Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 5:08 pm

dat is alleen San Marco volgens mij, de rest vind het falen van Kluivert de schuld van Kluivert.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 14, 2006 5:19 pm

Baseman schreef:Cruijff te vragen geeft Van Basten aan te weinig vertrouwen in eigen kunnen te hebben en dat zijn staf het dus ook niet aankan. Lekker...
Lekker kort door de bocht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » ma aug 14, 2006 5:23 pm

Pleit je nou voor een oproep voor Patje, Bertje?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 14, 2006 5:24 pm

In de staf? :D

Nee, wat bedoel je? :blush:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 14, 2006 5:31 pm

Kort door de bocht ---> verkeersongeval.

Oh wacht: even lachen. :nooo:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 5:43 pm

Steef heeft z'n grapjurk aan, zo begon hij (weer eens) over Nathalie Holloway tegen Thomas en nu dit. Echt, niveautje Mario Been.
Jöhnk, 29 mei 2006

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma aug 14, 2006 6:05 pm

Ik vind het wel amusant, de mensen die Basement en Frank van Calimero gedrag beschuldigen, hebben zelf een enorme rood-witte plaat voor hun hoofd.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 6:06 pm

liever een rood/witte plaat voor m'n kop dan een eierdop er bovenop :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma aug 14, 2006 6:12 pm

Henk de Gier schreef:liever een rood/witte plaat voor m'n kop dan een eierdop er bovenop :yes:
:D daar zit wat in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 6:21 pm

Baseman schreef:Blijven jullie maar lekker denken dat Van Bommel niet kan voetballen en niet thuis hoort in Oranje, ik heb een andere mening.
Ik heb nooit gezegd dat Van Bommel per definitie niet thuis hoort in Oranje (al denk ik niet dat hij in Oranje zelf genoeg heeft laten zien om onbetwiste basisspeler te zijn), maar ik vind dat het Van Bastens goed recht is om hem niet te selecteren als die twee elkaar niet liggen. Ik blijf het apart vinden dat de schuld van het conflict tussen die twee automatisch bij Van Basten wordt gelegd.
Baseman schreef:
en zou ik de nieuwe A-ploeg graag eens zien oefenen tegen dit elftal: Lodewijks; Lucius, Opdam, Bouma, Zenden; Van Bommel, Castelen, Seedorf, Davids; Makaay, Van Nistelrooij.
Dat zou wel humor zijn :D
Er is toch niemand die serieus Lodewijks, Opdam, Bouma en Zenden in het Nederlands elftal wil zien?

Lucius is ook alleen een optie omdat Nederland weinig goede rechtsbacks kent.

Seedorf is 4 jaar lang afgemaakt. Iedereen was het er over eens dat die nooit meer in het Nederlands elftal moest spelen. En nu wordt het opeens tegen Van Basten gebruikt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 14, 2006 6:38 pm

Thomas schreef:
Seedorf is 4 jaar lang afgemaakt. Iedereen was het er over eens dat die nooit meer in het Nederlands elftal moest spelen. En nu wordt het opeens tegen Van Basten gebruikt.
Bijna iedereen. Ik heb mij nog nooit negatief uitgelaten over Seedorf, namelijk.

Feest

Bericht door Feest » ma aug 14, 2006 6:51 pm

Ik wel. Net zoals van mij iedere coach het recht heeft om spelers niet te selecteren.

Denk alleen niet dat die jongens waar we 't nu mee moeten doen, wel in staat zijn om tot goed voetbal en resultaten te komen.

Maar Urby en Schaars erbij vind ik allang prima.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 14, 2006 6:54 pm

Van Basten heeft het recht om spelers dan wel niet te selecteren, zolang er maar gepresteerd wordt. Of het nu met Seedorf is of met een Theo Janssen, dat maakt mij niet uit.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma aug 14, 2006 7:01 pm

Stekelenburg op Ajax.nl over zijn afwezigheid:
,,Ik was wel verrast dat ik niet bij de selectie zat'', reageert Stekelenburg na de training. ,,Zeker als je tijdens het WK tweede keeper bent. Ik las de selectie vrijdag op Teletekst. Maar het blijft natuurlijk de keuze van de bondscoach. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik er bij hoor. Het is natuurlijk nooit voor 100 procent zeker dat je er bij zit. Dat je je steeds weer moet bewijzen, maakt het ook wel leuk.''
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 7:34 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:
Bijna iedereen. Ik heb mij nog nooit negatief uitgelaten over Seedorf, namelijk.
Maargoed, je weet wat ik bedoel.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 14, 2006 7:38 pm

Ik gebruik het ook niet tegen Van Basten, terecht dat hij Seedorf niet selecteerd. Seedorf is een geweldige clubvoetballer die 'in dienst van' speelt maar bij Oranje is hij plots de grote spelmake en wil hij niet 'in dienst van' spelen. Jammer dan, gegokt en verloren Clarence.
Jöhnk, 29 mei 2006

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma aug 14, 2006 8:01 pm

Peter schreef:Van Basten heeft het recht om spelers dan wel niet te selecteren, zolang er maar gepresteerd wordt. Of het nu met Seedorf is of met een Theo Janssen, dat maakt mij niet uit.
Precies.

Alleen schijnt dat volgens sommigen, Van Basten incluis, niet op te gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 14, 2006 8:58 pm

Come on Ireland! :yes:

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 14, 2006 10:17 pm

Peter schreef:Van Basten heeft het recht om spelers dan wel niet te selecteren, zolang er maar gepresteerd wordt.
Nogmaals:
Baseman schreef:
joey schreef:Ik vind wel dat Van Basten, als bondscoach, het recht heeft de spelers te kiezen die híj wil. Anders kunnen we de selectie beter per referendum laten bepalen.
Dit ben ik ook helemaal met je eens :xyxthumbs:
Alleen de manier waarop en de zogenaamde argumenten die hij aanvoert bij de afvallers vind ik echt onzinnig...
Al kan ik niet echt zeggen dat er goed gepresteerd wordt, de kwalificatie ging goed maar dat was het dan ook wel. Daarbij is het voetbal nog steeds drama.

En een bondscoach die een WK ziet als oefening voor een EK :nooo:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 14, 2006 10:46 pm

Dat laatste is inmiddels twee jaar bekend. Ik heb er zeker mijn bedenkingen bij, maar vind het vreemd dat opeens nu iedereen daarover valt.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 15, 2006 12:01 pm

AD:
Zie je nou, Winston. Van Basten is geen racist, hij dumpt ook blanken
Door HUGO BORST

Laat me het nieuwe voetbalseizoen met een compliment beginnen. (Heb een paar boeken over boeddhisme gelezen, dat stemt een mens mild.) Dit is ’m: wat góed dat onze bondscoach Henk Timmer als tweede doelman heeft opgeroepen. Van Basten heeft ook gezien dat Maarten Stekelenburg al heimwee krijgt op het moment dat hij zijn doellijn loslaat.

En nu even de columnist uithangen: Zie je nou, Winston, Van Basten is geen racist, hij dumpt ook blanken.

Een dag na Nederland-Portugal riep ik in Studio Sportzomer dat de bondscoach Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel spoedig zou laten vallen. Er waren mensen die veronderstelden dat ik die informatie van Van Basten had. Ik kon het niet van hem weten. Driekwart jaar geleden besloten we om het contact tot een minimum te beperken. Beter voor ons allebei. Het maakt mij onafhankelijker in mijn oordeel over Oranje en Van Basten.

Vriendschap is het nooit geweest, wat wel weet ik niet precies. Wat ik in elk geval mis, zijn onze telefonische discussies over voetbal en het leven. Marco is een intelligente, burgerlijke jongen die dan weer invoelend, dan weer een tikje reactionair kan reageren. Hij is nooit saai of voorspelbaar. Hij waardeerde mijn scherp afwijkende mening ook (al had hij, vond hij, altijd betere of steekhoudender argumenten).

Daarom verbaas ik mij nu een beetje dat hij de twee spelers heeft laten vallen die de ballen hadden om hem tegen te spreken. Met Van Bommel had hij op een van de eerste trainingen een woordenstrijd, twee dagen voor Nederland-Portugal was er met Van Nistelrooy een pittige discussie aan tafel.

Volgens mij is rancune Van Basten vreemd. Maar of hij dat nou daadwerkelijk beoogt of niet, de bondscoach wekt toch de indruk mondige voetballers, jongens met een andere mening/visie, te weren. Je hoort het ook rondzingen. ‘Hij duldt geen tegenspraak.’ En: ‘Hij heeft dictatoriale trekjes.’

Topsport is vaak niet eerlijk. Nu zijn Van Nistelrooy en Van Bommel geofferd, terwijl op Van Persie na geen middenvelder of aanvaller goed speelde in Duitsland. Bommeltje zal fysiek node worden gemist. Uit tegen Bulgarije en Roemenië verschijnt Oranje straks met een stel vedergewichten op het middenveld. Het gekke is dat je Van Basten eigenlijk moet verwijten dat hij Van Bommel te laat heeft laten afvallen. Hij heeft het nooit in de middenvelder van Barcelona zien zitten.

De bondscoach heeft van hem een andere speler willen maken. Is hem niet gelukt, sterker: Van Basten ontnam hem al zijn zelfvertrouwen. Gevolg: de international Van Bommel is wel afgebroken, maar niet opgebouwd en zo creëerde de bondscoach een monster.

Met Van Nistelrooy is hij ook roekeloos omgesprongen. Heel de voetbalwereld, inclusief Italië waar Van Basten op een voetstuk staat, vraagt zich af waarom Van Nistelrooy uitgerekend in de wedstrijd tegen Portugal waarin Nederland veel kansen kreeg niet één speelminuut kreeg.

Blunders of fouten, Van Basten maakte ze. Hij is er niet op afgerekend. De bondscoach zit er nog omdat hij zich moeiteloos plaatste voor het WK en in Duitsland de eerste ronde overleefde. Maar ik vergeet niet dat Oranje de goede naam - opgebouwd in 1974, 1978, 1988, 1992 en 1998 - afgelopen zomer finaal verspeelde. Zelden zo weggehoond door buitenlandse voetbalvrienden.

En lees de commentaren in toonaangevende Engelse, Franse en Italiaanse sportkranten en -bladen er ook op na. Het was on-Nederlands, koud, onsympathiek, het was waardeloos, én dat onder leiding van de mooiste voetballer die ons land na Cruijff voortbracht.

Best triest, zo’n afscheid op amper 30-jarige leeftijd. Het vernederende is, vind ik, dat ze twee weken geleden in de voorselectie zaten en dat de bondscoach gisteren niet de moeite nam om hen persoonlijk in te lichten. Was dat nou nodig?

Nog vernederender is dat de deur niet is dichtgesmeten voor Van Nistelrooy en Van Bommel, maar op een kier staat. Als ik hun staat van dienst had, zou ik officieel bedanken voor het Nederlands elftal. Trots is niet altijd een goede drijfveer, maar dit lijkt me slecht voor je eigenwaarde.

Maar waarom zouden we ons nog druk maken over die twee? Edwin van der Sar heeft besloten voor Oranje te blijven uitkomen en de geweldige doelman is in staat om alle fouten die voor hem worden gemaakt te neutraliseren. Of is dit heel boeddhistisch gedacht?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 3:55 pm

Goed, het heeft er in ieder geval niets mee te maken dat de afgevallen jongens PSV'ers zijn. Die theorie kan dus de kast in. :xyxthumbs:

Feest

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 10:48 am

Van der Sar niet eens met Van Basten
Door MAARTEN WIJFFELS

DUBLIN - Edwin van der Sar is het oneens met de beslissing van bondscoach Marco van Basten om Ruud van Nistelrooy...

Edwin van der Sar, Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel in 2004. Foto PIM RAS...en Mark van Bommel niet te selecteren voor Oranje. ,,Ik denk dat het twee goede voetballers zijn. Voetballers die we goed kunnen gebruiken,’’ sprak Van der Sar in Dublin tegenover Studio Sport.

,,Ik had verwacht dat ze erbij zouden zijn. Of ik het oneens ben met de bondscoach? Ik denk dat ik dat al aangeef op het moment dat ik dit zeg.’’

Van der Sar heeft zijn zienswijze in twee gesprekken overgebracht aan Van Basten. ,,Ik heb mijn ding gezegd en hij heeft zijn argumenten op tafel gelegd.’’

Van Basten stelde desgevraagd dat hij de mening van zijn keeper respecteert. ,,En we nemen ook mee wat Edwin zegt. Het gevoel van spelers en van een groep is belangrijk, maar uiteindelijk zijn wij er om eindbeslissingen te nemen.’’

Na de late afzegging van Wesley Sneijder heeft Van Basten nog even gedacht aan het oproepen van Van Bommel. ,,We hebben overlegd en het leek ons niet het juiste moment. Valt Sneijder weg, dan zoek je op de reservelijst naar eenzelfde type speler. Op die lijst staan Boateng, Van Bommel en Maduro die hun eigen verhaal hebben. We willen nu Theo Janssen aan het werk zien.’’

Oranje speelde in 2001 voor het laatst in het karakteristieke stadion Lansdowne Road. Een 1-0 nederlaag (goal Jason McAteer) betekende toen uitschakeling in de kwalificatiereeks voor het WK van 2002. Het is ook weer de eerste wedstrijd sinds de uitschakeling op het laatste WK in Duitsland.

Van Basten heeft uit het WK drie hoofdpunten geselecteerd waarmee zijn groep de komende maanden aan de slag moet. ,,Er is meer fysiek gewenst op het middenveld, al is zoiets moeilijk te veranderen. Daarnaast moeten we slimmer omgaan met tumult en provocerende tegenstanders. En we moeten gedurende een wedstrijd te allen tijde zorgen voor een goede organisatie.’’

Dit gaat niet de goede kant op.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 10:52 am

Volgende keer Timmer eerste keep :sad:
Jöhnk, 29 mei 2006

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 16, 2006 11:27 am

Als Van Basten geen tegenspraak duldt en het hem er werkelijk om te doen is om mondige spelers te weren, dan staat Timmer vanaf nu dus op keep en is het einde interlandcariere Van der Sar. Maar dat is natuurlijk niet het geval; is dit fabeltje ook meteen de wereld uit. RvN, Davids en Van Bommel zijn niet opgeroepen omdat ze niet in het voetbalplaatje van de bondscoach passen, meer is het niet.

Ik vind het wel matig dat Van Basten de gepasseerden niet even opbelt, siert hem niet.
Ajax!

Plaats reactie