PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 3:13 pm

Kom op, Baseman. Ik zal het voor deze keer door de vingers zien, maar in één zin zeggen dat je geen calimero bent en roepen dat de Telegraaf altijd PSV moet hebben als ze tegen Ajax spelen is net die druppel, hè. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 3:33 pm

joey schreef:Had ik niet van jou verwacht, zo'n uitspraak.
Moet je voorstellen hoe waar het is :D
Maar het valt mij gewoon op, het is bijna standaard dat als onze clubs tegen elkaar spelen de Telegraaf ineens met negatief nieuws over PSV komt.

Nu staat er bijvoorbeeld het volgende te lezen:
De verhoudingen tussen André Ooijer en PSV zijn danig verstoord. De 32-jarige verdediger en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens zijn woedend over de transfersom die PSV vraagt aan Blackburn Rovers, dat Ooijer graag wil overnemen. Ooijer ontbrak vanochtend op de training van de Eindhovense landskampioen, nadat hij zich gisteravond officieel had ziekgemeld uit onvrede over de situatie.
Geen enkele krant formuleert het zo en de Telegraaf heeft zelden een primeur betreffende PSV, dit bericht lijkt mij dan ook gegokt.
Maar wel lekker negatief.
maar hij heeft ook getekend in de veronderstelling dat PSV een menselijke club is die meewerkt als zich een club meldt waar hij dolgraag heen wil. Dat is de impliciete deal. Was dat niet zo, dan zouden spelers nooit lange contracten tekenen.
Ach, kom nou Joey.
Vorig seizoen mocht hij weg en dit seizoen ook. Maar jij vergeet blijkbaar dat over 9 dagen (!) de competitie alweer begint en Ooijer is een duur betaalde en belangrijke speler, die laat je nu gewoon niet meer zomaar gaan. PSV komt dan in tijdnood en vraagt dus meer geld, in mijn ogen volkomen logisch.

Daarbij is Ooijer volgend jaar transfervrij en is Blackburn nu niet echt een droomclub.

En jij weet net zo goed als ik dat PSV zelden moeilijk doet betreffende transfers. Alsof de club nu ineens onmenselijk is.

MHF

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 3:42 pm

Piep piep hoi, piep piep hoi! ;)

Zo blijkt maar weer dat we doorgaans allemaal hetzelfde reageren als onszelf iets overkomt terwijl we het zo goed weten als het een ander overkomt en dat een ieder ook moeiteloos de tegenovergestelde rol aanneemt. Team- en clubbelangen worden aan de kant geschoven ten faveure van een speler en vice versa.

Ik kan mij trouwens niet herinneren dat Ajax er ooit beter op is geworden in een dergelijke situatie. Sterker nog, het heeft altijd nadelig uitgepakt. Ik zou graag willen weten welk (pressie)middel PSV gebruikt als men straffeloos op korte en lange termijn een win-win situatie weet te creëren.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 10, 2006 3:42 pm

Ik moest ook al hartelijk lachen om het Ooijer-topic op PSV-netwerk, en de rol die de Telegraaf daarin zou spelen, en dan gaat Baseman daar ook nog in meedoen! :scared:

Ik denk inderdaad dat de Telegraaf er veel aan gelegen is dat Ajax de JC Schaal gaat winnen, en tja, Huntelaar schijnt geschorst te zijn, dus dan moet je toch wat. :yes:

Hopen dat het werkt, en dat we deze belangrijke prijs binnen gaan halen. :eusa_pray:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 3:43 pm

PSV is wel een droomclub?

Blackburn speelt in een competitie die je een droomcompetitie mag noemen in vergelijking met de eredivisie, en Ooijer is op een leeftijd dat je niet een jaar kan gaan zitten wachten. 5 miljoen voor een 32 jarige speler met nog 1 jaar contract is een belachelijke transfersom, dat weet je zelf ook wel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 4:19 pm

Nee, wat is daar belachelijk aan ?
Dat Ooijer uitging van de 1,5 miljoen van vorig seizoen is zijn probleem, niet dat van PSV. Daarbij stijgen de prijzen naarmate de tijd krapper wordt.

En jullie zijn blijkbaar allemaal vergeten dat PSV tot nu toe welgeteld één bod heeft ontvangen ! En dat was zo laag dat men er niet eens over na wilde denken. Misschien gaat PSV wel akkoord met 3 miljoen, maar dan moet het wel geboden worden...

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 4:22 pm

Duke schreef:Ik moest ook al hartelijk lachen om het Ooijer-topic op PSV-netwerk, en de rol die de Telegraaf daarin zou spelen, en dan gaat Baseman daar ook nog in meedoen!
Ho ho, ik wens niet graag vergeleken te worden met de gemiddelde praat daar :D
Helemaal als het de Telegraaf betreft en alle complotten die erbij gehaald worden.

Maar ik zou zeggen, let er eens op. Het begint mij nu op te vallen, mede doordat de calimero's op het PN er constant over zagen. Mij irriteert dat, maar ik raak de laatste jaren iedere keer geirriteerd daarover als PSV tegen Ajax speelt. En dan valt het mij op.
Laatst gewijzigd door Baseman op do aug 10, 2006 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 4:22 pm

Baseman schreef:Misschien is Ooijer wel gewoon ziek ?
Ach kom op nou, Base. Zou je dat ook daadwerkelijk denken als dit bij Ajax zou gebeuren met bijvoorbeeld Huntelaar? :sad:
Baseman schreef:
maar hij heeft ook getekend in de veronderstelling dat PSV een menselijke club is die meewerkt als zich een club meldt waar hij dolgraag heen wil. Dat is de impliciete deal. Was dat niet zo, dan zouden spelers nooit lange contracten tekenen.
Ach, kom nou Joey.
Vorig seizoen mocht hij weg en dit seizoen ook. Maar jij vergeet blijkbaar dat over 9 dagen (!) de competitie alweer begint en Ooijer is een duur betaalde en belangrijke speler, die laat je nu gewoon niet meer zomaar gaan. PSV komt dan in tijdnood en vraagt dus meer geld, in mijn ogen volkomen logisch.
Sorry, maar 5 tot 8 miljoen euro vragen voor een verdediger van 32 met een contract van een jaar betekent allerminst dat de speler weg mag.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 4:23 pm

wat er belachelijk is aan een transfersom van 5 miljoen voor een 32 jarige speler met een 1 jarig contract? Dat lijkt me simpel, 5 miljoen voor een 32 jarige speler (geen wisselgeld) lijkt me al belachelijk veel, en als het voor nog 1 jaar contract is dan wordt het alleen maar vreemder.

Zelfs een verdediger van 26 met 1 jaar contract op het niveau Ooijer levert 5 miljoen op. Kijk naar naar Grygera.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 4:26 pm

Thomas schreef:Zou je dat ook daadwerkelijk denken als dit bij Ajax zou gebeuren met bijvoorbeeld Huntelaar?
Wat een flauwekulsmilie Thomas.
Ik houd alleen die optie open, of mag dat tegenwoordig ook niet meer ? Is de Telegraaf alwetend en moeten we blind acher hun berichtgeving aan lopen ?

Hoogstwaarschijnlijk zal Ooijer zich ziek melden uit onvrede, maar dat is nog niet zeker. Dus maak ik die opmerking.
Sorry, maar 5 tot 8 miljoen euro vragen voor een verdediger van 32 met een contract van een jaar betekent allerminst dat de speler weg mag.
Mooi toch ?
De speler bepaalt niet of hij vertrekt, eerst moeten de clubs er onderling uit zien te komen. En aangezien PSV pas één (belacheljik laag) bod heeft ontvangen zou Ooijer er beter aan doen zich normaal te gedragen.

PSV maakt een statement, als Blackburn erg laag gaat zitten dan gaat PSV erg hoog zitten. En uiteindelijk komt men in het midden uit...
Laatst gewijzigd door Baseman op do aug 10, 2006 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 4:27 pm

hoe weet jij dat het belachelijk laag is Baseman?
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 4:37 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Zou je dat ook daadwerkelijk denken als dit bij Ajax zou gebeuren met bijvoorbeeld Huntelaar?
Wat een flauwekulsmilie Thomas.
Ik houd alleen die optie open, of mag dat tegenwoordig ook niet meer ? Is de Telegraaf alwetend en moeten we blind acher hun berichtgeving aan lopen ?
Je doet nu alsof de Telegraaf de enige krant is die het meldt, Base. Alsof zij schuldig zijn aan de gedachtegang dat Ooijer uit frustratie is thuis gebleven.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 4:44 pm

Geloof je psv.nl wel, Baseman?

"De kans is groot, dat ik ook niet over Ooijer kan beschikken. Die heeft zich donderdag ziek gemeld. Ik blijf daar verder buiten, want dat is een zaak tussen speler en de club. Wel hoop ik dat men erin slaagt om André Ooijer voor de club te behouden", aldus Koeman.

Ziet er echt naar uit dat Ooijer de transferziekte heeft, hoor. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 5:02 pm

Berichten uit andere bronnen, Base:
'André Ooijer stuurt aan op breuk met PSV'

10/8/2006 8 :45

André Ooijer is boos op PSV. De 32-jarige verdediger lijkt opnieuw te moeten afzien van een door hem zo vurig gewenst buitenlands avontuur doordat de Eindhovense club vasthoudt aan een hoge transfersom. Volgens het Algemeen Dagblad stuurt de international aan op een breuk.
vi.nl

Ooijer meldt zich ziek bij PSV

EINDHOVEN, 10 augustus 2006 15:00 - De verhouding tussen Andre Ooijer en PSV zijn danig verstoord, meldt De Telegraaf. Ooijer heeft zich officieel ziek gemeld bij zijn werkgever PSV en ontbrak vanochtend op de training bij de Eindhovenaren.

De 32-jarige international en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens zijn woedend op de landskampioen, nadat bleek dat PSV geenszins van plan is de anderhalf miljoen euro van Blackburn Rovers te accepteren. PSV houdt vast aan de transfersom van ongeveer vijf miljoen euro.
VOL
'Woedende' Ooijer skipt training
Geschreven door Rogier Deelstra op donderdag, 10 augustus om 15:00

Een breuk tussen PSV en André Ooijer lijkt niet meer te voorkomen. De verdediger is volgens De Telegraaf woedend op de Eindhovense clubleiding en ontbrak daarom vanochtend op de training van Ronald Koeman.
voetbalzone.nl

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 5:10 pm

joey schreef:Ziet er echt naar uit dat Ooijer de transferziekte heeft, hoor. :yes:
Tuurlijk ziet het er daar naar uit !
Maar ik mag de optie toch wel open houden ? Daarbij meende ik weinig van die zin, maar goed.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 5:14 pm

PS:
De 32-jarige verdediger lijkt opnieuw te moeten afzien van een door hem zo vurig gewenst buitenlands avontuur doordat de Eindhovense club vasthoudt aan een hoge transfersom.
:drecul2:
Vorig jaar was het toch echt Ooijer zelf die afzag van dat avontuur, PSv was gewoon rond met Schalke...goede journalistiek :nooo:

PPS: Blackburn heeft overigens geen 1,5 miljoen Euro geboden, slecht dat de VI dat wel denkt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 5:15 pm

Hoe weet jij dat Blackburn dat niet geboden heeft?

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 10, 2006 5:20 pm

Baseman schreef: En het zal ook wel weer toeval zijn dat zondag PSV tegen Ajax speelt en de Telegraaf meteen roept dat Ooijer een breuk aan het forceren is...ik ben geen calimero, maar het valt mij wel op dat de Telegraaf altijd met iets negatiefs komt over PSV zodra ze tegen Ajax spelen.
:rofl: :rofl: :rofl:

Ach gut............... Wat een kinderachtige reactie, Baseman, te triest voor woorden.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 5:34 pm

Webster via unieke transfer naar Wigan

10/8/2006 17:11

Andrew Webster tekende donderdag een contract bij Wigan Athletic, maar het zal nog even duren voordat de Schot daadwerkelijk kan gaan voetballen voor de Engelse club.

Webster zorgt voor een unieke situatie. De centrale verdediger maakte vlak voor het eind van vorig seizoen bekend bij Heart of Midlothian dat hij zijn tot medio 2007 lopende contract opzegde. De 24-jarige international maakt hierbij gebruik van een nieuwe FIFA-regel, artikel 17, die hem op deze manier de kans geeft naar een club buiten Schotland te verkassen.

'Dit is een testcase', verklaarde Wigans algemeen directeur Brenda Spencer. 'Het is een nieuw soort Bosman. Andy hoopt de eerste speler te zijn die voor zijn contract ten einde is, hoopt te vertrekken met hulp van de nieuwe FIFA-regel. Het is een erg gecompliceerd proces, maar het zal een unieke transfer zijn', aldus Spencer, die daarbij flink wat juridische hulp heeft ingeschakeld.

Het is nog niet duidelijk hoe lang Webster nog moet wachten op zijn debuut voor Wigan. Zo moet de FIFA nog bepalen hoe hoog de afkoopsom zal bedragen die Hearts zal ontvangen voor de twintigvoudige international. Deze zal volgens de richtlijnen waarschijnlijk het jaarsalaris van Webster bedragen en niet de door Hearts geëiste transfersom van dik twee miljoen euro.
VI.nl

Dit zou ook een mogelijkheid zijn voor Ooijer, die echt geen 5 miljoen per jaar vangt bij PSV. Op deze manier is hij voor minder dan een miljoen pleite.
Jöhnk, 29 mei 2006

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 10, 2006 5:42 pm

Henk de Gier schreef: Dit zou ook een mogelijkheid zijn voor Ooijer, die echt geen 5 miljoen per jaar vangt bij PSV. Op deze manier is hij voor minder dan een miljoen pleite.
PSV maakt het er zelf naar. 5 tot 8 miljoen vragen voor een 32-jarige speler die de club altijd trouw heeft gediend, is vragen om rotzooi. Zoals joey al aangaf, dergelijke spelers moet je belonen en niet moeilijk doen. Ajax sloeg destijds de plank ook helemaal mis met de Boertjes. Gewoon niet moeilijk doen en als goede vrienden uit elkaar gaan. Voor Ooijer is dit dé kans. Misschien wilde hij vorig seizoen niet naar de BL (hetgeen me een compliment aan het adres van PSV lijkt) en wil hij nu perse wél naar de PL (hetgeen geen diskwalificatie voor PSV is).

Als PSV hem nu verkoopt, heeft het nog 3 weken om een vervanger aan te trekken. Als het dat niet doet en Ooijer blijft z'n poot stijf houden, vreet dat tijd en energie. De oplossing lijkt me dus duidelijk.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 5:45 pm

het is voor iedereen duidelijk, behalve voor de meeste PSV'ers.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 6:34 pm

Ik begrijp die emotionele reacties van de PSV-supporters wel. Juist van een speler die al lang bij de club zit en een gewaardeerde kracht is wil je niet horen dat hij weg wil. Wij hadden dat destijds met Frank en Ronald.

Echter, Ooijer is een ex-Ajacied die doet alsof hij een PSV-hart heeft. Hij houdt jullie al jaren voor de gek. :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 6:57 pm

:D

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 6:59 pm

Koeman vreest dat Ooijer Ajax mist

10/8/2006 18:05

Ronald Koeman bevestigde dat André Ooijer donderdag niet is verschenen bij PSV. De coach van de Eindhovenaren vreest dat de centrale verdediger er zondag ook niet bij zal zijn als de kampioen het in de Arena moet opnemen tegen Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.

'De kans is groot, dat ik niet over Ooijer kan beschikken', blikte Koeman vooruit. De 32-jarige international staat in de belangstelling van Blackburn Rovers. Omdat PSV naar verluidt vasthoudt aan een forse transfersom, zou de geboren Amsterdammer niet zijn verschenen op de Herdgang.

'Hij heeft zich donderdag ziek gemeld', aldus Koeman. 'Ik blijf daar verder buiten, want dat is een zaak tussen speler en de club. Wel hoop ik dat men erin slaagt om André Ooijer voor de club te behouden.'

Koeman sprak in Zeist tijdens een persconferentie ter gelegenheid van de finale om de Johan Cruijff Schaal. PSV kan zondag door schorsingen sowieso geen beroep doen op Gomes, Jason Culina en Lee Nguyen. Bij Ajax ontbreekt de eveneens geschorste Klaas-Jan Huntelaar.

Ik snapte de kop eerst eigenlijk niet toen ik hem op vi.nl zag :D

Goed bedacht :xyxthumbs:

Feest

Bericht door Feest » do aug 10, 2006 7:00 pm

joey schreef:Ik begrijp die emotionele reacties van de PSV-supporters wel. Juist van een speler die al lang bij de club zit en een gewaardeerde kracht is wil je niet horen dat hij weg wil. Wij hadden dat destijds met Frank en Ronald.

Echter, Ooijer is een ex-Ajacied die doet alsof hij een PSV-hart heeft. Hij houdt jullie al jaren voor de gek. :aai: :D
Nu is het wachten tot 2009 als KJH hetzelfde flikt. ;)

Gesloten