Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Dan nog had hij hem niet zo kort voor het eind van de transferperiode moeten laten gaan. En dat was nog niet het erge. Het erge was dat hij zoveel contracten heeft laten aflopen.Lucas schreef:Ik dacht dat inmiddels algemeen bekend was dat Zlatan degene is geweest die op verzoek van Juventus rotzooi heeft geschopt. Zou dat wellicht ook op zijn conflict met van Gaal slaan? Of kan deze Ajacied gewoon echt niets goeds meer doen?
Hij hoefde Rijkaard helemaal niet, want hij had Vink al. Finidi en Kanu werden met meer geluk dan wijsheid door Pronk na een toernooitje meegenomen.Henk de Gier schreef:ja, ik noem maar spelers als Rijkaard en Finidi, echt dramatische aankopen van Louis ;)
Van Gaal heeft Overmars gehaald, ja. En hij wilde Litmanen wel, nadat hij bij andere clubs niet in de smaak was gevallen. Maar ik zou hem toch niet echt credits willen geven voor het bij de selectie halen van jongens als Davids, Seedorf en Kluivert.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Waarom niet? En hij heeft Reiziger omgeturnd tot een goede rechtsback.Bertje schreef:Van Gaal heeft Overmars gehaald, ja. En hij wilde Litmanen wel, nadat hij bij andere clubs niet in de smaak was gevallen. Maar ik zou hem toch niet echt credits willen geven voor het bij de selectie halen van jongens als Davids, Seedorf en Kluivert.
Ach, Van Gaal had net als Cruijff dezelfde problemen om de vertrekkende echte Ajacieden op te vangen met aankopen.
Die jongens waren supertalenten. Ik had het knapper gevonden als hij ze buiten de ploeg had weten te houden. Reiziger en Bogarde waren goed bruikbaar in zijn systeem, ja, maar om nou te zeggen dat het een vondst was, dat gaat me net te ver.
Daar ligt hun kracht ook niet.343 schreef:Ach, Van Gaal had net als Cruijff dezelfde problemen om de vertrekkende echte Ajacieden op te vangen met aankopen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Henk de Gier
- Contacteer:
ik val Van Geel toch ook nergens over aan Thomas, het is een vaststaand feit dat hij meer heeft uitgegeven dan heeft binnengehaald, maar daar was ook alle reden toe.Thomas schreef:Het feit dat Van Geel weinig inkomsten heeft gegenereerd heeft ook veel te maken met het feit dat Ajax mede dankzij het slechte TD-schap van Van Gaal met veel aflopende contracten opgescheept zat.Henk de Gier schreef:omdat Van Geel meer heeft uitgegeven dan aan inkomsten heeft gegenereerd, en Van Gaal juist scheppen met geld heeft binnengebracht met 2 CL finales, 1 CL halve finale, 1 UEFAcupfinale.
Ik antwoorde alleen maar op de stelling dat Van Geel miljoenen had verdiend voor Ajax, maar tot op heden is dat nog niet het geval.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
ik wel, een andere trainer (die nu bij de concurentie zitten) weigerde om Sneijder en Maduro bij de selectie te halen ondanks aandringen van de jeugdtrainers.Bertje schreef:Hij hoefde Rijkaard helemaal niet, want hij had Vink al. Finidi en Kanu werden met meer geluk dan wijsheid door Pronk na een toernooitje meegenomen.Henk de Gier schreef:ja, ik noem maar spelers als Rijkaard en Finidi, echt dramatische aankopen van Louis ;)
Van Gaal heeft Overmars gehaald, ja. En hij wilde Litmanen wel, nadat hij bij andere clubs niet in de smaak was gevallen. Maar ik zou hem toch niet echt credits willen geven voor het bij de selectie halen van jongens als Davids, Seedorf en Kluivert.
Overigens werd Kluivert ieder jaar bijna uit de opleiding geschopt, voor hetzelfde geldt was hij een Brutil Hose geweest, maar Van Gaal heeft dat voorkomen. En hij gaf Kluivert het vertrouwen toen Ajax naast Ronaldo greep met de bekende "maar wij hebben Kluivert" opmerking.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Je moet niet alleen kijken naar de verkopen, maar ook wat de aankopen hebben binnengebracht aan sportieve successen. Kijk naar de marktwaarde van Huntelaar nu. Hij heeft AJAX persoonlijk naar de beker gescoord en naar de voorronde CL.Henk de Gier schreef:ik val Van Geel toch ook nergens over aan Thomas, het is een vaststaand feit dat hij meer heeft uitgegeven dan heeft binnengehaald, maar daar was ook alle reden toe.
Ik antwoorde alleen maar op de stelling dat Van Geel miljoenen had verdiend voor Ajax, maar tot op heden is dat nog niet het geval.
- Henk de Gier
- Contacteer:
de marktwaarde zegt me niets, want Huntelaar kan morgen een ongeluk krijgen en z'n onderbeen verliezen. Geld dat je nog niet in je handen hebt moet je niet meetellen als winst. De beker en voorronde CL zijn geen 9 miljoen waard.
Natuurlijk is Huntelaar een geweldige aankoop en Van Geel doet fantastisch werk, ik heb volledig vertrouwen in hem, maar tot nu toe staat de financiele balans in de min. Logisch, gezien de situatie waarin Van Geel terecht kwam.
Natuurlijk is Huntelaar een geweldige aankoop en Van Geel doet fantastisch werk, ik heb volledig vertrouwen in hem, maar tot nu toe staat de financiele balans in de min. Logisch, gezien de situatie waarin Van Geel terecht kwam.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Sneijder had op dat moment Van der Vaart in topvorm voor zich. Tegen Milan stond Sneijder er in. Maduro is toch een beetje een ander verhaal. Die begon pas echt uit te blinken op het middenveld, toen hij al aan de oude kant was. Dat Sneijder en Maduro er wellicht eerder bij hadden kunnen zitten zegt sowieso meer over Koeman dan over Van Gaal. En Davids (na een mislukt avontuur als linksbuiten), Seedorf en Kluivert waren natuurlijk ook niet de minste.Henk de Gier schreef:ik wel, een andere trainer (die nu bij de concurentie zitten) weigerde om Sneijder en Maduro bij de selectie te halen ondanks aandringen van de jeugdtrainers.
Overigens werd Kluivert ieder jaar bijna uit de opleiding geschopt, voor hetzelfde geldt was hij een Brutil Hose geweest, maar Van Gaal heeft dat voorkomen. En hij gaf Kluivert het vertrouwen toen Ajax naast Ronaldo greep met de bekende "maar wij hebben Kluivert" opmerking.
Volgens mij stak Cruijff ook al veel tijd in Kluivert. Hij heeft volgens mij nog als verdediger moeten ballen omdat Cruijff vond dat hij meer respect voor zijn medespelers in de achterste linie moest hebben.
En Kluivert was veel, maar dan ook heel veel, getalenteerder dan Hose.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Inderdaad, de situatie waar Van Gaal verantwoordelijk voor was.Henk de Gier schreef:de marktwaarde zegt me niets, want Huntelaar kan morgen een ongeluk krijgen en z'n onderbeen verliezen. Geld dat je nog niet in je handen hebt moet je niet meetellen als winst. De beker en voorronde CL zijn geen 9 miljoen waard.
Nee, maar als ze de CL halen dan komen we toch in de buurt.
"Fuck off! The end!" Mooi verhaal, he? :D ;)Bertje schreef:Verhaaltje voor het slapen gaan? :hypocrite: ;)
Laatst gewijzigd door 343 op wo aug 09, 2006 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Koeman speelde liever met Heitinga op het middenveld dan dat hij Maduro naar het eerste liet doorstromen. Vlak na zijn debuur haalde Van Basten, die wel vertrouwen in hem heeft, al bij Oranje. Koeman zag het duidelijk niet zitten in Maduro.Bertje schreef:Maduro is toch een beetje een ander verhaal. Die begon pas echt uit te blinken op het middenveld, toen hij al aan de oude kant was. Dat Sneijder en Maduro er wellicht eerder bij hadden kunnen zitten zegt sowieso meer over Koeman dan over Van Gaal.
:applaus:343 schreef:"Fuck off! The end!" Mooi verhaal, he? :D ;)
Zegt dat wat over Koeman, of over Van Gaal?Maartoe schreef:Koeman speelde liever met Heitinga op het middenveld dan dat hij Maduro naar het eerste liet doorstromen. Vlak na zijn debuur haalde Van Basten, die wel vertrouwen in hem heeft, al bij Oranje. Koeman zag het duidelijk niet zitten in Maduro.Bertje schreef:Maduro is toch een beetje een ander verhaal. Die begon pas echt uit te blinken op het middenveld, toen hij al aan de oude kant was. Dat Sneijder en Maduro er wellicht eerder bij hadden kunnen zitten zegt sowieso meer over Koeman dan over Van Gaal.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Dat Van Gaal als TD een slechte zet was ontken ik ook niet. Ik bestrijd alleen de uitspraak dat Van Geel miljoenen heeft binnengebracht.343 schreef:Inderdaad, de situatie waar Van Gaal verantwoordelijk voor was.Henk de Gier schreef:de marktwaarde zegt me niets, want Huntelaar kan morgen een ongeluk krijgen en z'n onderbeen verliezen. Geld dat je nog niet in je handen hebt moet je niet meetellen als winst. De beker en voorronde CL zijn geen 9 miljoen waard.
Nee, maar als ze de CL halen dan komen we toch in de buurt.
Als Ajax de CL haalt krijg je inderdaad een bak met geld, maar dat is niet alleen te danken aan Huntelaar. Bovendien heeft Van Geel na de aanschaf van Huntelaar nog meer uitgegeven.
Ik ga er wel vanuit dat Van Geel over 1 a 2 jaar een positieve balans heeft, maar nu staat de financiele balans in de min, maar dat reken ik hem niet aan.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer: