Volgens mij is dat hier vaker wel gezegd dan ontkend, Frank.Frank schreef:Die laatste opmerking van Thomas schijnt voor een hoop mensen een hele moeilijke conclusie te zijn, zeker als het gaat om een speler van een andere dan hun favoriete club.
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Ach, ik ben wat objectiever dan de gemiddelde voetbalsupporter. :bis: ;) :DFrank schreef:Die laatste opmerking van Thomas schijnt voor een hoop mensen een hele moeilijke conclusie te zijn, zeker als het gaat om een speler van een andere dan hun favoriete club.
Tsja, de KNVB wil door met Van Basten, die ook wel goede dingen heeft gedaan. En zoals gezegd, het mindere WK van Van Nistelrooij is niet de enige reden dat hij er niet bij zit. De vleugelspelers zijn zo'n 7 jaar jonger en beter in vorm. Ik ben eerlijk gezegd blij dat zij er niet op afgerekend worden.Frank schreef:(waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Van Nistelrooij wel geselecteerd moet worden)
Ik had het met afrekenen niet over de media, Thomas. Meer over degene die over het maken van de selectie gaat ;)
Volgens mij ook. Wringen wij ons -door dingen te zeggen over Van Nistelrooij en Van Basten die we niet menen- in allerlei bochten om die PSV'ers (die er natuurlijk geen reet van snappen) het naar hun zin te maken, krijgen we dit als dank. :nooo:Bertje schreef:Volgens mij is dat hier vaker wel gezegd dan ontkend, Frank.Frank schreef:Die laatste opmerking van Thomas schijnt voor een hoop mensen een hele moeilijke conclusie te zijn, zeker als het gaat om een speler van een andere dan hun favoriete club.
Ik ben benieuwd naar die goede dingen die Van Basten dan gedaan heeft Thomas? Als het nu een goed WK was geweest of als het spel nou goed en attractief was :eusa_liar:
Als je ze toch niet meent, kunt je ze beter niet zeggen... tenminste, voor mij hoeft dat niet hoor ;)Thomas schreef:-door dingen te zeggen over Van Nistelrooij en Van Basten die we niet menen-
Ik maakte een geintje hoor, Frank.
;)
Van Basten heeft er jongens bij gehaald die de komende jaren belangrijk kunnen gaan worden in Oranje. Dat doet hij nu weer met jongens als Schaar, Emanuelson en Huntelaar. Hij zou nu ook vast kunnen houden aan Van Nistelrooij, net zoals hij vorig jaar had kunnen vasthouden aan Seedorf, maar hij wil verjongen.
De kwalificatiereeks is met gemak doorlopen. Iets dat ik wederom verwacht. Het WK was vanwege het spel teleurstellend, maar als je naar de selectie kijkt was de kwartfinale qua resultaat al prima geweest. Zoveel bijzonders is het niet.
Van Basten heeft er jongens bij gehaald die de komende jaren belangrijk kunnen gaan worden in Oranje. Dat doet hij nu weer met jongens als Schaar, Emanuelson en Huntelaar. Hij zou nu ook vast kunnen houden aan Van Nistelrooij, net zoals hij vorig jaar had kunnen vasthouden aan Seedorf, maar hij wil verjongen.
De kwalificatiereeks is met gemak doorlopen. Iets dat ik wederom verwacht. Het WK was vanwege het spel teleurstellend, maar als je naar de selectie kijkt was de kwartfinale qua resultaat al prima geweest. Zoveel bijzonders is het niet.
Tsja, VN stapt over van ManU naar Real Madrid en zit er meteen niet meer bij. De logica ontgaat mij.
Van mij mag Huntelaar overigens zeker zijn kans krijgen, maar jullie willen toch niet zeggen dat Kuyt meer heeft laten zien dan VN ???
Frits Barend zei het vanavond bij Talpa wel treffend, de jongens met een zachte g worden allemaal afgevoerd onder Van Basten. Maar dat zal wel toeval zijn...
En juist jullie zouden moeten weten hoe geweldig dat dan gaat ;)
En wie moet de lijnen uitzetten in het veld nu ?
Vd Sar en Ooijer kunnen dat, maar zij spelen achterin. Op het middenveld en voorin staat nu echter niemand meer met het wegvallen van Cocu en het afvallen van Van Bommel en VN.
Van mij mag Huntelaar overigens zeker zijn kans krijgen, maar jullie willen toch niet zeggen dat Kuyt meer heeft laten zien dan VN ???
Frits Barend zei het vanavond bij Talpa wel treffend, de jongens met een zachte g worden allemaal afgevoerd onder Van Basten. Maar dat zal wel toeval zijn...
Dat doet hij goed, hij houdt bijna alleen maar jongetjes over.Thomas schreef:maar hij wil verjongen.
En wie moet de lijnen uitzetten in het veld nu ?
Vd Sar en Ooijer kunnen dat, maar zij spelen achterin. Op het middenveld en voorin staat nu echter niemand meer met het wegvallen van Cocu en het afvallen van Van Bommel en VN.
Mij ook, waarom haal je het überhaupt aan?Baseman schreef:Tsja, VN stapt over van ManU naar Real Madrid en zit er meteen niet meer bij. De logica ontgaat mij.
Anyway, had je er niet nog even bij kunnen zetten dat je absoluut geen calimero bent? Kan ik ook weer slapen met een dikke smile op m'n gezicht. :D
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik zal voor de sier even serieus op je in gaan, Base ;) :
Dat Van Nistelrooij overgestapt is naar Real zegt natuurlijk niets. Die kopen hem in de hoop dat hij in Madrid weer opbloeit zoals in z'n eerste drie seizoenen bij Manchester. Op basis van de laatste maanden zullen ze hem niet gehaald hebben.
Ja, erg vervelend die accentdiscriminatoren! :pukey: :D
Nee, dat zeker niet. Maar Kuijt heeft dan ook amper in de spits mogen spelen in Oranje. Ik denk eerlijk gezegd wel dat Kuijt beter in 4-3-3 kan spelen dan Van Nistelrooij.Baseman schreef:Tsja, VN stapt over van ManU naar Real Madrid en zit er meteen niet meer bij. De logica ontgaat mij.
Dat Van Nistelrooij overgestapt is naar Real zegt natuurlijk niets. Die kopen hem in de hoop dat hij in Madrid weer opbloeit zoals in z'n eerste drie seizoenen bij Manchester. Op basis van de laatste maanden zullen ze hem niet gehaald hebben.
Baseman schreef:Frits Barend zei het vanavond bij Talpa wel treffend, de jongens met een zachte g worden allemaal afgevoerd onder Van Basten. Maar dat zal wel toeval zijn...
Ja, erg vervelend die accentdiscriminatoren! :pukey: :D
Het ging er niet alleen om dat het jongetjes waren. Het ging om het type kereltjes. Je hebt ook jonge spelers die op wel al de baas op het veld zijn. Met persoonlijkheden als Chivu en Zlatan (goed of slecht, maar een persoonlijkheid is hij wel) haalde Ajax wel prijzen binnen.Baseman schreef:Dat doet hij goed, hij houdt bijna alleen maar jongetjes over.Thomas schreef:maar hij wil verjongen.
Met alle respect, maar ik heb Van Bommel in Oranje geloof ik ooit 1 helft de lijnen uit zien zetten. Van Nistelrooij heeft ook altijd moeite gehad met het systeem (wat niet zijn schuld is) en was daarom vooral bezig met z'n eigen spel en om er in ieder geval van die paar kansen 1 of 2 te maken.Baseman schreef:En wie moet de lijnen uitzetten in het veld nu ?
Ik denk van niet.Thomas schreef:Nee, dat zeker niet. Maar Kuijt heeft dan ook amper in de spits mogen spelen in Oranje. Ik denk eerlijk gezegd wel dat Kuijt beter in 4-3-3 kan spelen dan Van Nistelrooij.
Kuyt is dan namelijk veel te veel bezig met zichzelf vrijlopen, waardoor hij voor de goal tekort komt. Dat liet hij tegen Portugal heel duidelijk zien.
VN is voetballend minder, maar in de 16 wel dodelijk. Zoals Huntelaar eigenljk, want die is voetballend ook geen licht.
Klopt, maar één toernooi telt natuurljik veel minder zwaar dan alle voorgaande jaren. Bij zijn clubs is VN altijd een doelpuntenmachine geweest. En in Oranje heeft hij een meer dan aardig gemiddelde.Op basis van de laatste maanden zullen ze hem niet gehaald hebben.
Het valt wel op in ieder geval.Ja, erg vervelend die accentdiscriminatoren!
Makaay, Van Bommel en VN bijvoorbeeld, spelen voor AZ of Ajax is duidelijk een pré. Ooijer heeft overigens geen zachte g ;)
Daar zit wat in, maar jonge spelers met een grote persoonlijkheid zjin uitzonderingen. En die voetballen dan ook niet lang bij een Nederlandse club. De vele jonkies bij Oranje bevatten in mijn ogen overigens weinig persoonlijkheid...Vd Vaart op zich wel, maar verder ?Het ging er niet alleen om dat het jongetjes waren. Het ging om het type kereltjes. Je hebt ook jonge spelers die op wel al de baas op het veld zijn. Met persoonlijkheden als Chivu en Zlatan (goed of slecht, maar een persoonlijkheid is hij wel) haalde Ajax wel prijzen binnen.
Maar het zijn wel persoonlijkheden en ze nemen wel het voortouw, ook buiten het veld. Al werd dat onder Van Basten steeds minder helaas, de redenen daarvoor zijn nu bekend.Met alle respect, maar ik heb Van Bommel in Oranje geloof ik ooit 1 helft de lijnen uit zien zetten. Van Nistelrooij heeft ook altijd moeite gehad met het systeem (wat niet zijn schuld is) en was daarom vooral bezig met z'n eigen spel en om er in ieder geval van die paar kansen 1 of 2 te maken.
Jammer dat je al weg bent, maar ik heb natuurlijk nog wel een antwoord. ;)
Huntelaar is voetballend ook (nog) niet ijzersterk maar is met z'n rug naar de goal wel weer wat sterker, in mijn ogen. Van Nistelrooij is weer sneller, maar dat is minder belangrijk in 4-3-3.
Geintje, maar ik had het niet alleen over het WK. Ook de laatste twee (?) maanden in de competitie was hij al niet meer in z'n beste doen.
Ik heb trouwens niet echt iets tegen Van Nistelrooij hoor. Sterker nog, als hij niet naar Real was gegaan maar een andere niet-Spaanse club, had ik hem een doelpuntrijk seizoen gegund. ;)
En mensen hadden je al in het nutbag-hokje bij Raymon en Drecul geplaatst.... ;) :D
Je hebt het over Van der Vaart, maar vergeet Huntelaar natuurlijk. Die jongen heeft (vooral voor iemand met zo'n babyface) een goede uitstraling, zit vol zelfvertrouwen en heeft een fantastische wedstrijdmentaliteit.
Schaars is volgens mij op positieve wijze ook wel een mannetje in het veld. Daarnaast hebben Sneijder, Van Persie en De Jong ook karakter. Alleen moeten vooral die eerste twee (Sneijder vooraan) leren zichzelf te beheersen en hun ploeg positief te beïnvloeden.
Bij Van Bommel zijn de redenen inderdaad bekend. Van Basten houdt niet van de voetballer Van Bommel en waarschijnlijk liggen die twee elkaar ook als personen niet, maar dat zal van twee kanten komen, neem ik aan.
Wat Kuijt betreft heb je misschien wel gelijk, maar met wat meer ondersteuning vanuit het middenveld forceer je verdedigers ook om uit te stappen en creëer je ook ruimte voor Kuijt. Daar zou hij (maar Van Nistelrooij natuurlijk ook) zeker baat bij hebben.Baseman schreef:Ik denk van niet.Thomas schreef:Nee, dat zeker niet. Maar Kuijt heeft dan ook amper in de spits mogen spelen in Oranje. Ik denk eerlijk gezegd wel dat Kuijt beter in 4-3-3 kan spelen dan Van Nistelrooij.
Kuyt is dan namelijk veel te veel bezig met zichzelf vrijlopen, waardoor hij voor de goal tekort komt. Dat liet hij tegen Portugal heel duidelijk zien.
VN is voetballend minder, maar in de 16 wel dodelijk. Zoals Huntelaar eigenljk, want die is voetballend ook geen licht.
Huntelaar is voetballend ook (nog) niet ijzersterk maar is met z'n rug naar de goal wel weer wat sterker, in mijn ogen. Van Nistelrooij is weer sneller, maar dat is minder belangrijk in 4-3-3.
Kluivert ook, maar die selecteren we ook niet meer. ;)Baseman schreef:Klopt, maar één toernooi telt natuurljik veel minder zwaar dan alle voorgaande jaren. Bij zijn clubs is VN altijd een doelpuntenmachine geweest. En in Oranje heeft hij een meer dan aardig gemiddelde.Op basis van de laatste maanden zullen ze hem niet gehaald hebben.
Geintje, maar ik had het niet alleen over het WK. Ook de laatste twee (?) maanden in de competitie was hij al niet meer in z'n beste doen.
Ik heb trouwens niet echt iets tegen Van Nistelrooij hoor. Sterker nog, als hij niet naar Real was gegaan maar een andere niet-Spaanse club, had ik hem een doelpuntrijk seizoen gegund. ;)
Het is dat Cocu uit zichzelf gestopt is anders was de complottheorie compleet geweest wanneer Van Basten hem er bij had gehouden!Baseman schreef:Het valt wel op in ieder geval.Ja, erg vervelend die accentdiscriminatoren!
Makaay, Van Bommel en VN bijvoorbeeld, spelen voor AZ of Ajax is duidelijk een pré. Ooijer heeft overigens geen zachte g ;)
En mensen hadden je al in het nutbag-hokje bij Raymon en Drecul geplaatst.... ;) :D
In het buitenland kom je ze in ieder geval meer tegen dan in Nederland.Baseman schreef:Daar zit wat in, maar jonge spelers met een grote persoonlijkheid zjin uitzonderingen. En die voetballen dan ook niet lang bij een Nederlandse club. De vele jonkies bij Oranje bevatten in mijn ogen overigens weinig persoonlijkheid...Vd Vaart op zich wel, maar verder ?Het ging er niet alleen om dat het jongetjes waren. Het ging om het type kereltjes. Je hebt ook jonge spelers die op wel al de baas op het veld zijn. Met persoonlijkheden als Chivu en Zlatan (goed of slecht, maar een persoonlijkheid is hij wel) haalde Ajax wel prijzen binnen.
Je hebt het over Van der Vaart, maar vergeet Huntelaar natuurlijk. Die jongen heeft (vooral voor iemand met zo'n babyface) een goede uitstraling, zit vol zelfvertrouwen en heeft een fantastische wedstrijdmentaliteit.
Schaars is volgens mij op positieve wijze ook wel een mannetje in het veld. Daarnaast hebben Sneijder, Van Persie en De Jong ook karakter. Alleen moeten vooral die eerste twee (Sneijder vooraan) leren zichzelf te beheersen en hun ploeg positief te beïnvloeden.
Wat was de reden bij Van Nistelrooij dan? Na de tweede of derde wedstrijd op het WK kwam Van Basten openlijk met kritiek, wat niet al te slim was. Dat heeft hij later ook toegegeven. Maar voor het WK en tijdens de kwalificatiereeks heeft Van Nistelrooij volgens mij altijd het volle vertrouwen gekregen.Baseman schreef:Maar het zijn wel persoonlijkheden en ze nemen wel het voortouw, ook buiten het veld. Al werd dat onder Van Basten steeds minder helaas, de redenen daarvoor zijn nu bekend.Met alle respect, maar ik heb Van Bommel in Oranje geloof ik ooit 1 helft de lijnen uit zien zetten. Van Nistelrooij heeft ook altijd moeite gehad met het systeem (wat niet zijn schuld is) en was daarom vooral bezig met z'n eigen spel en om er in ieder geval van die paar kansen 1 of 2 te maken.
Bij Van Bommel zijn de redenen inderdaad bekend. Van Basten houdt niet van de voetballer Van Bommel en waarschijnlijk liggen die twee elkaar ook als personen niet, maar dat zal van twee kanten komen, neem ik aan.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik moet m'n mening bijstellen. VB zei vrijdagavond in een interview dat deze twee tekort schoten. Belachelijk natuurlijk, dus ik ben het met u eens.Baseman schreef:Jullie hebben gelijk, volkomen toevallig dat Van Basten deze 2 spelers niet selecteert en aangeeft dat ze in principe niet meer in aanmerking komen. Verder is het niet meer dan logisch om de in topvorm verkerende Heitinga en Sneijder op te roepen, Van Basten zal ook de galavoorstelling tegen Kopenhagen gezien hebben. Eerste keeper bij Ajax en 2e keeper van Oranje tijdens het EK Stekelenburg passeren voor reservekeeper Timmer spreekt ook voor zich. Evenals als het oproepen van een speler die zich ziek heeft gemeld bij zijn club.
Nee, inderdaad...hoe durf ik deze selectie vreemd te vinden :nooo:
PS: Heeft Van Basten iets tegen middenvelders die langer zijn dan 1,65m ?
Zo zie ik dat ook. Wat de Bogardes en Basemans onder ons er verder allemaal achter mogen zoeken kiest Van Basten gewoon voor het beste team. Een Bommel heeft mensen als Sneijder, Vaart en Persie voor zich. Die komt niet meer aan bod.joey schreef:De enige fout die Van Basten heeft gemaakt, is dat hij onder druk van de publieke opinie Van Bommel tóch heeft geselecteerd en opgesteld. Hij ziet het immers niet in hem zitten. De bondscoach is vrij om zijn eigen selectie samen te stellen, daarvoor is hij. Spelers als Davids en Seedorf, die meer gepresteerd hebben dan Van Bommel, zijn ook afgevallen.
Met Van Nistelrooij ligt het anders. Hij was de onbetwiste nummer 1 tijdens het WK maar heeft het niet waargemaakt. Nu dient zich een jonge spits aan in wie Van Basten het kennelijk zeer ziet zitten. Dan is de keuze snel gemaakt.
En Huntelaar wordt de 9 van Oranje. Bij VN is het voor mij nog maar zeer de vraag of hij bij Real zijn draai gaat vinden. Over zijn top in elk geval.
Tsja, daar is opzich niet zoveel mis mee. Wij weten niet of de schuld daarvan alleen bij Van Basten ligt.Baseman schreef:Ik begrijp ook wel waarom Van Bommel er niet bij zit, maar dat is niet vanwege voetbaltechnische redenen...
:worshippy: :xyxthumbs:Spijker schreef:Ik moet m'n mening bijstellen. VB zei vrijdagavond in een interview dat deze twee tekort schoten. Belachelijk natuurlijk, dus ik ben het met u eens.
Wat een bull Joey !joey schreef:De enige fout die Van Basten heeft gemaakt, is dat hij onder druk van de publieke opinie Van Bommel tóch heeft geselecteerd en opgesteld.
Alsof Van Basten daar naar luistert...hij wordt juist geroemd vanwege het feit dat hij lak heeft aan de mening van de media en het publiek.
Een enorm zwak excuus dat Cruijff verzonnen heeft om Van Basten weer vrij te pleiten :nooo:
Dat laatste klopt, maar hij stelt hem natuurlijk niet op omdat 'men' daarom vraagt. Dat vind ik echt een belachelijk slecht excuus !
En nogmaals, Van Bommel was echt niet de slechtste middenvelder, laat staan speler, van Oranje. Maar goed, Van Basten en Crijff hebben hun zin. Ze hebben Van Bommel en VN buiten kunnen werken...
En nogmaals, Van Bommel was echt niet de slechtste middenvelder, laat staan speler, van Oranje. Maar goed, Van Basten en Crijff hebben hun zin. Ze hebben Van Bommel en VN buiten kunnen werken...
- Henk de Gier
- Contacteer:
:scared: Baseman is familie van Drecul :scared:Baseman schreef:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
:DHenk de Gier schreef::scared: Baseman is familie van Drecul :scared:Baseman schreef:
Bassie tegen Schippie: "Zo, nu de negers en de zachte geeën eruit zijn kunnen we echt gaan voetballen".
Ik blijf het apart vinden dat jij denkt dat Van Basten Van Bommel er zomaar zonder reden niet bij wil hebben. Het kan toch dat die twee elkaar gewoon niet liggen?Baseman schreef:Dat laatste klopt, maar hij stelt hem natuurlijk niet op omdat 'men' daarom vraagt. Dat vind ik echt een belachelijk slecht excuus !
Maar waar moet Bommel dan spelen? Voor de aanvallende posities zijn betere opties voorhanden en verdedigend heeft Bommel het niet. Hij zou de strijd aan kunnen gaan met Maduro maar Wieges is nou net iemand waar veel van wordt verwacht. Dan selecteer je Bommel toch zeker niet? Of je elkaar nou ligt of niet.Thomas schreef:Ik blijf het apart vinden dat jij denkt dat Van Basten Van Bommel er zomaar zonder reden niet bij wil hebben. Het kan toch dat die twee elkaar gewoon niet liggen?