FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)
Maartoe schreef:Dank Duke, ik wilde net gaan kijken.Duke schreef:HSV - Osasuna is overigens 0-0 geworden.
Mij maakt het nooit uit of ik al weet wat het geworden is, had er dus niet aan gedacht dat er anderen zijn die dat wel hebben, sorry.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een erg matig potje. Maar lag m.i. in de lijn der verwachting. Die Denen vliegen er vanaf minuut, gesteund door de supporters, erop. Merkte snel dat Ajax gewoon nog ritme tekort komt, niet zo gek wanneer je pas een maandje onderweg bent. Maar om nu te zeggen dat Kopenhagen echt veel beter was.... neuh.
2e helft ebde de krachten weg bij de Denen en dan zie je dat Ajax de wedstrijd gewoon controleert. Het maakt zich alleen erg lastig puur door individuele foutjes. Met name Heitinga en Maduro vond ik erg zwak.
2e helft ebde de krachten weg bij de Denen en dan zie je dat Ajax de wedstrijd gewoon controleert. Het maakt zich alleen erg lastig puur door individuele foutjes. Met name Heitinga en Maduro vond ik erg zwak.
Maar hier wordt gesteld dat ik het met een PSV-bril bekijk terwijl Ajacieden hetzelfde zeggen? Kijken die dan ook door een PSV-bril?Frank schreef:Waarom reageer je hier zo, Harm?
Ze weten hier echt wel dat het spel nog zeker niet goed is en dat ze een aantal maal goed weg zijn gekomen. Daar hebben ze echt geen PSV supporter voor nodig.
Jij zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden als Ajax supporters dit op een PSV forum zouden doen.... ;)
Sneijder beweert dat hij niet naar Gronkjaer heeft gespuugd.
Goed, het was niet best. Aan de andere kant heeft Ajax de afgelopen jaren alleen uit van FC Thun weten te winnen en weten we dat Ajax het moeilijk heeft tegen fysiek sterke tegenstanders. Als het voetbal dan vaak zo slecht is en je sleept toch een 2-1 overwinning uit het vuur is dat alleen maar mooi.
Goed, het was niet best. Aan de andere kant heeft Ajax de afgelopen jaren alleen uit van FC Thun weten te winnen en weten we dat Ajax het moeilijk heeft tegen fysiek sterke tegenstanders. Als het voetbal dan vaak zo slecht is en je sleept toch een 2-1 overwinning uit het vuur is dat alleen maar mooi.
Geeft niet Duke. :aai: De spanning was er wel totaal vanaf ;) , maar het was toch wel aardig om weer eens te zien hoeveel malen beter Vd Vaart is als de overschatte Sneijder.Duke schreef:Maartoe schreef:Dank Duke, ik wilde net gaan kijken.Duke schreef:HSV - Osasuna is overigens 0-0 geworden.![]()
Mij maakt het nooit uit of ik al weet wat het geworden is, had er dus niet aan gedacht dat er anderen zijn die dat wel hebben, sorry.
Erg kritisch is Ten Cate niet in zijn nabeschouwing.
-
- AT Toto winner 10/11
Triest zeg, als PSV-er op een Ajax-forum gaan lopen zieken en niets normaals in brengen in een topic over een Ajax-wedstrijd. Leuk dat je op het forum komt, hoor Harm, maar waarom dan zo zinloos puur gaan lopen zieken en provoceren in een topic over een wedstrijd van Ajax? Dat is gewoon erg zielig.Ye' Mighty Oak schreef:Triest zeg, als je een commentator slechter gaat noemen dan het diep en dieptrieste spel van Ajax.
vi.nlHuntelaar schiet Ajax voorbij FC Kopenhagen
9/8/2006 22:32
Op het spel is nog voldoende aan te merken, maar het moet wel heel raar lopen wil Ajax dit seizoen niet deelnemen aan de Champions League.
Pas na een uur kregen de Amsterdammers vat op de mannetjesputters van FC Kopenhagen, waarna Klaas-Jan Huntelaar zijn faam waar maakte: 2-1. Huntelaar was de man tijdens de zege van Ajax in Denemarken. De spits tekende voor beide goals. De zege was niet echt verdiend, aangezien Kopenhagen lange tijd het beste van het spel had.
Dat Kopenhagen fysiek de overhand zou hebben, was voor aanvang van de wedstrijd al bekend. De duels ontlopen en de bal snel rond laten gaan was dan ook de opdracht die coach Henk ten Cate aan zijn spelers had meegegeven. Maar daar kwam lange tijd niets van terecht.
In de eerste helft kwam Ajax er helemaal niet aan te pas en had het niet te klagen over de 1-1 ruststand, gezien de kansen die de Denen creëerden. Maar gaandeweg de tweede helft drongen de Amsterdammers de thuisploeg steeds verder terug op eigen helft. Niet dat ze goed speelden, maar in problemen kwam Ajax niet meer.
Sterker, Ajax ging nog winnen ook. Wie anders dan Klaas-Jan Huntelaar forceerde het verschil. In de 84ste minuut belandde een voorzet van Johnny Heitinga via Markus Rosenberg voor de voeten van Huntelaar, die direct uithaalde en de bal achter de kansloze doelman Christiansen mikte: 2-1.
Het was niet de enige treffer van Huntelaar. Via hem was Ajax totaal onverwacht in de 37ste minuut op voorsprong gekomen. Thomas Vermaelen verlengde een vrije trap van Wesley Sneijder en Huntelaar toonde zijn gogme door tegenstander Brede Hangeland in de rug te houden en al koppend de bal in het doel te knikken.
Lang had Ajax niet kunnen genieten van deze voorsprong, want in de blessuretijd van de eerste helft kwam Kopenhagen langszij. Jesper Grønkjær versierde een vrije trap tegen Heitinga, waarna Hangeland in de lucht veel te sterk was voor diezelfde Heitinga en bij de eerste paal raak kopte: 1-1. Maar na de tweede goal van Huntelaar hield Ajax wel stand.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Precies. Die Denen hebben volop ritme, zitten midden in de competitie, terwijl Ajax nog amper wedstrijdfit is en automatismen mist. Dan krijg je zo'n wedstrijd.Columbus schreef:Een erg matig potje. Maar lag m.i. in de lijn der verwachting. Die Denen vliegen er vanaf minuut, gesteund door de supporters, erop. Merkte snel dat Ajax gewoon nog ritme tekort komt, niet zo gek wanneer je pas een maandje onderweg bent. Maar om nu te zeggen dat Kopenhagen echt veel beter was.... neuh.
Desondanks een paar positieve dingen gezien.
-Het Fenomeen stond er weer. Twee kansen, twee goals. Na een matige voorbereiding liet KJH blijken er klaar voor te zijn. Klaas zei net dat de overwinning van Ajax geen geluk was. Natuurlijk niet. Ajax kwam een aantal keren combinerend in de buurt van het vijandelijke doel. Is KJH eindstation, dan heb je een grote kans dat het raak is. Je kunt wel zeggen dat FCK ook kansen heeft gehad,maar wat is het moyenne van Allbäck en Berglund?
-Jaap Stam, rots in de branding. Topaankoop.
-Dit gaat een team worden, in tegenstelling tot het gezelschap dat we vorig jaar op het veld hadden staan. Ik zag de wil om te winnen. Redelijke beheersing ook bij het getreiter, geduikel en geschop van Gronkjaer en de zijnen.
-De wissels van Ten Cate. Danny Blind en Ronald Koeman hadden er een middenvelder bijgezet in plaats van Perez. Ten Cate durfde te bluffen en werd beloond. Dat doet mij als Ajacied goed.
Ik zeg niet dat het goed was. Het was slecht, hooguit bij vlagen redelijk. Maar wat mag je verwachten in deze fase? Zoals Ten Cate net zei, nu, na een zo korte voorbereiding, met een nieuwe ploeg en een nieuwe coach, telt vooral het resultaat.
Het stinkt aan alle kanten!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Zullen we jouw bijdrages in dit topic d'r eens bij halen?Scherrer schreef:Triest zeg, als PSV-er op een Ajax-forum gaan lopen zieken en niets normaals in brengen in een topic over een Ajax-wedstrijd.
Je zegt het zelf al...Dat is gewoon erg zielig.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
-
Ajax in een voorronde, ik kan me geen goede wedstrijd herinneren. Een oostenrijkse ploeg waar een reserve-Oostenrijker van Twente beter is dan onze verdediging en we gered worden door een vrije trap van Sneyder. Thuis een strafschop van galasek (of was dat weer een andere voorronde?)
Vorig jaar werd het 2-2, maar het verschil met vandaag was niet groot. Blijkbaar is de spanning te groot.
Tegenvallers vandaag: Stekelenburg (nog steeds niet goed bij corners), Heitinga, Vermaelen (eerste helft), Gabri (liet zich te weinig zien), Sneyder.
Maduro viel mij niet tegen. Ik had al eens geschreven dat de wedstrijden tegen Kopenhagen bepalend zouden zijn, maar hij was de eerste 20 minuten het grote Deense gevaar, alles ging mis. daarna heeft hij zich een tijdje verstopt. Hi speelde zoals verwacht (door mij)
Perez komt tekort. Het was vandaag geen vriendschappelijke wedstrijd, maar ook nu presteerde hij onvoldoende.
Rosales had wel een paar voorzetten (overstapje Huntelaar) i.t.t. wat derksen en van hanegem zeggen.
Stam en Huntelaar: goed.
Vorig jaar werd het 2-2, maar het verschil met vandaag was niet groot. Blijkbaar is de spanning te groot.
Tegenvallers vandaag: Stekelenburg (nog steeds niet goed bij corners), Heitinga, Vermaelen (eerste helft), Gabri (liet zich te weinig zien), Sneyder.
Maduro viel mij niet tegen. Ik had al eens geschreven dat de wedstrijden tegen Kopenhagen bepalend zouden zijn, maar hij was de eerste 20 minuten het grote Deense gevaar, alles ging mis. daarna heeft hij zich een tijdje verstopt. Hi speelde zoals verwacht (door mij)
Perez komt tekort. Het was vandaag geen vriendschappelijke wedstrijd, maar ook nu presteerde hij onvoldoende.
Rosales had wel een paar voorzetten (overstapje Huntelaar) i.t.t. wat derksen en van hanegem zeggen.
Stam en Huntelaar: goed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
********Scherrer schreef:Triest zeg, als PSV-er op een Ajax-forum gaan lopen zieken en niets normaals in brengen in een topic over een Ajax-wedstrijd. Leuk dat je op het forum komt, hoor Harm, maar waarom dan zo zinloos puur gaan lopen zieken en provoceren in een topic over een wedstrijd van Ajax? Dat is gewoon erg zielig.Ye' Mighty Oak schreef:Triest zeg, als je een commentator slechter gaat noemen dan het diep en dieptrieste spel van Ajax.
Liever normaal reageren, a.u.b.
Dank, joey
Nou, gefeli !
Achteraf was ik wel blij dat ik de wedstrijd op de achtergrond aan het volgen was...maar goed, de winst is het belangrijkste en daarin is Ajax geslaagd :xyxthumbs:
En de uitblinkers waren duidelijk, Huntelaar en Stam. Ik hoop voor jullie dat Stam heeeeeeeeeeeel weinig last krijgt van zijn blessure...
PS: Alleen die nabeschouwingen van Huntelaar en HtC :X
Hadden zij tjidens de wedstrijd op de tv een andere wedstrijd gekeken ofzo ? Niet geheel realistisch zeg maar :D
PPS: Schitterende voorzet van Rosenberg op de 1-2 van Huntelaar ;)
Achteraf was ik wel blij dat ik de wedstrijd op de achtergrond aan het volgen was...maar goed, de winst is het belangrijkste en daarin is Ajax geslaagd :xyxthumbs:
En de uitblinkers waren duidelijk, Huntelaar en Stam. Ik hoop voor jullie dat Stam heeeeeeeeeeeel weinig last krijgt van zijn blessure...
PS: Alleen die nabeschouwingen van Huntelaar en HtC :X
Hadden zij tjidens de wedstrijd op de tv een andere wedstrijd gekeken ofzo ? Niet geheel realistisch zeg maar :D
PPS: Schitterende voorzet van Rosenberg op de 1-2 van Huntelaar ;)