FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)
Precies, ik vind het ook logisch. Ogararu liet tegen Inter zijn man een paar keer lopen. Dat moet hij niet doen met Gronkjaer.Spijker schreef:Het is vrij logisch, ze verwachten dat er veel druk achterin gegeven zal worden. Dan moet je dus niet met twee aanvallend ingestelde backs gaan spelen. Heitinga zal wat meer achterin blijven dan Ogararu, waardoor Emanuelson wel mee naar voren kan.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik zou me meer zorgen maken over Maduro. Die jongen lijkt weer met zelfvertrouwen te spelen, maar hij is niet fit. Ik betwijfel of hij het 90 minuten volhoudt. En we hebben maar weinig echte vervangers, tenzij je het bij Lindenbergh en Schilder gaat zoeken.
Het lijkt me dat Ten Cate met Maduro zal beginnen, om Lindenbergh het laatste stukje het slot erop te laten gooien.
Het lijkt me dat Ten Cate met Maduro zal beginnen, om Lindenbergh het laatste stukje het slot erop te laten gooien.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Lindenbergh, slot? Leg uit.Bertje schreef:Ik zou me meer zorgen maken over Maduro. Die jongen lijkt weer met zelfvertrouwen te spelen, maar hij is niet fit. Ik betwijfel of hij het 90 minuten volhoudt. En we hebben maar weinig echte vervangers, tenzij je het bij Lindenbergh en Schilder gaat zoeken.
Daar moet Vermaelen doorsluiten en die zone pakken. Alleen was een linkermiddenvelder a la Davids nog beter geweest om ook de zone af te sluiten als Urby helemaal door zou komen tot aan de achterlijn. Ik zie Roger dat niet doen. Alleen Schilder heeft eigenlijk die kwaliteiten, maar mist weer dynamiek en wat agressie.
Ach, het hele zooitje is nog in opbouw. Kan nog wel even duren voordat het ergens op lijkt.
Ach, het hele zooitje is nog in opbouw. Kan nog wel even duren voordat het ergens op lijkt.
Dan moet Stam Vermaelen goed coachen... :eusa_pray:
Wat wil je, vorig seizoen heeft Ajax geleund op KJH, maar nu moet er gevoetbald worden. Een hele overgang. ;)
Hopelijk krijgt HtC Maduro weer in beweging, want die was een tweede Breed geworden. Morgen kunnen we zien of hij het oppakt.
Wat wil je, vorig seizoen heeft Ajax geleund op KJH, maar nu moet er gevoetbald worden. Een hele overgang. ;)
Hopelijk krijgt HtC Maduro weer in beweging, want die was een tweede Breed geworden. Morgen kunnen we zien of hij het oppakt.
Het stinkt aan alle kanten!
- Henk de Gier
- Contacteer:
-
Weet niet of het langsgekomen was, maar ik zag gister een aardige analyse van Spijkerman die Kopenhagen live gezien had. Hij zei dat de 2 spitsen van Kopenhagen vroeg druk zouden zetten op de verdediging van Ajax, daarmee ruimte creert voor Urby en Sneijder/Maduro. Spijkerman vertelde vervolgens dat Ajax het lef moest tonen door die vrije spelers de bal te durven toespelen. Dus af en toe door het midden.
Een tactische voorbeschouwing van een trainer bij Ajax. :cheer:joey schreef::worshippy:Lucas schreef:Wat een negatief gedoe opeens. Selectie versterkt en een wondertrainer aanwezig! Een beetje tijd en krediet mag wel hoor...Alleen nog maar geoefend tot nu toe
Spijkerman zei gisteren op AT5 dat Ajax de duels moest ontlopen, omdat FCK in dat opzicht sterker is. Hij verwachtte druk naar voren op de centrale verdedigers, in de hoop dat die de bal naar voren zouden peren en FCK de bal dan zou kunnen veroveren. Een sleutelrol zou zijn weggelegd voor de verdedigende middenvelder (Maduro?) en de linksback (waarschijnlijk Emanuelson) die veel vrij zouden komen, aanspeelbaar moesten zijn en de opbouw moesten verzorgen.
Naar verwachting speelt niet Ogararu maar Heitinga.
Precies. Vooral in de eerste helft liet hij 2 of 3 keer z'n man binnendoor komen en gevaar stichten. Eén keer zelfs dermate dat Stam veel moeite had om de fout van Oga te herstellen.Bertje schreef:Ik vond Ogararu niet beter dan Heitinga. Hij liep een aantal keer meer naar voren, waarna hij een paar keer knullig de bal verspeelde. Heitinga speelde sober, maar maakte dan ook niet die knullige fout die Ogararu wel maakte.
In een andere topic stond dat Gronkjaer inderdaad de reden is dat Heitinga speelt.
Nou moet je niet opeens gaan doen alsof je Ogararu een flutaankoop vond, hè Steef. :eusa_naughty:Steef schreef:Als je al door Downing wordt gedold, zal zelfs Gronkjaer een probleem kunnen zijn.
Verthongen niet? Ik vond hem tegen Inter de linkerzone over het algemeen goed pakken (alleen dan niet bij dat schot, waarna Stekelenburg de bal panklaar voor Solari neerlegde :D).Steef schreef:Daar moet Vermaelen doorsluiten en die zone pakken. Alleen was een linkermiddenvelder a la Davids nog beter geweest om ook de zone af te sluiten als Urby helemaal door zou komen tot aan de achterlijn. Ik zie Roger dat niet doen. Alleen Schilder heeft eigenlijk die kwaliteiten, maar mist weer dynamiek en wat agressie.
Of heb je hem er niet bij gezet omdat hij niet mee is naar Kopenhagen.
Ajax OnlineBergdølmo koestert warme gevoelens voor Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
8 augustus 2006
Voor Jesper Grønkjær is het treffen van woensdag met FC Kopenhagen tegen zijn oude club Ajax geen bijzonder duel. Bij een andere ex-Ajacied die bij de Denen onder contract staat, is er wel sprake van een speciaal gevoel. "Het is de beste club waar ik voor gespeeld heb", zegt André Bergdølmo over Ajax in De Telegraaf.
Grønkjær keerde deze zomer terug naar Denemarken na een aantal jaren door Europa te hebben gezworven. "Bij Ajax heb ik geleerd wat het is om prof te zijn", zegt de vleugelspits, die echter geen warme gevoelens koestert voor de Amsterdamse club. "Ik heb er wel een beetje een gevoel bij natuurlijk, maar Ajax is voor mij gewoon een tegenstander die ik wil verslaan."
Bergdølmo (34) kijkt daarentegen nogal uit naar het treffen met zijn oude werkgever. "Ik vind het geweldig dat we tegen Ajax spelen", zegt de gelouterde verdediger in De Telegraaf. "Ik heb daar de mooiste jaren in mijn carrière beleefd, met de titel en een beker. Leuk om jongens als Sneijder, Heitinga en Stekelenburg te zien."
De Noorse oud-Ajacied hoopt ten koste van de Amsterdammers met Kopenhagen de Champions League te bereiken. "Ik heb dit Ajax een paar keer aan het werk gezien en ze hebben me nog niet overtuigd." Toch ziet Bergdølmo de bekerwinnaar als favoriet voor het duel. "Ik schat onze kansen in op veertig procent." Ook Grønkjær manoeuvreert zijn ploeg in de rol van underdog. "Als Deense club weet je dat je sterke teams treft. Dat is met Ajax ook het geval. Wij moeten op ons best zijn en zij niet."
Een scenario zoals in 2001 ziet Bergdølmo wel zitten. Toen speelde Ajax in de UEFA Cup al eens tegen FC Kopenhagen en ging het na de 0-0 in Denemarken thuis met 0-1 onderuit. In beide wedstrijden was de Scandinaviër als speler van Ajax van de partij. "We vergaten te scoren in Kopenhagen", herinnert Bergdølmo zich. Nu hoopt hij juist te voorkomen dat Ajax scoort. "De nul houden is het belangrijkste. Dan hebben we kans ons te kwalificeren voor de Champions League in de Amsterdam Arena."
Spanjaard Mejuto González leidt FC Kopenhagen - Ajax [wijzig]
De UEFA heeft de Spaanse scheidsrechter Manuel Enrique Mejuto González aangewezen voor de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League tussen FC Kopenhagen en Ajax van aanstaande woensdag. González is 41 jaar en afkomstig uit La Felguera (Asturie). Hij maakte in 1995 zijn debuut in de Primera Division. In 2003 leidde hij AC Milan-Ajax.
Ajax Netwerk
Als Ajax van deze matige ploeg niet 2 keer kan winnen, hebben de spelers en de technische staf hun werk niet goed gedaan. Punt uit. Dan mag je je serieus afvragen wat ze tijdens de voorbereiding zoal hebben uitgevroten.Nihad schreef:Ik maak me nergens zorgen over. Met een duo als Stam-Vermaelen staat het verdedigend prima.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Niet-kwalificatie voor de CL zou niets minder dan een complete afgang zijn. Ik geloof die verhalen over tijd voor het implementeren van de visie van de nieuwe trainer wel, maar als het tegen deze tegenstander niet lukt, mag je je serieus afvragen of het dan ooit wél wat zal worden!
Van HtC en zijn spelers verwacht ik niets meer of minder dan van DB vorig seizoen: kwalificatie voor de CL.
:DThomas schreef:Wimpey houdt er wel van om de nieuwe trainer (in dit geval) snel onder druk te zetten. :hypocrite:
HtC krijgt evenveel krediet als DB. Hopelijk geldt hetzelfde voor jou en voor ieder ander op dit BB. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen willekeur en drogredenen om evt. falen van het Ajax van HtC te verdedigen, aub. Daar kan ik nou werkelijk niet tegen!!
Wat mij betreft gebeurt dat ook niet, maar Blind heeft destijds het geluk gehad dat een dramatisch seizoen van Koeman af mocht maken. Met behoorlijk wat succes (al had hij het geluk dat AZ instortte), dat zeker. Maar ook bij een derde plaats had niemand Blind de schuld meer gegeven.wimpey schreef::DThomas schreef:Wimpey houdt er wel van om de nieuwe trainer (in dit geval) snel onder druk te zetten. :hypocrite:
HtC krijgt evenveel krediet als DB. Hopelijk geldt hetzelfde voor jou en voor ieder ander op dit BB. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen willekeur en drogredenen om evt. falen van het Ajax van HtC te verdedigen, aub. Daar kan ik nou werkelijk niet tegen!!
Ten Cate moet meteen presteren omdat geen enkele Ajax-supporter ook maar de schijn van een zelfde seizoen als het afgelopen seizoen onder Blind zal kunnen verdragen. Toch moet hij met een basiselftal werken die op 5 posities gewijzigd is. Over het algemeen wel met betere spelers, maar dat neemt niet weg dat we niet meteen sprankelend topvoetbal hoeven te verwachten van dit elftal. Dat is tijdens de voorbereiding wel gebleken.
Ik hoop dat jij het ook op kan brengen om Ten Cate een eerlijke kans te geven en hem niet uit rancune vanwege je vertrouwen in Blind van vorig seizoen al te snel afschrijft. ;) De cynische opmerkingen als "wondertrainer Ten Cate" vliegen me hier zo nu en dan al om de oren.
En HtC heeft het geluk dat hij Blind na een dramatisch seizoen mag opvolgen. Precies dezelfde situatie.Thomas schreef: Wat mij betreft gebeurt dat ook niet, maar Blind heeft destijds het geluk gehad dat een dramatisch seizoen van Koeman af mocht maken.
Voor HtC geldt hetzelfde als voor Blind: presteren, goed voetballen. Als dat niet lukt: trainerkerkhof. Simpel zat, wat voor de een geldt, geldt voor de ander ook.
Als HtC met jongens als Stam en Gabri niet van Kopenhagen weet te winnen, speldt ie zichzelf een brevet van onvermogen op. Da's een ploeg van niets. Een wannabe topclub in ons land en subtopper in Europa moet die ploeg pakken.
Natuurlijk niet. Blind had gewoon de taak het seizoen van Koeman zonder al teveel extra schade op te lopen af te maken. Iedereen zou er begrip voor hebben gehad als Blind met Ajax derde was geworden.wimpey schreef:En HtC heeft het geluk dat hij Blind na een dramatisch seizoen mag opvolgen. Precies dezelfde situatie.Thomas schreef: Wat mij betreft gebeurt dat ook niet, maar Blind heeft destijds het geluk gehad dat een dramatisch seizoen van Koeman af mocht maken.
Ten Cate begint meteen aan een nieuw seizoen, waarin nieuwe hoop en hoge verwachtingen leven bij de supporters en grote bazen bij Ajax. Dat is iets heel anders dan hoe Blind z'n eerste half jaar tegemoet ging.
Ik hoop ook dat Ten Cate het snel op de rails krijgt, maar voorlopig hoop ik dat Ajax snel beter gaat voetballen. Dat de laatste jaren, waarin er vrijwel nooit intensief op positiespel is getraind, gedeeltelijk goed worden gemaakt. Dan komen de resultaten vanzelf.wimpey schreef:Voor HtC geldt hetzelfde als voor Blind: presteren, goed voetballen. Als dat niet lukt: trainerkerkhof. Simpel zat, wat voor de een geldt, geldt voor de ander ook.
En als Ten Cate begint met presteren en het goede voetbal nog even op zich laat wachten is dat jammer, maar ik wil in ieder geval vooruitgang zien.
Hier kan ik geen mening over geven omdat ik Kopenhagen niet ken. Ko is het bijvoorbeeld niet met je eens over die ploeg.wimpey schreef:Als HtC met jongens als Stam en Gabri niet van Kopenhagen weet te winnen, speldt ie zichzelf een brevet van onvermogen op. Da's een ploeg van niets. Een wannabe topclub in ons land en subtopper in Europa moet die ploeg pakken.
Blind lukte het niet, hopen dat het HtC wél lukt. Ik zie het écht wel zitten in die man, maar hoop wel dat hij op dezelfde manier zal worden beoordeeld als DB werd beoordeeld. HtC heeft een aardige selectie, Stam en Gabri erbij, dat scheelt een slok op een borrel. Ik verwacht dus niets anders dan kwalificatie voor de CL, zéker tegen zo'n matige tegenstander. Als DB dat vorig seizoen lukte, moet de betere trainer HtC dat zéker lukken...