PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 1:08 pm

joey schreef:Philips heeft de aantrekkingskracht van Amsterdam op creatieve mensen opgegeven als een van de redenen om het hoofdkantoor te verhuizen, weet je nog? :aai: :D

Niet dat wij er veel van merken. Wij hebben zoveel kantoren.

Maar vinden jullie (PSV-ers) niet dat PSV André Ooijer de kans moet geven in Engeland te spelen na zoveel jaren trouwe dienst?
Volgens mij wilde Philips het hoofdkantoor op een internationaal aansprekendere plaats.

Grote bullshit natuurlijk, want dan hadden ze beter naar Londen kunnen verhuizen, dan had je op een echt internationale plaats gezeten, dit was een beetje een halfzachte oplossing.

Maar ze hebben hun eigen topmanagers wel mooi keihard genaaid :drecul2:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 1:11 pm

Topmanagers? Je bedoelt types als Westerhof? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 1:13 pm

Die zat in China :D

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 1:17 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
Henk de Gier schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:Je moet Amsterdammers ook niet laten denken, dan gaat het fout.

Amsterdammers zijn er om orders op te volgen, laat Brabanders maar dingen bedenken. De belangrijkste innovaties worden hier niet voor niks gedaan. :D
vandaar dat jullie zo moeilijk doen over het vertrek van Amsterdammer Andre Ooijer, en is jullie grootste "all time" ster Amsterdammer Ruud Gullit :yes:
Gullit is toch Utrechter?
Je bent in de war met Vanenburg, die ik expres niet noemde.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 1:18 pm

Bertje schreef:Amsterdammer. Ajax heeft hem nog geweigerd om zijn slechte metaliteit. Toen heeft Haarlem hem genomen.
nee hoor, Ajax wilde Gullit wel in de jeugdselectie opnemen, maar Ruudje Dildo was gepikeerd omdat zijn vriendje Frenk Rijkaard een paar maanden eerder een uitnodiging had gehad.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 1:24 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Is PSV nog op zoek naar een rechtsback, denk je, Base?
Er is geen geld, dus ik verwacht van niet.
Helemaal omdat men Lamey niet wil laten gaan, die zal dus wel de eerste keuze zijn. Met Reiziger en eventueel Culina als backups.

Mocht Ooijer verkocht worden, dan verwacht ik eerder een nieuwe middenvelder dan een nieuwe verdediger. Da Costa kan de positie overnemen van Ooijer en zowel Cocu als Simons kunnen ook als inschuivende centrale verdediger uit de voeten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit als Ajacied hoopgevend vind. Da Costa zal moeten wennen en als je Cocu of Simons naar achteren haalt raakt het sterke middenveld van PSV misschien wel uit balans.
Ye' Mighty Oak schreef:En daarbij is Ooijer denk ik helemaal niet duur. Meer dan 5 miljoen is het zeker niet, en hij is een volwaardig international. Het zou anders zijn als PSV vast zou blijven houden aan een miljoen of tien.
Ik vind Ooijer zeker een goede speler hoor, maar hij heeft nog maar een contract van 1 jaar en is 32 jaar oud. Z'n marktwaarde ligt dus nooit op 5 miljoen euro. Ajax krijgt waarschijnlijk ook geen 5 miljoen euro voor Grygera, die in verdedigend opzicht ongeveer gelijkwaardig is, opbouwend minder, maar wel 6 jaar jonger en ook volwaardig international.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 1:49 pm

Vijf miljoen voor een verdediger van in de dertig, laat me niet lachen. Ooijer is Cannavaro niet.

In het verleden is hier wel eens gediscussieerd over de vraag wat Koné had gekost. De een zei negen miljoen, de ander zes. Vandaag in de VI geeft Nol Hendriks uitsluitsel:
We hebben al negen miljoen (voor Koné) ontvangen, en als PSV hem doorverkoopt, krijgen we daar nog eens 25% van.
Met andere woorden, een topdeal voor Roda. :xyxthumbs:

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 1:51 pm

joey schreef:Vijf miljoen voor een verdediger van in de dertig, laat me niet lachen. Ooijer is Cannavaro niet.

In het verleden is hier wel eens gediscussieerd over de vraag wat Koné had gekost. De een zei negen miljoen, de ander zes. Vandaag in de VI geeft Nol Hendriks uitsluitsel:
We hebben al negen miljoen (voor Koné) ontvangen, en als PSV hem doorverkoopt, krijgen we daar nog eens 25% van.
Met andere woorden, een topdeal voor Roda. :xyxthumbs:
Volgens mij is hier weinig discussie over de prijs van Koné geweest hoor.

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 1:51 pm

Als jij denkt dat je Cannavaro kunt halen voor 5 miljoen.. Be my guest.

Maar Cannavaro kost denk ik wel het drievoudige van 5 miljoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 1:53 pm

Maar vind je niet dat PSV, gezien de penibele financiële situatie waarin het verkeert, teveel heeft betaald voor deze speler, Harm?

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 1:55 pm

Blijkbaar verkeert PSV niet in zo'n penibele financiële situatie. Tot nu toe kunnen ze kopen zonder dat ze hoeven te verkopen. Het transferfonds staat waarschijlijk los van de financiële situatie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 2:05 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Als jij denkt dat je Cannavaro kunt halen voor 5 miljoen.. Be my guest.

Ik weet eigenlijk niet wat Cannavaro heeft gekost. Hetzelfde geldt voor Zambrotta, Emerson en Thuram.

Ik denk dat als PSV 3 miljoen kan krijgen voor Ooijer men daar tevreden mee mag zijn. Voor dat geld vindt PSV wel ergens een goede vervanger, denk ik. Zolang Koeman zich er maar buiten houdt dan.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 09, 2006 2:06 pm

Bestaat het transferfonds dan soms uit kralen en spiegeltjes ? :eusa_doh:

jabu

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 2:10 pm

Neefkens schreef:Bestaat het transferfonds dan soms uit kralen en spiegeltjes ? :eusa_doh:
Dat lijkt mij niet, alhoewel je dat met Piet de Visser niet geheel zeker kan weten. Het kan natuurlijk zijn dat investeerders in zo'n spelersfonds investeren ongeacht de financiële situatie van PSV. De club moet dan zelf maar zorgen de begroting rond te krijgen, het fonds is alleen bedoelt voor transfers. Het valt mij iig op dat PSV vele aankopen kan doen en Koeman kan blijven eisen dat er niemand weg mag. Aangezien de financiële situatie van PSV in het verleden niet florissant te noemen was, moet het geld voor versterkingen haast wel uit externe bronnen komen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 09, 2006 2:13 pm

OK, zo snap ik je wel. :xyxthumbs:

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 2:14 pm

Ik heb geen idee of er een spelersfonds is, maar het schijnt zo te zijn dat het spelersfonds maximaal 30% van een speler mag bezitten. Als PSV de overige 70% niet heeft, dan kan er niet gekocht worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 2:15 pm

Ja, maar PSV wilde een meerderheidsaandeel in spelers (wat een rottige manier van denken eigenlijk :sad: ) dus zal de helft + 1 euro toch uit eigen middelen moeten komen.

Harm, ik zeg alleen dat Ooijer geen internationaal erkende topverdediger is voor wie een club zelfs nu nog vijf miljoen neertelt. Vijf miljoen is voor een verdediger van in de dertig echt heel veel. (Vergelijk Jaap Stam, die kostte minder maar heeft een veel grotere naam, is ook beter dan Ooijer.)

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 2:16 pm

Maartoe schreef:
Neefkens schreef:Bestaat het transferfonds dan soms uit kralen en spiegeltjes ? :eusa_doh:
Dat lijkt mij niet, alhoewel je dat met Piet de Visser niet geheel zeker kan weten. Het kan natuurlijk zijn dat investeerders in zo'n spelersfonds investeren ongeacht de financiële situatie van PSV. De club moet dan zelf maar zorgen de begroting rond te krijgen, het fonds is alleen bedoelt voor transfers. Het valt mij iig op dat PSV vele aankopen kan doen en Koeman kan blijven eisen dat er niemand weg mag. Aangezien de financiële situatie van PSV in het verleden niet florissant te noemen was, moet het geld voor versterkingen haast wel uit externe bronnen komen.
Veel aankopen?

Volgens mij heeft PSV 3,5 miljoen uitgegeven voor twee spelers en wat ontvangen voor Lucius.

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 2:17 pm

joey schreef:Ja, maar PSV wilde een meerderheidsaandeel in spelers (wat een rottige manier van denken eigenlijk :sad: ) dus zal de helft + 1 euro toch uit eigen middelen moeten komen.

Harm, ik zeg alleen dat Ooijer geen internationaal erkende topverdediger is voor wie een club zelfs nu nog vijf miljoen neertelt. Vijf miljoen is voor een verdediger van in de dertig echt heel veel. (Vergelijk Jaap Stam, die kostte minder maar heeft een veel grotere naam, is ook beter dan Ooijer.)
Stam is op dit moment niet beter dan Ooijer.

En het is logisch dat PSV een meerderheidsaandeel wil. Ze wil zelf immers bepalen wanneer een speler vertrekt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 2:20 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Stam is op dit moment niet beter dan Ooijer.
:drecul2:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 2:20 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Als jij denkt dat je Cannavaro kunt halen voor 5 miljoen.. Be my guest.

volgens mij is hij voor rond de 10 miljoen naar Real gegaan. 3 keer 5 is 10?
Jöhnk, 29 mei 2006

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 2:21 pm

Thomas schreef:

Ik weet eigenlijk niet wat Cannavaro heeft gekost. Hetzelfde geldt voor Zambrotta, Emerson en Thuram.
ongeveer 10 miljoen per speler.
Jöhnk, 29 mei 2006

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 2:21 pm

Henk de Gier schreef:

volgens mij is hij voor rond de 10 miljoen naar Real gegaan. 3 keer 5 is 10?
Volgens jou, of heb je een betrouwbare bron?

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 2:22 pm

volgens zo'n beetje alle media
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 2:22 pm

Thomas schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:Stam is op dit moment niet beter dan Ooijer.
:drecul2:
Milan wilde Stam erbij houden, terwijl Blackburn Rovers graag in zee wil met Ooijer. :X

Gesloten