Johan Cruyff Schaal en KNVB beker
PSV zonder Simons op het middenveld is al 10 klassen minder. Al kan het wel aangezien Ajax toch geen 'nummer 10' heeft. Benieuwd wie dan het duel Cocu - Gabri wint en of Simons durft door te schuiven naar het middenveld om de zone af te dekken en de lijn naar KJH er uit te halen.
Laatst gewijzigd door Feest op za aug 12, 2006 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
KJH doet niet mee.Steef schreef:PSV zonder Simons op het middenveld is al 10 klassen minder. Al kan het wel aangezien Ajax toch geen 'nummer 10' heeft. Benieuwd wie dan het duel Cocu - Gabri wint en of Simons durft door te schuiven naar het middenveld om de zone af te dekken en de lijn naar KJH er uit te halen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Die is er zelfs voor de wedstrijd al uitgehaald :DSteef schreef:PSV zonder Simons op het middenveld is al 10 klassen minder. Al kan het wel aangezien Ajax toch geen 'nummer 10' heeft. Benieuwd wie dan het duel Cocu - Gabri wint en of Simons durft door te schuiven naar het middenveld om de zone af te dekken en de lijn naar KJH er uit te halen.
- Ajaciedjuh
Maar dat zou dan volgens jou toch helemaal niet nodig zijn. Hij kan er toch niks van, dan moet je het zelfs stimuleren ;)Steef schreef:Die Zweedse prutser dan.
Ik zou Harry opstellen, dan heb je tenminste een aanspeelpunt. Ik ben benieuwd of Harry nu wel bij de selectie komt of dat hij Poepon mee neemt!?
- Ajaciedjuh
Dat vind ik ook een zeer goede optie. Dan komt Alex te zwerven en haal je de sterkte weg van psv. Met snelheid op de vleugels --> Perez kan deze bedienen met steekpaasjes. Heeft de nieuwe mexicaanse linksback eigenlijk snelheid?joey schreef:Dat scheelt nogal.
Misschien komt Ajax met Perez als 'valse' 10?
Zo snel komt Alex niet te zwemmen volgens mij, tegen Arsenal bijvoorbeeld deed hij het uitstekend zonder echte directe tegenstander.
Maar zoals Steef zegt, zonder Simons is het middenveld van PSV een stuk minder sterk. Echter heeft Ajax geen nummer 10 en dat scheelt veel.
Simons heeft overigens al een paar keer gespeeld als centrale verdediger, als pure verdediger heeft hij dan wel zijn minpunten maar die wedstrijden schoof hij wel goed door.
Babel tegen Lamey is wel een probleem, voor PSV dan :D
Of Lamey moet vertrouwen op de rugdekking en dus zijn domme overtredingen achterwege laten, dus niet zoals de laatste keer. Babel is sneller dan Lamey, hopelijk speelt Lamey daar nu op in en laat hij zich niet weer verrassen.
Als Rosenberg echter in de spits speelt, dan krijgt Alex meer ruimte voor rugdekking. Want van Rosenberg als centrale spits ben ik niet bang.
Zul je echter zien dat hij morgen ineens goed speelt ;)
PS: Salcido is aardig snel, maar tot nu toe heeft hij zijn draai nog niet helemaal gevonden. Daar liggen dus wel mogelijkheden voor Ajax.
Maar zoals Steef zegt, zonder Simons is het middenveld van PSV een stuk minder sterk. Echter heeft Ajax geen nummer 10 en dat scheelt veel.
Simons heeft overigens al een paar keer gespeeld als centrale verdediger, als pure verdediger heeft hij dan wel zijn minpunten maar die wedstrijden schoof hij wel goed door.
Babel tegen Lamey is wel een probleem, voor PSV dan :D
Of Lamey moet vertrouwen op de rugdekking en dus zijn domme overtredingen achterwege laten, dus niet zoals de laatste keer. Babel is sneller dan Lamey, hopelijk speelt Lamey daar nu op in en laat hij zich niet weer verrassen.
Als Rosenberg echter in de spits speelt, dan krijgt Alex meer ruimte voor rugdekking. Want van Rosenberg als centrale spits ben ik niet bang.
PS: Salcido is aardig snel, maar tot nu toe heeft hij zijn draai nog niet helemaal gevonden. Daar liggen dus wel mogelijkheden voor Ajax.
Een middenvelder naar achteren halen ondanks de aanwezigheid van Da Costa en Addo, Marcellis, Reiziger, Ball?! Als je het zo bekijkt, is PSV inderdaad dun bezet op die positie, zoals rebel Ooijer werd meegedeeld.joey schreef:PNVermoedelijke opstelling PSV met Aissati
Volgens het Algemeen Dagblad heeft Aissati grote kans om in de basis te starten tegen Ajax zondag. Simons zakt een linie achteruit naar het centrum en Aissati komt centraal op het middenveld te spelen.
Vermoedelijke opstelling: Moens, Lamey, Alex, Simons, Salcido, Vayrynen, Aissati, Cocu, Farfan, vennegoor of Hesselink en Kone.
Misschien is Da Costa toch nog niet helemaal zo goed als kamp Eindhoven het wil doen geloven. Anders zou Koeman m.i. Simons wel op zijn vertrouwde positie laten spelen.
Simons is toch je vrije verdediger. Da Costa is voetballend goed, maar juist in de momenten van rugdekking geven of doordekken nog niet goed genoeg.
Ik snap je gehak op een speler die je helemaal niet kent niet.
Je kan het net zo goed omdraaien: Waar is super vrije verdediger Heitinga dan?
Ik snap je gehak op een speler die je helemaal niet kent niet.
Laatst gewijzigd door Feest op za aug 12, 2006 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja en normaal is dat Ooijer. Dus zouden Ooijer en Alex het centrum hebben gevormd en zou Simons vóór dat 2-tal hebben gespeeld. Jouw theorie klopt dus niet, want dat zou hebben betekend dat óf Ooijer óf Simons zou hebben gespeeld.Steef schreef:Simons is toch je vrije verdediger.
Eens kijken of Simons morgen inschuift. Bij de vorige JC-pot speelde ie ook centraal achterin en was het meestal Bouma die het middenveld opzocht.
Ik vind dat JC-ding trouwens wél een prijs. Wedstrijden tegen PSV en Feyenoord gaan altijd wel ergens om. Vorig seizoen won Ajax vaker van PSV dan andersom. Je koopt er niet veel voor, maar prestige is dan ook niet in geld uit te drukken.
Je hebt mij niet horen beweren dat Heitinga super is. Nog nooit.Steef schreef: Ik snap je gehak op een speler die je helemaal niet kent niet.
Daarom ben ik wat verbaasd omtrent de heisa van PSV'ers hier, die zeggen dat PSV zo lekker heeft ingekocht en dat Da Costa zo lekker bezig is. Da Costa was reserve bij Nancy, mag ik dan mijn twijfels hebben? En ik zag op DSF de goals van Nürnberg - PSV voorbijflitsen. Laten we zeggen dat Da Costa er bij de 1e goal niet al te degelijk uit zag. :D
Nu zie ik de opstelling van de wedstrijd van morgen en blijkt een middenvelder op de plek van verdediger Ooijer te staan en niet verdediger Da Costa. Dus zo vreemd is mijn scepcis niet, lijkt me. Als Da Costa mijn ongelijk bewijst, ben ik trouwens de eerste die het toegeeft.
We zullen het morgen wel zien. Koeman en druk en initiatief lijkt me een vreemde combinatie. De analyses van TBS kloppen trouwens altijd als een zwerende vinger. Niet voor niets behaalde Ajax in de laatste 7 europese uitwedstrijden onder Koeman maar liefst 0 punten!Steef schreef:Ooijer is er niet. PSV (TBS) heeft Ajax genalyseerd en gezien dat er rond/in de rug van Maduro mogelijkheden zijn. Geen reden dus om Simons op het middenveld neer te zetten, maar eerder druk zetten en het initiatief nemen op basis van voetbal.
Wat ik van die jongen heb gezien in Toulon was heel behoorlijk hoor. Technisch en aan de bal goed. Goede lengte, mooie loop. Alleen tactisch en qua puur defensief inzicht nog wat onder de maat.
Bij Ajax roepen ze toch ook dat ze goed hebben ingekocht. Bij Feyenoord ook. Hell, zelfs bij Excelsior.
Dat gebeurt overal en in iedere sport aan het begin van het seizoen. Meestal gevoed door de (plaatselijke) media en/of cluborganen.
Bij Ajax roepen ze toch ook dat ze goed hebben ingekocht. Bij Feyenoord ook. Hell, zelfs bij Excelsior.
Dat gebeurt overal en in iedere sport aan het begin van het seizoen. Meestal gevoed door de (plaatselijke) media en/of cluborganen.
Hopelijk stelt Ten Cate Sneijder of Perez alsnog op als 10.Steef schreef:PSV zonder Simons op het middenveld is al 10 klassen minder. Al kan het wel aangezien Ajax toch geen 'nummer 10' heeft. Benieuwd wie dan het duel Cocu - Gabri wint en of Simons durft door te schuiven naar het middenveld om de zone af te dekken en de lijn naar KJH er uit te halen.
Charisteas hoeven we niet op te hopen, denk ik. Als Rosenberg speelt zal Ajax met veel beweeglijkheid voorin moeten spelen zodat er wat ruimte ontstaat.
Ik denk overigens dat Gabri het Cocu knap lastig kan maken. Verder verwacht ik dat Simons door de beweeglijkheid en snelheid van Babel (en Rosenberg) gedwongen zal worden om veel achterin te blijven. Babel wordt een sleutelfiguur, als hij speelt.
De grote kansen van PSV liggen in de rug van Maduro. En eventueel bij Farfan tegen Emanuelson (vooral als Perez op links speelt en er dus veel ondersteuning nodig is op links).
Ik ben in ieder geval blij dat Sneijder niet tegen het blok Cocu-Simons hoeft op de boksen. Tegen Aissati en Vayrynnen geef ik hem al stukken meer kans.
Indrukwekkend in de spits of niet (niet), ik denk niet dat Alex Rosenberg laat lopen om Lamey rugdekking te geven.Baseman schreef:Als Rosenberg echter in de spits speelt, dan krijgt Alex meer ruimte voor rugdekking. Want van Rosenberg als centrale spits ben ik niet bang.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
We zullen zien. Persoonlijk vind ik het een aardige wedstrijd zo voor de start van de competitie... komt denk ik ook meer door de tegenstander.
Toch heb ik er alle vertrouwen in dat er gewonnen gaat worden... ook zonder de 'Hunter'. Ik zet in op een 2-o voor Ajax.
PS:
Zelf snap ik er nog steeds niets van waarom mijn topic in het Fluitsignaal is gesloten. Daar komen toch ALLE voorbeschouwingen van de wedstrijden van Ajax? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben we het hier over een wedstrijd van Ajax. En het staat ook een beetje raar dat het nu in de section: Overige clubs, Buitenlands voetbal en overige sporten staat. En dan ook nog eens in een hoofdstuk waarbij staat Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?
Maar het zal wel aan mij liggen.........
Toch heb ik er alle vertrouwen in dat er gewonnen gaat worden... ook zonder de 'Hunter'. Ik zet in op een 2-o voor Ajax.
PS:
Zelf snap ik er nog steeds niets van waarom mijn topic in het Fluitsignaal is gesloten. Daar komen toch ALLE voorbeschouwingen van de wedstrijden van Ajax? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben we het hier over een wedstrijd van Ajax. En het staat ook een beetje raar dat het nu in de section: Overige clubs, Buitenlands voetbal en overige sporten staat. En dan ook nog eens in een hoofdstuk waarbij staat Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?
Maar het zal wel aan mij liggen.........
Op naar de vierde ster!
Deze topic zou inderdaad in de wedstrijdenzone kunnen staan, maar in dat geval was de eerste topic over de JCS (dus deze) verplaatst. De eerste blijft staan, de tweede (en de derde en de vierde, etc.) worden gesloten. Het is niet de bedoeling dat er meer topics zijn over hetzelfde onderwerp.
Waar baseer jij dat vertrouwen op? Afgaande op de laatste wedstrijden zie ik Ajax PSV niet even wegspelen. :sad:
Waar baseer jij dat vertrouwen op? Afgaande op de laatste wedstrijden zie ik Ajax PSV niet even wegspelen. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!
Deze topic moet helemaal niet in de wedstrijdzone staan. In deze topic moet alleen niet over Ajax - Psv worden gesproken en straks ook niet over de bekerwedstrijden van Ajax. Daarvoor moet in de wedstrijdzone per wedstrijd een topic worden geopend(en, Ajax78, idd zeker geen bestaande worden gesloten!). In deze topic bespreken we KNVB beker/JCS duels tussen andere ploegen en in het algemeen.joey schreef:Deze topic zou inderdaad in de wedstrijdenzone kunnen staan, maar in dat geval was de eerste topic over de JCS (dus deze) verplaatst. De eerste blijft staan, de tweede (en de derde en de vierde, etc.) worden gesloten. Het is niet de bedoeling dat er meer topics zijn over hetzelfde onderwerp.
Het is je vergeven hoor, joey. Beroepsdeformatie komt in de beste kringen voor. Je zult zien dat tegen de tijd dat de eerste KNVB beker wedstrijd voor de deur staat het inzicht is weergekeerd bij mods/admins en er alsnog per wedstrijd een topic in Fluitsignaal verschijnt. Is wel te hopen tenminste.