Nee.joey schreef:Weet 343 het niet? :eusa_pray:
Wat is er geworden van....
Moderator: mods
vi.nlAndy van der Meyde beboet door Everton
10/8/2006 14:13
Everton heeft Andy van der Meyde een boete gegeven wegens het overtreden van de regels. Een Toffee mag zich 48 uur voor een wedstrijd niet laten zien in een uitgaansgelegenheid.
'Ik heb gesproken met Andy. Hij heeft spijt van wat er is gebeurd', zegt manager David Moyes op de site van Everton. 'Hij krijgt een boete, omdat hij zondag niet uit had mogen gaan. Maar daarmee is de zaak gesloten.'
Dat Van der Meyde zich ophield in een uitgaansgelegenheid kon moeilijk worden ontkend. De aanvaller raakte in een nachtclub onwel en bracht de nacht vanwege ademhalingsproblemen door in het ziekenhuis. De politie onderzoekt nog of iemand iets in het drinken van Van der Meyde heeft gedaan.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Tis wat vroeg voor een vermelding in het "Wat is er geworden van..."-draadje, maar ik hwb zolang moeten wachten op het nieuws dat deze opvreter is opgerot.
Manchester City, niet echt de europese top of wel, meneer Sedoc?Hatem Trabelsi tekent bij Manchester City
10/8/2006 22:22
Hatem Trabelsi voetbalt het komende seizoen voor Manchester City. De voormalig Ajacied zette donderdag zijn handtekening onder een éénjarig contract, met een optie voor nog twee seizoenen.
'Persoonlijk gesproken vind ik dit een van de beste Bosman-transfers van deze zomer', klonk manager Stuart Pearce zeer tevreden. 'Wij zijn blij dat we hem hier hebben. Hij is een aanvallende vleugelverdediger. Hij komt goed naar voren, is heel behoorlijk met de bal aan zijn voeten en heeft heel veel energie.'
'Het feit dat hij op het hoogste niveau heeft gespeeld, aan drie WK's heeft deelgenomen en aanvoerder van zijn land is geweest, bewijst dat hij een goed cv heeft. Ik heb hem de laatste drie jaren voor Ajax zien spelen en was zeer onder de indruk van hem.'
Trabelsi speelde de laatste vijf seizoenen voor Ajax, waar zijn contract op 1 juli dit jaar afliep. Na het WK besloot de 29-jarige rechtsback een punt achter zijn interlandloopbaan te zetten.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Eindhovens DagbladNieuwenburgs tweede leven
Hij reed vaker naar het revalidatiecentrum in Zeist dan naar de Amsterdam Arena. Nu het blessureleed verleden tijd lijkt, carpoolt John Nieuwenburg dagelijks met ploeggenoot Sandro Calabro van Den Haag naar Helmond.
Een oud-Ajacied die zijn transfer naar Helmond Sport ’een stapje omhoog’ noemt. Het klinkt misschien vreemd, maar voor John Nieuwenburg is het logisch. De middenvelder die ruim drie jaar lang werd geteisterd door blessures, heeft de weg naar boven voor de tweede keer ingeslagen. „Na anderhalf jaar bij FC Dordrecht was ik toe aan iets anders“, doelt Nieuwenburg op Helmond Sport, de club waarvoor hij morgen tegen MVV zijn competitiedebuut maakt. In Helmond tekende Nieuwenburg een contract voor twee jaar, nog voordat de nieuwe trainer en selectie bekend waren. „Ik kreeg door de gesprekken een heel positief gevoel bij de club. Ook hoorde ik goede verhalen van Sandro Calabro.“
De Helmond Sport-aanvaller komt net als Nieuwenburg uit Den Haag. Het tweetal rijdt nu dagelijks samen naar Helmond of overnacht in hotel De Brug in Mierlo. „Veel gezelliger dan telkens alleen in de auto, dat heb ik lang genoeg gedaan.“
Het verhaal over de voetballer John Nieuwenburg (27) draait om blessures. „Het is een deel van mijn verleden“, stelt de speler nuchter. Tot juni 2001 verliep zijn carrière nog voorspoedig. Op zijn twaalfde plukte Sparta hem weg bij de Haagse volksclub Oranjeplein. Nieuwenburg ontwikkelde zich uitstekend en maakte in 1996 zijn profdebuut voor de Rotterdammers. Na 73 eredivisiewedstrijden kwam in de zomer van 1999 een jongensdroom uit. Het veelbelovende talent tekende een contract voor vijf jaar bij Ajax. „Het eerste seizoen kwam ik onder Jan Wouters best veel aan spelen toe“, herinnert hij zich. „Vooral als rechtsback, maar dat is niet mijn favoriete positie. Ik ben geen Trabelsi die de hele rechterflank kan bestrijken. Toch speelde ik redelijk, maar niet top.“ Na het ontslag van Wouters en de aanstelling van Co Adriaanse waren zijn kansen in Amsterdam verkeken. In zijn tweede jaar mocht hij nog één keer opdraven. „Adriaanse had zijn eigen visie en nam zijn eigen spelers mee. Ik wilde na een paar maanden verhuurd worden om niet stil te komen staan in mijn ontwikkeling.“ Nieuwenburg keerde tijdelijk terug op Het Kasteel en trainde onder meer onder Wim van Hanegem. „Mijn streven was om de draad weer op te pakken. Het ging bij Sparta ook best lekker, totdat het noodlot toesloeg.“
In de nacompetitiewedstrijd tegen Cambuur scheurde Nieuwenburg zijn linkerkruisband. „Die is niet geopereerd, maar door krachttrainingen genezen. Na een herstel van vijf maanden heb ik acht wedstrijden bij Sparta gespeeld. Toen scheurde ik –uitgerekend tegen Ajax- de kruisband van mijn andere knie en was ik negen maanden aan het revalideren.“ Nauwelijks hersteld of zijn linkerkruisband bleek verder te zijn ingescheurd. Na een nieuwe revalidatieperiode ontstonden weer problemen met zijn rechterknie. Zijn derde zware operatie volgde. „Natuurlijk heb ik er een paar keer volledig doorheen gezeten“, bekent Nieuwenburg die aan zijn herstel werkte in Zeist. Elke dag vanuit Den Haag door de files heen. „Ik was thuis regelmatig een dood vogeltje. Het was ook soms geen pretje om met mij samen te wonen.“
Toch liet hij de moed nooit zakken en bleef hij geloven in een terugkeer in het betaald voetbal. „Het was een lange weg, maar bij dit soort blessures weet je dat het honderd procent kan herstellen. In die periode is mij altijd bijgebleven dat ik goed kon voetballen, ik kende mijn kwaliteiten. Dan moet je oogkleppen opzetten en aan je herstel werken. Eerst lopen met krukken, dan wandelen, hardlopen. Alles stapje voor stapje. Als je weer met de bal mag werken, komt het gevoel terug.“
Begin vorig jaar maakte Nieuwenburg zijn definitieve comeback. Met FC Dordrecht ging hij op trainingskamp naar Curaçao. „De eerste wedstrijd was ook nog eens de eerste wedstrijd op kunstgras voor mij. Ik was wel zenuwachtig. Voor alles wat na je blessure nieuw is, heb je een beetje angst. De eerste training, het eerste partijtje, het eerste duel. Door alles te ondergaan heb ik steeds de zekerheid teruggevonden en al vrij snel ben ik elke vorm van angst helemaal kwijtgeraakt. Ook als er een overtreding op me wordt gemaakt.“
De blessures lijken nu verleden tijd voor Nieuwenburg. In zijn ’tweede’ carrière miste hij tot nu toe alleen een paar wedstrijden wegens een schorsing. „In mijn periode bij Dordrecht heb ik veel progressie gemaakt. Het is moeilijk te zeggen of ik ben teruggekomen op mijn oude niveau. Die tussentijd is te groot om dat te kunnen vergelijken.“
Mentaal is hij in ieder geval sterker geworden. „Ik weet nu hoe belangrijk het is om plezier op het veld te hebben. Daarom geniet ik nu nog meer van het voetbal, hoewel ik nog altijd een doel heb. Natuurlijk wil ik nog eens in de eredivisie spelen, maar ik besef ook dat het al een voorrecht is als je fit bent.“
Het beeld over Helmond Sport is voor Nieuwenburg tijdens de voorbereiding alleen maar bevestigd. „We hebben een goede groep met veel voetballend vermogen en een trainer (Gerald Vanenburg) van wie je veel kunt leren. Voor mezelf heb ik als doel om weer beter te presteren dan vorig jaar, maar we moeten het met z’n allen doen. We gaan in ieder geval niet voor minder dan verleden jaar.“
Heeft veel pech gehad, die jongen. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
We vergeten nog de drie voor in, Brian Luidrup. Machlas Wamberto, niet te vergeten een volgevreten Richard Witchge en de enige man die bij voorkeur onder de banken terug te vinden was, meneer Wat-is-een-glazen-deur Babangida... het enige lichtpuntje was de komst van chivu. dat jaar, en het debuut van VDV en Yakubu
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Alaindebanaan
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ik noem wamberto niet eens als eerste, laat staan als enige, je loopt derhalve slap te ouwehoeren, henkieHenk de Gier schreef:dat was de teneur bij de gemiddelde Ajacied ja, die Wamberto al tot pispaal hadden gebombardeerd voor de inkt op het contract droog was :yes:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Wamberto heeft volgens mij nog nooit een wedstrijd op rechtsbuiten gespeeld.Henk de Gier schreef:Wamberto was een nuttige en goeie voetballer. Ik zou de Wamberto van toen nu graag op de rechtervleugel zien, vele malen beter dan die Argentijnse kutsmurf die er nu staat.
Rosales is het seizoen prima begonnen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Cluijffert
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Alaindebanaan
Vond hem toch ook op links aardige dingen doen, kwam hij regelmatig gevaarlijk naar binnen. Zo scoorde hij ook nog een paar keer, volgens mij.Dr. Living Stoned schreef:Wamberto had geen passeerbeweging, een matige voorzet en deed alles op snelheid. Op rechts was t de voorloper van Rosales. Alleen toen Wampi achter mido en zlatan speelde deed-ie goeie dingrn met de bal
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Alaindebanaan
Bron Vi.nl:
Ik denk dat jaar van 31-9 (2001/02).
Welk seizoen was het precies??PASPOORT
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
1993/94 Seraing 33 8
1994/95 Seraing 25 3
1995/96 Seraing 28 2 Belgie
1996/97 Standard Luik 29 6 Belgie
1997/98 Standard Luik 24 4 Belgie
1998/99 Ajax 27 8 Eredivisie
1999/00 Ajax 27 4 Eredivisie
2000/01 Ajax 27 4 Eredivisie
2001/02 Ajax 31 9 Eredivisie
2002/03 Ajax 6 1 Eredivisie
2003/04 Ajax 4 0 Eredivisie
2003/04 Bergen 17 5 Belgie
2004/05 Standard Luik 18 1 Belgie
2005/06 Standard Luik 10 0 Belgie
Totaal 306 55
Ik denk dat jaar van 31-9 (2001/02).
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.: