PSV
Ik vermaak me er kostelijk mee. :DBaseman schreef:Dat Westerhof zijn mond eens dicht moet leren houden waren we vorig seizoen eigenlijk al achter gekomen...alleen hij blijkt nogal hardleers te zijn :redcard:
Zo onlogisch is het niet als Lens denkt dat aangezien Ooijer vorig jaar voor anderhalf miljoen euro weg mocht, dat hij nu ongeveer datzelfde bedrag moet kosten. Doorgaans wordt een speler goedkoper naarmate hij meer van zijn contract heeft uitgediend, zeker op de leeftijd van Ooijer.
Het stinkt aan alle kanten!
Euhm Joey, jij hebt het bericht van NiNi gelezen ?joey schreef:Zo onlogisch is het niet als Lens denkt dat aangezien Ooijer vorig jaar voor anderhalf miljoen euro weg mocht, dat hij nu ongeveer datzelfde bedrag moet kosten. Doorgaans wordt een speler goedkoper naarmate hij meer van zijn contract heeft uitgediend, zeker op de leeftijd van Ooijer.
Dat denken is niet zo'n probleem, wel als je clubs gaat opbellen met de mededeling dat Ooijer voor weinig op te halen is ! Een beetje zaakwaarnemer zou dat ten eerste niet doen en ten tweede de info eerst even verifieren...
- Alaindebanaan
De omstandigheden zijn verandert, PSV had toen wel een backup nu niet.Alaindebanaan schreef:Nee maar het is logisch dat als je een contract dat nog 2 jaar loopt voor 1,5 mln kan afkopen, dat je een jaar later doodleuk 5mln moet betalen natuurlijk.......
Daarbij is Ooijer nu international en toen niet.
Tevens kwam men aan met een bod van 1 miljoen en gaf PSV aan dat de clausule 5 miljoen bedraagt, vervolgens is niets meer vernomen van Blackburn. Wie zegt dat PSV niet akkoord gaat met bijv. 3 miljoen ?
Westerhof reageert gewoon op de uitspraken van Lens.
Hij moeilijk doen, dan wij ook. Of dat verstandig is weet ik niet (waarschijnlijk niet), maar de acties van Lens en ook Ooijer zijn dat zeker niet. En een club moet een speler niet verkopen natuurlijk...
Ik weet het, ik gaf al aan dat dat mij vies tegenvalt.Thomas schreef:Sorry, Base. Maar Ooijer is hier zelf net zo goed bij hoor. :yes:
Maar ik neem het vooral Lens kwalijk, het is ook niet de eerste keer dat Lens zichzelf belangrijker vindt dan de spelers die hij begeleidt.
Maar waarom dan? Jij denkt toch niet dat Lens Ooijer overal heeft aangeboden zonder zijn toestemming? Of dat Ooijer gisteren gewoon naar de training had kunnen komen ondanks het advies van Lens (dan denk ik even in anti-zaakwaarnemer gedachten en doe ik alsof het zeker is dat dat Lens z'n idee was)? Of dat Lens dreigt met een rechtszaak zonder dat Ooijer daar vanaf weet?Baseman schreef:Ik weet het, ik gaf al aan dat dat mij vies tegenvalt.Thomas schreef:Sorry, Base. Maar Ooijer is hier zelf net zo goed bij hoor. :yes:
Maar ik neem het vooral Lens kwalijk, het is ook niet de eerste keer dat Lens zichzelf belangrijker vindt dan de spelers die hij begeleidt.
- Alaindebanaan
PSV heeft toch dat geweldige talent, die Da Costa, en anders kan Simons voorstopper spelen en halen ze die jongen uit Ecuador maar (zodat Aissati en Afellay weer lekker veel kunnen bankzitten, maar dat terzijde :aai: ).
Het is misschien een wat nadeligere situatie vergeleken met vorig jaar, maar is Ooijer daardoor ineens ruim 3x zoveel waard??
Het is misschien een wat nadeligere situatie vergeleken met vorig jaar, maar is Ooijer daardoor ineens ruim 3x zoveel waard??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
PNPSV sprak gisterenavond met Ooijer
Het Algemeen Dagblad meldt dat Andre Ooijer en een delegatie van PSV gisterenavond om de tafel hebben gezeten om tot een oplosing te komen in de impasse. Uitkomst van dat gesprek is nog onbekend. Eerder gisteren liet de PSV voorzitter tegen het AD wel weten dat PSV Blackburn Rovers niet goedkoop wil laten winkelen bij PSV. "Wij zitten niet in de positie dat we Engelse clubs - die vele miljoenen meer aan tv-inkomsten ontvangen - kunnen gaan sponsoren" aldus Westerhof. Als Ooijer zou willen gaan afbouwen bij een Nederlandse club in de regio zou het volgens Westerhof een heel ander verhaal zijn geweest.
‘Ik heb me bij Ajax in heel weinig dingen vergist’
Bron; Volkskrant
EINDHOVEN - Als assistent-trainer van PSV keert Jan Wouters morgen, voor de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax, terug in de Arena. In dat stadion begon en eindigde zijn carrière als hoofdcoach.
Net als voor hoofdcoach Ronald Koeman van PSV is de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax voor zijn assistent Jan Wouters een in het oog springende confrontatie met het verleden. Koeman stapte in februari 2005 op als trainer bij de tegenstander van morgen.
Wouters (46) begon er zijn loopbaan als hoofdcoach in december 1998. In maart 2000 werd hij ontslagen, waarna hij nooit meer als hoofdverantwoordelijke voor een spelersgroep stond. Na vijf jaar Glasgow Rangers te hebben gediend als assistent-trainer, is hij deze zomer in dezelfde functie aan de slag gegaan bij de landskampioen van Nederland.
Zes jaar na zijn gedwongen vertrek bij Ajax ziet hij niet om in wrok. ‘Het was een mindere periode, maar toen ik het zwart-wit ging bekijken, dacht ik: ik ben gezond. Ik heb een leuk gezin. Ik krijg een jaar geld mee. Ik heb zo weer een andere baan. Wat is er zo dramatisch aan mijn ontslag?’
Het vak van hoofdcoach houd je voor gezien?
‘Dat zeg ik niet. Ik zou er nu tien keer beter mee omgaan dan destijds. Ik zou bepaalde dingen bijvoorbeeld sneller zien en herkennen, waardoor ik betere keuzen zou maken. Wat leeft er in een selectie? Is er iemand die niet goed in de groep ligt? Als beginnend trainer zag ik dat niet.’
Weet je nog waarom jij ja zei toen je door Ajax werd benaderd als hoofdcoach?
‘In de eerste plaats omdat ik vereerd was. En het zou de bedoeling zijn dat ik een jaar of drie, vier aan de slag zou gaan. Dus ik zou de tijd krijgen om het vak te leren. Het bestuur zei: als je het niet doet, dan gaan we in zee met een ander. Toen dacht ik: deze kans laat ik niet schieten. Dat woog zwaarder dan mijn onervarenheid als trainer.’
Vind je het nu jammer dat niemand je tegen jezelf in bescherming heeft genomen?
‘Nee, want ik had het toch wel gedaan. Ik dacht dat ik het aankon. Ik heb me ook in weinig dingen vergist. Ik heb het ontslag van Danny Blind natuurlijk niet van dichtbij meegemaakt, maar ik denk nu wel: Morten Olsen is ontslagen omdat het niet werkte. Ik ben hem opgevolgd en ontslagen omdat het niet werkte.
‘Co Adriaanse is ontslagen. Met Ronald Koeman ging het ook mis. En vorig seizoen ging Danny eruit. Ligt het dan niet meer aan de club dan aan de trainers? Want als je de namen ziet, dan zijn het niet de minsten. Dan vraag ik me af: wie had het daar dan wel goed gedaan?’
Probeer je jezelf daarmee gerust te stellen?
‘Nee, dat niet. Ik vraag me wel af of de verwachtingen niet domweg te hoog zijn bij Ajax. De club heeft te weinig geduld gehad. Niet alleen met mij, ook met de anderen.’
Heb je jezelf een beetje teruggezien in Blind?
‘Ja, ik weet precies wat Danny heeft gevoeld en meegemaakt. Ik heb de beelden niet gezien in Schotland. Maar ik heb met Danny wel contact onderhouden, dus ik wist wat er leefde. Maar Danny is, anders dan ik, wel een trainer die goed kan omgaan met de randverschijnselen. Dus ik zie hem wel verdergaan als hoofdcoach.’
Zie je er tegenop om zondag naar de Arena te gaan?
‘Iedereen kan wel zeggen: nou, dat doet me niets meer. Maar ten eerste heb ik bij Ajax als voetballer een te gekke tijd gehad. En, hoe vreemd dat ook klinkt, geldt dat ook voor mijn periode als trainer. Het heeft mij gevormd als mens en als trainer. Dus het doet me wel wat, al zal ik tijdens de Johan Cruijff Schaal voornamelijk met de wedstrijd bezig zijn.’
Je bent niet bang te worden geconfronteerd met het verleden?
‘Nee, zo traumatisch is het niet geweest. Het is een mindere periode geweest, niet meer en niet minder. Voor zover ik het kan beoordelen, ben ik destijds ook gewoon mezelf geweest.’
Je was niet continu op de vlucht?
‘Alleen op het moment dat ik werd ontslagen. Toen wilde ik geen interviews geven en geen mensen zien. Terwijl ik een jaar later dacht: man, waar heb je je druk om gemaakt? Was even gaan zitten, had iedereen toegesproken en het was klaar geweest.’
Zwaai je nog even naar de Ajax-supporters die destijds zongen: ‘Wouters rot op’?
‘Dat zij ‘Wouters rot op’ zongen, heb ik nooit als heel vervelend ervaren. Kijk, als je cluppie niet wint, kan ik me voorstellen dat mensen hun ongenoegen uiten. En ik was als trainer verantwoordelijk.
‘Ik vond het veel erger voor mijn dochtertje. Die was destijds pas tien jaar. Ik had haar verteld dat je moet werken voor je centjes, omdat je anders geen dingen kunt kopen. Zij dacht: papa is ontslagen, nu hebben we geen geld meer. Maar die gedachte heeft zij gelukkig maar heel kort gehad.’
- Henk de Gier
- Contacteer:
misschien dat Danny Blind over 6 jaar gelijksoortige uitspraken doet. Tijd heelt (bijna) alle wonden.joey schreef:Jan Wouters schoot tekort als trainer, maar als mens heb ik hem hoog zitten. Hij heeft tenminste een spiegel in huis. :xyxthumbs:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, Marco. Wat dacht je hiervan?
Henk, Wouters had daar geen zes jaar voor nodig hoor. Hij kwam zelfs naar de premiere van die vreselijke film, sportief van hem. Hij heeft ook nooit nagetrapt.
Ik vraag mij af hoe goed hij is. Kan hij de tekortkomingen van Koeman camoufleren? In hoeverre heeft PSV er goed aan gedaan om hem binnen te halen? Een van de PSV-ers hier die daar een oordeel over heeft?
Het vak leren, bij Ajax? :shock:En het zou de bedoeling zijn dat ik een jaar of drie, vier aan de slag zou gaan. Dus ik zou de tijd krijgen om het vak te leren.
Henk, Wouters had daar geen zes jaar voor nodig hoor. Hij kwam zelfs naar de premiere van die vreselijke film, sportief van hem. Hij heeft ook nooit nagetrapt.
Ik vraag mij af hoe goed hij is. Kan hij de tekortkomingen van Koeman camoufleren? In hoeverre heeft PSV er goed aan gedaan om hem binnen te halen? Een van de PSV-ers hier die daar een oordeel over heeft?
- Henk de Gier
- Contacteer:
Zo is Van Gaal toch ook begonnen ?joey schreef:Het vak leren, bij Ajax?
Blind in ieder geval.
Ik weet het niet.Ik vraag mij af hoe goed hij is. Kan hij de tekortkomingen van Koeman camoufleren? In hoeverre heeft PSV er goed aan gedaan om hem binnen te halen? Een van de PSV-ers hier die daar een oordeel over heeft?
Ik hoor voornamelijk goede en positieve verhalen over de trainers, dus vooralsnog gaat het goed. Maar ja, het seizoen is nog niet eens begonnen :D
Al lijkt Wouters mij een goede keuze. Als speler heeft hij heel veel ervaring, hij is hoofdcoach geweest en een aantal jaar assistent bij de Rangers. Hij staat tussen de spelers, weet wat er speelt en hij kan daar volgens mij goed op inspelen.
- Henk de Gier
- Contacteer: