Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 13, 2006 9:17 pm

Wat mij vooral opviel bij Rosenberg is dat ik geen greintje beleving kon ontdekken. Het leek hem allemaal niet te interesseren. Dat ie volledig onzichtbaar is in de spits is niks nieuws, maar dit irriteerde me nog het meest.

Had ik trouwens al gezegd dat Urby weer briljant was? :worshippy:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 9:27 pm

Steef schreef:Het is nog geen 31 augustus. Als-ie er daarna nog is zal HtC 'm wel gaan gebruiken.
Ongetwijfeld. Grygera kan goed een dribbelaar uitschakelen (Robben!.

PSV viel me tegen. Toch een min of meer ingespeeld team met maar één nieuweling. De opbouw was erg zwak, Ooijer werd node gemist, en op het middenveld kreeg men geen grip. Farfan zat bij Urby in de zak en het gedribbel van Koné had weer eens 0,0 rendement door de dramatische traptechniek van man (zelden slechter gezien).

Ajax is er nog lang niet, het wordt hard werken. Maar het is een meevaller dat in deze fase al gewonnen wordt. Urby was de beste man van het veld, ook zo fijn. Toch een tijdje geleden dat we het beste van hem gezien hebben.

Gabri was niet altijd gelukkig maar toonde een perfecte wedstrijdmentaliteit en veel loopvermogen. Verder vond ik niemand bij Ajax bijzonder. Negatief: onze vriend Rosenberg liet weer eens zien dat hij als spits een complete miskoop is. Wat Blind bezield heeft....een middelmatige linksbuiten is hij bovendien. :sad: (Babel is op beide posities aanmerkelijk beter.)
Het stinkt aan alle kanten!

343

Bericht door 343 » zo aug 13, 2006 9:32 pm

Tsja, het zal wel zijn om geld te genereren dat Ten Cate en Van Geel Charisteas in de etalage hebben geplaatst, want zelfs een leek kan nog zien dat Charisteas een veel betere centrumspits is dan Rosenberg. Ik kan mij niet voorstellen dat Ten Cate dat echt meent dat Rosenberg een betere spits is voor AJAX dan Charisteas.

Een van de meest onlogische aankopen die ik van de kant van AJAX heb gezien. En dat zegt veel.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 13, 2006 9:38 pm

En als straks 1 of andere hork KJH 2 maanden of meer het ziekenhuis intrapt, probeer je hem toch te vervangen door een soortgelijk type spits? Is immers veel gemakkelijker in te passen, zonder dat het veldspel er onder hoeft te lijden? Dan lijkt me Charry juist het voor de hand liggende alternatief. Eerste forse inschattingsfout van HtC volgens mij.

343

Bericht door 343 » zo aug 13, 2006 9:41 pm

Ach, hij zal er snel achterkomen. Hij lijkt mij niet de man die een falende speler lang laat staan. Ook al zou dat betekenen dat hij op zijn woorden terug moet komen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 13, 2006 9:49 pm

Zuidema schreef:En als straks 1 of andere hork KJH 2 maanden of meer het ziekenhuis intrapt, probeer je hem toch te vervangen door een soortgelijk type spits?
Ik denk dat het dan nog eerder Babel wordt, al hoop ik zelf nog steeds op Harry; prima voetballer. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 9:50 pm

Zuidema schreef:En als straks 1 of andere hork KJH 2 maanden of meer het ziekenhuis intrapt, probeer je hem toch te vervangen door een soortgelijk type spits? Is immers veel gemakkelijker in te passen, zonder dat het veldspel er onder hoeft te lijden? Dan lijkt me Charry juist het voor de hand liggende alternatief. Eerste forse inschattingsfout van HtC volgens mij.
ik heb nog altijd het idee (net als Steef) dat het een beslissing van hogerhand is, niet van HtC zelf.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

San Marco

Bericht door San Marco » zo aug 13, 2006 9:57 pm

Henk de Gier schreef:
Zuidema schreef:En als straks 1 of andere hork KJH 2 maanden of meer het ziekenhuis intrapt, probeer je hem toch te vervangen door een soortgelijk type spits? Is immers veel gemakkelijker in te passen, zonder dat het veldspel er onder hoeft te lijden? Dan lijkt me Charry juist het voor de hand liggende alternatief. Eerste forse inschattingsfout van HtC volgens mij.
ik heb nog altijd het idee (net als Steef) dat het een beslissing van hogerhand is, niet van HtC zelf.
Precies.

Over deze zaadpot tussen 2 zaadploegen heb ik verder niks te melden. Wat een doffe bedoening.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 10:15 pm

Henk de Gier schreef:
Ik ook. Zal een kwestie van geld zijn. Vanuit sportief oogpunt valt die beslissing niet te verklaren. :X

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 13, 2006 10:21 pm

joey schreef:PSV viel me tegen. Toch een min of meer ingespeeld team met maar één nieuweling.
Euhm, vergelijk het team van vandaag anders eens met het team van vorig seizoen. Door blessures en schorsingen was het op wel meer dan 1 plaats gewijzigd, ook de bank was magertjes bezet.

Daarbij is het duideljk dat een aantal spelers nog niet in vorm is.
Daarom vond ik de periode tussen de 1-0 en de 2-1 best aardig van PSV eigenlijk.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 13, 2006 10:22 pm

Rosenberg had een aardig rendement vorig seizoen hoor. Daar zal het wel mee te maken hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 10:23 pm

Baseman schreef:Daarom vond ik de periode tussen de 1-0 en de 2-1 best aardig van PSV eigenlijk.
Zie je wel dat je het stiekem met me eens bent. ;) Na de 2-1 kwam de 3-1 echt niet uit de lucht vallen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 13, 2006 10:30 pm

www.vi.nl
'Goal Kenneth Perez leuk voor hemzelf'

13/8/2006 21:44

Vanzelfsprekend was er tevredenheid in het Ajax-kamp over de 3-1 winst in het duel om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. Met name de veelbesproken Ajacied Kenneth Perez kon zijn geluk niet op en werd geprezen door trainer Henk ten Cate.
Perez gold voorafgaand aan het seizoen als een van de topaankopen van Ajax, maar in het tweede belangrijke duel van het seizoen was de Deen reserve. 'Het is niet leuk om op de bank te beginnen', zei hij na afloop voor de camera van SBS6. 'Maar als je zelf weet dat je het op dit moment niet echt hebt moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het misschien wel terecht is.'

Een minuut nadat hij mocht invallen schoot Perez Ajax op 2-1. 'Dat het een belangrijke goal was, maakt het extra lekker. Misschien is dit wel het keerpunt om een beetje uit de moeilijke fase te komen waarin ik nu zit.'

Dat vond ook trainer Ten Cate die sprak van een gelukkige wissel. 'Want je kunt van tevoren nooit weten dat hij gelijk gaat scoren. Het is vooral leuk voor hemzelf en goed voor zijn zelfvertrouwen.'

Ten Cate was verder gematigd tevreden. 'De linies speelden soms te ver uit elkaar en ik vond PSV bij vlagen beter. Wij hebben er drie gemaakt en zij één, dus de zege is wel terecht.'

Vond ook PSV-aanvoerder en doelpuntenmaker Phillip Cocu. 'We moeten nog een week hard werken om goed druk naar voren te kunnen zetten. Dat lukte nu nog niet zo goed en dat strafte Ajax op de goede momenten af.'

Ronald Koeman wilde nog geen conclusies verbinden aan zijn eerste officiële wedstrijd als coach van PSV. 'Ik heb genoeg aanknopingspunten gezien die wel positief waren. Bij de eerste twee goals van Ajax verdedigden we slecht. We dekten niet kort genoeg. Ook misten we vandaag wat agressiviteit.'
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 13, 2006 10:31 pm

Na de 2-1 was het inderdaad gespeeld, toen gaf PSV het op. Mede door de wissels...

Ook handig, Sibon verkopen en Robert verhuren. Wie is er dan de reservespits ?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 10:31 pm

Raymon schreef:Rosenberg had een aardig rendement vorig seizoen hoor. Daar zal het wel mee te maken hebben.
Als rendement alles zou zeggen was Machlas ook geen slechte aankoop. :sad: Rosenberg zal gewoon nooit een spits worden voor 4-3-3 (ben trouwens benieuwd wat Lucas van z'n spel vond) en als linksbuiten doet hij het positiespel (waar we dit seizoen toch op hopen) vaak pijn.

Speciaal voor Wimpey een opmerking van de commentator van de NOS over Koné:

"Koné aan de bal. Het was vaak alles of niets met hem. Meestal was het niets"

:D

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 10:31 pm

John de Jong :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 10:31 pm

Baseman schreef:Daarbij is het duideljk dat een aantal spelers nog niet in vorm is.
Dat bedoel ik dus. PSV was niet in vorm, met andere woorden: PSV viel me tegen. Wat dat gehussel betreft: eigenlijk speelde alleen Simons op een vreemde positie, maar ik heb begrepen dat hij in België regelmatig in de verdediging speelde, dus...

Ajax viel na een sterk begin ver terug, maar PSV profiteerde niet. Het spel van jullie ploeg is zoveel minder secuur, en ik mis ook het killer's instinct. Voor mijn gevoel is die achteruitgang vorig seizoen al ingezet. Omdat de meester richting Rusland keek? Eens zien of Koeman het juiste ritme er weer in krijgt. (Maar dit is mijn voorbarige conclusie op grond van de wedstrijd van vandaag. Misschien zit ik helemaal mis.)
Ajax miste Huntelaar verschrikkelijk, want elke bal op Rosenberg was inleveren. Desondanks drie goals, het verbaasde me. Het verbaasde me dat Jaap Stam (!) een eind mocht oprukken, en dat Wesley Sneijder vrij mocht uithalen. Tactisch was PSV zwak.
Maar een bijkomend probleem voor PSV was dat Farfan nooit goed speelt tegen Urby, dat VoH de finesse mist om Vermaelen of Stam in de problemen te brengen, waardoor alles ging over Koné....dan is hulp van het middenveld nodig, maar Cocu brengt minder op dan vroeger en Vayrynen is te licht. Aissatti is een pareltje aan de bal maar hij mist power. Dat werd vandaag tegen Gabri duidelijk.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 13, 2006 10:33 pm

Raymon schreef:Rosenberg had een aardig rendement vorig seizoen hoor.
Tja, dat had Sonck ook. Nog zo'n blok aan het been vwb het veldspel. :sad:

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 13, 2006 10:39 pm

joey schreef:Dat bedoel ik dus. PSV was niet in vorm, met andere woorden: PSV viel me tegen.
Nou, enkele spelers zijn nog niet in vorm.
Alex bijvoorbeeld, die is normaal gesproken veel dwingender en hij stond er vandaag een paar keer te ver vanaf.
Wat dat gehussel betreft: eigenlijk speelde alleen Simons op een vreemde positie
Ik bedoelde eigenlijk meer de afwezigheid van Gomes, Ooijer, Culina, Afellay en Beasley.
Het spel van jullie ploeg is zoveel minder secuur, en ik mis ook het killer's instinct.
Mwoah, de competitie begint volgende week. Dus men hoeft nu nog niet in topvorm te zijn. Vorig seizoen werd dezelfde wedstrijd verloren van dezelfde tegenstander, het zegt weinig dus gezien de eindstand toen.

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 10:52 pm

Beasley?

:drecul2:

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 13, 2006 10:55 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Daarbij is het duideljk dat een aantal spelers nog niet in vorm is.
Dat bedoel ik dus. PSV was niet in vorm, met andere woorden: PSV viel me tegen. Wat dat gehussel betreft: eigenlijk speelde alleen Simons op een vreemde positie, maar ik heb begrepen dat hij in België regelmatig in de verdediging speelde, dus...

Ajax viel na een sterk begin ver terug, maar PSV profiteerde niet. Het spel van jullie ploeg is zoveel minder secuur, en ik mis ook het killer's instinct. Voor mijn gevoel is die achteruitgang vorig seizoen al ingezet. Omdat de meester richting Rusland keek? Eens zien of Koeman het juiste ritme er weer in krijgt. (Maar dit is mijn voorbarige conclusie op grond van de wedstrijd van vandaag. Misschien zit ik helemaal mis.)
Ajax miste Huntelaar verschrikkelijk, want elke bal op Rosenberg was inleveren. Desondanks drie goals, het verbaasde me. Het verbaasde me dat Jaap Stam (!) een eind mocht oprukken, en dat Wesley Sneijder vrij mocht uithalen. Tactisch was PSV zwak.
Maar een bijkomend probleem voor PSV was dat Farfan nooit goed speelt tegen Urby, dat VoH de finesse mist om Vermaelen of Stam in de problemen te brengen, waardoor alles ging over Koné....dan is hulp van het middenveld nodig, maar Cocu brengt minder op dan vroeger en Vayrynen is te licht. Aissatti is een pareltje aan de bal maar hij mist power. Dat werd vandaag tegen Gabri duidelijk.
PSV had vandaag een waardeloos middenveld. Vayrinnen kan niks, Aissati moeten ze 2 jaarjtes verhuren. Die gast is veel te licht om nu al de lijnen uit te zetten. Simons mag dan wel jaren in de verdediging hebben gespeeld, hij werd zeker wel gemist op het middenveld.

PSV heeft een magere bank en het zegt genoeg dat ze het halve elftal om moeten gooien als 1 centrale verdediger geblesseerd is. Zou me zorgen maken als ik Addo was.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 11:00 pm

Baseman schreef:Na de 2-1 was het inderdaad gespeeld, toen gaf PSV het op. Mede door de wissels...
Dus op het moment dat Ajax het heft weer in handen neemt komt dat doordat PSV het op heeft gegeven? :sad:

Ik was blij met het interview van Joep Schreuder met Ten Cate. Schreuder begon al over een stijgende lijn en weet ik het allemaal en Ten Cate temperde dat allemaal een beetje. Hij was nog lang niet tevreden.

Daar ben ik het mee eens. Woensdag was het dramatisch en vandaag was het in twee gedeelten van de wedstrijd (uiteindelijk nog 50 minuten voetbal) aardig. Dan kan het gewoon dat de ploeg de ene wedstrijd een slechte dag en de andere wedstrijd een goede dag had, maar er is er niet te spreken over een stijgende lijn.

Volgens Schreuder won Ajax de meeste duels op het middenveld. Dat stemt me dan wel weer positief. Ik had er minder van verwacht, doordat Ajax zonder 10 speelde. Toch buitte Ajax het gemis van Simons aardig uit dankzij de diepgang van de halfspelers (vooral Gabri en in de slotfase pas Sneijder).
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo aug 13, 2006 11:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 11:01 pm

Baseman schreef:
Wat dat gehussel betreft: eigenlijk speelde alleen Simons op een vreemde positie
Ik bedoelde eigenlijk meer de afwezigheid van Gomes, Ooijer, Culina, Afellay en Beasley.
Beasley had er toch niet in gestaan en alleen misschien had of Afellay of Culina gespeeld. Zeker niet allebei.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » zo aug 13, 2006 11:03 pm

Ik heb de wedstrijd helaas niet gezien, maar iemand zei me dat Rosales wel redelijk goed speelde en dat Gabri een hele goeie wedstrijd spelen.

Wie aan Ajax kant waren nog meer opvallend? (viel Perez, buiten zn goal om, goed in?)

Opzich zegt deze wedstrijd niet veel, want vorrig jaar won Ajax hem ook en we weten allenmaal wat voor een geweldig seizoen dat was geworden. :pukey:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 11:06 pm

Emanuelson speelde erg sterk. Stam en Vermaelen vormden een solide duo. Babel had z'n momenten, maar dat is niet zo knap tegen Lameij. Z'n pass op Gabri bij de eerste goal was erg mooi.

Verder speelde Rosales inderdaad aardig en was Perez centraal voorin een hele verbetering ten opzichte van Rosenberg.

Gesloten