Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Boula heeft volgens mij 3 wedstrijden centraal achterin gespeeld voor RKC. Waarvan de laatste thuis werd verloren. Maar je hebt gelijk dat hij juist na die 3 partijen naar HSV werd gehaald. En belangrijker nog, dat hij sindsdien centraal speelt. Ik wilde maar aangeven dat hij weet wat het is om te backen omdat hij daar lang heeft gespeeld.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ja,dat ben ik met je eens maar het Nederlands elftal heeft m.b.t. de rechtsback positie ook een gebrek aan kwaliteit,en ik vind dat Bouhlarouz en Ooyer geen backs zijn en ik vind Greene geschikter dan Jaliens en Heitinga.Henk de Gier schreef:maar dat komt niet door de kwaliteiten van Greene, maar door het gebrek aan kwaliteit van de rest van Feyenoord.
- Henk de Gier
- Contacteer:
ik vind Greene niet geschikter dan Heitinga of Kromkamp, zelfs Boulahrouz vind ik geschikter dan Greene.
Het is niet voor niets dat Greene bij Ajax geen kans kreeg terwijl wij niet beter dan Chris Kanu op die positie hadden lopen :sad:
Het is niet voor niets dat Greene bij Ajax geen kans kreeg terwijl wij niet beter dan Chris Kanu op die positie hadden lopen :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Ach, kom op. Iedereen kreeg een kans in de oefenwedstrijden, behalve Afellay. Niet dat ik dat een ramp vind, maar het is wel opvallend. Ik vind Afellay ook (nog?) niet het niveau hebben voor Oranje, maar dat geldt voor wel meer voetballers. Een aantal is er echter iedere keer bij...Alaindebanaan schreef:Afellay heeft het nadeel dat in Nederland gewoon veel goede middenvelders waren op dat moment.
Dat zou kunnen, maar iemand selecteren voor Oranje na 1,5 wedstrijd in Ajax 1 is belachelijk. Hier wordt aardig wat geklaagd over Maduro, terecht in mijn ogen, maar hij blijft een vaste waarde bij Oranje. Laat die jongen eerst maar eens een belangrijke speler worden bij Ajax, dat zal al lastig genoeg zijn voor hem.En Van Basten had deze jongen net een jaar onder zijn hoede gehad bij Jong Ajax dus kon híj optimaal vergelijken met de trainingen van Oranje of deze jongen het niveau zou hebben.
Dit ben ik op zich helemaal met je eens, maar van jou moest ik de logica van Van Basten aanhouden :D- Tiendalli vind ik persoonlijk nog wat te onervaren, heeft het aardig gedaan bij Utrecht maar moet het nu nog eens eerst komend seizoen eens laten zien voordat hij naar mijn mening in aanmerking komt voor Oranje.
Tiendalli doet het goed in Jong Oranje en is weinig minder ervaren als bijv. Emanuelson. En hij jong en hij zal vast wel heel goed luisteren en geen weerstad bieden, precies wat Van Basten zoekt ;)
Volgens mij wel en wederom ben ik het met je eens.- Luirink vind ik een aardige verdediger, maar ook nog vrij onervaren, speelt pas 1 jaar eredivisie toch?
Maar sinds wanneer kijkt Van Basten naar ervaring (remember Maduro) ? Af en toe krijg ik zelfs het idee dat ervaring een reden is om spelers te laten afvallen ! De keepers zjin ervaren en dat is het zo ongeveer wel, Ooijer en Landzaat en zelfs VOH ook. Al heeft Landzaat weer nauwelijks ervaring op hoog niveau, de CL bijvoorbeeld. Robben is notabene een van de weinigen die ervaring heeft op hoog niveau en in het buitenland een vaste waarde is bij een topclub.
Maar liefst 12 spelers (!) van de huidige selectie spelen in de HCE, een lachertje natuurlijk.
Ik niet.Vergeleken met deze jongens zou ik absoluut voor Heitinga kiezen, meer (internationale) ervaring, en hij speelt op een hoger niveau. Ook vind ik Heitinga gewoon beter dan deze 2 jongens.
Heitinga kan beter zijn dan deze jongens, maar hij is het niet. Het enige waar Heitinga constant in is is zijn gebrek aan constantheid. Soms speelt hij goed, maar regelmatig is het gewoon een echt drama. Zoals tegen Kopenhagen. En als VN afvalt vanwege een gebrek aan vorm (knap dat Van Basten dat nu al weet), wat doet Heitinga dan in Oranje ?
Oftewel, Van Basten houdt vast aan zijn eigen groepje en iedereen die iets van tegenwerking geeft valt af. Want stel je voor dat Oranje persoonlijkheden bevat...
Dat is een mogelijkheid, maar dan geef ik De Zeeuw de voorkeur boven Maduro.Dan kom je nog met De Zeeuw en Vlaar: De Zeeuw vind ik meer een verdedigende middenvelder, type Maduro zegmaar dus die zou ik niet selecteren als verdediger.
Dat kan, maar waarom dan Jaliens ipv Vlaar ?Dus is Heitinga multifunctioneler en zou hij daarom de voorkeur krijgen.
Vlaar werd veel te vroeg opgeroepen door Van Basten, tegen Italie was Vlaar volkomen kansloos (wat iedereen aan zag komen) en nu Vlaar van AZ overgestapt is naar Feyenoord en daar een vaste waarde is valt hij ineens af. Van Basten maakt hem te vroeg, breekt hem daarna en laat hem vervolgens keihard vallen, lekkere bondscoach.
En Jaliens is een schande voor Oranje. Maar ja, hij speelt wel voor AZ.
Ook dat lijkt een voorwaarde voor selectie van Oranje.
Nee, maar Sneijder faalde keihard in Oranje en was iedere wedstrijd de slechtste middenvelder. Desondanks was en is hij verzekerd van een basisplaats.En dan nog het stukje van Sneijder. Ja daar kan ik weinig mee. Want wat jij eigenlijk vind is dat Van Basten het hele middenveld maar moet omgooien om Van Bommel maar te kunnen selecteren.
Als een speler zo belangrijk wordt gemaakt bij Ajax en het daar 'al' niet waar kan maken, wat doet hij dan in Oranje ?
Ajax heeft ten tijde van het conflict met Sneijder en Vd Vaart de verkeerde speler laten gaan, maar dat terzijde.
Sneijder is geen verdedigende middenvelder en als rechtshalf vind ik hem niet goed genoeg. Dus ik zie daar veel liever Landzaat of Van Bommel.
Sneijder is een nummer 10, maar die positie bestaat niet in het Oranje onder Van Basten. En zelfs al zou die bestaan, dan is Van Persie een betere keuze.
Dat deed hij ook, maar Van Basten bleef hem afmaken.Lijkt me niet, laat Van Bommel zich maar zo manifesteren dat hij past binnen de huidige selectiecriteria
Dat hoef je niet te zien, maar overduidelijk is het wel. Vlaar was het eerste slachtoffer, daarna volgde van Bommel, daarna Davids en toen Kromkamp. Van al deze spelers kreeg alleen Van Bommel speeltijd op het EK en ondanks dat hij niet goed speelde, was hij zeker niet de slechtste. Toch was hij iedere keer het slachtoffer en krijgt hij achteraf de doodsteek door de zielige en trieste column van Cruijff :pukey:
Je hoeft Van Bommel geen geweldige voetballer te vinden, maar hij heeft wel de over mijn lijk mentaliteit, hij laat zich gelden en hij weet wat er nodig is in het topvoetbal. Hij is die voetballer die omhoog gehemeld wordt door de eigen aanhang en de irritantste voetballer is voor de tegenpartij, een speler die naar mijn mening nodig is in een groep. Ook vanwege de sfeer, Van Bommel en VN worden door de anderen vaak geroemd vanwege hun betrokkenheid, positiviteit en hun aandacht voor de nieuwelingen. Niet onbelangrijk in een groep.
Emanuelson is goed, dat is behoorlijk belangrijk.Baseman schreef:Tiendalli doet het goed in Jong Oranje en is weinig minder ervaren als bijv. Emanuelson. En hij jong en hij zal vast wel heel goed luisteren en geen weerstad bieden, precies wat Van Basten zoekt ;)
Met alle respect, maar ik vind Van Bommel absoluut geen stoere jongen; in het veld of naast het veld.Baseman schreef:Je hoeft Van Bommel geen geweldige voetballer te vinden, maar hij heeft wel de over mijn lijk mentaliteit, hij laat zich gelden en hij weet wat er nodig is in het topvoetbal. Hij is die voetballer die omhoog gehemeld wordt door de eigen aanhang en de irritantste voetballer is voor de tegenpartij, een speler die naar mijn mening nodig is in een groep. Ook vanwege de sfeer, Van Bommel en VN worden door de anderen vaak geroemd vanwege hun betrokkenheid, positiviteit en hun aandacht voor de nieuwelingen. Niet onbelangrijk in een groep.