Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 7:04 pm

Baseman schreef:
Raymon schreef:Het feit dat je Feher voor Vahrynen en Addo voor Cocu moet wisselen is geen goed teken dunkt mij...
Het is geen moeten, dus ik begrijp het niet.
Culina leek mij veel logischer aangezien PSV toen nog met 2-1 achter stond, of de nu ingevallen Lee was ook een optie.
Culina was geschorst, schattebout.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 13, 2006 7:04 pm

Henk de Gier schreef:Wen er maar aan :yes:
Simons in de verdediging en Addo op het middenveld. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo aug 13, 2006 7:04 pm

Ronald! schreef:De zwakste schakel in deze wedstrijd.
Wist je dat Rosenberg ook mee deed?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 7:06 pm

Ik vond dit niet eens Rosenberg z'n zwakste wedstrijd. Hij leek zelfs fysiek wat sterker geworden. Voetballend blijft het natuurlijk pure middelmaat.

Neemt natuurlijk niet weg dat-ie er weinig van begrijpt. Kaatst-ie eindelijk eens goed op Maduro in de tweede helft en kan-ie snel wegstarten richting goal, blijft-ie staan en rolt de bal van Maduro makkelijk richting Moens.

Die Oga was toch echt absoluut de slechtste van het veld.

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 13, 2006 7:09 pm

Ik ben het met je eens Neef, slecht wisselbeleid van Koeman en goed wisselbeleid van Ten Cate.
Henk de Gier schreef:Ik zou als scheidsrechter ook niet fluiten als Farval gaat liggen, de kans dat het een schwalbe is is namelijk vele malen groter dan dat er echt wat aan de hand is.
Yawn...
Steef schreef:Culina was geschorst, schattebout.
Schattebout :scared:
Sorry Steef, ik ben wel vrijgezel maar je bent mijn type niet :D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 13, 2006 7:09 pm

Heitinga liep ook 'handig' mee met Rosales na een uitbraak. Hij bleef gewoon een halve meter voor hem lopen. :nooo:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 7:09 pm

Weet ik: Ik heb een klotekarakter. :D

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 13, 2006 7:10 pm

Bertje schreef:Heitinga liep ook 'handig' mee met Rosales na een uitbraak. Hij bleef gewoon een halve meter voor hem lopen. :nooo:
Hij blokte Kone daarmee erg goed af :yes: Jammer alleen dat Rosales er niets mee deed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 13, 2006 7:10 pm

Steef schreef:Weet ik: Ik heb een klotekarakter. :D
Vooral dat klote spreekt me minder aan ;)

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 13, 2006 7:11 pm

Neefkens schreef: Hoe lang zou het nog duren voordat Charisteas en Grygera verkocht worden, het zijn dure jongens zeker als ze helemáál niet spelen. :sad:
Wat mij betreft gaat Rosenberg met stip in de uitverkoop. Ongelooflijk, wat een lord wanhoop, zeg. Balaanname, passing, kaatsen... Alles even dramatisch. Ajax heeft 70 minuten vrijwel zonder spits gespeeld. En zijn kennelijk grote kwaliteit: zijn dynamiek naar de 16? Hij kreeg wel degelijk een paar heel bruikbare steekballen, maar meneer vertikte het er op te lopen. Totaal niet alert op zulke ballen. :nooo:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 13, 2006 7:14 pm

Oga was inderdaad drama. Ik had nog wel goede hoop na een mooie rush van hem aan de linkerkant van het veld. Hopen dat hij bij een tegenstander zonder directe man beter uit de voeten kan. Heitinga deed het wat dat betreft stukken beter tegen Koné.
Gabri vond ik zonder bal erg goed, maar met bal was het allemaal net wat minder. Verder lijkt het alsof Urby altijd een relatieve makkie heeft tegen de normaal zo geweldige Farfan. Verder stond het achterin met Stam en Vermaelen gewoon weer goed. Tevens heb ik me weer eens geërgerd aan Rosenberg die geen inzicht heeft. Was nooit gevaarlijk en die looplijnen van die kerel zijn helemaal dramatisch. Al met al heb ik wel een redelijk Ajax gezien, waarbij de eerste 20 minuten erg goed waren. Men moet alleen meer dwingend spelen, al scheelt KJH tov Rosenberg een hele hoop.

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 7:14 pm

HtC ziet weinig in die Oga zo te horen. :yes: Farfan tegen Urby zijn altijd duels op superhoog nivo. Beide gaan de absolute top halen. Farfan liet vandaag toch weer een paar prachtdetails zien en Ubry z'n wedstrijd kan zo in het Amsterdams Historisch Museum.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 7:16 pm

Allereerst moet ik Raymon even bedanken voor de tip! We waren in huize Thomas erg blij dat we de wedstrijd alsnog konden zien. :xyxthumbs:
Baseman schreef:Gabri is inderdaad een paar keer gevaarlijk geweest met zjin rushes naar voren, normaal gesproken vangt Simons de diepgaande middenvelder op maar hij staat dus achterin.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Gabri tot nu toe op vind vallen vanwege z'n diepgang en werklust. Hij hobbelde vandaag zeker niet mee.
Baseman schreef:Verder werd Lamey iedere keer enorm gedold door Babel (niet geheel onverwacht), maar nu lijkt Lamey meer vat te hebben op Babel. Kone dolt overigens ook iedere jullie Roemeense rechtsback, wat bijna een redelijk identiek doelpunt opleverde. Maar Farfan kon de bal helaas net niet goed genoeg raken, waarna Stekel de bal kon oprapen.
Ik vind die Lamey echt een verschrikking. Hij had op een gegeven moment zelfs handen en voeten nodig om Rosenberg aan de bal af te stoppen.
Steef schreef:
Scherrer schreef:Kom er maar in, Steef!
Ik hoef niet eens iets te zeggen. Doet Perez voor me. :D
Ook qua spel pakte Perez niet verkeerd uit als valse spits. Hij was beter bereikbaar voor de combinatie dan Rosenberg.
Baseman schreef:SBS6 hé...

Ik moet mijn mening over Salcido trouwens bijstellen, hij speelt niet best goed maar gewoon goed. Hij heeft zich de laatste week ineens een stuk verbeterd :xyxthumbs:
Toch gaf hij Rosales best wel wat ruimte en bleek Rosales sneller.

Ik vond Rosales best aardig spelen, eigenlijk.
Baseman schreef:Kut, meteen de goal van Perez...na een matige redding van Moens heeft hij de rebound voor het intikken.
En een goed door gezette rush van Stam (die volgens velen in Nederland nog altijd niets aan de bal kan).
Baseman schreef:En 3-1 door Sneijder.
Tegen de verhouding in, maar wel een prachtige goal. De eerste bal die Sneijder goed raakt. Al gingen Lamey en Alex wel in de fout, Lamey leverde de bal uiterst simpel in en Alex gaf Sneijder veel te veel ruimte.
Mwah, de tweede helft was PSV beter, tot aan de 2-1 van Ajax. Vanaf dat moment kreeg Ajax weer wat meer ruimte en wist men elkaar beter te vinden.

Voor een groot deel van de eerste helft en een deel in de tweede lag er trouwens een gigantisch gat tussen de verdediging en het middenveld van PSV. Babel, Rosenberg en Rosales konden in alle rust inzakken en de bal aannemen en hadden dan nog een zee aan ruimte.
Baseman schreef:
Raymon schreef:Het feit dat je Feher voor Vahrynen en Addo voor Cocu moet wisselen is geen goed teken dunkt mij...
Het is geen moeten, dus ik begrijp het niet.
Culina leek mij veel logischer aangezien PSV toen nog met 2-1 achter stond, of de nu ingevallen Lee was ook een optie.
Culina was geschorst, Base.
Baseman schreef:Apart; Rosales ligt op de grond na een botsing, Farfan gaat door en wordt door 3 man onderuit gekegeld, waarna Ajax zelf ook doorgaat en Temmink maar besluit te fluiten omdat Rosales blijft liggen en men bij Ajax over de rooie gaat. Lekker gefloten weer en vooral Farfan geen vrije trap geven.
Ik kan het verkeerd hebben, maar kreeg Rosales bij die botsing (al dan niet per ongeluk) geen elleboog tegen z'n hoofd?
Steef schreef:Lekker belangrijk die verhoudingen. HtC zag z'n zwakke plekken en deed er wat aan. Koeman rommelde er weer lekker op los.
Inderdaad. Wel opvallend trouwens dat Ten Cate drie van z'n vier vooraf gemaakte wissels weer terug draaide (al was die van Huntelaar natuurlijk geforceerd).
Steef schreef:Ik vond dit niet eens Rosenberg z'n zwakste wedstrijd. Hij leek zelfs fysiek wat sterker geworden. Voetballend blijft het natuurlijk pure middelmaat.

Neemt natuurlijk niet weg dat-ie er weinig van begrijpt. Kaatst-ie eindelijk eens goed op Maduro in de tweede helft en kan-ie snel wegstarten richting goal, blijft-ie staan en rolt de bal van Maduro makkelijk richting Moens.
Dat was inderdaad hemeltergend slecht en oliedom. Diep gaan, dat moet dan z'n kracht zijn. :sad:

Over oliedom gesproken. Ik had toch echt verwacht dat Addo naar achteren zou schuiven en Simons weer naar het middenveld zou verplaatsen, maar Koeman zorgde ervoor dat PSV met een middenveld zonder Cocu én Simons kwam te spelen.

Koné showcaste z'n geweldige traptechniek weer eens en kwam er in de tweede helft stukken minder goed vanaf.

Rosenberg snel verkopen. Hetzelfde geldt voor Grygera, als je hem toch niet gaat gebruiken.

Ik heb de eerste helft niet helemaal gezien. Was Schilder zo slecht?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 13, 2006 7:39 pm

Chaotisch spelend Ajax. Zal nog een pak beter moeten.

Maar gelukkig hebben we gewonnen. :cheer:

Pluspunten:

Rosales
Gabri
Babel
Schilder

Minpunten:

Ogararu
Sneijder

Als vanouds:

Stam
Urby

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 13, 2006 8:00 pm

Krijg ik toch een beetje gelijk dat ik Kromkamp visioenen kreeg bij Ogararu. Ik heb helaas gemist van Ten Cate over Oga te zeggen had. Kan iemand dat hier grofweg neerzetten aub?

Urby was geweldig. Rosales zat lekker in de wedstrijd en Gabri deed het ook al een stuk beter.

Maar die Rosenberg... wat een drama. Kreeg een aantal keer een goede steekpass (Maduro en Gabri), en dan houd ie in!!! :sad:

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 8:03 pm

Hij zei dat het van Heitinga logisch was dat hij nog niet op topnivo zat, aangezien hij pas net weer aan het trainen was na het WK...en Ogararu..die had...uuh...ook kwaliteiten. Daarna zei-ie maar snel dat Grygera er ook kan spelen.

ub40_bboy

Bericht door ub40_bboy » zo aug 13, 2006 8:09 pm

Ronald! schreef:
Laudrup schreef:
Henk de Gier schreef: nou, geweldige speler die Rampzales, daar doet 1 doelpuntje echt niets aan af.
Ik vond hem de tweede helft prima voetballen.
De eerste helft was hij drama en de tweede helft heb ik 'm eigenlijk niet zoveel meer gezien. De zwakste schakel in deze wedstrijd.
Rosales had een aantal goede voorzetten en scoorde een goal. Hij heeft in deze wedstrijd al meer laten zien dan jou oogappeltje De Mul.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 8:10 pm

ja, tuurlijk heeft hij in deze wedstrijd meer laten zien dan iemand die niet speelt. Die goeie voorzetten van Rosales heb ik trouwens niet gezien, wel voorzetten die makkelijk te verdedigen waren omdat ze niet op maat waren.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

ub40_bboy

Bericht door ub40_bboy » zo aug 13, 2006 8:12 pm

Henk de Gier schreef:ja, tuurlijk heeft hij in deze wedstrijd meer laten zien dan iemand die niet speelt. Die goeie voorzetten van Rosales heb ik trouwens niet gezien, wel voorzetten die makkelijk te verdedigen waren omdat ze niet op maat waren.
De Mul heeft een aantal wedstrijden meegepakt in de voorbereiding. En als je die voorzetten niet hebt gezien wil je gewoon niks positiefs zien van Rosales.

Maar ik heb natuurlijk ook liever Van der Meyde dan Rosales. Maar met Rosales zullen we het dit seizoen moeten doen.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » zo aug 13, 2006 8:25 pm

Steef, weet jij of het klopt dat Gabri op het WK U20 in 1999 de Gouden Bal voor beste speler heeft gewonnen? Spanje werd toen wereldkampioen in een team met oa Gabri, Xavi, Marchena en Casillas.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 8:26 pm

ub40_bboy schreef:
Henk de Gier schreef:ja, tuurlijk heeft hij in deze wedstrijd meer laten zien dan iemand die niet speelt. Die goeie voorzetten van Rosales heb ik trouwens niet gezien, wel voorzetten die makkelijk te verdedigen waren omdat ze niet op maat waren.
De Mul heeft een aantal wedstrijden meegepakt in de voorbereiding. En als je die voorzetten niet hebt gezien wil je gewoon niks positiefs zien van Rosales.

Maar ik heb natuurlijk ook liever Van der Meyde dan Rosales. Maar met Rosales zullen we het dit seizoen moeten doen.
Ik heb voorzetten gezien, maar geen goeie voorzetten. Voorzetten die ik op m'n 42ste ook nog wel kan geven, een bal voor de goal rammen zonder te kijken is niet zo moeilijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 8:28 pm

Rembrandt III schreef:Steef, weet jij of het klopt dat Gabri op het WK U20 in 1999 de Gouden Bal voor beste speler heeft gewonnen? Spanje werd toen wereldkampioen in een team met oa Gabri, Xavi, Marchena en Casillas.
FIFA World Youth Championship Nigeria 1999
Winner Spain
Second Japan
Third Mali
Fourth Uruguay
adidas Golden Shoe Pablo (ESP) 5 Goals
adidas Golden Ball Seydou Keita (MLI)
FIFA Fair play award Croatia

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2006 8:32 pm

Steef schreef:Hij zei dat het van Heitinga logisch was dat hij nog niet op topnivo zat, aangezien hij pas net weer aan het trainen was na het WK...en Ogararu..die had...uuh...ook kwaliteiten. Daarna zei-ie maar snel dat Grygera er ook kan spelen.
Snap niet dat Grygera helemaal uit de gratie is, het is toch duidelijk dat die beter is als Heitinga en Ogagaru. Het is inmiddels wel duidelijk dat Grygera niet wil bijtekenen, nou dat is dan jammer maar je hebt hem nog een jaar, gebruik hem dan.

Feest

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 8:38 pm

Het is nog geen 31 augustus. Als-ie er daarna nog is zal HtC 'm wel gaan gebruiken.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo aug 13, 2006 9:06 pm

Hmmm om die Ogararu na een wedstrijd helemaal af te schrijven vind ik ook niets. Heitinga kon me wederom niet overtuigen.

Urby en Stam speelden goed.
In de eerste helft vond ik Gabri zeer sterk...de tweede helft heb ik niet gezien.

Laten we hopen dat Rosales de stijgende lijn door kan zetten...en dat hij niet weer vervalt in pure middelmaat.

Goed...wedstrijdje zei me vooraf helemaal niets...maar het is mooi om hem even te winnen. Op naar RKC!
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gesloten