de groep komen resultaten, zelfvertrouwen en uiteindelijk meer automatismen en beter voetbal.
Zuidema schreef:
De speler die met zijn spel nog het dichtst in de buurt komt is Gabri (het is niet voor niets dat Ten Cate roept om nog een 'type Gabri'), maar Sneijder en Maduro zijn veel te statisch en Roger te traag.
Over Roger kan ik nog niet echt oordelen, maar over de dynamiek van een Sneijder en Maduro richting 16 en in de 16 ben ik zeker niet enthousiast en eigenlijk erg sceptisch. Dat kan veel beter. Ook als ze wel een aanspeelpunt voor zich hebben in de 16.
Precies. Vooraf waren er grote verwachtingen van het koppel Sneijder-Huntelaar. Dat zou goed moeten zijn voor minstens 40 goals per jaar (nou is dat wel zo, maar dan vooral vanwege Huntelaars goals ;) ). Sneijder zou de bal inspelen op Huntelaar, deze zou kaatsen en Sneijder zou er met z'n mooie knal opduiken. Toch heb ik Sneijder vorig seizoen vooral passes in de diepte zien geven aan Huntelaar. Laat dat nou net een zwakte van Huntelaar zijn, vanwege z'n geringe snelheid.

Dat soort dingen. Verkeerde keuzes maken richting je medespelers en in spelsituaties. Sneijder heeft de trap om voor veel gevaar te zorgen, maar komt vanwege z'n geringe loopvermogen en kleine fysiek niet vaak genoeg in de buurt van de goal. Als gevolg heb ik vaak het idee dat hij maar wat doet met die bal.

Maduro heeft een ander probleem. Die heeft duidelijk het inzicht maar is veel te voorzichtig en wil zo rustig spelen dat hij werkelijk alles in de eerste versnelling doet. Temporiseren en de rust bewaken op het middenveld is prima, maar als die rust er eenmaal is en je teamgenoten hebben positie gekozen moet die snelheid er wel inkomen! Z'n handelingssnelheid moet dus omhoog. Goede coaching kan daar bij helpen, maar ook medespelers die bereid zijn veel voor hem te lopen. Beweeglijkheid is belangrijk voor een speler die vanuit een verdedigende positie het spel moet verdelen. Zit dat niet in je ploeg dan krijg je alleen maar tikjes achteruit richting de verdedigers.
Zuidema schreef:
Als het Ten Cate lukt om deze gebreken op te lossen met de huidige selectie zou ik dit erg knap vinden..
Zeker weten. Het is sowieso al een forse klus om dit type veldspel erin te krijgen, wat zelfs met daarin capabele spelers altijd nog de nodige tijd aan training zal vergen, voordat het gaat beklijven. Als hij dat met deze spelers in dit seizoen inderdaad voormekaar krijgt, zou dat van hele grote klasse getuigen.
:xyxthumbs:

Ik heb er een hard hoofd in. Ik vond het al reuze mee vallen dat Ajax de onderlinge duels tegen de middenvelders van PSV blijkbaar vaak won. Toch verloor Ajax de slag op het middenveld vanwege slechte positionering. Het bekende teruglopen bij balverlies en te weinig beweeglijkheid in balbezit dus. Het gat op het middenveld, na lange-bal-uitverdedigen van de Ajax-verdediging, waarin PSV'ers makkelijk konden overnemen was enorm.

343

Bericht door 343 » di aug 15, 2006 7:52 am

Thomas schreef:Bedankt voor de mederwerking in ieder geval, aangezien 343 het weer te druk had. :xyxthumbs: :D
Ja, maar met wat? Ik dacht dat je dit zelf wel kon oplossen, Thomas. :D :yes:

343

Bericht door 343 » di aug 15, 2006 10:01 am

Van Geel: "Selectie Ajax voorlopig rond"

Bron: fcupdate.nl

Ajax-trainer Henk ten Cate moet het voorlopig doen met de selectie die hij op dit moment tot zijn beschikking heeft. Technisch directeur Martin van Geel heeft dinsdag in De Telegraaf laten weten dat er voorlopig geen nieuwe spelers aangetrokken zullen worden. Van Geel vindt dat er uit de jeugd voldoende spelers doorstromen die de selectie kunnen completeren.

Vorige week liet Ten Cate nog weten dat hij graag een ervaren middenvelder aan zijn selectie toe wilde voegen, maar volgens Van Geel gaat dat niet gebeuren. "Dat een trainer altijd meer wil, is begrijpelijk. Noem het een gezond spanningsveld tussen twee partijen. Maar wij houden ook de ontwikkeling van de door Ajax opgeleide spelers scherp in de gaten. Daarom zullen we in principe geen actie meer ondernemen om de groep uit te breiden."

Thomas Gravesen
De Amsterdamse club gaat dan ook niet in zee met Thomas Gravesen. De Deen werd deze week aangeboden bij Ajax, maar Van Geel ziet weinig in de middenvelder. "Hij is inderdaad bij ons onder de aandacht gebracht, maar door wel tien verschillende mensen. Ik meen dat Gravesen momenteel bij zo'n beetje alle Europese clubs wordt aangeboden, maar wij zien hem niet als een geschikte kandidaat."

Van Geel liet bovendien weten dat Zdenek Grygera niet mag vertrekken. De Tsjech lijkt zijn basisplaats verloren te hebben, maar de directeur wil hem koste wat kost bij de selectie houden. "We hebben hem verteld dat hij nog te belangrijk voor ons is. We beginnen tegen RKC al zonder Thomas Vermaelen, die geschorst is. Bij die ene schorsing zal het komend seizoen niet blijven. We hebben dus echt zes verdedigers nodig om niet meteen naar een lager niveau terug te vallen", aldus Van Geel in De Telegraaf.

Feest

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 10:15 am

Dat zei ik toch over Gravesen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 15, 2006 10:15 am

Steef schreef:Het is meestal niet de zaakwaarnemer (Sivebaek in deze casus) die een speler aanbiedt, maar een tussenman. Een regelaar. Goede kans dat Gravesen bij tientallen clubs is aangeboden door tientallen verschillende mensen.

En MvG zegt:
Hij is inderdaad bij ons onder de aandacht gebracht, maar door wel tien verschillende mensen. Ik meen dat Gravesen momenteeel bij zo'n beetje alle Europese clubs wordt aangeboden.
Steef = MvG? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 10:16 am

Steef weet hoe het werkt, joey.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 15, 2006 10:26 am

Ja, maar MVG zegt bijna woordelijk hetzelfde, dat is frappant.

Ik verbaas me erover dat Gravesen zoveel moeite heeft om een club te vinden.

Maar goed, ik zat dus fout, het was blijkbaar niet (alleen) een kwestie van geld. MvG kiest voor Maduro.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » di aug 15, 2006 10:35 am

Is Gravesen niet meer een rechtermiddenvelder die in dat geval de concurrentie met Gabri aan zou moeten gaan? Als hij nou linksbenig was geweest of een echte centrale defensieve middenvelder, dan had het een stuk beter uitgekomen. Misschien acht Van Geel de plek van rechtermiddenvelder wel goed genoeg bezet en wil hij niet een hoop salariskosten uitgeven aan een positie waar de goedbetaalde Gabri al rondloopt? Of zou Gravesen de concurrentie met Maduro aan moeten gaan?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 15, 2006 11:02 am

Naar verluid verdiende de jongen niet absurt veel bij Real, al is meer dan een miljoen euro tamelijk stevig en bij mijn weten is Gravesen meer centrale middenvelder dan verdedigende - of rechter middenvelder.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 15, 2006 11:04 am

maar kon gravensen transfervrij vertrekken of zo? Ik zie hem niet graag naar PSV vertrekken.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:11 am

Dr. Living Stoned schreef:Naar verluid verdiende de jongen niet absurt veel bij Real, al is meer dan een miljoen euro tamelijk stevig en bij mijn weten is Gravesen meer centrale middenvelder dan verdedigende - of rechter middenvelder.
1,5 miljoen netto, dat is in Nederland al 3 miljoen bruto, dus onbetaalbaar voor Ajax.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Zuidema

Bericht door Zuidema » di aug 15, 2006 11:11 am

joey schreef: Ik verbaas me erover dat Gravesen zoveel moeite heeft om een club te vinden.
Tja, zou het met een teamgenoot op de vuist gaan op een training ook meespelen? Lijkt me niet echt een ideaal visitekaartje. Hoe terecht dat geknok misschien ook was bij het verwende Real.
MvG kiest voor Maduro.
Ik ben bang dat MvG hier een grote vergissing maakt. Gravesen is een kwaliteitsimpuls op een terrein, waar Ajax dat nog broodnodig heeft. Dan was het plaatje echt rond geweest. Nu wordt de rol van Davids dus ingevuld met goedwillend talentvol, maar nog fors tekortschietend en grillig jong spul. Dit maakt de voor HtC toch al pittige klus er zeker niet gemakkelijker op. Maar goed, zo wil Ajax het kennelijk. Dan moet dat maar.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di aug 15, 2006 11:14 am

Precies...Joey: het is niet alleen maar geld.

Van Geel kiest voor de jeugd en de doorstroom daarvan. Hoewel in heel algemene zin ik het daar natuurlijk mee eens ben, moet je ook kijken wat een selectie heeft en nog nodig hebt. Vorig seizoen heeft de jeugd ook veel kansen gehad, maar iedereen was slechter af. Het team, de jeugd, de financieen, de trainers, de leiding. Het team van nu geeft meer vertrouwen, maar niet genoeg. Gravesen kan in mijn ogen het verschil maken tussen 'net niet' en 'net wel'. Daar moet je wat voor over hebben.

Gaat dat niet ten koste van Maduro? Nee. Echt talent heeft zich nog nooit laten tegenhouden. En is Maduro eigenlijk wel een talent? Die jongen is geen 17 meer en heeft meer slecht gespeeld dan goed. Veel Ajax-talenten hadden potentie voor de wereldtop. Sneijder, Maduro en nog een paar talenten worden 'talenten' genoemd, omdat ze beter zijn dan andere spelers (Boakye, etc.). Maar zullen ze ooit (zelfs na 4 jaar investeren) de potentie hebben om in de internationale top te spelen? Rechtvaardigt hun talent dat we onze neus ophalen voor een Gravesen? In mijn ogen is dit een gigantische blunder.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 15, 2006 11:17 am

Henk de Gier schreef:
Dr. Living Stoned schreef:Naar verluid verdiende de jongen niet absurt veel bij Real, al is meer dan een miljoen euro tamelijk stevig en bij mijn weten is Gravesen meer centrale middenvelder dan verdedigende - of rechter middenvelder.
1,5 miljoen netto, dat is in Nederland al 3 miljoen bruto, dus onbetaalbaar voor Ajax.
De website van Everton, Gravesen voormalige club spreekt over een salaris van 95.000 pond per week.

de bbc zegt 85.000

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:22 am

95.000 pond x 52 = 4.940.000 pond op jaarbasis. Dat is ongeveer 7.5 miljoen euro.

En dat vind jij niet absurd veel?

In het BBC geval kom je nog boven de 6.5 miljoen euro :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di aug 15, 2006 11:26 am

Wie? ik?

7.500.000 euro is natuurlijk volstrekt, maar dan ook volstrekt onhaalbaar.
Maar daarnet werden andere bedragen genoemd, en bovendien is hij bij Ajax aangeboden. Die zaakwaarnemers weten toch waar wat betaald wordt? En laat Van Geel dan zeggen dat ze keihard moesten lachen toen ze de salariseisen hoorden (ipv de supporters te frustreren met het verhaal dat Maduro moet spelen en Schilder bij de selectie moet)
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:28 am

Ajax Rules schreef:Wie? ik?
nee Doc, die schreef
Naar verluid verdiende de jongen niet absurt veel bij Real
Jöhnk, 29 mei 2006

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 15, 2006 11:28 am

:blush: rekenfoutje :blush:

ik las per maand maar het is per week...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di aug 15, 2006 11:31 am

Gelukkig maar, dan speelt gravensen dus ook niet voor PSV.

Feest

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 11:33 am

Ajax Rules schreef:Wie? ik?

7.500.000 euro is natuurlijk volstrekt, maar dan ook volstrekt onhaalbaar.
Maar daarnet werden andere bedragen genoemd, en bovendien is hij bij Ajax aangeboden. Die zaakwaarnemers weten toch waar wat betaald wordt? En laat Van Geel dan zeggen dat ze keihard moesten lachen toen ze de salariseisen hoorden (ipv de supporters te frustreren met het verhaal dat Maduro moet spelen en Schilder bij de selectie moet)
Jij kent het spel niet. Ajax heeft nog helemaal niet met Gravesen (Sivebaek) gepraat en weet niets van salariseisen. Het enige wat men binennkrijgt zijn mails, faxen, telefoontjes van mensen die claimen dat ze Gravesen naar Ajax kunnen halen (er voor kunnen zorgen dat Gravesen luistert naar het aanbod van Ajax/om de tafel gaat met Ajax).....voor een flinke fee. Waarna er nog een fee zou volgen voor Sivebaek + een miljoensalaris voor Gravesen met een flink pak tekengeld.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di aug 15, 2006 11:35 am

@Steef: dit sluit helemaal niet aan op mijn post.... ?????

ik zeg alleen dat Van Geel dan moet zeggen dat hij er 0.0% vertrouwen in moet hebben dat iemand als Gravesen haalbaar zou zijn ipv zijn eigen supporters te frustreren.

343

Bericht door 343 » di aug 15, 2006 11:35 am

Henk de Gier schreef:95.000 pond x 52 = 4.940.000 pond op jaarbasis. Dat is ongeveer 7.5 miljoen euro.

En dat vind jij niet absurd veel?

In het BBC geval kom je nog boven de 6.5 miljoen euro :yes:
:nooo:
Lijkt mij sterk, hoor. Zelfs Van Nistelrode komt niet aan dat bedrag. Zelfs de topverdieners van Man Utd kwamen niet aan dat bedrag.

Gesloten